LEGAL MBA

Data rozpoczęcia:
06.03.2020
Data zakończenia:
21.06.2020

8 900 zł za osobę + 23% VAT


Liczba uczestników

+ 23% VAT

Program

Dzień I
Piątek
6 marca 2020

MODUŁ 1 – ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI PRAWNICZYMI

14:00

Rejestracja uczestników. Powitalna kawa

14:30

Prawnik jako zarządzający ryzykiem w projekcie. Analiza obszarów ryzyka prawnego

Artur Gątowski, Partner PwC Legal, Radca Prawny, PwC Polska , Bartłomiej Włodarski, Counsel, Radca Prawny, PwC Polska

•    Jak skutecznie opisać ryzyko prawne w projekcie? Zarządzanie ryzykiem w projekcie prawnym a projekcie biznesowym
•    Podział kompetencji pomiędzy wewnętrzny dział prawny a kancelarię współpracującą na projekcie
•    Rola prawnika w projekcie a podejmowanie decyzji na temat ryzyka biznesowego wynikającego z przeprowadzonych analiz projektu
•    Jak zarządzać, monitorować i kontrolować ryzyko w projekcie? Metody ograniczania ryzyka prawnego
 

16:30

Przerwa na kawę

16:50

Harmonogramowanie, budżetowanie, mapowanie i ewaluacja projektu – techniki i narzędzia

Wojciech Trzciński, Counsel, Radca Prawny, PwC Polska

  • Szybka realizacja zadań a odpowiedzialność prawnika – jak efektywnie zaplanować czas projektu?
  • Metody wyznaczania i rozliczania celów, za pomocą których zwiększymy wydajność projektu
  • Jak efektywnie zarządzać budżetem, by zachować rentowność projektu?
  • Skuteczne metody mapowania w projekcie prawnym
  • Aplikacje, oprogramowania i rozwiązania, które pomogą zarządzać projektami w Twojej firmie
  • W jaki sposób zbudować system bieżących zatwierdzeń? Narzędzia elektroniczne do zarządzania dokumentacją i czasem
  • Jak zmierzyć wpływ działań działu prawnego na sukces całego projektu biznesowego?
  • Co wpływa na ocenę efektywności projektu prawnego? Jakie KPI możesz stosować?
     
18:50

Podsumowanie

Dzień II
Sobota
7 marca 2020
11:00

Kawa, rejestracja uczestników

11:15

Legal Project Management – jak pokonać bariery projektowe w zmiennym otoczeniu prawnym

Prof. dr hab. Ryszard Sowiński, Prawnik-marketingowiec, trener, Wyższa Szkoła Bankowa

•    Czym jest projekt prawny? Projekty a inne formy organizacji pracy
•    Specyfika projektu prawnego – najważniejsze etapy zarządzania projektami w dziale prawnym
•    Praktyczna analiza metodyk projektowych możliwych do wykorzystania w projekcie prawnym

12:15

Zarządzanie zespołem i kompetencjami w realizacji projektu prawnego

Prof. dr hab. Ryszard Sowiński, Prawnik-marketingowiec, trener, Wyższa Szkoła Bankowa

  • Metody doboru uczestników projektu. Jak efektywnie wykorzystywac zasoby wewnatrz firmy?
  • Techniki podziału zadan miedzy poszczególnych członków zespołu projektowego
  • Metody zarzadzania członkami zespołu projektowego, którzy bezposrednio nie raportuja do działu prawnego
  • Jak skutecznie zorganizowac współprace z kancelariami i klientami zewnetrznymi?
  • W jaki sposób mierzyc cele i rozliczac osiagane wyniki w cross-funkcyjnym zespole projektowym, którym
  • zarzadza prawnik?
13:15

Lunch

13:50

Sztuka komunikacji w pracy prawnika, czyli w jaki sposób relacje w zespole wpływają na efektywność projektu?

