EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PROCESAMI R&D

Czynniki wzmacniające rolę obszaru B+R w organizacji

Data rozpoczęcia:
08.11.2017
Data zakończenia:
09.11.2017

Prelegenci

Marek Barth

Global R&D Director, Selena Labs

Doktor chemii ( doktorat z chemii na Politechnice Śląskiej) pracownik naukowy ( prace w obszarze polimerów przewodzących oraz spektroelektrochemii, stypendysta rządu francuskiego ( CENG Grenoble, CNRS Nantes), od 9 lat pracownik Grupy Selena, od 5 lat Global R&D of Director Selena Group. Specjalizacja : chemia fizyczna, chemia i technologia polimerów, chemia i technologia poliuretanów, elektrochemia.

Jan Boratyński

V-ce prezes, Fundacja TRIZ Polska

Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Krakowskiej. Z tematyką TRIZ, zetknął się w 1980 r. Podczas kariery zawodowej działał głównie jako konstruktor maszyn i urządzeń technologicznych, a także automatów pakujących. Równolegle, od 1996 roku współpracował z redakcją miesięcznika „Młody Technik”, gdzie do dziś prowadzi dział: „Klub Wynalazców”. W dziale tym od kilkunastu lat propaguje metodykę TRIZ.
TRIZ na poziomie inżynierskim był tematem cyklu artykułów publikowanych na łamach miesięcznika internetowego „Qnowhow”. Równocześnie przez 8 lat prowadził cotygodniowe pogadanki radiowe w Radiu Kielce, poświęcone tematyce wynalazczości, a – w ostatnich latach – TRIZ.
W latach 1993 – 98 pracował jako dyrektor Zespołu Szkół Zawodowych w Sędziszowie, gdzie m.in. stosował TRIZ w zawodowym szkoleniu młodzieży. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia z metodyki TRIZ dla różnych grup zawodowych. Oprócz szkoleń wykonuję ekspertyzy TRIZ dla przedsiębiorstw, pomagając w roz-wiązywaniu ich technicznych problemów. Brał udział w realizacji programu Foresight, działając jako ekspert d/s rozwoju przemysłu budowy maszyn. Przeprowadził łącznie ok. 12 szkoleń na poziomie I i II stopnia certyfikacji MATRIZ. W 2008 roku uzyskał III stopień certyfikacji MATRIZ, a w 2015 roku został członkiem Ekspercko – Metodycznej Rady MATRIZ (Międzynarodowa Asocjacja TRIZ).
Autor dwóch książek – podręczników z TRIZ: jedna dostępna w wersji elektronicznej, („Co to jest TRIZ”) druga pt: „TRIZ”. Uczestnik i prelegent wielu polskich i zagranicznych konferencji z zakresu TRIZ.

Bartosz Igielski

Menedżer w zespole ulg i dotacji, KPMG

Jest ekspertem w zakresie pomocy publicznej. Do Zespołu Ulg i Dotacji KPMG dołączył w 2007 roku. Doświadczenie zawodowe zdobył doradzając zarówno międzynarodowym koncernom, jak i podmiotom działającym na rynku polskim. Bartosz specjalizuje się w tworzeniu strategii pozyskiwania środków z Funduszy Strukturalnych UE, środków krajowych, inicjatyw UE, ulg podatkowych oraz innych źródeł wsparcia, szczególnie na projekty badawczo-rozwojowe. Posiada także doświadczenie w zakresie audytu, rozliczania dotacji, jak również wprowadzania inwestorów do SSE oraz bieżącego doradztwa przedsiębiorców działających w SSE. Jest autorem wielu analiz i opinii z zakresu pomocy publicznej a także prelegentem na licznych konferencjach, szkoleniach i spotkaniach informacyjnych dla przedsiębiorców i instytucji. Bartosz współpracuje z klientami z sektorów m.in.: teleinformatycznego, motoryzacyjnego, energetycznego, chemicznego, FMCG

Agata Juzyk

Partner, techBrainers

Menadżerka i ekspert z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu dużymi innowacyjnymi projektami, w budowaniu strategii innowacji oraz w kierowaniu przedsięwzięciami poprawiającymi efektywność przedsiębiorstw, zwłaszcza działów R&D. Przez blisko dekadę szefowała działom R&D w KGHM, najpierw jako Kierowniczka Działu w KGHM Cuprum R&D Centre, a później w dziale Badań i Innowacji, na stanowisku Dyrektor Naczelnej w KGHM Polska Miedź S.A. Odpowiadała za organizację pierwszego Wspólnego Przedsięwzięcia NCBiR z przedsiębiorstwem, tworząc Program CuBR z budżetem 200 mln zł. Obecnie Partner w techBrainers, ekspert ds. wdrożeń w Programie Pilot Maker oraz Dyrektor Wykonawcza ds. Strategicznej Agendy Badawczej w Kampus+.

