R&D SUMMIT 2019

Data rozpoczęcia:
09.10.2019
Data zakończenia:
10.10.2019

Prelegenci

Katarzyna Aleksandrowicz

Konstruktor w dziale R&D, Volkswagen Poznań Sp. z o.o.

Od czterech lat pracuje w Dziale Rozwoju Technicznego Volkswagen Poznań Sp. z o. o. Proces powstawania produktu poznała, rozpoczynając swoją pracę w dziale testów, następnie w konstrukcji części seryjnych. Od 1,5 roku pracuje koncepcyjnie, tworzy i rozwija nowe produkty. Główne zainteresowania to materiały inżynierskie, druk 3D i nowe technologie pod kątem zastosowania w automotive. W wolnej chwili wspina się, chodzi po górach i pisze o tym na swoim blogu.

Barbara Brzezińska

Menedżer, Innowacje i B+R, Dotacje i Ulgi

Jest absolwentką Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, kierunek Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, specjalność Zarządzanie Innowacjami. Ukończyła kursy i szkolenia z zakresu pozyskiwania funduszy europejskich, a także rozliczania projektów dofinansowanych. Posiada certyfikat audytora wewnętrznego systemu zarządzania jakością ISO 9001.
Barbara ukończyła również podyplomowe studia o kierunku Audyt, kontrola wewnętrzna i rachunkowość na SGH w Warszawie.
Barbara dołączyła do Zespołu PwC w 2013 roku. Zajmuje się doradztwem w zakresie optymalizacji możliwości współfinansowania planowanych projektów sektora publicznego oraz prywatnego ze środków unijnych, a także grantów krajowych.
Kierunkowe wykształcenie Zarządzania i Inżynierii Produkcji, pozwala Barbarze na uczestnictwo w projektach z zakresu wdrażania nowoczesnych i innowacyjnych technologii w podmiotach. Ponadto uczestniczy w projektach pro-środowiskowych oraz z zakresu wdrażania nowoczesnych rozwiązań IT. Barbara specjalizuje się również w rozliczaniu projektów, audytach weryfikujących prawidłowość wykorzystania środków unijnych oraz przygotowuje Beneficjentów do kontroli przez Instytucje Wdrażające programy.
Dotychczas uczestniczyła w wielu projektach, których realizacja otrzymała dofinansowanie ze środków krajowych oraz zagranicznych. Wśród nich znalazły się m.in. obejmujące utworzenie centrum badawczo-rozwojowego i centrum usług wspólnych, projekty z branży budowlanej, transportowej, odnawialnych źródeł energii, dystrybucji gazu. Ponadto skutecznie przygotowała Beneficjentów do kontroli przeprowadzając uprzednio audyty i zalecając działania korygująco naprawcze (doświadczenie w przeprowadzaniu audytów w ramach działań 4.5.2 POIG, 4.4 POIG, 1.4-4.1 POIG, 2.1.1 POKL, 9.4 POIiŚ).
Ponadto Barbara uczestniczy w projektach z zakresu opracowania strategii rozwoju obszaru B+R i innowacji w przedsiębiorstwach, w tym np. dla branży energetycznej. W ramach tego typu projektów Barbara wspiera przedsiębiorców w zakresie wyboru kierunków rozwoju, opracowania metod i narzędzi wykorzystywanych przy ocenie i wyborze projektów B+R do realizacji.

Justyna Cięgotura

Zastępca Dyrektora PPNT, Członek Zarządu

Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w dziedzinie transferu technologii. Ekspert własności intelektualnej i zarządzania procesem wdrażania innowacji. Wsparła wiele projektów naukowych i badawczych prowadzonych przez naukowców oraz przedsięwzięć firm i stowarzyszeń w zakresie transferu wiedzy i wzmocnienia pozycji konkurencyjnej przez innowacje. Prowadziła wiele szkoleń i warsztatów zarówno dla środowiska naukowego jak i biznesowego. Posiada tytuł Magistra Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, oraz tytuł MBA Uniwersytetu Stanu Illinois w Chicago, USA.

