Zarządzanie reklamacjami w sektorze ubezpieczeń

Reklamacja jako zysk, a nie koszt

Data rozpoczęcia:
11.12.2017
Data zakończenia:
12.12.2017

Program

Dzień I
Poniedziałek
11 grudnia 2017
09:00

Rejestracja uczestników, powitalna kawa

09:30

Dokąd zmierza rynek po dwóch latach obowiązywania ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o rzeczniku finansowym

Tomasz Kowolik, Adwokat, Duraj Reck i Partnerzy

  • Czy czas na redefinicję reklamacji na rynku finansowym?
  • Prawa podmiotu rynku ubezpieczeń - adresata reklamacji klientów
  • Relacje ustawy do innych ustaw (w tym ustawy o prawach konsumenta)
10:20

Reklamacje w świetle nowej ustawy o dystrybucji ubezpieczeń

Marta Szwarczyńska, Prawnik, CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang , Cezary Chułek, Adwokat, CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang

  • Praktyczne aspekty realizacji obowiązków informacyjnych związanych z reklamacjami
  • Krąg osób uprawnionych do złożenia reklamacji oraz przedmiot reklamacji
  • Potencjalne sankcje dla dystrybutorów
  • Podwójny reżim reklamacji dotyczących niektórych dystrybutorów


 

11:00

Przerwa na kawę

11:20

Obowiązki informacyjne ubezpieczyciela - zasady informowania o postępowaniu reklamacyjnym

Przemysław Ryba, CEO,Prawnik - Kancelaria Prawna Claim&Insurance Consulting

  • Jak odróżnić reklamację od wniosku, udzielania informacji oraz innych oświadczeń klienta
    • pojęcie „bezzwłocznie”
    • miejsce obowiązku przyjęcia reklamacji
    • osoby upoważnione do przyjęcia reklamacji
    • rozpatrywanie reklamacji telefonicznie
  • Zakres odpowiedzi na reklamację (część faktyczna i prawna reklamacji)
12:00

Obsługa reklamacji trudnych i niestandardowych na rynku ubezpieczeń

Sławomir Kozieł, Prezes Zarządu, 4CS Sp. z o.o.

  • Obsługa i procesowanie kolejnych reklamacji w tej samej sprawie
  • Zasady reagowania wobec próby szantażu oraz próby zastraszania pracowników
  • Próba wyłudzenia odszkodowania z wykorzystaniem ustawy Reklamacyjnej – zasady rozpatrywania zgodnie z wolą Klienta
13:00

Lunch

14:00

Alternatywne metody rozwiązywania sporów konsumenckich (ADR) na rynku ubezpieczeniowym

Mateusz Mroczek, prawnik w kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

  • Główne cechy i zalety ADR - wprowadzenie do zagadnienia alternatywnego rozwiązywania sporów konsumenckich na rynku ubezpieczeniowym,
  • Omówienie podstawowych regulacji ustawowych w dziedzinie ADR,
  • Prawa i obowiązki przedsiębiorcy oraz konsumenta związane z pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich,
  • Omówienie ogólnych zagadnień proceduralnych,
  • Case study - wszczynanie, przebieg i zakończenie postępowań polubownych przed:
    • Rzecznikiem Finansowym,
    • Sądem Polubownym przy Komisji Nadzoru Finansowego
15:30

Skutki przekroczenia terminu odpowiedzi na reklamację z perspektywy Rzecznika Finansowego

Tomasz Młynarski, Radca prawny w Biurze Rzecznika Finansowego

16:15

Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Dzień II
Wtorek
12 grudnia 2017
09:00

Rejestracja uczestników, poranna kawa

09:30

Reklamacje w obszarze contact center. Jak zarządzać i szkolić pracowników zaangażowanych w skargi i odwołania

Elżbieta Gierczyńska, Customer Champion, Aviva

  • Mapa zachowań- jak skatalogować  reakcje niezadowolonych klientów na potrzeby działań operacyjnych
  • Proces szkoleniowy: jak wykorzystać mapę zachowań, żeby zadbać o emocje pracowników
  • Odpowiedź na reklamację- jak odmówić, żeby na koniec Klient i tak czuł się usatysfakcjonowany? O sztuce formułowania komunikatów odmownych
  • Jak organizować strukturę ds. reklamacji - jeden zespół (centralizacja) czy merytoryczne jednostki (zespoły rozproszone)-jak dopasować do charakteru i możliwości organizacji
  • Jak tworzyć standardy odpowiedzi na reklamacje i egzekwować ich skuteczne stosowanie
11:00

Przerwa na kawę

11:20

Jak zarabiać na reklamacjach. Reklamacje jako zysk a nie koszt

dr Agnieszka Grostal, Business sales strategy consultant, CEO – Salents

  • Co nam mówią reklamacje-jak wykorzystać informację zwrotną do opracowania oferty
  • Jak procesować pisma tworzone w oparciu o emocje i niezadowolenie
  • Reklamacja-skarga-odwołanie. Efektywna analiza jakościowa procesów i wniosków reklamacyjnych
12:20

Przejrzysta oraz wspierająca „komunikacja” = nowa jakość działań operacyjnych firm ubezpieczeniowych bez reklamacji

Przemysław Rybarczyk, Partner zarządzający, Tak! Tylko dobre rozwiązania

  • Wsparcie językowe w procesie przeprowadzania klienta przez ofertę. Sformułowania strukturyzujące oraz porządkujące tok rozmowy, tak aby klient nie gubił się podczas rozmowy.
  • Skuteczna architektura pytań o potrzeby i wątpliwości klienta w celu eliminacji czynników generujących reklamacje.
  • Techniki aktywnego słuchania w celu budowania więzi z klientem oraz porządkowania rozmowy.
  • Zwięzły język korzyści w kontekście poczucia bezpieczeństwa klienta, a oferta ubezpieczyciela.
  • Struktura mini-opowieści ilustrujących korzyści ofertowe
13:10

Lunch

14:00

Kanały Digital / Social Media vs proces obsługi reklamacji – dlaczego perfekcyjna stretegi nie zawsze działa tak, jak tego chcemy?

Monika Czaplicka, Wobuzz

  • SM – najważniejszy czy odrębny element wielokanałowej obsługi reklamacji? Jak ocenić jego wartość dla całej strategii współpracy z klientem który ma problem
  • Najczęstsze oczekiwania konsumentów wobec obsługi w tym kanale?
  • Jak zarządzać procesami obsługi reklamacji na najwyższym poziomie
  • Facebook jako pierwsza linia frontu. Ile kosztuje nas inwestowanie w najważniejszy kanał kontaktu z niezadowolonym klientem
  • Feedback + reakcja = mądrość na przyszłość. Jak wykorzystać trudne sytuacje dla ulepszenia całego serwisu obsługi reklamacji
  • Od reklamacji do kryzysu mały krok. Jak uprościć procedury obsługi niezadowolonych klientów w kanale digital
  • Dlaczego forward management nie ma szans? Koszty optymalnych procesów zarządzania (edukacja, specjalizacja).
  • Obsługa reklamacje a ryzyko utraty: klienta, wizerunku, czasu
  • Jak ustalać działania antykryzysowe w obszarze obsługi reklamacji?
15:00

Zakończenie warsztatów. Wręczenie certyfikatów potwierdzających udział