PR&MEDIA DAYS

Jak zbudować efektywną strategię komunikacyjną

Data rozpoczęcia:
27.02.2020
Data zakończenia:
28.02.2020

Prelegenci

Małgorzata Bajer

Dyrektor Departamentu Komunikacji i Public Relations, PG SILESIA

Z PG SILESIA związana od 2010 roku, kiedy to aktywnie wspierała grupę projektową w procesie zakupu zorganizowanej części przedsiębiorstwa, jakim była wówczas KWK ‘Silesia’. Jako Dyrektor Departamentu Komunikacji i PR odpowiada za komunikację wewnętrzną oraz zewnętrzną spółki, w tym m.in. za współpracę z mediami, pracownikami i lokalnymi społecznościami. Nadzoruje także działania z obszaru CSR. Wcześniej realizowała projekty z zakresu komunikacji marketingowej i czynnie uczestniczyła w procesie budowy marki PG SILESIA. Posiada wykształcenie kierunkowe – jest absolwentką studiów podyplomowych Public Relations – nowoczesna komunikacja w praktyce oraz Marketingu i Zarzadzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Zwolenniczka niestandardowych rozwiązań i myślenia ‘out of the box’. W pracy ceniąca otwartość na nowe pomysły, spontaniczność i zaangażowanie.

Monika Borzdyńska

Dyrektor Ds. Komunikacji, Promocji i Marketingu, Rzecznik Prasowy, PGE Narodowy

Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Specjalizowała się w komunikacji społecznej oraz prawie prasowy. Od początku kariery zawodowej związana była z dziennikarstwem oraz Public Relations. Przez trzy lata pełniła funkcję redaktor naczelnej jednej z elbląskich gazet internetowych. Przez rok pracowała jako rzecznik prasowy CSE „Światowid”, później kierowała biurem prasowym Prezydenta Elbląga Jerzego Wilka. Od stycznia 2015 roku pełni funkcję Dyrektora Ds. Komunikacji, Promocji i Marketingu oraz Rzecznika Prasowego w spółce PL.2012+, która zarządza PGE Narodowym. Interesuje się zarządzaniem w sytuacjach kryzysowych, prawem prasowym, budowaniem brandu oraz kształtowaniem wizerunku. Prowadziła wiele warsztatów organizowanych m.in. przez dziennik „Rzeczpospolita”. Prowadzi zajęcia z zarządzania kryzysami na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego a także wykłady: w Szkole Głównej Handlowej w ramach Dni Biznesu w Sporcie oraz wykłady z obszaru CSR na Akademii Leona Koźmińskiego. Ponadto jest prelegentką na wielu kongresach i targach. Jest członkiem kapituły „Hotel Przyjazny Rodzinie”.

Bogusław Chrabota

Redaktor Naczelny, „Rzeczpospolita”

Absolwent i doktorant Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 1993 roku współtworzył telewizję Polsat. Długoletni komentator Tok FM i Radia PiN. Bloger. Autor książek, scenariuszy, publicysta prasowy i felietonista. Wykładowca akademicki. Członek Polskiego Towarzystwa Bluesowego.

Bartosz Dembiński

Trener ds. PR i komunikacji, Bartosz Dembiński PR Ko-munikacja

PR-owiec, trener i wykładowca, specjalista w dziedzinie szeroko rozumianej komunikacji. Ma dziesięcioletnie doświadczenie w public relations i marketingu. Przez niemal osiem lat był rzecznikiem prasowym jednej z najlepszych polskich uczelni – Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, a przez ponad dwa lata copywriterem w agencji reklamowej Hand Made. Od kilku miesięcy prowadzi własną firmę – Bartosz Dembiński PR•Komunikacja (www.bartoszdembinski.pl). Doradza firmom i instytucjom, jak komunikować się profesjonalnie skutecznie. Na AGH stworzył od podstaw znakomicie oceniane przez dziennikarzy i nagradzane biuro prasowe. Na jego koncie jest ponad trzy tysiące wypowiedzi w mediach. Prowadzony przez niego profil AGH na Facebooku był najbardziej angażującą stroną (spośród wszystkich polskich uczelni) przez kilka lat. Zdobył kilka branżowych nagród (m.in. Grand Prix w konkursie „Kryształy PR-u” 2015 czy „Wyróżnienie za wzorową współpracę z mediami” przyznane przez redakcję Polskiej Agencji Prasowej). Jako trener przeprowadził kilkanaście szkoleń z zakresu m.in. PR kryzysowego czy komunikacji marek w mediach społecznościowych. Jako copywriter pracował dla takich marek, jak: Idea Bank, Kompania Piwowarska (Kozel, Książęce), Hoop Cola, Arctic+ czy Hutchinson. Prowadzi zajęcia z przedmiotu „Media relations” w Instytucie Przedsiębiorczości Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Jest absolwentem socjologii na Wydziale Humanistycznym AGH oraz dziennikarstwa na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ.