Prof. dr hab. Ryszard Sowiński, Prawnik-marketingowiec, trener, Wyższa Szkoła Bankowa

•    Jak budować relacje w zespole projektowym? Techniki i narzędzia, które wspierają 
•    pracę pracowników
•    W jaki sposób zmotywować pozostałe działy w przedsiębiorstwie do współpracy 
•    z działem prawnym przy realizowanych projektach?
•    Metody pobudzania kreatywności w zespole projektowym

15:20

Podsumowanie

Dzień III
Niedziela
8 marca 2020
09:00

Poranna kawa

09:30

Prawnik jako Project Leader czyli rola prawnika w zarządzaniu projektem biznesowym

Anna Jaszczołt, Project Management Expert, Certyfikowany Kierownik Projektów PMP® PRINCE2® PSM®

•    Koordynacja, zarządzanie czy kształtowanie – rola prawnika w projekcie
•    Wyzwania i ograniczenia stojące przed prawnikiem zarządzającym projektem biznesowym

11:30

Przerwa na kawę

11:45

Projekt prawny jako integralna część zarządzania projektami biznesowymi

Anna Jaszczołt, Project Management Expert, Certyfikowany Kierownik Projektów PMP® PRINCE2® PSM®

  • Za pomoca jakich technik zintegrujesz projekt prawny z pozostałymi działaniami Twojej firmy?
  • Analiza projektów biznesowych, w których kluczowa role odgrywa dział prawny. Jak właczyc prawników w duze
  • projekty biznesowe?
  • W jaki sposób efektywnie osadzac projekt prawny w strategii firmy?
  • Jak biznes wpływa na decyzje prawne? Jak zrealizowac projekt nie blokujac biznesu?
13:00

Lunch

13:45

Planowanie w projekcie – Agile, czy Waterfall? Warsztat

Anna Jaszczołt, Project Management Expert, Certyfikowany Kierownik Projektów PMP® PRINCE2® PSM®

  • Zwinny i klasyczny cykl zycia projektu
  • Co decyduje o wyborze cyklu dla Twojego projektu?
  • W którym otoczeniu projektowym osadzony jest Twój projekt?
15:45

Zakończenie MODUŁU I

Dzień IV
Piątek
24 kwietnia 2020

MODUŁ 3 – PODSTAWY ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM. INNOWACYJNE MODELE BIZNESOWE. WPŁYW NOWYCH TECHNOLOGII NA STRATEGIE BIZNESOWE

Prowadzący moduł: Mikołaj Pindelski, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Sprzedażą. Partner w IMMOQEE

14:00

Rejestracja uczestników, powitalna kawa

14:30

Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem cz. 1

Mikołaj Pindelski, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Sprzedażą. Partner w IMMOQEE

•    Przedsiębiorstwo i uwarunkowania rynkowe
•    Analiza otoczenia przedsiębiorstwa    
 

16:30

Przerwa na kawę

16:45

Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem cz. 2

Mikołaj Pindelski, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Sprzedażą. Partner w IMMOQEE

18:00

Case study, panel dyskusyjny

19:00

Zakończenie

Dzień V
Sobota
25 kwietnia 2020
09:00

Poranna kawa

09:30

Wpływ nowych technologii na strategie biznesowe część 1

Mikołaj Pindelski, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Sprzedażą. Partner w IMMOQEE

•    Nowe uwarunkowania otoczenia biznesu
•    Współczesne kierunki rozwoju biznesu
 

12:30

Lunch

13:15

Wpływ nowych technologii na strategie biznesowe część 2

Mikołaj Pindelski, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Sprzedażą. Partner w IMMOQEE

•    Automatyzacja i robotyzacja
•    Big data, sztuczna inteligencja i inne nowe zjawiska
•    Hiperdynamika zmian, chaotyczne otoczenie
 

15:00

Przerwa na kawę

15:15

Cyfryzacja - rola prawa i prawników w transformacji biznesu

Marta Gocał, Counsel, radca prawny, PwC

• Czy w projektach transformacji cyfrowej biznesu jest miejsce dla prawnika? A może prawnik jest wręcz niezbędny żeby taki proces mógł przebiegać prawidłowo?
• Czy prawo wspiera, czy hamuje cyfryzację procesów biznesowych?
• Z jakimi prawnymi zawiłościami musi się mierzyć współczesny prawnik wspierając wdrożenia nowych modeli prowadzenia biznesu? Czyli o tym jak prawo i my prawnicy wpływamy na transformację biznesu z analogowego w cyfrowy.
 