Maciej Dąbrowski

Dyrektor Departamentu Strategii i Innowacji, Santander Consumer Banku

Posiada międzynarodowe doświadczenie bankowe wyniesione z grupy Citi oraz PwC gdzie odpowiadał za doradztwo dla sektora finansowego w rejonie CEE oraz mentoring dla fintechów. Z branżą nowych technologii i startupów związany od kilkunastu lat, gdzie jako niezależny doradca pomagał podmiotom w procesach pozyskiwania kapitału. Maciej jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Kyungpook National University w Korei Południowej.

Maciej Dryjański

Software & Functions Team Manager, AVL Software and Functions Gmb

Sebastian Gałka

FoodTec Innovations & Consulting

Technolog żywności z 8 letnim stażem, od ponad 3 lat związany z zarządzaniem Działem R&D w firmach FMCG. Obecnie pracuje jako Dyrektor Ds. Produkcji i R&D w firmie Sundose sp. z o.o. . Jest również założycielem firmy Foodtec Innovations & Consulting świadczącej usługi z zakresu rozwoju produktu i optymalizacji procesów produkcyjnych.
Absolwent Politechniki Łódzkiej, Wydziału Biotechnologii i Nauk o Żywności oraz Wydziału Organizacji i Zarządzania, gdzie uzyskał tytuł mgr.inż. Biotechnologa oraz ukończył Studia Podyplomowe z Zarządzania Produkcją.
Specjalizuje się w opracowywaniu innowacyjnych wyrobów w branży spożywczej zgodnie z obowiązującymi trendami, optymalizacją procesów produkcyjnych, doradztwem na etapie projektowania ciągów technologicznych, jak również implementacją metod Lean Manufacturing w procesach rozwoju produktu.
Pasjonat sportów siłowych i zdrowego odżywiania.

Gniewomir Gordziej

R&D Director, ALVO Medical

Absolwent Politechniki Poznańskiej na Wydziale Budowy Maszyn i Zarządzania. Deweloper urządzeń medycznych z wieloletnim doświadczeniem. Autor globalnych szkoleń produktowych, technik sprzedażowych i aplikacji klinicznych, pozostający blisko rynków. Pasjonata kreatywnych technik projektowych zorientowanych na użytkowania. Hobbysta technologii medycznych – którym zadedykował karierę, wzornictwa przemysłowego i inżynierii wynalazczej. Współautor patentów. Zwolennik humanizmu w inżynierii, zorientowany na bezwzględną konsekwencję działań prywatnie i zawodowo. W swojej karierze pełnił funkcje konstruktora, kierownika produktu, aktualnie dyrektora Działu Badań i Rozwoju w Alvo Sp. z o. o. Sp. k. Związany z firmą Alvo od 2012 roku.

dr Sebastian Grabowski

Dyrektor IoT i Zawansowanych Technologii Orange Polska, Pełnomocnik Prezesa Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji ds. Smart City

Absolwent Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Koszalińskiej, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, doktorat Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. W swojej pracy badawczej zajmuje się tematyką Otwartych Ekosystemów Informacyjnych, Otwartych Danych oraz Interakcjami pomiędzy użytkownikami sieci telekomunikacyjnych i Internetu. Od 18 lat związany z branżą telekomunikacyjną, aktualnie Dyrektor IoT i Zaawansowanych Technologii Orange Polska. Twórca ogólnopolskiej inicjatywy poświęconej tematyce Otwartych Danych „BIHAPI” www.bihapi.pl. Prezes fundacji ArchitectsPL zajmującej się popularyzacją ideą otwartości oraz technologii w miastach polskich. Wykładowca na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego gdzie zajmuje się tematyką crowdsourcingu. Aktualnie zaangażowany w multidyscyplinarne projekty innowacji technologiczno-społecznych w Inteligentnych Miastach.