Anita Gadomska

Kierownik działu PR, Oriflame Poland

Swoje doświadczenie zdobywałam zajmując stanowiska w korporacjach, międzynarodowych agencjach PR oraz prywatnych przedsiębiorstwach. Od niemal 10 lat jestem związana z działaniami PR w branży FMCG, ze szczególnym uwzględnieniem branży mody oraz beauty. Wprowadzałam na polski rynek i rozwijałam marki takie jak AirField, ALDO, Atlantic, LG, Tommy Hilfiger, Pantene, AVON. Współpracowałam z wieloma polskimi i zagranicznymi celebrytami i ambasadorami topowych marek. Za najcenniejszą kooperację uważam bezpośrednie działania z projektantem mody i zapachów Kenzo Takadą. Dzięki niesztampowemu podejściu do komunikacji i silnie ugruntowanym relacjom
z przedstawicielami mediów każdy z obsługiwanych przez mnie brandów osiągał wybitne rezultaty obecności w mediach. Od 2017 roku zajmuję stanowisko kierownika działu PR na polski rynek dla szwedzkiej marki Oriflame. To wyzwanie, które przynosi mi ogromną satysfakcję, ze względu na możliwość budowania działu i całej strategii od początku. Jestem absolwentką wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją Filologia dla mediów. Zamiłowanie do działań dedykowanych kobietom, w tym niesienia pomocy zagubionym i potrzebującym, realizuję poprzez moją dodatkową funkcję Członka Zarządu Fundacji Oriflame Spełniamy Marzenia.

Paulina Gosk

PR & Marketing Expert

Od 13 lat zajmuje się Marketingiem i PRem. Pracowała w branży kulturalnej, muzycznej, IT i FMCG. Swoje umiejętności komunikacyjne rozwijała podczas różnorodnych projektów. Zarządzała komunikacją dużych eventów muzycznych i tanecznych, współpracowała z topowymi artystami i sportowcami, współprowadziła organizację pozarządową, tworzyła digitalową platformę do komunikacji, by wreszcie podjąć wyzwanie pracy w jednej z najbardziej wymagających PRowo branż – w awiacji.
Po 4 latach dodawania ludziom skrzydeł na stanowisku Communications Managera w Red Bullu, postanowiła kontynuować tę misję w bardziej dosłowny sposób i rozpoczęła pracę w liniach lotniczych Wizz Air, gdzie objęła stanowisko Corporate Communications Managera. Na co dzień zarządza komunikacją w 22 krajach w Europie, w tym na największych rynkach obsługiwanych przez Wizz Air. Jest odpowiedzialna za budowanie strategii komunikacyjnej i zarządzanie komunikacją kryzysową. Pełni również funkcję rzecznika prasowego linii. Pochodzi z Warszawy, mieszka w Budapeszcie, ale najczęściej można ją spotkać gdzieś ponad chmurami na pokładzie samolotu. Psychofanka muzyki, sportu i podróżowania.

Anna Hejno

Dyrektorka PR & Rzeczniczka prasowa, PFI Future S.A.

Doświadczona ekspertka w zakresie digital PR. Od lat zarządzającą prestiżowymi markami Wrocławia (Aquapark Wrocław, Hala Stulecia, Wrocławski Teatr Lalek). Współautorka sukcesu wrocławskiego aquaparku, który w okresie 2013-2018 roku stał się jednym z trzech najchętniej odwiedzanych parków wodnych w Europie (2.000.000 odwiedzających rocznie). Zarządzany przez nią dział marketingu i komunikacji stworzył dla tej spółki od zera infrastrukturę digital stanowiąca najważniejszy kanał dotarcia do grup docelowych w wszystkich segmentach rynku. Aktualnie zajmuje się budowaniem marek e-commerce w branży turystycznej. Z wykształcenia i pasji filozofka, którą to perspektywę chętnie wykorzystuje w pracy zawodowej.

Wojciech Jabczyński

Rzecznik prasowy, Orange Polska

Z branżą PR związany od 1999 roku. Wcześniej przez 5 lat dziennikarz i redaktor Gazety Wyborczej. Realizował wiele projektów z zakresu PR korporacyjnego, produktowego i zarządzania kryzysowego. Jeden z pierwszych rzeczników w Polsce, który prowadził blog firmowy. Entuzjasta wykorzystania social mediów w komunikacji i PR.

