Narzędzia projektowe – efektywność pracy prawnika w kontekście optymalizacji czasu / warsztat /

Data rozpoczęcia:
10.05.2022
Data zakończenia:
10.05.2022
Dzień I
Wtorek
10 maja 2022
09:30

Czas na logowanie się uczestników

09:45

Przywitanie uczestników, przedstawienie prowadzącego, techniczne uwagi o platformie elektronicznej tablicy, zebranie uwag i oczekiwań od uczestników, prezentacja agendy i metody prowadzenia spotkania

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

10:00

Jakie jest wasze portfolio projektów? Czym jesteście zajęci? Czy są to zadania lub projekty produktywne?

Marcin Nowakowski, Prawnik i CEO, Agile-lawyer.com

Pierwszym krokiem do zwiększenia efektywności osobistej poprzez użycie narzędzi projektowych jest ustalenie stanu naszego „portfolio projektów” - listy rzeczy/zagadnień którymi się zajmujemy i dynamiki zmian tej listy. W tym kroku zajmiemy się:

  • Mapowaniem otwartych zadań / projektów
  • Ustaleniem „obrazu” wykorzystania czasu
  • Ustaleniem dynamiki zmian liczby zadań i projektów
  • Spojrzeniem na „trajektorię” – przewidywaną przyszłą produktywność
     
11:00

Przerwa

11:15

Wyznaczenie kierunku – jakimi projektami powinniśmy się zajmować?

Marcin Nowakowski, Prawnik i CEO, Agile-lawyer.com

Drugim krokiem do efektywności projektowej jest wyznaczenie kierunku i doprecyzowanie oczekiwanych rezultatów. W tym kroku zapoznamy się z koncepcjami:

  • Zwrotu z inwestycji / dochodowości
  • Teorią ograniczeń
  • Standardowymi metodami ustalania kierunku działania
  • Koncepcją „błękitnego oceanu”
  • Metodą „celu i najważniejszych rezultatów”

Oraz pokażemy, jak można:

  • Ustalać kierunek i cele
  • Nadawać priorytet
  • Mierzyć postępy w wykonaniu
     
12:15

Wiedząc, gdzie jesteśmy w zakresie projektów i gdzie chcemy być – jak wygenerować „przestrzeń” na projektowe działania priorytetowe?

Marcin Nowakowski, Prawnik i CEO, Agile-lawyer.com

Po ustaleniu naszego projektowego punktu startu i kierunku celu powinniśmy się zastanowić jak znaleźć w naszych zajętych kalendarzach przestrzeń na zmianę kierunku. Porozmawiamy o tym jak: 

  • Promować u siebie i innych działania przynoszące wartość
  • Wizualizować i oceniać przepływ pracy 
  • Oceniać nasze postępy
     
12:45

Przerwa

13:00

Planowanie – jak zaplanować nasz kolejny projekt?

Marcin Nowakowski, Prawnik i CEO, Agile-lawyer.com

W ostatnim kroku spojrzymy na to jak zaplanować nasz kolejny projekt. W tym celu porozmawiamy o:

  • Koncepcji projektowej „mapy drogowej”
  • Różnicach w podejściu do planowania długo i krótko terminowego
  • Planowaniu konkretnych aktywności
  • Szacowaniu czasu i kosztu aktywności
     
14:15

Przerwa

14:30

Jak popularyzować Agile w departamentach prawnych?

Prof. Michał Jackowski, Kancelaria DSK

W tym module zapoznamy się z metodologią Agile oraz porozmawiamy o tym, jak zarządzać pracą prawnika wykorzystując podejście zwinne.

  • Scrum dla prawników
  • Artefakty scruma (podstawowe informacje)
  • Role w zespole scrumowym
  • Sprint
  • Tradycyjny legal project management vs. podejście Agile - 5 kroków
     
15:30

zamknięcie „Rzeczpospolita”, uwagi techniczne, podsumowanie

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"