CENTRA HANDLOWE 2018

Wyzwania i strategie rozwoju rynku obiektów handlowych

Data rozpoczęcia:
08.03.2018
Data zakończenia:
09.03.2018

Program

Dzień I
Czwartek
8 marca 2018
09:00

Rejestracja uczestników. Powitalna kawa

09:15

Strategie rozwoju centrów handlowych. Asset management jako kompleksowe zarządzanie centrum

Anna Szmeja, CEO, Retail Insitute , Tomasz Tymiński, Asset manager, Retail Insitute

  • Podsumowanie wyników odwiedzalności w 2017 roku
  • Podsumowanie wyników obrotów centrów handlowych w 2017 roku
  • Tempo wzrostu kanału sprzedaży on-line
  • Analiza asset management – wyzwania, praktyczne wskazówki w budowaniu strategii AM
  • Analiza funkcjonowania najemców w centrum
10:15

Przekształcanie centrów handlowych w centra społecznościowe jako szansa na ich rozwój

Marta Mikołajczyk-Pyrć, Dyrektor Pionu Nieruchomości Handlowych w Dziale Zarządzania Nieruchomościami i Aktywami, Savills

  • Prospołeczne funkcje galerii handlowych – chwilowy trend czy trwała zmiana?
  • Zmiana roli zarządcy centrum handlowego w erze omnichannel
  • Działania eventowe jako niezbędny element kultury i rozrywki dla klienta
11:15

Przerwa kawowa

11:30

Budowanie galerii handlowej nowej generacji

case study Galerii Północnej

Agnieszka Nowak, Dyrektor Generalny, Galeria Północna

  • Jaka powinna być zawartość oferty nowoczesnego centrum handlowego – wybór nowych formatów, przygotowanie i realizacja projektu
  • Rozrywka, wellness i inne niezbędne usługi uzupełniające ofertę centrum handlowego
12:30

Przerwa na lunch

13:15

Konstrukcje umów najmu powierzchni handlowych - jak skutecznie zabezpieczyć strony umowy przed naruszeniem ich interesów

Marcin Świerżewski, Radca Prawny, Counsel, Bird & Bird , Michał Prochwicz, Adwokat, Senior Associate, Bird & Bird

  • Aspekty prawne i praktyczne umowy najmu - postanowienia umowne: czynsz, opłaty, pomiar powierzchni, zabezpieczenia, odpowiedzialność za remonty i naprawy
  • Postanowienia umów najmu na wypadek rozbudowy galerii – jakie zapisy powinna posiadać odpowiednio sporządzona umowa? Swoboda wynajmującego do prowadzenia prac przy rozbudowie
  • Konsekwencje zakłócenia działalności najemców
  • Okres obowiązywania, opcje na wydłużenie okresu umowy, opcje przedterminowego wypowiedzenia (break option)
  • Wyłączność, postanowienia dot. ograniczenia konkurencji
14:30

Zmiany na polskim rynku centrów handlowych i możliwe skutki wprowadzanych zmian ustawodawczych na funkcjonowanie galerii handlowych

dr Katarzyna Barańska, Radca prawny, Counsel w PwC Legal

  • Polski rynek centrów handlowych na tle Europy - porównanie wskaźników
  • Możliwości pomiaru efektywności sprzedaży i odwiedzalności obiektów i ich najemców
  • Zapowiadane kierunki zmian przepisów prawnych dotyczących handlu i ich ewentualne konsekwencje i ich monitorowanie (ograniczenia handlu w niedziele, Megaustawa, nowelizacja prawa farmaceutycznego)
  • Prognozy ekonomiczne związane z projektowanymi ustawami
15:30

Ulice handlowe – dlaczego warto inwestować w rozwój tego formatu

Renata Kamińska, Senior Property Negotiator, CBRE

  • Możliwości funkcjonowania ulic handlowych na polskim rynku – gdzie i kiedy warto inwestować?
  • Ocena atrakcyjności ulic handlowych dla najemców
  • Profilowanie szansy rozwoju ulic handlowych – jak efektywnie je wykorzystać?
  • O doświadczeniu i turystyce zakupowej
  • Ulice handlowe i galerie handlowe jako części tkanki miejskiej
16:30