Łukasz Grosman

Head of Dissolution Laboratory, Hasco-Lek S.A

Jest absolwentem Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydziału Nauk Przyrodniczych, na kierunku Biotechnologia. Od 2006 roku związany z firmą HASCO–LEK S.A. Od 2011 roku pełni funkcję kierownika pracowni uwalniania. Uczestnik wielu szkoleń i konferencji z zakresu badania dostępności farmaceutycznej i równoważności biologicznej. Współtwórca patentu i prelegent na konferencjach naukowych. Współautor publikacji naukowych. W 2017 roku rozpoczął studia doktoranckie w Instytucie Niskich Temperatur i Badań Strukturalnych PAN w ramach programu „Doktorat wdrożeniowy”.

Michał Hałas

Ekspert TRIZ, GRUPA ODITK

Ceniony za otwieranie myślenia. W TRIZ fascynuje go możliwość dostarczania prostych rozwiązań do trudnych problemów. Wspiera działy rozwoju narzędziami do rozwiązywania nierozwiązywalnych problemów. Uczy inżynierów i naukowców narzędzi do efektywnego wymyślania przełomowych pomysłów niezależnie od branży. Inżynier zarządzania i projektowania systemów produkcyjnych oraz absolwent Business School w Wolverhampton University. Asesor certyfikacji IPMA i pierwszy prezes IPMA Polska. Ponad dwadzieścia lat związany z GRUPA ODITK, gdzie oprócz robienia szkoleń i doradzania zasiada w Radzie Nadzorczej.

Mariusz Iskierski

Członek Zarządu, 4Mobility S.A.

Krzysztof Janusz

VP Business Development, Qvistorp S.A.

Pasjonat IT i nowych technologii. Ma 15-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania projektami oraz przywództwa personalnego. Uczestniczył w dziesiątkach projektów związanych z transformacją cyfrową, o skali sięgającej kilkunastu mln EUR. Manager sprzedaży i rozwoju biznesu z udokumentowanymi sukcesami zamkniętych transakcji opartych o rozwiązania i produkty z zakresu digital transformation.
Swoją karierę zawodową rozpoczął w firmie Siemens, a na przestrzeni ostatnich lat pracował dla takich firm jak Nokia, IBM, IGT. W 2016 roku wprowadził na rynek markę intive, po udanej konsolidacji 5 firm, a w latach 2015-2017 odpowiadał w niej za sprzedaż i rozwój biznesu na rynkach polskim, niemieckim i brytyjskim.
Ukończył Politechnikę Wrocławską oraz Uniwersytet Nauk Stosowanych w Dreźnie. Prywatnie jest żonaty i ma dwie córki, a w wolnym czasie lubi biegać, jeździć na rowerze i spędzać czas z rodziną.

Tomasz Jarmicki

Dyrektor Biura Badań i Innowacji, PGE Polska Grupa Energetyczna

W sektorze energetyki – w GK PGE odpowiedzialny za zaprojektowanie, utworzenie, wdrożenie do działalności operacyjnej i zarządzanie obszarem R+B+I na poziomie Grupy Kapitałowej. W ramach koordynacji działań B+R+I w GK PGE, jako Dyrektor Departamentu Rozwoju i Innowacji, odpowiedzialny za zarządzanie procesami rozwojowymi oraz projektami badawczo-rozwojowymi obejmującymi główne Spółki Koncernowe PGE oraz Centrum Korporacyjne
W latach 2017-2018 w Zarządzie spółki PGE Nowa Energia, odpowiedzialny za inwestycje i rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych i car sharingu oraz inne projekty z zakresu nowego biznesu.

Wcześniejsze doświadczenie zawodowe w sektorze telekomunikacji i ICT w tym od 1996 w tworzeniu i rozwoju oraz zarządzaniu sprzedażą (rynek B2B) w Polkomtel SA, kierowaniu (Członek Zarządu) spółką zależna Polkomtel oraz nowotworzoną firmą operatorską. Zaangażowany w międzynarodową współpracę operatora z grupą kapitałową Vodafone Pl. Doświadczenie w zarządzaniu start-up’em z obszaru ICT oraz własną firmą doradczą.