Marek Malinowski

Wiceprezes Wykonawczy, Dyrektor Centrum Badań i Innowacji, Skanska

Marek Malinowski posiada 25-letnie doświadczenie menedżerskie zdobyte w międzynarodowych korporacjach. Karierę w Skanska rozpoczął 17 lat temu. Obecnie pełni funkcję Wiceprezesa ds. Innowacji, Digitalizacji i Efektywności Operacyjnej. Od wielu lat Marek aktywnie wspiera rozwój Skanska na rynku polskim, m.in. jako Dyrektor Finansowy i Członek Zarządu. Jest autorem modelu Pit Stop - koncepcji rozwoju tzw. Funkcji Wsparcia w kierunku stałego dopasowywania ich usług do obowiązującego modelu biznesowego i ciągłego procesu ich reorganizacji jako efektu zmian rynkowych. Pit Stop to rozwiązanie, które sprzyja także podnoszeniu efektywności i innowacyjności. Przed dołączeniem do Skanska Marek Malinowski związany był z branżą FMCG, gdzie pełnił funkcję CFO i Członka Zarządu kilku polskich oddziałów globalnych spółek. Marek Malinowski jest absolwentem warszawskiej SGH. Wolny czas chętnie spędza słuchając muzyki z płyt winylowych.

Marcin Sokołowski

Menadżer Zespołu BIM, Centrum Badań i Innowacji, Skanska

Od początku swojej kariery zawodowej związany z branżą produkcyjną, dewelopersko – budowlaną oraz konsultingiem inżynierskim zarówno w Polsce, jak i Republice Irlandzkiej, Irlandii Północnej oraz w Szwecji. Ukończył studia MBA z obszaru International Business w ramach Dominican University w Chicago. Zrealizował szereg projektów w tym m.in.: koordynował proces formalno – prawny dot. budowy sieci telefonii komórkowej Play w 4 województwach Polski Północnej oraz koordynował projekty związane z odnawialnymi źródłami energii (farmy wiatrowe on i offshore, biogazownie). Od 2009 roku w firmie Skanska uczestniczył, a następnie koordynował m.in.: projekt Document Management System (w części archiwizacyjnej oraz systemowej) oraz od 2009 roku wdrożenie technologii BIM w kompetencji ogólnobudowlanej i inżynieryjnej w Polsce. Uczestniczył w projekcie unifikacji i inkorporacji spółek PUDIZ i WMPD do standardów Skanska. Przez ponad 3 lata odpowiadał za Zespół Administracji w Skanska (Facility & Property Management, Fleet, etc.). Uczestnik programu dla utalentowanych pracowników - Skanska Stretch. Przez pół roku pracował w centrali Skanska AB w Szwecji w zespole Group Staff Unit Safety, odpowiedzialny za projekty związane z wdrażaniem nowych technologii w obszarze BHP (m.in. powiązanie BIM i BHP). Obecnie zaangażowany w rozwój kompetencji BIM w części kubaturowej oraz inżynieryjnej oraz komercjalizację innowacyjnych rozwiązań technologicznych w ramach zespołu Research & Innovation Centre. Ekspert BIM Knowledge Hub Grupy Skanska na świecie.

