Zarządzanie reklamacjami w sektorze ubezpieczeń

Reklamacja jako zysk, a nie koszt

Data rozpoczęcia:
11.12.2017
Data zakończenia:
12.12.2017

Prelegenci

Cezary Chułek

Adwokat, CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang

Cezary Chułek specjalizuje się w doradztwie prawnym na rzecz instytucji finansowych, zwłaszcza zakładów ubezpieczeń oraz pośredników ubezpieczeniowych. Jego doświadczenie zawodowe obejmuje m.in.: doradztwo w strukturyzowaniu sieci dystrybucji ubezpieczeń, reprezentowanie w postepowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego, tworzenie i wprowadzanie na rynek produktów ubezpieczeniowych (w tym produktów z obcych jurysdykcji), prowadzenie postępowań dotyczących praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów oraz reprezentację w postępowaniach grupowych w sprawach na tle stosowania klauzul abuzywnych. Jest autorem wielu publikacji z zakresu prawa ubezpieczeń oraz prawa konsumenckiego.

Monika Czaplicka

Wobuzz

W branży online i social media od 11 lat. Z wykształcenia socjolożka, pra¬cuje w swojej agencji Wobuzz dla różnych klien¬tów. Pro¬wa¬dzi fan¬page „Kryzysy w social mediach wybuchają w weekendy” oraz bloga czaplicka.eu. Specjalizuje się w kryzysach, hejcie i dbaniu o reputację.Jej debiu¬tancka książka „Zarzą¬dza¬nie kry¬zy¬sem w social media” nakła¬dem wydaw¬nic¬twa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania i tytułu bestsellera. Jedna z autorek II tomu Biblii E-biznesu (nagrodzonej książkowym Oskarem). Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych (gdzie bywa również nagradzana jako najlepsza mówczyni).Wśród jej klientów znajdują się takie marki jak PZU, Empik, dr. Oetker, Łazienki Królewskie, BGŻ BNP Paribas, Provident czy KRPM

Elżbieta Gierczyńska

Customer Champion, Aviva

Związana z branżą ubezpieczeniową i firmą Aviva od 18 lat. Przez ostatnie 9 lat zgłębiała tajniki call center w obsłudze klienta i sprzedaży ubezpieczeń przez telefon. Obecnie pełni rolę Customer Championa i jest odpowiedzialna za wdrożenie strategii zarządzania doświadczeniem i wiedzą o kliencie w Avivie. Uważa, że ubezpieczenia są ważne a dla klienta powinny być proste i dawać mu wsparcie w trudnych życiowych sytuacjach. Lubi pracę z ludźmi a za stworzenie przyjaznego środowiska pracy otrzymała nagrodę główną w kategorii Manager Call Center 2012 (konkurs zorganizowany przez Institute for International Reaserch). Jako osoba dynamiczna, w celu „wyciszenia” trenuje tai chi, by za chwilę nałożyć słuchawki na uszy z muzyką metalową.

dr Agnieszka Grostal

Business sales strategy consultant, CEO – Salents

Ekspert w zarządzaniu sprzedażą. Właściciel firmy doradczej Salents (http://salents.com/). Od prawie 20 lat zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem strategii sprzedażowych, kreuje taktykę sprzedaży, opracowuje modele biznesowe i wprowadza nowe produkty na polski rynek. Prowadzi również warsztaty otwarte Sales Up!, podczas których uczy managerów i dyrektorów sprzedaży, jak skutecznie zwiększyć sprzedaż oraz zyski firmy. Zdobywała doświadczenie na stanowiskach managerskich w międzynarodowych korporacjach finansowych, m.in. Banku Handlowym w Warszawie - Citibank, ING Banku Śląskim oraz BBL Asset Managment w Paryżu. Doktor nauk ekonomicznych, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Universite Paris II Pantheon Assas w Paryżu, wykładowca na wyższych uczelniach ekonomicznych. Prowadzi eksperckiego bloga: www.agnieszkagrostal.com .

Tomasz Kowolik

Adwokat, Duraj Reck i Partnerzy

Specjalizuje się w prawie gospodarczym i handlowym, w szczególności w zakresie obsługi spółek prawa handlowego oraz w obsłudze procesów fuzji i przejęć spółek (M&A) i obsłudze procesów przekształceń przedsiębiorstw, a także w przygotowywaniu audytów prawnych i badań due diligence. Posiada doświadczenie w reprezentowaniu klientów w sporach cywilnych i gospodarczych z zakresu dochodzenia roszczeń odszkodowawczych oraz w obsłudze podmiotów gospodarczych m.in. z branż: farmaceutycznej, nieruchomości, motoryzacyjnej, medycznej czy sportowej.

Sławomir Kozieł

Prezes Zarządu, 4CS Sp. z o.o.

Doktorant socjologii, audytor oraz doradca w zakresie konstrukcji procesów reklamacyjnych. Zarządzający firmą specjalizującą się w outsourcingu procesów reklamacyjnych w branżach handlowej, budowlanej oraz ubezpieczeniowej. Autor procedur obsługi klienta reklamacyjnego w firmach handlowych oraz budowlanych. Autor oraz zarządca systemów kontroli jakości w branży budowlanej. Z zamiłowania socjolog i badacz, a także ewaluator programów realizowanych w ramach środków unijnych.

Tomasz Młynarski

Radca prawny w Biurze Rzecznika Finansowego

Absolwent prawa i stosunków międzynarodowych na UMCS w Lublinie, ukończył też aplikację radcowską prowadzoną przez OIRP w Warszawie. Od 2011 r. związany z Biurem Rzecznika Ubezpieczonych, a następnie Biurem Rzecznika Finansowego, gdzie m.in. przygotowuje wnioski do Sądu Najwyższego, sporządza opinie prawne i istotne poglądy kierowane do sądów czy bierze udział w pracach legislacyjnych. Wcześniej pracował w zakładach ubezpieczeń, zajmując się m.in. likwidacją szkód, rozpatrywaniem odwołań i tworzeniem procedur. Specjalizuje się w prawie ubezpieczeniowym, odpowiedzialności cywilnej i ochronie klientów na rynku finansowym. Autor licznych publikacji z tego zakresu.

Mateusz Mroczek

prawnik w kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Prawnik w kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy. Uczestniczy w pracach praktyki Prawa gospodarczego i doradztwa korporacyjnego. Specjalizuje się w prawie ochrony konkurencji i konsumentów, regulacjach sektorowych, doradztwie korporacyjnym oraz prawie cywilnym. Jego zainteresowania prawnicze obejmują również szeroko pojęte prawo administracyjne materialne i proceduralne.
Absolwent studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych z mediacji i alternatywnych metod rozwiązywania sporów. Uczestnik studiów z europejskiego prawa ochrony konkurencji na King’s College w Londynie.
Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w renomowanej krakowskiej kancelarii, w której zajmował się zagadnieniami związanymi z ochroną konkurencji i konsumentów, zwalczaniem nieuczciwej konkurencji oraz regulacjami sektorowymi (m.in. prawem energetycznym). Posiada bogate doświadczenie szkoleniowe.

Przemysław Rybarczyk

Partner zarządzający, Tak! Tylko dobre rozwiązania

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, socjolog. Partner zarządzający Grupy Doradczo-szkoleniowej Tak! oraz przedstawiciel francuskiej firmy szkoleń e-learningowych Learning Concept. Posiada liczne certyfikaty m.in. z zakresu Mediacji, Negocjacji i Rozwiązywania Konfliktów. Coach ICF, konsultant i trener biznesu. Przez ponad 15 lat menedżer zarządzający dużymi zespołami największych międzynarodowych instytucji finansowych w Polsce. Kierował Departamentami Wsparcia Sprzedaży, Rozwoju i Szkoleń Sieci Sprzedaży, Marketingu i Rozwoju Narzędzi Sprzedażowych. Przez 10 lat aktywny sprzedawca. Pełnił funkcję zastępcy szefa sprzedaży jednego z wiodących towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce. Tworzył i wdrażał systemy wynagradzania, motywacyjne, a także projekty rozwojowe i szkoleniowe dla sprzedawców oraz menedżerów. Budował systemy wsparcia sprzedaży zarówno w kraju, jak i za granicą. Kreuje projekty poprawy efektywności procesów sprzedażowych i HR– doradza w zakresie ich wdrożenia. Specjalizuje się w pracy z Zarządami i kadrą menedżerską w zakresie umiejętności zarządzania, budowania oraz rozwoju zespołu. Realizuje warsztaty, szkolenia oraz sesje coachingowe. W swojej dotychczasowej działalności poprowadził ponad 1000 dni szkoleniowych, w których wzięło udział kilkanaście tysięcy osób. Pracował m.in. dla takich firm jak: Aviva Polska, Aviva Litwa, Allianz Polska, Allianz Rosja, Oranta Rosja, PZU życie, TU Warta, Prudential, Inter Polska, Bank BGŻ, Raiffeisen Polska, PKO BP, BZ WBK, CH Beck, Eurocash, Atos, Ambra, Natek, Fiat, Lux Med, Vetrex, Sąd Najwyższy, PGNiG, ENEA, HRK.

Marta Szwarczyńska

Prawnik, CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang

Marta Szwarczyńska specjalizuje się w kompleksowym doradztwie prawnym na rzecz podmiotów z sektora usług finansowych. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje m.in.: opiniowanie ogólnych warunków ubezpieczeń, tworzenie dokumentacji ubezpieczeniowej, a także regulacji wewnętrznych dla zakładów ubezpieczeń i towarzystw ubezpieczeń wzajemnych, opracowywanie modeli dystrybucji ubezpieczeń. Marta zajmuje się również sprawami o uznanie postanowień wzorca za niedozwolone oraz sprawami związanymi ze stosowaniem praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Jest autorką wielu publikacji z zakresu prawa konsumenckiego oraz prawa ubezpieczeniowego, w tym dotyczących wdrażania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/97 z dnia 20 stycznia 2016 r. w sprawie dystrybucji ubezpieczeń ("IDD") do polskiego porządku prawnego. W ostatnim czasie doradzała przy transgranicznych procesach restrukturyzacyjnych zakładów ubezpieczeń, przygotowywała analizy prawne obejmujące zagadnienia interpretacji ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, a także dotyczące przepisów ustawy o kredycie konsumenckim.

Przemysław Ryba

CEO,Prawnik - Kancelaria Prawna Claim&Insurance Consulting

Przemysław Ryba specjalizuje się w prawie ubezpieczeń gospodarczych, prawie medycznym, prawie cywilnym, karnym oraz międzynarodowym związanym z obsługą prawną podmiotów stosunku ubezpieczeniowego. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w obsłudze roszczeń odszkodowawczych w szczególności z tytułu błędów medycznych, szkód korporacyjnych, komunikacyjnych, sporządzania i opiniowania warunków ubezpieczenia, interpretacji przepisów prawa ubezpieczeniowego, compliance. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Centrum Prawa Amerykańskiego Uniwersytetu Warszawskiego, University of Florida USA (Fredric G. Levin College of Law). Posiada Certufikat Compliance Officer Stowarzyszenia Compliance Polska. Doktorant nauk prawnych Katedry Prawa Cywilnego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.