Dagmara Jaskulak

Radca prawny w praktyce TMT/IP i Ochrony Danych Osobowych w PwC Legal

Dagmara Jaskulak jest radcą prawnym. Ukończyła studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz na Northwestern University, School of Law w Stanach Zjednoczonych gdzie otrzymała tytuł LL. M. Dagmara Jaskulak ukończyła również Centrum Prawa Amerykańskiego Uniwersytetu Floryda, Levin College of Law.
Dagmara Jaskulak specjalizuje się w doradztwie prawnym w zakresie ochrony danych osobowych, praw autorskich, praw własności przemysłowej, umów IT, praw konsumentów, prawa telekomunikacyjnego oraz świadczenia usług drogą elektroniczną.
Przed dołączeniem do PwC Legal Dagmara pracowała w warszawskim biurze renomowanej międzynarodowej kancelarii prawnej w zespole prawa własności intelektualnej i nowych technologii oraz jako prawnik wewnętrzny w grupie medialnej.

Krzysztof Kopeć

Prezes, Polski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego

Polski Związek Pracodawców Przemysłu Farmaceutycznego zrzeszającego największe krajowe firmy farmaceutyczne, które dostarczają co drugi sprzedawany w polskich aptekach lek. Związek reprezentuje branżę gwarantującą bezpieczeństwo lekowe Polski i rozwój gospodarczy kraju.
K. Kopeć posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze refundacji leków, prawa i postępowania administracyjnego. Zajmował się zagadnieniami rynku medycznego w międzynarodowej Kancelarii Linklaters. Był członkiem i sekretarzem Komisji Ekonomicznej przy Ministrze Zdrowia. Pełnił także funkcję naczelnika Wydziału Refundacji i Cen w Departamencie Polityki Lekowej i Farmacji MZ. Pracował również w Głównym Inspektoracie Sanitarnym. Brał udział w pracach grup roboczych Unii Europejskiej ds. Leków, był też delegatem w ramach współpracy państw UE w grupie roboczej Competent Authorities on Pricing and Reimbursement (CAPR).
Z krajowym przemysłem farmaceutycznym związany jest już od wielu lat. Wcześniej sprawował funkcję wiceprezesa PZPPF.

Marta Kutyna-Bakalarska

MBA, Dyrektor Działu Zarządzania Innowacjami, Grupa Maspex

Absolwentka studiów MBA oraz studiów ekonomicznych. Od 2001r. w Grupie Maspex zdobywała doświadczenie w obszarze finansów, funduszy unijnych oraz zarządzania. Obecnie Dyrektor Działu Zarządzania Innowacjami i Członek Rady nadzorczej CLC North-East Sp. z o.o. – centrum kolokacji w ramach EIT Food, którego zadaniem jest pobudzanie innowacyjności, rozwój talentów i zaangażowania konsumentów w Europie Północnej i Wschodniej. Aktywnie bierze udział w obszarze budowania ekosystemu innowacji, także w oparciu o współpracę ze start-upami i sektorem nauki. Zdobywała doświadczenie w zespołach wdrażających innowacje, prowadzących B+R oraz w zakresie pozyskiwania środków na tę działalność. Jako Dyrektor Inwestycyjny zarządzała portfelami 3 funduszy private eqiuty wykorzystując wiedzę i doświadczenie na rynku kapitałowym. Współpracowała jako ekspert z PARP oraz NCBR w zakresie oceny projektów innowacyjnych i B+R.

Krzysztof Kryjak

Systems & ElectronicSystem Manager, Nexteer Automotive Poland sp. z o.o.

Jest odpowiedzialny za zarządzanie oraz rozwój działu Systems&Electronic Systems w Ramach Europejskiego centrum Technicznego Nexteer Automotive w Tychach.
Na co dzień zarządza zespołem niemal 50 inżynierów oraz koordynuje współpracę jednostki zarówno z Globalnym Centrum Technicznym koncernu w USA, jak i z lokalnymi Centrami Wsparcia Klienta Nexteer w Europie, pracującymi dla takich marek , jak BMW, FCA, opel, PSA czy GM.
Posiada niemal 15-letnie doświadczenie w branży, które zdobywały m.in. w takich firmach, jak Delphi S.A czy & LG Electronics Organization.
Jest absolwentem kierunku Mechanika i Budowa Maszyn na Akademii Górniczo-hutniczej w Krakowie.