Aleksander Szerner

Menadżer Zespołu Digitalizacji i Inteligentnych Narzędzi Pracy, Skanska

Z branżą drogowo-inżynieryjną związany od 18 lat. Uczestniczył w realizacji największych projektów autostradowych A4, A2 i A1 wdrażając wykorzystanie cyfrowych rozwiązań technologicznych, prace z wykorzystaniem modeli przestrzennych BIM oraz parku maszynowego sterowanego technologią satelitarną. Od 2005 roku związany z obszarem BIM w firmie Skanska. Jest członkiem międzynarodowej Grupy Eksperckiej Skanska – Skanska BIM Knowledge Hub oraz grupy pracującej nad rozwojem innowacji i budowaniu kultury innowacyjności w ramach realizacji wspólnych projektów pomiędzy Skanska S.A., Skanska Property Poland i Skanska Redisential Development Poland - Innovation Task-Force. Od 2014 menadżer odpowiedzialny za komercjalizacje wykorzystania metodyki BIM, nowoczesnych narzędzi pracy oraz edukacje w zakresie cyfrowych rozwiązań na projektach infrastrukturalnych. W 2015 bezpośrednio zaangażowany w budowanie strategii wdrożenia dronów, technologii laserowego pozyskiwania danych, a także implementacji aplikacji biznesowych i rozwiązań mobilnych. W 2016 roku prowadzony przez niego zespół zrealizował 192 projekty z wykorzystaniem metodyki BIM i cyfrowych rozwiązań biznesowych.

Anna Tryfon-Bojarska

Menadżer Zespołu Innowacji i Technologii, Skanska

Z branżą budowlaną związana jest od 9 lat, wcześniej pracowała w branży paliwowo-energetycznej. W Skanska realizowała projekty związane z obszarami: R&I Rozwoju i Innowacji - Research & Innovation), nowymi technologiami, integracją rozwiązań IT z branżą budowlaną – tworzeniem aplikacji (Laboratory Information Management System i Raporty Technologiczne MMA), wzrostem efektywności procesów produkcyjnych (kompetencja bitumiczna) z wykorzystaniem LEAN i SIX SIGMA, Programem Zapewnienia Jakości dla Kompetencji Bitumicznej, akwizycji spółek i business development w ramach kompetencji inżynieryjnej, gdzie pełniła funkcję Menadżera Wsparcia Technicznego. Przez rok odpowiadała za Zespół Technologii i Laboratorium w województwach: mazowieckim i łódzkim, gdzie wprowadziła nowe standardy pracy. Jest członkiem międzynarodowej Grupy Eksperckiej Skanska – Skanska Global Research and Innovation Knowledge Hub, która pracuje nad stworzeniem strategii w zakresie R&I dla Grupy Skanska oraz współzałożycielem Innovation Task-Force – Grupy pracującej nad rozwojem innowacji i budowaniem kultury innowacyjności w ramach wspólnych projektów pomiędzy Skanska S.A., Skanska Property Poland i Skanska Redisential Development Poland. Z wykształcenia jest geologiem inżynierskim, geochemikiem, mineralogiem, petrologiem i ekonomistką. Aktualnie doktorantką Szkoły Głównej Handlowej, gdzie specjalizuje się w zarządzaniu innowacjami.

Andrzej Zając

Prezes, Allcomp Polska

Andrzej Zając jest właścicielem i współzałożycielem Allcomp Polska, pierwszej polskiej firmy, i jednej z niewielu na świecie, produkującej maszyny do automatycznego rozkładania i rozkroju tkanin dla branży m.in. meblowej, odzieżowej i samochodowej.
W roku 2007 brał udział w stworzeniu pierwszego cuttera marki „Unicut”. Następnie, jako prezes firmy, współuczestniczył w tworzeniu kolejnych rozwiązań z linii UNICUT, takich jak m.in. lagowarki do automatycznego rozkładania tkanin, windy, rozwiązania softwearowe, które całościowo składają się na zaawansowane linie produkcyjne.
Przez lata wdraża w życie wizję stworzenia firmy produkującej innowacje, które mają pomagać i ułatwiać ludziom codzienną pracę na produkcji. Nadaje kierunek tworzenia przez firmę nowych rozwiązań w duchu koncepcji Przemysłu 4.0, zamieniając popularne trendy na praktyczne rozwiązania mające służyć ludziom i przynosić oszczędności zakładom produkcyjnym.
Jego pracę włożoną w budowanie siły marki uwieńczyły otrzymane przez firmę nagrody m.in. w 2016 roku nagroda miesięcznika Forbes oraz Orły magazynu Wprost, Gazele Biznesu w 2015 roku, a także liczne nagrody Międzynarodowych Targów Poznańskich za prezentowane na targach innowacje.