POWIERZCHNIE BIUROWE 2017

Rewitalizacja * (Re)komercjalizacja * Nowe trendy

Data rozpoczęcia:
10.05.2017
Data zakończenia:
11.05.2017

Program

Dzień I
Środa
10 maja 2017
09:00

Poranna kawa, rejestracja uczestników

09:30

Ewolucja rynku powierzchni biurowych w Polsce - jak zmienia się otoczenie rynkowe i ekonomiczne

Anna Staniszewska, Dyrektor, Dział Doradztwa i Analiz Rynkowych, Europa Środkowo-Wschodnia, BNP Paribas Real Estate Poland

  • Stan obecny - jakie lokalizacje w Polsce są aktualnie najbardziej pożądane przez najemców
  • Gdzie będą powstawały nowe obiekty biurowe w ciągu najbliższych lat – jak zmieniają się oczekiwania klientów pod względem lokalizacji wynajmowanych powierzchni biurowych
  • Nowe czy rewitalizowane – jaki rodzaj obiektów jest bardziej atrakcyjny dla najemców w różnych regionach kraju
10:30

Przerwa na kawę

10:50

Wynajmujący i zarządca vs najemca- jakie są oczekiwania stron , najczęstsze problemy i skuteczne rozwiązania

Marzena Ciurzyńska, Dyrektor Działu Zarządzania Nieruchomościami, Colliers International , Iwona Wdowczyk, Manager Biura, Cargill Poland

  • Rosnąca podaż i liczba pustostanów – jak zdobywać klientów na konkurencyjnym rynku
  • Partnerska współpraca wynajmującego z najemcą. Jakie są oczekiwania najemcy względem wynajmującego i zarządcy?
  • Jak pogodzić interesy wszystkich stron na każdym etapie - od negocjacji poprzez cały okres najmu
  • Jak zarządzać nieruchomościami, aby budować zaufanie wśród najemców i zapewnić wieloletnią współpracę
11:50

(Re)komercjalizacja zabytków – jak zagospodarować chronione obiekty i dobrze je sprzedać

Case studies Jaracza 47 Prestige, OFF Piotrkowska Center

Michał Styś, Dyrektor Zarządzający, OPG Property Proffesionals

  • Wymogi prawne przy rewitalizacji zabytków – jaką dokumentację musisz zgromadzić, aby móc rozpocząć prace
  • Jak skutecznie sprzedać powierzchnie biurowe w zabytkowych obiektach – najlepsze strategie sprzedażowe i marketingowe
  • Ryzyko związane z inwestycją w nieruchomości zabytkowe – jak zarządzać, aby wyjść na swoje
  • Koszty na różnych etapach inwestycji – na co zwrócić uwagę zależnie od inwestycji
12:50

Przestrzenie biurowe a idea work-life balance – jak dostosować obiekty biurowe do oczekiwań pracowników pokolenia Y i Z

Case study Rondo 1

Karina Kreja, Dyrektor, Workplace Consultancy & Change Management, CBRE

  • Co obecnie oznacza komfort pracy – czego oczekuje młode pokolenie przychodząc do biura
  • Jak zaaranżować przestrzeń, aby zapewniała komfort i efektywną pracę
  • Jakich wskaźników i mierników użyć w analizie potrzeb pracowników na etapie planowania zmian
  • Jak zaplanować modernizację powierzchni biurowych – przygotowanie i realizacja projektu krok po kroku
13:50

Lunch

14:40

Gdzie szukać finansowania inwestycji w nieruchomości biurowe?

Krzysztof Cipiur, Associate Director, Knight Frank

  • Jak sytuacja ekonomiczna kraju wpływa na możliwości finansowania nieruchomości
  • Pozyskiwania finansowania z banków – jak negocjować, aby uzyskać atrakcyjne warunki finansowania inwestycji
  • Emisja obligacji – jak rozmawiać z inwestorami, aby przekonać ich do Twojej oferty
  • Sprzedaż inwestycji jako forma jej finansowania – kiedy się opłaca
15:40

Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Dzień II
Czwartek
11 maja 2017
09:00

Poranna kawa, rejestracja uczestników

09:30

Komercjalizacja powierzchni biurowych w obiektach klasy B – w jaki sposób rozmawiać z najemcami aby skutecznie ich zatrzymać i przyciągnąć nowych? Obiekty klasy B jako realna alternatywa dla rynku powierzchni biurowych

Case Study Sport &Business Centre

Michał Kondas, Dyrektor Centrum Nieruchomości Komercyjnych, Verso Nieruchomości

  • Elastyczność cenowa i długość okresu najmu – Twoja broń w negocjacjach z obecnymi i potencjalnymi najemcami
  • Benefity i zachęty finansowe w procesie negocjacji - jaką wartość dodaną zaoferować, aby przyciągnąć najemców?
  • „Klient nasz Pan” – Duża podaż powierzchni biurowej szansą dla obiektów klasy B
10:30

Przerwa na kawę

10:50

Jak zabezpieczyć umowy najmu i ograniczyć ryzyko? Najczęstsze błędy i pułapki

Emilia Waszkiewicz, Adwokat, Baker McKenzie

  • Na co zwrócić uwagę tworząc i podpisując umowy najmu
  • Jak zabezpieczyć wykonanie przez stron obowiązków umownych, kary umowne i odszkodowania
  • Kwestie prawne związane z prowadzeniem prac wykończeniowych
  • Kwestie prawne związane z wyjściem najemcy z budynku w trakcie trwania umowy
11:50

Rewitalizacja jako szansa na pozyskanie najemców – planowanie strategii marketingu i rebranding

Case study Spektrum Tower

Katarzyna Parkot, Head of Leasing, WX Management Services

  • Jak zarządzać procesem przekształcenia budynku aby dostosować projekt do aktualnych trendów panujących na rynku?
  • Wdrożenie strategii marketingowej i wizerunkowej – czym należy się kierować aby strategia marketingowa przyniosła oczekiwane rezultaty?
  • Proces komercjalizacji – jak skuteczne pozyskiwać najemców?
12:50

Lunch

13:40

Komercjalizacja – samodzielnie czy z doradcą?

Bartosz Kozieł, Czlonek Zarządu, Nuvalu

  • Kiedy warto korzystać ze wsparcia doradców?
  • Czym kierować się przy wyborze agenta wyłącznego?
  • Współpraca z brokerem a trzecia strona transakcji.
  • W jaki sposób pozyskiwać klientów? 
  • Jak współpraca z doradcą wspiera relacje z najemcami?
14:40

Optymalizacja kosztów utrzymania obiektu biurowego – najskuteczniejsze rozwiązania i praktyki

Magdalena Oksańska, Dyrektor działu compliance ds. zarządzania nieruchomościami Knight Frank

  • Media - kluczowy element kosztów eksploatacyjnych a oszczędności
  • Zielone certyfikaty i ich wpływ na przyszłe oszczędności
  • Zmiany przepisów prawnych a optymalizacja kosztów
  • Koszty eksploatacyjne a efekt skali
15:40

Zakończenie drugiego dnia warsztatów i wręczenie certyfikatów