Powered by chatwoo.com

TAKTYKI I TECHNIKI PROWADZENIA SPORÓW SĄDOWYCH

Data rozpoczęcia:
13.12.2017
Data zakończenia:
14.12.2017

Program

Dzień I
Środa
13 grudnia 2017
09:00

Rejestracja uczestników i poranna kawa

09:30

W jaki sposób przygotować się do postępowania sądowego – o czym musisz wiedzieć, zanim staniesz przed sądem

Bartłomiej Niewczas, Counsel, Radca prawny, Bird & Bird , Krzysztof Korwin-Kossakowski, Adwokat, Associate, Bird & Bird

  • W jaki sposób przygotować kompletną dokumentację dla sądu?
  • Na co zwracać uwagę przygotowując materiały do postępowania sądowego?
  • Jak nie popaść w rutynę przy powtarzających się sprawach?
10:30

Przerwa na kawę

11:00

Komunikacja między stronami – w jaki sposób rozmawiać z drugą stroną i uniknąć niepotrzebnych napięć. Relacje z przeciwnikiem procesowym

Paweł Malarecki, Kierownik Działu Prawnego, Budimex

  • Kim jesteśmy dla przeciwnika procesowego / kim chcemy być w tej relacji?
  • Jakie cele stawiać sobie w relacjach z przeciwnikiem procesowym?
  • Wartości postawy i techniki budujące relację z przeciwnikiem procesowym
  • W jaki sposób wykorzystać zachowania przeciwnika procesowego?
  • Jak reagować na błędy przeciwnika procesowego?
  • Własne błędy – jak się zachować?
12:30

Komunikacja z klientem – jak rozmawiać z klientem, aby zdobyć jego zaufanie i uzyskać wszelkie niezbędne informacje

Kamil Zawicki, Adwokat, Co-managing Partner, Kubas Kos Gałkowski , Dr Barbara Jelonek-Jarco, Adwokat, partner w Kubas Kos Gałkowski

  • W jaki sposób komunikować się z klientem, aby zaprezentować się jako kompetentny pełnomocnik w jego sprawie?
  • Jak ustalić zasady współpracy, aby przebiegała ona płynnie i bezproblemowo?
13:30

Lunch

14:30

Warsztat autoprezentacji – jak zadbać o własną prezencję w relacjach z klientem i przed sądem

Maciej Konarowski, Adwokat, KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński

  • W jaki sposób przemawiać, aby być przekonującym i utrzymać uwagę?
  • Wygląd zewnętrzny – świadome budowanie wizerunku, a strategia procesowa
  • Mowa ciała w komunikacji z klientem, stronami i przed sądem
16:00

Zagraniczna praktyka postępowań sądowych – na co zwrócić uwagę przygotowując materiały do postępowania przed zagranicznym sądem? Perspektywa Adwokata z Belgii

Joanna Kraus-Kolber, Advocaat (adwokat), Strelia

  • Jak współpracować z zagranicznym partnerem zanim powstanie spór (uwagi z perspektywy sporu już powstałego)?
  • Jak i na jakim etapie przygotować strategię procesową w sprawie za granicą?
  • Kiedy włączyć zagranicznego pełnomocnika?
  • Jak współpracować z zagranicznym pełnomocnikiem?
17:00

Zakończenie pierwszego dnia szkolenia

Dzień II
Czwartek
14 grudnia 2017
09:00

Rejestracja uczestników i poranna kawa

09:30

Z perspektywy Sędziego – w jaki sposób przygotować materiały i jak postępować w trakcie procesu, aby usprawnić postępowanie sądowe

dr Aneta Łazarska, Sędzia Sądu Okręgowego w Warszawie, adiunkt WPiA Uczelnia Łazarskiego

  • Najczęstsze błędy popełniane przez pełnomocników stron w przygotowywanej dokumentacji
  • Jak profesjonalnie zachować się na sali sądowej?
11:30

Przerwa na kawę

12:00

Warsztat umiejętności miękkich: Sytuacje trudne – jak sobie z nimi radzić?

Michał Babicz, Adwokat, Partner Zarządzający, FilipiakBabicz

  •  Jak radzić sobie ze stresem na sali sądowej – najlepsze praktyki?
  • Jak reagować na niewłaściwe zachowania stron oraz sądu?
  • W jaki sposób postępować wobec agresywnego przeciwnika?
13:30

Lunch

14:30

Warsztat umiejętności miękkich: techniki skutecznego występowania przed sądem – jak prowadzić argumentację, aby zachować profesjonalizm i utrzymać uwagę Sądu oraz strony przeciwnej

Jarosław Kołkowski, Partner, Drzewiecki Tomaszek i Wspólnicy

  • Jakie znaczenie w procesie przed polskim sądem mają umiejętności werbalne i mowa ciała? Porównanie z systemem anglosaskim – uwagi de lege lata i de lege ferenda.
  • Czy profesjonalizm przed sądem można zredukować do „zachowania powagi”?
  • Jak zwrócić uwagę sądu na poszczególne aspekty sprawy lub fakty i jak utrzymać uwagę sądu w wystąpieniu końcowym?
16:00

Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów