SHARED & BUSINESS SERVICES CONGRESS 2021 - ZMIENNA RZECZYWISTOŚĆ

V edycja

Data rozpoczęcia:
20.10.2021
Data zakończenia:
21.10.2021
Dzień I
Środa
20 października 2021
09:15

Czas na logowanie

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platformy.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Do czego nam potrzebne SSC?

Paweł Płocki, Dyrektor GBS Europe, TRUMPF

•    Kiedyś wylacznie jako HUB transakcyjny a dziś?
•    W jaki sposób SSC powinno wykorzystać swoja nietypowa pozycje w organizacji i stać się wewnętrznym konsultantem dla biznesu; 
•    Kompetencje osób zatrudnianych w SSC, automatyzacja w Trumpf Shared Services.

10:20

Jak budować SSC (w pandemii), jak wdrażać SAP zasobami SSC?

Sebastian Schyck, Dyrektor, Gates Business Services

Studium przypadku tworzenia SSC od podstaw dla korporacji, która nigdy nie miała SSC, w czasach pandemii i obostrzeń w podróżowaniu. Jak przekształcić projekt wdrożenia systemu ERP skazany na niepowodzenie w sukces.

•    Nowe SSC – jak zbudować business case i przekonać decydentów, że warto zainwestować w Polsce
•    Podstawy – rejestracja firmy, biuro, strategia rekrutacyjna, pierwsi ludzie w SSC – wyzwania i szanse
•    Przejęcie procesów – zdalne przenoszenie procesów w trakcie pandemii – wyzwania i szanse
•    Punkt zwrotny we wdrożenie systemu ERP – wybór SAP power users spośród pracowników SSC
•    Rola kluczowych użytkowników SAP w sukcesie wdrożenia
•    Wnioski, porady, przestrogi…

11:15

Przerwa

11:30

Ludzie, procesy, efektywność. Przyszłość rozwoju GBS - najważniejsze „Game Changers”.

Michał Bielawski, Wiceprezes Zarządu oraz CFO ADAPTIVE Solutions & Advisory Group , Beata Kaźmierczak, Program Manager / Starszy Konsultant w ADAPTIVE Solutions & Advisory Group

•    Czym są tzw. „Game Changers”?
•    Momenty przełomowe w historii SSC/GBS
•    COVID-19, digitalizacja… a co dalej?
•    GBS na ścieżce rozwoju - dojrzałość i rola w biznesie
•    Czynniki rozwoju SSC/GBS dzisiaj i w przyszłości - fakty i prognozy
 

12:25

Globalne usługi biznesowe Cisco z krakowskim kodem pocztowym

Przemysław Kania, Dyrektor Generalny Cisco w Polsce

Postępująca na całym świecie transformacja biznesu przy udziale technologii ma kluczowe znaczenie dla firm w utrzymaniu przewagi konkurencyjnej oraz napędzaniu ich wzrostu i wdrażaniu innowacji. Aby lepiej się do tego przygotować, organizacje na całym świecie przechodzą na nowy model działania, a to oznacza jeszcze większy zwrot w kierunku transformacji cyfrowej. 
 
Dlatego właśnie rozwój oprogramowania na każdym etapie cyklu życia wszystkich rozwiązań, bezpieczeństwo cyfrowe i customer experience (CX) to nie tylko najważniejsze priorytety dla firmy, ale również strategiczne obszary wzrostu dla Cisco w Krakowie. 
 

13:15

Przerwa

13:30

Cyfryzacja i digitalizacja – optymalizacja procesów w SSC i GBS

Mariusz Pietrzak, Head of SSC, PKP Energetyka

W obecnych czasach nowoczesne technologie wspierają sposób w jaki organizację optymalizują swoje procesy w wielu obszarach działalności. Centra Usług Wspólnych, które centralizują wiele funkcji back-office są doskonałym miejscem w firmach to budowania centrów kompetencji w zakresie cyfryzacji procesów zarówno w CUW jak i również w obszarach biznesowych.

•    Strategia jako klucz do skutecznej transformacji cyfrowej 
•    Rola CUW jako ‘Center of Excellence’ do przeprowadzenia cyfryzacji 
•    Przykłady wdrożeń i ich efekty
•    Perspektywa na przyszłość

14:20

Przerwa

14:35

Pokonać barierę innowacji – definiowanie wyzwań i przygotowywanie danych uczących dla sztucznej inteligencji

Jacek Stryczyński, Innovation & AI Strategy Consultant / CEO & Founder / Managing Director /Business Development Executive /Change Manager, Space Intelligence Lab

Dlaczego firmy muszą przełamać mentalne i organizacyjne bariery innowacji, aby przetrwać. W doskonaleniu modeli biznesowych oraz tworzeniu nowych innowacyjnych rozwiązań należy wykorzystać wiedzę ukrytą w danych. Coraz powszechniej w nasze życie i działalność firm wkracza sztuczna inteligencja. Aby zaprząc ją do uzyskiwania przewagi konkurencyjnej należy odpowiednio podjeść do specyfiki jej wdrażania. Kluczowym czynnikiem wpływającym na powodzenie takich projektów jest przygotowanie danych uczących, dlatego przedstawię najlepsze praktyki w tym zakresie, aby osiągnąć zamierzony cel biznesowy.
•    Innowacje jako konieczność w „nowej normalności
•    Wiedza o twoim biznesie ukryta w danych.
•    Jak wdrażać projekty sztucznej inteligencji?
•    Klucz do sukcesu - dane uczące algorytmy

