Implementacja dyrektywy Omnibus – nowe reguły w transakcjach z konsumentami

Start date:
30.08.2022
End date:
30.08.2022

1 350 zł per person + 23% VAT

order before 22 August

1 550 zł per person + 23% VAT

order after 22 August


No. of participants

+ 23% VAT

Timeline

Day I
Tuesday
30 august 2022
09:15

Czas na logowanie

09:25

Rozpoczęcie, przywitanie gości, informacje techniczne

Barbara Dąbrowska, project manager, dział konferencji i szkoleń dziennika "Rzeczpospolita"

09:30

Dorota Karczewska, Partner w zespole prawa konkurencji i prawa konsumenckiego, członek zespołu ESG , Anna Grzybowska, Członek zespołów prawa konkurencji i prawa konsumenckiego oraz ESG

Jak uwidaczniać ceny i informować o promocjach?
•    informowanie o obniżonej cenie towaru lub usługi
•    organizowanie promocji cenowych towarów lub usług 
•    uwidaczniać ceny dla towarów z krótkim terminem przydatności,
•    sankcje za naruszenie przepisów

11:15

Przerwa

11:30

Aleksandra Mariak, adwokat, członek zespołu prawa konkurencji i prawa konsumenckiego , Aleksandra Hyla, Członek zespołu prawa konkurencji i prawa konsumenckiego

Jakie informacje powinny zostać dostarczone e-konsumentowi?
•    pozyskiwanie, weryfikowanie, moderowanie i prezentowanie opinii konsumentów
•    informacje o plasowaniu ofert, ceny personalizowane
•    nowe obowiązku przedsiębiorców w przypadku „płatności” danymi osobowymi
•    sankcje za naruszenie przepisów

12:45

Przerwa

13:00

Anna Grzybowska, Członek zespołów prawa konkurencji i prawa konsumenckiego oraz ESG , Aleksandra Mariak, adwokat, członek zespołu prawa konkurencji i prawa konsumenckiego

Szczegółowe rozwiązania dedykowane internetowym platformom handlowym 
•    nowe obowiązki
•    sankcje za naruszenie przepisów

14:00

Przerwa

14:30

Magdalena Zielińska-Kuć, Członek zespołu prawa własności intelektualnej & TMT oraz zespołu Italian Desk , Marta Warzańska, Członek zespołu prawa ochrony środowiska, prawa karnego w biznesie oraz zespołu IP , Piotr Popielarski, jest specjalistą w zakresie prawa ochrony środowiska oraz prawnych aspektów jakości i znakowania wyrobów

Podwójna jakość produktów jako nieuczciwa praktyka rynkowa
•    zakaz różnicowania produktów
•    sankcje za naruszenie przepisów
•    wyjątki od zakazu – kiedy różnicowanie będzie możliwe? 
•    zagadnienia praktyczne – case study

15:45

Sesja pytań i odpowiedzi

16:00

Zakończenie