Grzegorz Kuś

Starszy Menedżer, Ekspert podatkowy

Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest także absolwentem Szkoły Prawa Amerykańskiego The CUA Columbus School of Law, Washington D.C. W 2008 roku rozpoczął pracę w Dziale Prawno-Podatkowym PwC i obecnie zajmuje stanowisko Starszego Menedżera.
Grzegorz zaangażowany był w projekty obejmujące przeprowadzanie kompleksowej restrukturyzacji przedsiębiorstw, bieżące doradztwo podatkowe oraz przeglądy podatkowe w wiodących polskich i międzynarodowych przedsiębiorstwach działających w branży naftowo-gazowej oraz energetycznej. Specjalizuje się w podatkowych i prawnych aspektach działalności w sektorze naftowo-gazowym i energetycznym.

Jakub Lasota

Chief Product Officer, Qvistorp S.A.

Od ponad 15 lat zajmuje się problematyką podejmowania decyzji inwestycyjnych w biznesie. Uczestniczyłem w dziesiątkach projektów w roli analityka, menedżera lub doradcy, odpowiadając za ocenę efektywności ekonomicznej planowanych inicjatyw, których skala wydatków sięgała często setek milionów złotych. Z doświadczenia wiem, że wzrost biznesu musi być napędzany nowymi przedsięwzięciami. Zdolność organizacji do osiągania sukcesu związanego z podejmowanymi projektami zaczyna się od fazy decyzyjnej. Wzrost powinien opierać się o portfele projektów, które muszą być nie tylko opłacalne same w sobie, ale także powiązane z długo-terminowymi celami strategicznymi organizacji. Podejmowanie najlepszych decyzji wymaga spójnego i holistycznego procesu na etapie, który zaczyna się na długo przed wdrożeniem projektów do realizacji. Właśnie dlatego zainicjowałem powstanie QVISTORP – firmy technologicznej tworzącej cyfrową platformę do planowania wzrostu.

Wojciech Ozimek

Współzałożyciel i Prezes Zarządu PDMA Central Europe

Jest współzałożycielem i Prezesem Zarządu PDMA Central Europe – regionalnego oddziału najstarszego (1976) stowarzyszenia zrzeszającego specjalistów rozwoju produktów, R&D i innowacji. Poza tym jest współzałożycielem Rokanan Group, firmy zajmującej się transformacją działów R&D. Specjalizuje się w innowacjach systemowych, jest współautorem Przewodnika po Ogólnej Teorii Innowacji (GTI).

Renata Pawlak-Morka

Dyrektor Rozwoju Produktów, Gedeon Richter Polska Sp. z o.o.

Od ponad 14 lat związana z przemysłem farmaceutycznym w obszarze badań i rozwoju. Zawodowo jest odpowiedzialna za opracowywanie strategii rozwoju leków generycznych dla grupy Gedeon Richter w Polsce. Współtworzy i uczestniczy w realizacji wielu międzynarodowych projektów w zakresie opracowania i wprowadzania do obrotu na globalnych rynkach produktów leczniczych.

Absolwentka Wydziału Chemii na Politechnice Warszawskiej oraz Wydziału Farmacji na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku gdzie uzyskała tytuł doktora nauk farmaceutycznych. Ponadto ukończyła studia EMBA w Instytucie Nauk Ekonomicznych PAN w Warszawie.

Autorka patentów oraz licznych publikacji naukowych. Ma szerokie doświadczenie badawcze w obszarze związków biologicznie aktywnych wykorzystywanych w przemyśle farmaceutycznym oraz produktów leczniczych, zdobyte w polskich i zagranicznych jednostkach naukowych takich jak Instytut Chemii Organicznej Polskiej Akademii Nauk i Laboratorium Chemii Bioorganicznej i Bionieorganicznej na Uniwersytecie Paryskim.

