• A straszyli nas VUCA… - o tym, czym jest zmiana w biznesie i jak ją postrzega nasz biznesowy partner
• Oblicza cyfrowej rewolucji – cyfrowe trendy w finansach
• Nowy kształt cyfrowej funkcji finansowej
• Co mogą i czego nie mogą zabrać nam maszyny – cyfrowy model kompetencji finansisty oraz związane z nim szanse i zagrożenia.
• Partnerstwo biznesowe w cyfrowych finansach – czynnik ludzki w świecie robotów.
• Bariery wzrostu w polskich firmach (jak budować wygrywające strategie i funkcje zarządczo – controllingowe w organizacjach Odnoszących Trwałe Sukcesy?)
• Gdzie poszukiwać źródeł przewagi konkurencyjnej? – kluczowe kompetencje „in house” vs „outsourcing”
• Real time management – jak monitorować bieżące operacje w dobie cyfryzacji i digitalizacji?
• Zarządzanie zmianą i systemy komunikacji - czy nadążają za technologią?
• Zrównoważony system KPI’s na przykładzie dużej Grupy z Sektora TSL
• Poszukiwanie wartości jako ciągły proces finansowy
• Przykłady praktycznych metod oraz wykorzystywanych narzędzi w identyfikacji szans i zagrożeń
• Czy i kiedy rezygnacja jest szansą biznesową?
• Co ogranicza kreatywność w finansach i jak ją stymulować?
• Kontroler-programista?
• Rola i miejsce analizy danych w organizacji
• Data science w pracy Cotrollera
• Aktualne trendy i uwarunkowania
• Kluczowa przewaga firm z duchem innowacyjności
• Ścieżka do dynamicznego i bezpiecznego rozwoju, czyli przełamanie 17 barier rozwoju firmy
• Niezbędne kompetencje CFO w nowoczesnym controllingu
• jakie podejście do pracy zdalnej sprawdziło się, a co nie - co mówią pracownicy i pracodawcy
• wnioski na przyszłość dotyczące pracy hybrydowej w finansach
• pomysły na wykorzystanie narzędzi „no code” (bez konieczności znajomości programowania) do automatyzacji pracy zdalnej w finansach z przykładami wykorzystania.
• Zawartość i wizualizacja
• Redagowanie i sztuka przekazu
• Życzenia wobec BI
Dynamiczny wzrost i plany dalszego rozwoju Grupy VACO skłoniły właścicieli do podjęcia w 2020 roku decyzji o centralizacji większości procesów wspierających działalność operacyjną i utworzeniu centrum usług wspólnych (CUW).
W ramach prac przy realizacji tego projektu, odpowiedzialny za niego zespół musiał podjąć m.in. decyzję o tym, w jakim zakresie i w jaki sposób „umieścić” procesy kontrolingowe w CUW tak, aby finalnie zoptymalizować jakość i koszty pozyskania informacji zarządczej.
• Jakie były kluczowe uwarunkowania dla organizacji controllingu w ramach centrum usług wspólnych Grupy VACO?
• Czy procesy controllingowe mogą być w pełni scentralizowane? Jakie wyzwania się z tym wiążą?
• W jaki sposób skutecznie zarządzać projektem i zmianą w zakresie organizacji controllingu grupy podmiotów?
• Jak zaplanowano wsparcie procesu centralizacji controllingu narzędziami IT?
SI oferuje ogromne korzyści i nowe możliwości – również w pracy kontrolera. Ale – jak każda nowa technologia – niosą ze sobą również zupenie nowe, często nie do końca oczywiste, ryzyka. Zarządzanie ryzykiem to jedno z podstawowych zadań kontrolera, lecz czy jesteśmy odpowiednio przygotowani do zarządzania tymi nowymi, technologicznymi zagrożeniami? Istotnie, mają one mniej wspólnego z klasycznymi obszarami zainteresowania naszej profesji - takimi jak, np zmienność kursów czy ryzyko inwestycji a o wiele więcej z architekturą danego algorytmu, czy jakością danych a więc zagadnieniami informatyczno-technologicznymi.
Celem tej prelekcji jest wyposażenie kontrolerów w podstawowy oręż do walki z zagrożeniami, które niosą ze sobą rozwiązania SI/Data Science. Poruszone zostaną tematy takie jak:
- stronniczość algorytmów na kilku głośnych przykładach
- dryf modeli i jego konsekwencjie
- strategie zarządzania powyższymi ryzykami
- case study shell: zarządzanie ryzykami SI w praktyce
1. jak AI/ Machine Learning zmienia pracę w Controllingu? Wady i zalety
2. Jakie problemy możemy rozwiązać za pomocą AI/ML?
2. Jak wygląda proces step by step implementacji AI/ML w praktyce?
3. Case study - predykcja najlepszej lokalizacji POS w oparciu o nadzorowany model.
Niezależnie od charakteru prowadzonej działalności (usługi, produkcja, handel), marża powinna być jednym z kluczowych wskaźników analizowanych w pierwszej kolejności – pokazując, czy biznes jest opłacalny, w jakim kierunku zmierzamy, jak pozycjonujemy się na tle rynku.
• Czy 20% narzut oznacza 20% marżę?
• Czy ocena biznesu wyłącznie z perspektywy marży ma sens?
• Wysoka marża czy masa marży?
• Uwaga na KPI czyli o sposobach rozliczania premii
• Co mają wspólnego opłaty logistyczne z marżą?
• Różne kategorie i definicje marży
• Marża net…. net i kilka razy net
• Zakłócenia dostaw a zobowiązania kontraktowe
• Kryzysowe zarządzanie majątkiem obrotowym
• Zarządzanie należnościami a relacje z klientami
• Zarządzanie kosztami a relacje z pracownikami
• Rola partnera biznesowego w warunkach kryzysu