16:15

Podsumowanie

Dzień VI
Niedziela
26 kwietnia 2020
09:30

Innowacyjne modele biznesowe

Mikołaj Pindelski, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Sprzedażą. Partner w IMMOQEE

•    Nowe sposoby organizacji biznesu
•    Nowe sposoby konkurowania i budowania przewag konkurencyjnych
•    Rozwój i wzrost, akwizycje i konkurowanie z niebezpiecznymi ignorantami

 

11:00

Przerwa na kawę

11:15

Case study, panel dyskusyjny

Mikołaj Pindelski, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzania Sprzedażą. Partner w IMMOQEE

13:00

Przerwa na lunch

13:45

Podsumowanie, zakończenie MODUŁU 3

Dzień VII
Piątek
8 maja 2020

MODUŁ 4 – PUBLIC RELATIONS – SZTUKA KOMUNIKACJI I BUDOWANIA MARKI WŁASNEJ PRAWNIKA

14:00

Rejestracja uczestników, kawa

14:30

Prezentacja i wystąpienia publiczne – sesja prowadzona przez dziennikarza z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi część 1

Beata Tadla, Dziennikarka. Trenerka mówców. Uczy jak mówić pięknie i skutecznie. Mówca motywacyjny. Prezenterka. Wykładowca.

•    Jakie są najczęściej popełniane błędy podczas wystąpień publicznych i jakie są ich skutki?
•    Jak skutecznie rozwijać i doskonalić swoje umiejętności? Narzędzia wpływające na wzrost 
•    jakości autoprezentacji
•    Najczęściej popełniane błędy podczas wystąpień publicznych – jak ich unikać?
 

16:30

Przerwa na kawę

16:45

Prezentacja i wystąpienia publiczne – sesja prowadzona przez dziennikarza z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi część 2

Beata Tadla, Dziennikarka. Trenerka mówców. Uczy jak mówić pięknie i skutecznie. Mówca motywacyjny. Prezenterka. Wykładowca.

19:00

Podsumowanie

Dzień VIII
Sobota
9 maja 2020
09:00

Rejestracja uczestników, kawa

09:30

Marka własna prawnika

Ewelina Skocz, Psycholog społeczny, trener, Managing Partner, BCSystems

  • Ja. Moja marka
  • Rzeczywistość vs świat wirtualny
  • Strategia budowania marki własnej
  • Wizerunek prawnika w biznesie
  • Budowanie autorytetu
     
12:30

Przerwa na lunch

13:15

Zarządzanie karierą własnej marki

Ewelina Skocz, Psycholog społeczny, trener, Managing Partner, BCSystems

  • Zarządzanie karierą
  • Case study: Narzędzia marketingowe, komunikacja i Social Media
     
15:00

Podsumowanie

Dzień IX
Niedziela
10 maja 2020
09:00

Poranna kawa

09:30

Negocjacje – sesja interaktywna z wykorzystaniem narzędzi

dr Michał Chmielecki, Ekspert w zakresie negocjacji, MSc

  • W jaki sposób poprowadzić rozmowę zgodnie ze swoimi celami i założeniami?
  • Rozwijanie umiejętności kontrolowania własnych emocji podczas prowadzenia negocjacji
  • Jak radzić sobie z emocjonalnymi zrachowaniami naszych rozmówców?
     
11:00

Przerwa na kawę

11:15

Negocjacje – sesja interaktywna z wykorzystaniem narzędzi

dr Michał Chmielecki, Ekspert w zakresie negocjacji, MSc

13:30

Zakończenie MODUŁU 4

Dzień X
Piątek
22 maja 2020

MODUŁ 2 – PRAWNIK JAKO LIDER I MENADŻER

14:00

Rejestracja uczestników. Powitalna kawa

14:30

Prawnik jako lider – cz. 1

Dariusz Użycki, Head of Industrial Sector CEE&CIS, Pedersen & Partners

  • Czym jest przywództwo?
  • Dlaczego ludzie mieliby za Tobą pójść?
  • Co robić, żeby ludziom chciało się chcieć?
  • Twój styl przywództwa / Autorefleksja praktyczna

Formuła

  • Wykład interaktywny
  • Moderowana dyskusja
  • Warsztaty / ćwiczenia (na bazie analizy przypadków, rozmowa z pracownikiem)
     
16:00

Przerwa na kawę

16:15

Prawnik jako skuteczny manager i lider – cz. 2

Dariusz Użycki, Head of Industrial Sector CEE&CIS, Pedersen & Partners

17:30

Przerwa na kawę

17:45

Prawnik jako skuteczny manager i lider – cz. 3

Dariusz Użycki, Head of Industrial Sector CEE&CIS, Pedersen & Partners

19:00

Podsumowanie

Dzień XI
Sobota
23 maja 2020
09:00

Poranna kawa

09:30

Rola osobowości w zarządzaniu zespołem, cz. 1

Dariusz Użycki, Head of Industrial Sector CEE&CIS, Pedersen & Partners

  • Czym jest, od czego zależy i jak się przejawia „osobowość”? 
  • Jakie czynniki wpływają na postawy i zachowania lidera?
  • Praktyczne klasyfikowanie i rozpoznawanie typów osobowości 
  • Zarządzanie zespołem – jak z różnorodności uczynić siłę (analiza przypadku)

