ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

Warsztat dla Wykonawców

Data rozpoczęcia:
28.06.2018
Data zakończenia:
29.06.2018

Program

Dzień I
Czwartek
28 czerwca 2018
09:00

Rejestracja uczestników. Powitalna kawa

09:30

I moduł szkoleniowy

10:30

Przerwa

10:45

II moduł szkoleniowy

12:00

Przerwa na lunch

12:40

III moduł szkoleniowy

13:30

Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Dzień II
Piątek
29 czerwca 2018
09:00

Rejestracja uczestników. Powitalna kawa

09:30

I moduł szkoleniowy

11:00

Przerwa

11:10

II moduł szkoleniowy

12:20

Przerwa na lunch

13:00

III moduł szkoleniowy

13:50

Przerwa

14:00

IV moduł szkoleniowy

15:00

Zakończenie warsztatów. Wręczenie certyfikatów potwierdzających udział

Program Szkolenia

1.ELEKTRONIZACJA ZAMÓWIEŃ

  1. Wymagania techniczne i organizacyjne użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
  2. Zasady składania jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia od 18 kwietnia 2018 r.;
  3. Kwalifikowany podpis elektroniczny, zewnętrzny znacznik czasu, szyfrowanie - definicja, koszty, kto musi posiadać?
  4. Udostępnianie protokołu postępowania oraz załączników do protokołu (w tym ofert) po elektronizacji;
  5. Składanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia elektronicznych dokumentów: zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek, informacji o niekaralności z e-KRK;
  6. Wnoszenie wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej po elektronizacji;
  7. Skuteczne zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa po nowelizacji;
  8. Platforma e – usług  - przygotowywana przez UZP i Ministerstwo Cyfryzacji: jak w praktyce będzie wyglądała procedura składania ofert za pomocą Platformy;
  9. Przykłady funkcjonujących platform Zamawiających Centralnych;
  10. Prywatne Platforma Zakupowa – odpowiedzialność Zamawiającego w przypadku awarii systemu;
  11. Projekt Platforma e-Zamówienia:
  • Centralne Repozytorium Danych,
  • Biuletyn Zamówień Publicznych,
  • Moduł Analiz i Kontroli, w tym BI (Business Intelligence),
  • Aukcje i licytacje elektroniczne,
  • eSender,
  • Moduł przyjmowania i zabezpieczania ofert/wniosków o dopuszczenie do terminu ich otwarcia. 

2. JEDNOLITY EUROPEJSKI DOKUMENT ZAMÓWIENIA

  1. Składanie JEDZ za pomocą dostępnych narzędzi elektronicznych od 18 kwietnia 2018 r.
  2. Składanie, poprawianie i uzupełnianie JEDZ;
  3. Wyjaśnianie JEDZ;
  4. Weryfikacja JEDZ w procedurze zwykłej i odwróconej;
  5. Konsekwencje nie wskazania w JEDZ zamiaru polegania na zasobach podmiotu trzeciego;

3. WYKAZYWANIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

  1. Wykazywanie spełniania warunków w odniesieniu do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w sytuacji polegania na zasobach podmiotów trzecich;
  2. Doświadczenie” zdobyte w konsorcjum w świetle najnowszego orzecznictwa;
  3. Solidarna odpowiedzialność Konsorcjantów;
  4. Procedura self-cleaning;
  5. Czyny nieuczciwej konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  6. Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej składane po otwarciu ofert;
  7. Składanie wyjaśnień drogą elektroniczną – konsekwencje braku otrzymania wiadomości e – mail przez Zamawiającego w świetle orzecznictwa;
  8. Konsorcjum vs podwykonawstwo – zasady, odpowiedzialność, możliwość zmiany podmiotowej, różnice;

4. USTAWA O JAWNOŚCI ŻYCIA PUBLICZNEGO I KONSEKWENCJE JEJ WPROWADZENIA DLA WYKONAWCÓW.

5. WADIUM I TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ

  1. Wadium składane przez konsorcjum w świetle orzeczenia SN;
  2. Błędy w wadium skutkujące odrzuceniem oferty;
  3. Zatrzymanie wadium w świetle najnowszego orzecznictwa SN;

6. PROBLEMY WYKONAWCÓW WYSTĘPUJĄCE W TRAKCIE REALIZACJI UMOWY.

  1. Prawo opcji a zamówienia uzupełniające;
  2. Rozwiązanie, odstąpienie od umowy;
  3. Możliwość zmiany zaoferowanego przedmiotu zamówienia na równoważny w świetle orzecznictwa;
  4. Wprowadzenie zmian do umowy;
  5. Waloryzacja wynagrodzenia ryczałtowego;
  6. W jaki sposób przygotować pismo o zwiększenie wynagrodzenia – praktyczne przykłady;

7. RODO A UBIEGANIE SIĘ WYKONAWCÓW O ZAMÓWIENIA
       g. Procedury postępowania z danymi przekazywanymi Zamawiającemu
       h. Nowe kryteria oceny ofert związane z RODO
       i. Newralgiczne obszary, gdzie RODO będzie miało wpływ na zamówienia.