15:30

Zakończenie I dnia SHARED & BUSINESS SERVICES CONGRESS 2021

Dzień II
Czwartek
21 października 2021
09:15

Czas na logowanie

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platformy.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Zarządzanie wiedzą w Shared Service Centre

Natalia Krzyżanowska, Head of Financial Shared Services, Tiger of Sweden

•    Wyzwania związane z zarządzaniem wiedzą związane z środowiskiem międzynarodowym
•    Wyzwania związane z zarządzaniem wiedzą związane z rotacją personelu
•    Wyzwania związane z zarządzaniem wiedzą związane ze zmianami strukturalnymi i procesowymi
•    Narzędzia zarządzania wiedzą w Shared Service Centre

10:15

Future of Work: jak pandemia zmieniła nasze miejsca pracy, prognoza na rok 2022 r.

Magdalena Rodzeń, HR Director Poland, Aptiv Services Poland SA

•    Praca biurowa vs. praca zdalna
•    Model hybrydowy – udomowiony czy tymczasowy?
•    Wyzwania modelu hybrydowego
•    Kooperacja wirtualna w miejscach pracy
•    Dobrostan pracowników po 18 miesiącach pandemii
 

11:00

Przerwa

11:15

Jak zorganizować pracę hybrydową, aby mieć wyniki i zaangażowany zespół?

Krzysztof Pimpicki, CEO Harmodesk & Positive Productivity/ Change Manager

  • Jakie są czynniki wpływające na wybór optymalnego sposobu pracy hybrydowej?
  • Jak uzyskać pewność, że pracownicy skupiają się na pracy, wykonując ją spoza biura?
  • Jakie jest 5 kluczowych błędów popełnianych przez szefów zarządzających zespołem pracującym hybrydowo?
  • Jaki sposób delegowania zadań i zarządzania zespołem business services może się najlepiej sprawdzić w środowisku pracy hybrydowej?
12:00

Recruitment-as-a-Shopping. Czego zakupy online mogą nauczyć rekruterów?

Jarosław Sęk, BPO/SSC Practitioner and Expert, Energy Element

Spotkanie poświęcone będzie oczekiwaniom kandydatów, w szczególności Pokolenia Z, w zakresie organizacji procesu rekrutacji. Na podstawie doświadczeń własnych oraz badań przedstawię zmiany technologiczne, organizacyjne i społeczne w społeczeństwie, kształtujące nowe oczekiwania odnośnie procesów rekrutacyjnych. Porozmawiamy co i jak zmieniać w pracy działu rekrutacji, by skutecznie przyciągnąć i utrzymać zainteresowanie kandydatów od pierwszej interakcji aż do zatrudnienia.
•    Jak One-Day Delivery zmienia rynek pracy
•    Co Pokolenie Z zapamiętuje z ofert pracy
•    Kliknięcie i co dalej? Szybka ścieżka kandydata czy droga przez mękę
•    Automatyzacja z ludzką twarzą
•    Co się dzieje gdy kandydat organizuje pracę rekrutera
 

12:45

Przerwa

13:00

Mierzenie procesów oraz wdrożenie systemu operational intelligence – Case Study Jak ważny jest system raportowania czasu pracy i jak z niego korzystać aby odnosić wielowymiarowe korzyści?

Tomasz Tuszyński, Head of BPO Global Exellence, Rödl & Partner

•    Raportowanie czasu pracy
•    Jakość danych
•    Wskaźniki operacyjne
•    System operational intelligence
•    Ciągłe doskonalenie
 

13:45

Partnerzy Technologiczni w Europie Zachodniej

Paweł Łopatka, VP Poland Country Manager SoftServe, ABSL Strategic Board Member

•    Outsourcing = Partner Technologiczny
•    Trendy
•    Dlaczego warto outsourcować
•    Jak wygląda polski rynek
•    Jak zmienił się rynek pracownika w IT

14:30

Przerwa

14:45

Strategia rozwoju i budowanie marki BPO/SSC znad Wisły – Case Study. Współczesne i przyszłe wyzwania

Małgorzata Ilnicka, Business Strategy & Change, CEO / CSO / Founder, Business Creation

Czy mała firma typu BPO/SSC obsługująca wyłącznie lokalnych klientów może w stosunkowo krótkim czasie stać się międzynarodowym graczem z korporacyjnym klientem? To zależy. A czy niewielkie SSC może bez szkody dla jakości świadczonych usług nagle powiększyć portfolio klientów? To zależy. Od czego? Przede wszystkim od przyjętej strategii rozwoju i budowania marki BPO/SSC. Opierając się na przykładach z życia wziętych opowiem o tym, jak ważne jest stworzenie realnej i dostosowanej do panujących warunków strategii rozwoju BPO

15:30

Zakończenie SHARED & BUSINESS SERVICES CONGRESS 2021