Formuła

  • Wykład interaktywny
  • Moderowana dyskusja
  • Warsztaty / ćwiczenia (na bazie analizy przypadków)
     
11:00

Przerwa na kawę

11:15

Rola osobowości w zarządzaniu zespołem, cz. 2

Dariusz Użycki, Head of Industrial Sector CEE&CIS, Pedersen & Partners

13:00

Przerwa na lunch

13:45

Skuteczne zarządzanie zmianą w organizacji

Przemysław Rybarczyk, Partner zarządzający, Tak! Tylko dobre rozwiązania

  • Zmiana jako immanentny element cyklu życia organizacji
  • Skuteczna komunikacja z perspektywy Change Management
  • Motywowanie i zarządzanie zespołem w trakcie zmian organizacyjnych – dobre praktyki
     
15:45

Podsumowanie

Dzień XII
Niedziela
24 maja 2020
09:00

Poranna kawa

09:30

Rekrutacja do działu prawnego – co powinniśmy wiedzieć jako managerowie przystępując do pozyskiwania nowych pracowników w niełatwych realiach rynku pracownika

Anna Krawcewicz, Trener biznesu, psycholog, coach, konsultant HR Właściciel firmy doradczo-szkoleniowej Mind UP

  • Skuteczne narzędzia i metody rekrutacji
  • Jak efektywnie określić zakres obowiązków i wymagań  potencjalnego kandydata
  • Rozmowa kwalifikacyjna –  na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę, aby podjąć właściwą decyzję o zatrudnieniu kandydata
     
11:30

Przerwa na kawę

11:45

Motywowanie zespołu. Legal Team Building – aspekty miękkie cz. 1

(sesja ćwiczeniowa z psychologiem)

Beata Wolfigiel, Psycholog biznesu, Trener, Coach

  • Praca zdalna, rozmowy przy kawie – czyli jak angażować i motywować wymagających pracowników metodami coachingowymi?
  • Psychologiczne narzędzia pozytywnego wspierania twoich podwładnych – innowacyjne podejście psychologii pozytywnej
  • Siła motywacji wewnętrznej i zagrożenia motywowania nagrodami zewnętrznymi
  • Jak wzbudzić motywację wewnętrzną i zaangażowanie pracownika – praktyczne wskazówki
     
13:00

Przerwa na lunch

13:45

Motywowanie zespołu. Legal Team Building – aspekty miękkie cz. 2

(sesja ćwiczeniowa z psychologiem)

Beata Wolfigiel, Psycholog biznesu, Trener, Coach

15:45

Zakończenie MODUŁU 2

Dzień XIII
Piątek
5 czerwca 2020

MODUŁ 5 – FINANSE DLA PRAWNIKÓW

Prowadzenie modułu:

14:00

Rejestracja uczestników, kawa

14:30

Podstawowe regulacje w zakresie raportowania finansowego

Astrid Zakrzewska, Trener Akademii PwC

  • Przepisy prawa w odniesieniu do rachunkowości i sprawozdawczości
  • Sprawozdanie finansowe wg różnych standardów rachunkowości
  • Wymogi raportowe organizacji, w tym rodzaje raportowania (finansowe, zarządcze i podatkowe)
    • Podstawowe różnice
    • Odbiorcy
    • Raporty jednostkowe i skonsolidowane
    • Raportowanie roczne i śródroczne
  • Informacje o przedsiębiorstwie poza sprawozdaniem finansowym, w tym raporty finansowe i pozafinansowe
  • Dostępność sprawozdań finansowych
  • Badanie sprawozdań finansowych oraz opinia i raport audytora
     
16:30

Przerwa na kawę

16:45

Najważniejsze terminy i zasady dotyczące rachunkowości i sprawozdawczości

Astrid Zakrzewska, Trener Akademii PwC

  • Podstawowe terminy: aktywa, pasywa, zobowiązania, kapitał własny, wydatki, wpływy, 
  • przychody, koszty
  • Główne zasady rachunkowości
    • Kontynuacji działania
    • Memoriału oraz współmierności kosztów i przychodów
  • Istota i rodzaje operacji gospodarczych
  • Zmiany zasad rachunkowości, zmiany szacunków, korekty błędów  
     
