SMART SHOPPER MARKETING

Metody planowania skutecznych kampanii

Data rozpoczęcia:
28.11.2017
Data zakończenia:
29.11.2017

Program

Dzień I
Wtorek
28 listopada 2017
09:00

Rejestracja uczestników. Powitalna kawa

09:30

Jak celnie zdefiniować dzisiaj smart shoppera. Jakie mechanizmy wykreowały współczesnego nabywcę

Agnieszka Kowalewska, Shopping Center Research Manager, IQS

  • Tendencje nabywcze klienta a jego profil-co z najnowszych badań wynika dla biznesu
  • Smart shopping=inteligentne zakupy? W jakim kierunku idą zmiany i  jakie perspektywy czekają planerów
  • Jakim marketingowym kluczem profilować i podążać za klientem, który sprytnie zarządza nie tylko swoim portfelem, ale   i czasem
  • Smart shopper - smart look. Moda na centra handlowe z perspektywy konsumenta. Mekka dla łowców okazji czy konkretna odpowiedź rynku na zdefiniowane potrzeby?
     
10:20

Jak najlepiej opracować przejrzyste mapy podróży konsumenta

Wojtek Walczak, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot

  • Konsument czy Shopper – kto jest dzisiaj postacią pierwszoplanową? Jak walczyć o jego uwagę w dostępnych kanałach komunikacji.
  • Ekosystem consumer and shopper journey – na przykładzie modelu ACP, jak przełożyć wiedzę na praktyczne działania?
  • Punkty styku – kluczowe momenty podróży konsumenta on line / mobile  / offline
  • Shopper i jego podróż wokół marek – trendy w zachowaniu nabywców w Polsce
  • Insight czy strategia – co było pierwsze? Rola insightów shopperowych w strategii handlowej
  • Jak wygląda specyfika krajowego shoppera?
11:10

Przerwa na kawę

11:30

Smart shopper marketing-czy tradycyjne mechanizmy promocji w działaniach e-store realizują dziś nasze strategie pro-sprzedażowe?

case study Redcoon.pl

Robert Sosnowski, Managing Director, Biuro Podróży Reklamy , Marcin Opaliński, Marketing E-commerce Manager, Redcoon.pl (MediaMarkt Saturn Group)

  • O czym myśli podczas e-zakupów smart shopper? Jak trafić do niego z  przekonującą ofertą/promocją/formatem?
  • Jak powinien dzisiaj brzmieć efektywny komunikat o tym, co shoppera czeka w e-sklepie? Czy istnieje uniwersalna metoda dotarcia do klienta przesyconego reklamą?
  • Co oprócz komunikatu? Jakimi sposobami zapewnić powodzenie akcji promocyjnych w zdigitalizowanym kanale sprzedaży
12:20

Jak zarządzać doświadczeniem klientów w codziennej praktyce sklepowej

case study Faktoria Win

Michał Groniewski, Managing Director Faktoria Win & Piwne Terytoria, Grupa EUROCASH

  • Produkt opakowanie, promocja, cena-jak dzisiaj dostosować działania do specyfiki czasu, miejsca oraz doświadczeń sprytnego klienta
  • Jak realizować działania shopperowe pod kątem spójności na półce, spójności z wizerunkiem firmy oraz spójności strategii z docelowym kanałem sprzedaży
  • Gdzie szukać dodatkowego wzmocnienia decyzji zakupowych: niestandardowe POS-y, techniki pozycjonowania
  • Czy mamy czas na budowę świadomości marki w sklepie? Tajemnice wzorcowych insightów
13:30

Lunch

14:00

Entuzjaści i bywalcy. Jak wpływać i kształtować decyzje zakupowe shoppera za pomocą ekspozycji?