Luiza Jurgiel-Żyła

Prezeska Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, PR Manager, Cresa Polska

W stowarzyszeniu działa od 2008 roku. Na co dzień PR Manager w Cresa Polska, międzynarodowej firmie doradczej w branży nieruchomości komercyjnych, gdzie odpowiada na relacje z mediami i strategię komunikacyjną firmy. Wcześniej przez siedem lat pracowała w agencji FIRST Public Relations, ostatnio na stanowisku Account Director, gdzie obsługiwała klientów z branży mediowej (Turner Broadcasting System, marki: CNN International, Cartoon Network, Boomerang i TCM; a także A+E Networks, marki: CI Polsat, History, Lifetime), pracowała również dla firmy Cushman & Wakefield.

Marek Kacprzak

Strategie komunikacyjne, media, Wirtualna Polska

Dziennikarz i wydawca telewizyjny, obecnie związany z Wirtualną Polską. Wykładowca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie i Poznaniu.
Magister nauk humanistycznych i społecznych SWPS oraz absolwent wydziału fotografii Warszawskiej Szkoły Filmowej. Całe życie związany z mediami. Zarówno tymi tradycyjnymi, jak prasa, radio i telewizja, ale też tymi współczesnymi, które swoich odbiorców poszukują za pomocą sieci internetowej.
Zdobył doświadczenie w kreowaniu formy przekazu, tworzeniu i wprowadzaniu programów, budowaniu redakcji i zespołów ludzkich, ich szkoleniu, zarządzaniu nimi i dbania o ich rozwój nastawiony na współpracę i poszerzanie umiejętności własnych. Tego uczy też studentów dziennikarstwa i kulturoznawstwa Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie i Poznaniu (SWPS) i tych, dla których kontakt z kamerą wydaje się niekiedy wyzwaniem ponad miarę.
Pracę zawodową zaczynał w stacjach radiowych. Najpierw jako dziennikarz i reporter RMF FM, a później dyrektor programowy i szef działu informacji Radia Echo. Początkiem jego kariery telewizyjnej była współpraca z TVN, gdzie wydawał programy newsowe TVN24 oraz był reporterem w redakcji Uwaga.
Od 2005 roku wydawca i prezenter Wydarzeń Polsatu; w latach 2007-2008 pełnił także funkcję szefa działu krajowego Polska The Times. Wieloletni gospodarz programów Wydarzenia Opinie Komentarze i To Był Dzień w Telewizji Polsat. Obecnie w WP prowadzi dwa programy „Tłit” oraz „Money. To się liczy”.

Maciej Karczyński

PR&Komunikacja

ukończył socjologię na Uniwersytecie Szczecińskim. Prawie ćwierć wieku pracował jako funkcjonariusz służb mundurowych. Specjalista, praktyk, profesjonalista bazujący na własnych doświadczeniach. Często wypowiadający się w mediach jako ekspert. Dyplomowany menedżer sportu, licencjonowany trener piłki nożnej oraz wieloletni działacz sportowy. Miłośnik kreowania właściwej komunikacji ze społeczeństwem oraz zarządzania wizerunkiem.
Od 1991 roku pracował w policji, m.in. w kompanii antyterrorystycznej, Wydziale d/w z Przestępczością Narkotykową, Centralnym Biurze Śledczym. W 2004 roku rozpoczął współpracę z mediami. Od 2006 roku został rzecznikiem prasowym Komendanta Wojewódzkiego Policji w Szczecinie, a w 2009, Stołecznego w Warszawie. Współpracował w przygotowaniu organizacji procesu komunikacji społecznej w sytuacjach kryzysowych podczas Euro 2012 funkcjonującego w ramach Zespołu ds.
opracowania i realizacji polityki informacyjnej Programu Bezpieczeństwa UEFA EURO 2012. Został twarzą stołecznej policji podczas mistrzostw Europy w piłce nożnej w2012 roku. Krótko po nich przeszedł do największej cywilnej służby specjalnej – Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, w której pracował do stycznia 2016 roku. – Nie ukrywam, że jestem praktykiem, który właściwie codziennie musi konfrontować swoją wiedzę i kreatywność w relacjach z mediami. Lubię swoją pracę i chętnie spotykam się z ludźmi, aby wymienić się doświadczeniami. Cały czas zdobywam nowe, np. o komunikacji kryzysowej czy metodach prezentacji jako sprawnej komunikacji podczas wystąpień publicznych. Interesuję się również zmianami świata mediów, polityki i tym, w jaki sposób wpływają na współczesne wydarzenia, zwłaszcza w odniesieniu do sytuacji w Europie, czy na całym świecie. Sport obok mediów i PR, to jego największa pasja. Przez lata prowadził i zarządzał klubem sportowym, m.in. pozyskiwał środki finansowe i tworzył pozytywny wizerunek klubu. Jest też zatrudniony w Uniwersytecie Warszawskim jako trener oraz wykładowca. Wcześniej był wykładowcą w Wyższej Szkole Informatyki Zarządzania i Administracji w Warszawie.
Aktualnie prowadzi własną działalność związaną ze szkoleniami i wykładami. Specjalizuje się w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi oraz kreowaniem pozytywnego
wizerunku firm oraz ludzi. Ma na swoim koncie szkolenia grupowe jak i indywidualne. Szkolił w sektorze prywatnym jak i państwowym. Na swoim koncie ma m.in. szkolenie medialne dla kadry kierowniczej w Ministerstwie Finansów. Udziela się również w telewizji. Często komentuje aktualne sytuacje związane z bezpieczeństwem. Obecnie występuje systematycznie w Magazynie Kryminalnym 997, który jest emitowany w TVP 1, gdzie ostrzega przed nowoczesnymi formami oszustw.
Zawsze uśmiechnięty i pozytywnie nastawiony do ludzi i życia.

Piotr Karwowski

Rzecznik Prasowy, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Od 2015 roku rzecznik prasowy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Specjalista w zakresie komunikacji, filolog, doktor nauk humanistycznych, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego.

Beata Kopczyńska

Regionalny rzecznik prasowy, ZUS województwa śląskiego

Absolwentka politologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, specjalista ds.public relations. Wieloletni rzecznik prasowy, zajmująca się budowaniem pozytywnego wizerunku instytucji m.in. poprzez utrzymywanie stałych i dobrych relacji z mediami oraz otoczeniem zewnętrznym, przygotowywaniem informacji prasowych, organizacją wydarzeń. Wcześniej przez 10 lat etatowy dziennikarz w mediach regionalnych. Współpracuje z agencją Trzy Znaki. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Grzegorz Kuźnik

Zastępca Dyrektora Zarządzającego MSL oraz Dyrektor Działu Consumer Goods, MSL

Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w branży medialno-komunikacyjnej. Jest obecnie odpowiedzialny za dział Consumer Goods, na który składają się Technology PR i Brand PR. Pracował dla największych marek technologiczno-konsumenckich. Umiejętnie łączy pasję z karierą zawodową – jego zamiłowanie do technologii i gier wideo pozwoliło mu zbudować największy dział technologiczno-rozrywkowym na polskim rynku PR.
Specjalizuje się także w zarządzaniu zespołami z regionu CEE, gdzie aktywnie rozwija swoje zainteresowania z zakresu Cultural Inteligence. Wcześniej, przez 5 lat związany był z siecią Edelman. Ukończył Marketing i Zarządzanie na Politechnice Śląskiej.

Szymon Milczanowski

Partner Zarządzający, Winstone

Doświadczony menedżer projektów, konsultant, analityk biznesowy i interim manager. Od 19 lat zarządza zespołami, budżetami i organizacją projektów i procesów na wielu poziomach organizacyjnych. Doskonale porusza się w warunkach dużej odpowiedzialności, stresu i umiejętności strategicznego myślenia.
W latach 2006 - 2008 - specjalista w Narodowym Banku Polskim, członek Zespołu Prasowego Prezesa NBP - Leszka Balcerowicza oraz koordynator projektów edukacji ekonomicznej i kampanii informacyjnych.
W latach 2008 - 2011 - wicedyrektor Biura Ministra w Ministerstwie Finansów - odpowiedzialny za pion komunikacji społecznej, politykę informacyjną i wizerunkową, projekty komunikacji społecznej i edukacji ekonomicznej oraz projekty komunikacji internetowej całego resortu finansów.

Od 2011 roku doradca i konsultant. Założyciel i współwłaściciel firmy specjalizującej się w doradztwie strategicznym w komunikacji i zarządzaniem kryzysem wizerunkowym Winstone sp. z o.o.
Absolwent prawa na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Ojciec dwóch córek - Igi i Leny i synka Franka.

Maksymilian Pawłowski

Menedżer d/s Komunikacji Korporacyjnej, Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.