19:00

Podsumowanie

Dzień XIV
Sobota
6 czerwca 2020
09:00

Poranna kawa

09:30

Składniki sprawozdania finansowego i powiązania między nimi – część 1

Astrid Zakrzewska, Trener Akademii PwC

Bilans, czyli obraz sytuacji majątkowej i finansowej przedsiębiorstwa

  • Struktura bilansu/główne kategorie
  • Warunki ujmowania najważniejszych pozycji (m.in. środki trwałe, wartości niematerialne, zapasy, należności, zobowiązania, rozliczenia międzyokresowe i rezerwy, podatek dochodowy odroczony)
  • Zasady wyceny pozycji bilansowych
     
11:30

Przerwa na kawę

11:45

Składniki sprawozdania finansowego i powiązania między nimi – część 2

Astrid Zakrzewska, Trener Akademii PwC

Rachunek zysków i strat, czyli wyniki działalności przedsiębiorstwa

  • Struktura rachunku zysków i strat
  • Przychody, koszty, wynik finansowy
  • Układ kalkulacyjny i porównawczy
  • Zasady ujmowania przychodów i kosztów

Sprawozdanie z przepływów pieniężnych, czyli zdolność przedsiębiorstwa do generowania środków pieniężnych

  • Idea rachunku przepływów pieniężnych
  • Jak to możliwe, że zyskowne przedsiębiorstwa upadają
  • Struktura rachunku przepływów pieniężnych – podstawowe rodzaje działalności
  • Ruch kapitałów, czyli zmiany w majątku właścicieli
  • Poszczególne kategorie kapitałów (ujmowanie i wycena)
  • Kapitały a dywidenda
     
14:15

Przerwa na lunch

14:45

Składniki sprawozdania finansowego i powiązania między nimi – część 3

Astrid Zakrzewska, Trener Akademii PwC

Informacja dodatkowa jako integralna część sprawozdania finansowego
Powiązania pomiędzy składnikami sprawozdania finansowego
    
Manipulacja informacją finansową

  • Kreatywna rachunkowość
  • Błędy lat poprzednich
  • „Windows’ dressing”

Kluczowe obszary współpracy prawnicy – dział finansowy w organizacji
 

17:00

Podsumowanie

Dzień XV
Niedziela
7 czerwca 2020
09:00

Poranna kawa

09:30

Ocena sytuacji przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdania finansowego – część 1

Astrid Zakrzewska, Trener Akademii PwC

  • Czytanie sprawozdania finansowego, analiza wstępna
  • Analiza pionowa i pozioma sprawozdania finansowego
     
11:30

Przerwa na kawę

11:45

Ocena sytuacji przedsiębiorstwa na podstawie sprawozdania finansowego część 2

Astrid Zakrzewska, Trener Akademii PwC

  • Analiza wskaźnikowa
    • Rentowność
    • Wydajność (efektywność)
    • Płynność
    • Wypłacalność
    • Zadłużenie
  • Zalety i ograniczenia analizy finansowej
     
13:30

Przerwa na lunch

14:15

Zakończenie MODUŁU 5

Dzień XVI
Piątek
19 czerwca 2020

Moduł 6 – NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W PRACY PRAWNIKA

14:00

Rejestracja uczestników, powitalna kawa

14:30

Postępowanie wyjaśniające w organizacji – warsztat PwC Investigate cz. 1

Wojciech Szulc, Dyrektor, Zespół Usług Śledczych i Zarządzania Ryzykiem Nadużyć, PwC , Agata Kowalczyk- Borek, Starszy specjalista, PwC

•    Skala i popularne rodzaje nadużyć w Polsce i na świecie
•    Jak reagować w przypadku niezapowiedzianej kontroli organu
•    Jak weryfikować zarzuty podnoszone przez sygnalistów
•    Jak zachowywać się w sytuacji kryzysu regulacyjnego
•    Z jakich narzędzi weryfikacyjnych korzystać oraz w jakiej kolejności
Podczas warsztatu, który jest prowadzony w formie interaktywnej gry, uczestnicy mają możliwość wcielenia się w role śledczego: badają ślady, analizują dane, prowadzą przesłuchania, zbierają dowody, które mają wskazać, potwierdzić lub wykluczyć nieprawidłowości, na które organizacja została narażona. W efekcie swojej pracy uczestnicy przygotowują raport ze swoich działań, uzyskując informacje – jak im poszło. Grupa wykładowa będzie podzielona na kilka zespołów, w ramach których uczestnicy będą pracować (gra jest przygotowana w języku angielskim).
 