Ukończyła wiele krajowych i międzynarodowych szkoleń. Jest członkinią Polskiego Towarzystwa Chemicznego, Polskiej Federacji Edukacji w Diabetologii oraz Europejskiej Federacji Nauk Farmaceutycznych (EUFEPS). Obecnie od ponad 3 lat pełni funkcję Dyrektora Rozwoju Produktów w Gedeon Richter Polska.

Rafał Pulsakowski

Starszy Menedżer, Innowacje i B+R, Dotacje i ulgi

Rafał jest Starszym Menedżerem w Zespole Innowacji i B+R, Dotacji i Ulg. W PwC pracuje od 2005 r. Ukończył studia w zakresie stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Następnie zdobywał doświadczenie pracując w Urzędzie Miasta Krakowa w zespole zajmującym się koordynacją projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
Rafał specjalizuje się w doradztwie na rzecz przedsiębiorstw i podmiotów publicznych w zakresie pozyskiwania środków pomocowych ze źródeł krajowych oraz funduszy unijnych, jak również wszelkimi innymi formami pomocy publicznej.
Jako prelegent, prowadził seminaria i szkolenia poświęcone praktycznym zasadom wykorzystywania instrumentów pomocy publicznej, w tym szczególnie w zakresie programu specjalnych stref ekonomicznych dla inwestorów prowadzących działalność m.in. w Katowickiej, Krakowskiej, Mieleckiej, Łódzkiej i Tarnobrzeskiej SSE. Ma także na swoim koncie publikacje z zakresu pomocy publicznej w Gazecie Prawnej, Rzeczpospolitej, Pulsie Biznesu i Funduszach Europejskich.

Patrycja Sitek

CR Konsulting Owner/ Coordinator QMS in BBMRI.pl

Magister chemii, magister biotechnologii, absolwent Międzywydziałowych Studiów Matematyczno-Przyrodniczych na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Doktorantka w Instytucie Chemii Teoretycznej na Wydziale Matematyki, Chemii i Fizyki UŚ. Doświadczenie zawodowe rozpoczęte na drugim roku studiów w Instytucie Onkologii w Gliwicach w Katedrze Biologii Molekularnej. Kontynuacja kariery zawodowej w Banku Tkanek w Katowicach w latach 2009-2019 na stanowisku asystenta z kwalifikacjami związanymi z przygotowaniem produktów ATMP w klasie ISO5, dla farmacji oraz opracowywaniem i wdrażaniem systemu jakości zgodnego z GMP. W trakcie pracy w Banku Tkanek w Katowicach uzyskany patent krajowy za wynalazek PF-Gel a także nagrody międzynarodowe za PF- Gel, m.in. złoty medal na targach wynalazczości Innova w Brukseli, złoty medal na tragach wynalazczości Inpex w Pitsburgu, złoty medal na targach wynalazczości w Tajpei. Od kwietnia 2014 współpraca z firmami Vileda Professional oraz Berendsen Textile Service w zakresie promocji wiedzy na temat pomieszczeń clean room, od stycznia 2016 rozpoczęcie działalności szkoleniowej w tej tematyce. W styczniu 2017 roku powołanie do życia firmy CR Konsulting specjalizującej się w konsultingu, projektowaniu, szkoleniach i kwalifikacji pomieszczeń clean room. Od tamtego czasu po dzień dzisiejszy przeszkolenie ponad 100 firm z branż farmaceutycznej, automotive, FMCG, elektronicznej, wyrobów medycznych, utworzenie kilkunastu projektów pomieszczeń clean room w tym projekty międzynarodowe jak Łotwa, UK. Współpraca w zakresie promowania wiedzy o pomieszczeniach czystych w czasopismach: Biotechnologia.pl, Laboratorium Medyczne, Chemia i Biznes, Apteka Szpitalna - ok 20 publikacji. Od stycznia 2019 współpraca z międzynarodowym klastrem Cleanroom Future w Szwajcarii. Od marca 2019 roku powołanie na stanowisko Koordynatora ds. SZiZJ w projekcie BBMRI.pl Polskiej Sieci Biobanków.