Posiada ponad 15 lat doświadczenia w zakresie komunikacji korporacyjnej oraz marketingu, które zdobywał w spółkach giełdowych oraz międzynarodowych koncernach. Uczestniczył w licznych projektach związanych z tworzeniem oraz wdrożeniem strategii z zakresu marketingu, komunikacji zewnętrznej (PR/IR/Employer Branding) oraz wewnętrznej, między innymi dla takich firm jak Orbis/Accor, Scania, FujiFilm oraz DTZ. Obecnie pracuje w Leroy Merlin Polska. Jest autorem licznych artykułów poświęconych tematyce marketingu, relacji inwestorskich, zarzadzania reputacją, public i media relations oraz wykorzystania nowoczesnych technologii w komunikacji korporacyjnej.

Marcin Prokop

Dziennikarz, prezenter

Laureat nagrody Wiktor 2013 w kategorii Osobowość Medialna. Posiada bardzo dużą zawodową praktykę, zdobywaną zarówno w charakterze osoby zarządzającej (był m.in. redaktorem naczelnym „Machiny“, „Filmu“ i „Przekroju“), piszącej (dziennikarz prasowy w wielu tytułach), działającej w radiu (autorski cykl „Duży wywiad“ w Radiu Zet) jak i prowadzącej liczne programy telewizyjne o bardzo różnym charakterze (od dużych rozrywkowych formatów takich jak „Mam Talent“ w TVN, poprzez autorski talk show „Prokop i Panny“ w TVP, po codzienną telewizję na żywo u boku Doroty Wellman w „Dzień Dobry TVN“).
Jest również autorem kilku bestsellerowych książek, których łączny nakład to ponad 250 tys. egz. (m.in. „Bóg, kasa i rock’n’roll“ oraz „Jego wysokość Longin“). W ramach zdobywania różnych zawodowych kompetencji, zdarzało mu się także występować hobbystycznie w filmach i serialach, m.in. „M jak miłość“ oraz dubbingować animowane postacie np. w filmie „Renifer Niko ratuje święta“.
Marcin to jeden z najbardziej cenionych i rozchwytywanych polskich konferansjerów, mający na koncie kilkaset poprowadzonych eventów dla największych międzynarodowych firm, w tym branżowe konferencje i kongresy, eleganckie gale, festiwale tematyczne, masowe koncerty i wiele innych.
Zwycięzca rankingu najlepszych konferansjerów w Polsce wg miesięcznika Press, nr 9-10/2017.

Dorota Wellman

Dziennikarka telewizyjna, radiowa i prasowa

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Filologii Polskiej I Historii Sztuki.
Razem z Marcinem Prokopem tworzy charyzmatyczny duet w programie Dzień Dobry TVN. Z Pauliną Młynarską prowadzi w TVN Style program "Miasto kobiet". W przeszłości znana również z programów telewizyjnych m. in. "Podróże z żartem", "Clever – widzisz i wiesz", "Czytam, bo lubię", "Ten jeden dzień", "Pytanie na śniadanie".
Felietonistka Wysokich Obcasów. Z prasą była związana także za pośrednictwem tytułów takich jak "Gala", "Viva", "Fashion Magazine" czy "Existence". Autorka książki "Ja nie mogę być modelką?!".
Nie obca jest jej także kariera filmowa w charakterze reżyserki, producentki i aktorki (m. in. u Andrzej Wajdy wcieliła się w role Henryki Krzywonos w obrazie "Wałęsa. Człowiek z nadziei"). W sferze radiowej współpracowała m. in. z Radio Solidarność, Radio Eska, Radio Zet i Tok FM.
Laureatka licznych nagród, m. in. Wiktory w kategorii Prezenter Telewizyjny w 2010 roku, InicjaTOR 2015 (MediaTory), Europejska Nagroda Tolerancji 2014, a także wielu. Według rankingów Gazety Wyborczej i Wprost jedna z najbardziej wpływowych kobiet w polskich mediach.
Druga najcenniejsza polska gwiazda w roku 2017 według rankingu Forbes. Uhonorowana także przez Stowarzyszenie Profesjonalnych Mówców Hortensją dla Kobiety roku 2017.

Alicja Wójcik - Gołębiowska

Brand PR Practice Director, MSL

Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w budowaniu i realizacji strategii komunikacyjnych dla polskich i globalnych marek. Specjalizuje się w komunikacji konsumenckiej oraz korporacyjnej dla klientów z branży FMCG. Prowadziła projekty dla takich firm jak Procter & Gamble, Wyborowa Pernod Ricard, Reckitt Benckiser, Żywiec Zdrój czy Saint-Gobain. W MSL pełni funkcję Brand PR Practice Director. Zarządza też pracą regionalnych agencji w realizacji projektów brand consumer na rynkach CEE.