16:00

Przerwa na kawę

16:15

Postępowanie wyjaśniające w organizacji – warsztat PwC Investigate cz. 2

18:30

Zakończenie

Dzień XVII
Sobota
20 czerwca 2020
09:00

Poranna kawa

09:30

Najnowsze regulacje prawne a wdrażanie wymaganych rozwiązań cyfrowych w Twojej firmie

Konrad Dobrowolski, Associate, adwokat, PwC Legal

•    Ochrona danych osobowych 
•    Formy i metody udzielania pomocy prawnej z użyciem nowoczesnych form komunikacji
•    Metody zapewniania bezpieczeństwa cyfrowego przez prawników
•    Procedury prawne przy wdrażaniu systemów Digital i IT Security
•    Digital & IT law update – najnowsze wymogi regulacyjne w obszarze Digital i IT Security
 

11:00

Przerwa na kawę

11:15

Jak zarządzać ryzykiem braku zgodności? Co znaczy nowoczesny compliance?

Michał Rams, Counsel, Lider Zespołu White Collar Crime, Adwokat, kancelaria PwC Legal

•    Umiejscowienie compliance w przedsiębiorstwie – podział ról i obowiązków
•    Koncepcje podejścia do zaprojektowania i wdrożenia funkcji compliance
•    Jak wdrożyć skuteczny i dostosowany do potrzeb organizacji proces compliance?
•    Warianty organizacji funkcji compliance - dział prawny a compliance
•    System kontroli wewnętrznej – jak wykorzystać inne działy, by zmniejszyć ryzyko compliance?
 

12:45

Przerwa na lunch

13:30

Cloud, Mobile, BYOD, social media... co prawnik powinien wiedzieć na temat współczesnej technologii?

Gerard Karp, Partner, Lider zespołu TMT/IP i Ochrony Danych Osobowych, adwokat, PwC Legal

•    Prawne wymogi bezpieczeństwa dla smartfonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych
•    Metody szacowania ryzyka prawnego związanego z wykorzystaniem urządzeń mobilnych w Twojej firmie
•    Kadrowanie, wykorzystywanie filmów, publikacja zdjęć – jak archiwizować i przetwarzać dane pobrane z sieci?
•    Social Media z perspektywy działu prawnego – szanse i ryzyka prawne
•    Online Marketing, Cookies i śledzenie na Google Web – analiza regulacji prawnych
•    Jak zabezpieczać prawnie przetwarzanie danych osobowych w chmurach
•    Strategia Cloud – wybór odpowiedniego dostawcy z perspektywy działu prawnego
 

15:00

Przerwa na kawę

15:15

Claim Management – jak zabezpieczyć prawnie obieg informacji w Twojej firmie?

Marian Giersz, Adwokat, PwC Legal

•    Ochrona danych osobowych a tajemnica przedsiębiorstwa – sposoby przechowywania danych osobowych
•    Jak zachować prawne procedury wewnętrzne podczas współpracy z klientem zewnętrznym?
•    Telekonferencje, tworzenie skryptów rozmów z partnerami zewnętrznymi – procedury prawne
•    Za pomocą jakich narzędzi zabezpieczyć prawnie dane osobowe i treści dokumentów Twoich klientów?
 

20:00

Uroczysty bankiet na zakończenie programu Legal MBA

Dzień XVIII
Niedziela
21 czerwca 2020
09:00

Poranna kawa

09:30

Nowoczesne narzędzia podnoszące skuteczność warsztatu prawnika

Mariusz Kamiński, Counsel, Adwokat, PwC Polska , Marta Dąbrowska, Associate, PwC Legal, PwC Polska

•    Prawnik w świecie nowoczesnych technologii – rodzaje i oceny
•    Kanały pozyskiwania i zarzadzania informacja prawna
•    Programy zarządzania zespołem i projektami
 

11:30

Przerwa na kawę

11:45

Information Governance Program – jak wprowadzić ład informacyjny w Twojej firmie

Grzegorz Pędzisz, Chief Information Officer, IdeaBank SA

•    Czym jest Information Governance? Metody budowania i standardy rynkowe na przykładzie obszaru IT
•    Jak za pomocą̨ Information Governance osiągać cele organizacji (break event point)
•    Nowoczesne narzędzia umożliwiające bezpieczne Information Governance
•    Korzyści i koszty wynikające z tworzenia ładu informacyjnego w Twojej firmie
 

13:00

Przerwa na lunch