Dr n. med. Jarosław Skokowski

Krajowy Specjalista ds. biobankowania klinicznego, Konsorcjum BBMRI.pl

Absolwent Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, specjalista z zakresu chirurgii ogólnej i onkologicznej. Od przeszło 20 lat zajmuje się pobieraniem i gromadzeniem biopróbek
na potrzeby badań z zakresu technologii "omicznych". W ramach BBMRI.pl odpowiedzialny jest za utworzeniu zintegrowanego Centralnego Systemu Informatycznego dla Polskiej Sieci Biobanków. Współtworzy rozwiązania zapewniające interoperacyjność z systemami IT partnerów z europejskiej sieci biobanków BBMRI-ERIC (Biobanking and BioMolecular resources Research Infrastructure – European Research Infrastructure Consortium). Wśród jego głównych zainteresowań leżą zagadnienia związane z innowacyjną diagnostyką
i leczeniem oraz wdrażanie nowych technologii obrazowania, jak również zagadnienia związane z pojęciami Otwartych Danych, Big Data i Sztuczną Inteligencją.

Jacek Taczała

Automotive Industry Business Development Manager, Mitsubishi Electric Europe B.V. Oddział w Polsce

Absolwent Politechniki Krakowskiej Wydziału Elektrycznego, Specjalność - Automatyka. Od blisko 10 lat związany z firmą Mitsubishi Electric. Obecnie od ponad 5 lat zajmuje się rozwiązaniami dla „Smart Manufacturing” dla przemysłu motoryzacyjnego. Prywatnie miłośnik samochodów spalinowych i entuzjasta nowych zmian dla produkcyjnego rynku motoryzacyjnego, w szczególności związanych z „e-mobility”. Otwarty na wszelką wymianę zdań, opinii co do rynku motoryzacyjnego i stosowanych w nim rozwiązań automatyzacji i robotyzacji i najnowszych rozwiązań dla nowoczesnej „Smart” produkcji.

Magdalena Tagowska

Rzecznik patentowy, szef działu Patentów w kancelarii patentowej, Patpol

Specjalizuje się w zgłoszeniach patentowych z dziedziny chemii, farmacji i biotechnologii, a także w uzyskiwaniu SPC, postępowaniach spornych przed Urzędem Patentowym oraz sądowo-administracyjnych. Współautorka publikacji z dziedziny elektrochemii i nanostruktur opublikowanych w czasopismach naukowych, jak również artykułów na temat własności przemysłowej. Doktor chemii, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz absolwentka Kulturoznawstwa w Ośrodku Studiów Amerykańskich UW. Członek Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

Dr inż. Marcin Trzyna

R&D, QA Director w Braster S.A.

Od ponad 9 lat łączy pasję naukowca i wdrożeniowca przy realizacji kolejnych projektów badawczo-rozwojowych w spółkach typu spin out. Od 7 lat związany z firmą Braster S.A., gdzie jako kierownik działu R&D był odpowiedzialny m.in. za przygotowanie produkcji i kontroli jakości detektorów ciekłokrystalicznych. W firmie Braster współtworzył pierwsze prototypy urządzenia, algorytmy interpretacji, a także prowadził pierwsze badania kliniczne. W 2012 roku, w wieku 27 lat, uzyskał tytuł doktora nauk technicznych, tym samym, stając się jednym z najmłodszych doktorów nauk technicznych Wojskowej Akademii Technicznej. Od 2018, w Braster, pełni funkcję Dyrektora Badań, Rozwoju i Kontroli Jakości.

Agnieszka Zieniewicz

R&D and Quality Manager, Luba Sp. z o. o.