Zakończenie pierwszego dnia warsztatów

Dzień II
Piątek
9 marca 2018
09:00

Rejestracja uczestników. Powitalna kawa

09:15

Jak oceniać rynek (catchment) i potencjał (nie)klientów w procesie rewitalizacji lub rekomercjalizacji centrum handlowego

Przemysław Dwojak, Customer Analytics and Sales Strategies Business Unit Director, GfK

  • Kto dziś jest klientem centrum handlowego, a kto nim będzie po wprowadzeniu zmian – jak definiować strategiczne grupy klientów
  • Jak ocenić szanse rozwojowe w procesie zmian w centrach handlowych
  • Jak dobrze dobrać narzędzia, aby odpowiedzieć na kluczowe pytania i nie zginąć w gąszczu informacji
10:15

Jak uzyskać równowagę stron w stosunkach najmu?

Małgorzata Żegarska, Development Director/Expansion & Investment Director, Vision Express SP

  • Jak prowadzić skuteczne negocjacje z klientem – o wzroście roli najemcy na przestrzeni ostatnich lat
  • Przykładowe obszary sporne podczas negocjacji najemca – wynajmujący
  • Jak osiągnąć kompromis w warunkach ograniczeń biznesowych każdej ze stron
  • Czego oczekują najemcy - szacowanie potrzeb i możliwości
11:00

Przerwa kawowa

11:30

Jak zaplanować i przeprowadzić modernizację centrum handlowego?

case study Atrium Targówek + Promenada

Dr Jolanta Wawrzyszuk, CCIM, Group Head of Leasing, Atrium European Real Estate , Grzegorz Jamroziak, MRICS, Head of Shopping Centre Management, Atrium Poland Real Estate Management

  • Szukanie odpowiedzi na potrzeby klientów – dziś i jutro – design i tenant mix
  • Proces przebudowy i repozycjonowania centrum – efekt końcowy jako punkt wyjściowy procesu
12:15

Marketing galerii handlowych - trendy w promocji i komunikacji marki

Agnieszka Juszkis, Dyrektor Marketingu, Posnania, Apsys. Specjalistka w dziedzinie marketingu centrów handlowych i pasjonatka badań i innowacyjnych metod badawczych

  • Jak zbudować skuteczną strategię marketingową – praktyczne przykłady
  • Jak wykorzystać nowe technologie i aplikacje do zwiększenia efektywności sprzedaży
  • Co realnie pozwala wyróżnić się spośród konkurencji
  • Jak dotrzeć do klienta i utrzymać jego zainteresowanie
  • Budżet marketingowy i promocja budynku
13:00

Przerwa na lunch

14:00

Analiza E-commerce. W jaki sposób działania marketingowe i sprzedażowe w kanale online wspierają sprzedaż stacjonarną?

(case study na podstawie branży drogeryjnej)

Magdalena Czachowska, Managing Director, Optimise Media Poland

  • Różnice i podobieństwa w preferencjach zakupowych kupujących w Internecie i punktach stacjonarnych.
  • Jak wykorzystać wiedzę o klientach punktów stacjonarnych do prowadzenia działań w Internecie?
  • Jak zbudować pełen potencjał zakupowy? Analiza ścieżki zakupowej kupujących w obu kanałach. Punkty styku online i offline.
14:45

Projekt urbanistyczny Bohema w Warszawie - przebudowa i aranżacja przestrzeni publicznej w przestrzeń komercyjno-rozrywkową

Marcin Michalec, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Okam Capital

  • Rewitalizacja obiektu historycznego – korzyści dla biznesu i lokalnego otoczenia
  • Koncepcja „Miasta w mieście”, która spełnia oczekiwania mieszkańców - dostęp do usług, sklepów, pracy, rozrywki
  • Jak styl życia determinuje trendy zakupowe
  • Partnerstwo publiczno-prywatne
15:30

Zakończenie warsztatów i wręczenie certyfikatów