Dagmara Habiera, Konsultant Retail i Visual Merchandisingu, VM Studio

  • Visual merchanidising: rola cichego sprzedawcy-droga shoppera od witryny do kasy
  • Jak skuteczniej wpływać na zmysły i emocje klientów Jak umiejętnie tworzyć ekspozycje i optymalnie urządzić przestrzeń w sklepie
  • Smart Shopper=Smart Shop. Jak wykorzystać wiedzę o współczesnym kliencie w projektowaniu sklepu wspierającym sprzedaż
14:50

Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Dzień II
Środa
29 listopada 2017
09:00

Rejestracja uczestników. Poranna kawa

09:30

Klientów mocnoniezdecydowanych obsługuje się. Jak i kiedy dotrzeć do konsumenta z potencjalnie długim procesem decyzyjnym

case study RONSON

Tomasz Starzyński, Prezes zarządu, Managing Partner, Up&More , Piotr Zawadowski, Specjalista ds. Marketingu, Ronson Development

  • Nova Królikarnia –unikat na skalę Warszawy
  • Komu, gdzie i jak sprzedawać?
  • Walidacja leadów – czyli kogo pozyskujemy kampanią i jak długo podejmuje decyzją zakupową?
  • Ciepło, cieplej, gorąco… czyli jak dogrzewać leady
  • Automatyczne mailingi
  • Personalizacja kontentu strony
  • Informacja dla handlowca – Twój klient jest na stronie
  • Personalizowany remarketing
  • Media online w kontekście pełnej ścieżki użytkownika.
  • Jak dotrzeć do najbardziej zaangażowanego odbiorcy w odpowiednim momencie?
  • Nowe technologie wspierające personalizowany marketing
10:20

Marcin Gieracz, CEO&Dyrektor Strategiczny w Rubikom Strategic Thinking

W strategii marketingowej firmy za mało czasu poświęcają na dobre zrozumienie ścieżki zakupowej, oczekiwań i motywacji zakupowych swoich klientów. Komunikacja generuje ruch i zainteresowanie marką czy produktem, ale nie rzadko w ogóle nie prowadzi do intencji zakupu. Zapraszam na warsztat, którego celem jest dowiedzenie się PO CO w ogóle analizować preferencje i cechy nabywcze shopperów oraz JAK TO ROBIĆ samemu, bo wcale nie jest nam potrzebna do tego zawsze agencja zewnętrza oraz JAKICH EFEKTÓW można się spodziewać - zaręczam, że konkretnych i mierzalnych.

Prelegent:

Marcin Gieracz, Właściciel Rubikom Strategic Thinking oraz Kuźnia Strategów
Strateg&Coach i trener biznesu z 20 letnim doświadczeniem. Obecnie wspiera firmy w zakresie digitalizacji oraz transformacji cyfrowej w obszarach sprzedaży wielokanałowej

10:20

Moduł 1

Współczesny kupujący niezależnie od wieku, płci, zarobków ma jedną cechę wspólną: MOTYWACJĘ, aby nabyć to, co jest mu potrzebne. Porozmawiajmy o tym, co zrobić, aby kupił nasz produkt, jak przewidzieć jego działania i tok myślenia, a także jak przełamać jego nawyki zakupowe.

11:50

Przerwa na kawę

12:10

Moduł 2

Kiedy już coś więcej konkretnego wiemy o naszych nabywcach warto umiejętnie przecedzić i zagregować te dane - będzie o tym, jak wyciągać wnioski, a na ich postawie redefiniować taktykę w komunikacji czy w ogóle dostosowywać parametry produktu i kreację w komunikacji, itp.

13:40

Lunch

14:40

Moduł 4

Na podsumowanie o tym, że to dopiero początek poważnych zmian, jakie czekają nas w dobie digitalizacji oraz transformacji cyfrowej. 

14:40

Moduł 3

Wiedza, a następnie zamiar wdrożenia nowych rozwiązań to dopiero początek. Przedstawię i omówię jak skutecznie wdrażać nowe rozwiązania i przekonywać swoich współpracowników (inne działy w firmie) czy partnerów (podmioty współpracujące) do wspólnej wizji zmian.

16:20

Zakończeni warsztatów, wręczenie certyfikatów potwierdzających udział