Absolwentka podyplomowych studiów na kierunkach Quality Manager oraz Studiów Menedżerskich w Szkole Głównej Handlowej, a także na Wydziale Rolnictwa i Biologii Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Od niemal 10 lat związana z branżą kosmetyków i chemii gospodarczej. Doświadczenie zdobywała w Dziale Jakości Colgate-Palmolive, obecnie pracuje jako R&D and Quality Manager w Luba Sp. z o. o. Odpowiadała za wdrożenie i certyfikację systemów ISO 22716, ISO 9001 oraz BRC CP, a także otwarcie laboratorium. Uczestniczy w tworzeniu wielu produktów, zarówno pod marką własną, jak i we współpracy z klientem. Autorka publikacji na temat rynku FMCG, systemów jakościowych oraz badań mikrobiologicznych. Bierze udział w pracach grup roboczych w Polskim Stowarzyszeniu Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego oraz Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego. Prywatnie fanka psów, podróży i ciekawych pomysłów na produkty.

Jakub Zręda

Kierownik Dział Badań i Rozwoju w firmie Wamtechnik Sp. Z o.o.

Z wykształcenia i zamiłowania konstruktor mechanik swoją karierę rozpoczął jako konstruktor technolog w branży stalowej. Wdrażał technologie cięcia plazmowego i laserowego. Prowadził własną działalność w obszarze bezzałogowych statków powietrznych (DigiFly) już w 2008 roku oferując pierwsze produkty do monitorowania z powietrza.
Od 2010 zatrudniony jest w firmie Wamtechnik Sp. Z o.o. ,a od 2014 roku odpowiada za kierowanie działem badan i rozwoju, gdzie odpowiada za rozwój polskiej myśli technicznej w obszarze elektro mobilności i urządzeń zasilanych akumulatorowo. W efekcie jego działań spółka uzyskała liczne kontrakty na projektowanie i produkcje zaawansowanych systemów zasilania.
Jego największym osiągnieciem zawodowym jest opracowanie pakietu Li-ion do pierwszego na świecie motocykla terenowego produkowanego przez firmę motocyklowa. Jest to motocykl Freeride E produkowany przez największego producenta motocykli na świecie (bez Azji) firmę KTM.
Poprzez szybki rozwój Działu R&D spółka osiągnęła techniczna zdolność do prowadzenia bardzo zaawansowanych projektów dla branży medycznej, miedzy innymi zasilanie monitorów pracy serca, protez kończyn czy też pompy wspomagającej pracę serca.
Aktualnie realizuje kolejne projekty systemów zasalania do lekkich pojazdów elektrycznych, rowerów i motocykli rozpowszechniając polską myśl techniczna na rynku LEV, również w ramach projektu Horizon 2020 „Range of Electric Solutions for L-cathegory vehicles”.
Dodatkowo w rozwijającym się dziale wdraża nowoczesne metodologie w zarzadzaniu projektami aby podnieść wydajność i konkurencyjność działu na dynamicznym rynku.
W czasie wolnym zajmuje się sportami motorowymi – hard enduro.

Maciej Żelewski

PwC Legal Pawłowski Żelaźnicki sp.k.

Maciej specjalizuje się w kwestiach prawa ochrony konkurencji i konsumentów, doradztwa regulacyjnego w sektorze Life Sciences oraz w zakresie programów compliance.

W ramach doradztwa regulacyjnego, Maciej doradza w zakresie modeli dystrybucyjnych, programów marketingowych, kwestii rejestracyjnych dla produktów leczniczych oraz doradztwa bieżącego. Doradza również producentom i dystrybutorom wyrobów medycznych i suplementów diety.

W ramach praktyki konkurencyjnej, Maciej doradza klientom oraz prowadzi postępowania przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie wszystkich aspektów prawa ochrony konkurencji czyli porozumień antykonkurencyjnych, nadużycia pozycji dominującej, kontroli koncentracji oraz ochrony interesów konsumentów. Pracuje dla klientów z różnych branży, w tym branży budowlanej, informatycznej, farmaceutycznej, FMCG i medialnej. Zajmuje się również kwestiami zwalczania nieuczciwej konkurencji.

Jako specjalista do spraw compliance współtworzy, wdraża oraz udoskonala programy compliance. Prowadzi również krajowe i międzynarodowe audyty prawne.