PR&MEDIA DAYS 2023

przewidzieć nieprzewidywalne

Start date:
08.03.2023
End date:
09.03.2023

Bogusław Chrabota

Redaktor Naczelny, „Rzeczpospolita”

Absolwent i doktorant Wydziału Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 1993 roku współtworzył telewizję Polsat. Długoletni komentator Tok FM i Radia PiN. Bloger. Autor książek, scenariuszy, publicysta prasowy i felietonista. Wykładowca akademicki. Członek Polskiego Towarzystwa Bluesowego.

Cezary Szymanek

redaktor naczelny portalu rp.pl i zastępca redaktora naczelnego dziennika „Rzeczpospolita”

Wcześniej szef polskiej edycji tygodnika Bloomberg Businessweek oraz Magazynu Sukces. Wieloletni szef działu informacji w gospodarczym Radiu PiN. Prowadzący audycję "Gość Radia PiN" oraz „Kwadrans Po Ósmej”, czyli rozmowy polityczne w TVP 1. W Grupie ITI był zaś dyrektorem programowym serwisu tenbit.pl oraz twórcą i producentem autorskiego programu nadawanego pod taką samą nazwą na antenie TVN. W przeszłości związany był również z RTL 7, Radiem ZET i Radiem Kolor. Szymanek jest laureatem Nagrody im. Władysława Grabskiego przyznawanej przez NBP dla najlepszego dziennikarza ekonomicznego oraz "Ostrego Pióra", wyróżnienia nadawanego przez Business Centre Club.

Adam Łaszyn

założyciel i szef agencji public relations Alert Media Communications

Ekspert w zakresie strategii komunikowania, relacji z mediami oraz zarządzania sytuacją kryzysową. Doradca dziesiątek czołowych polskich firm i instytucji publicznych. Wykładowca gościnny różnych dziedzin PR m.in. na UW, UEK, WSE im. Ks. Tischnera, London School of PR. Prelegent Campusu Polska Przyszłości.
Autor poradnikowych książek „Media i ty” i „eKryzys”. Pomysłodawca i współautor publikacji „Instrukcja obsługi agencji PR”, „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat PR w Polsce” i „Sztuka Public Relations”. Współtwórca Stowarzyszenia Agencji Public Relations i wieloletni członek władz ZFPR. Były członek Rady Etyki PR. Twórca terminów: „mikrokryzys”, „przeczenie zwrotne” i „przekazy dnia” oraz kryzysowej Zasady 5P.
Laureat prestiżowej nagrody PSPR „Lew PR 2022” za całokształt wkładu na rzecz branży PR w Polsce.
Do 1998 roku przez wiele lat był dziennikarzem, m.in. Programu III Polskiego Radia, Życia Warszawy, Expressu Wieczornego, czy Nowego Państwa. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Luiza Jurgiel-Żyła

Prezeska Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, PR Manager, Newmark Polska

W stowarzyszeniu działa od 2008 roku. Na co dzień PR Manager w Newmark Polska, międzynarodowej firmie doradczej w branży nieruchomości komercyjnych, gdzie odpowiada na relacje z mediami i strategię komunikacyjną firmy. Wcześniej przez siedem lat pracowała w agencji FIRST Public Relations, ostatnio na stanowisku Account Director, gdzie obsługiwała klientów z branży mediowej (Turner Broadcasting System, marki: CNN International, Cartoon Network, Boomerang i TCM; a także A+E Networks, marki: CI Polsat, History, Lifetime), pracowała również dla firmy Cushman & Wakefield.

Bartosz Dembiński

właściciel, Bartosz Dembiński PR•Komunikacja

Projektant komunikacji łączący doświadczenie
i kompetencje z PR i marketingu. Przez niemal osiem lat był rzecznikiem prasowym jednej z najlepszych polskich uczelni – Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, a przez ponad dwa lata copywriterem w agencji reklamowej Hand Made (pracował m.in. dla Idea Banku czy Kompanii Piwowarskiej). Doradza firmom i instytucjom jak komunikować się profesjonalnie i skutecznie. Wśród jego klientów są m.in. Fabryki Mebli FORTE, KLER, EUROVIA Polska, Urząd Miasta w Wałbrzychu, Urząd Miasta Rumi, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Śnieżka, ZUS czy Polska Akademia Nauk.
Na AGH stworzył od podstaw nagradzane i znakomicie oceniane przez dziennikarzy
biuro prasowe. Na jego koncie jest ponad trzy tysiące wypowiedzi
w mediach. Prowadzony przez niego profil AGH na Facebooku był, wg rankingu „Sotrender”, najbardziej angażującą stroną (spośród wszystkich polskich uczelni) przez kilka lat. Zdobył kilka branżowych nagród (m.in. Grand Prix w konkursie „Kryształy PR-u” 2015 czy „Wyróżnienie za wzorową współpracę z mediami” przyznane przez redakcję PAP). Jako trener przeprowadził kilkanaście szkoleń
z zakresu m.in. PR kryzysowego, wystąpień publicznych czy komunikacji marek
w mediach społecznościowych. Prowadzi zajęcia z przedmiotu „Media relations”
w Instytucie Przedsiębiorczości UJ.

Szymon Milczanowski

Winstone Consulting, szkolenia i sesje coachingowe

Doświadczony konsultant, interim manager i analityk biznesowy. Ceniony specjalista od zarządzania kryzysowego. Doradca w wielu procesach restrukturyzacji, zarządzania zmianą oraz tworzenia i wdrażania nowych strategii biznesowych i komunikacyjnych.
Od 22 lat zarządza zespołami, budżetami i organizacją projektów i procesów na wielu poziomach organizacyjnych. Doskonale porusza się w warunkach dużej odpowiedzialności, stresu i umiejętności strategicznego myślenia. Przez ostatnie lata realizował liczne projekty doradcze, szkoleniowe i zarządzał projektami dla takich marek jak Euro RTV AGD, Black Red White, Lidl, Nestle, Skanska, JW. Construction, Nutricia, Polenergia, Kross, Robert Makłowicz, Risk made in Warsaw, Legia Warszawa, Wirtualna Polska, XTB Brokers, Get Back i wiele innych.
Wykształcenie prawnicze sprawia, że często polecany jest przez klientów i kancelarie prawne do budowania osłony medialnej w sporach biznesowych i prawnych, a doświadczenie z pracy w Narodowym Banku Polskim i Ministerstwie Finansów zaowocowało dobrymi relacjami z mediami biznesowymi, gospodarczymi i ekonomicznymi.
Od kilku lat zaangażowany również w projekty z obszaru doradztwa biznesowego, restrukturyzacji i zarządzania zmianą, czasem także w roli interim managera lub coacha.

Sławomir Matczak

RED-AKTOR, Esemedia

Łączy w sobie doświadczenie, praktykę i umiejętności
Dziennikarz -według klasyfikacji telewizyjnej - starszy redaktor. 23 lata pracy w TVP Zrealizował ponad 10 tys.
relacji do serwisów informacyjnych oraz kilkadziesiąt reportaży. Wydawca ponad 2500 programów studyjnych w
Panoramie TVP2 i TVP Info. Wie, jak pisać komunikaty i jak rozmawiać w mediach i z mediami
Aktor- realizuje szkolenia z dykcji i występów publicznych. Absolwent warszawskiej PWST, aktor Teatru Polskiego w Warszawie. Wie, jak mówić wyraźnie i co zrobić, by nie stracić głosu
Prezenter- poprowadził kilkadziesiąt dyskusji panelowych i konferencji transmitowanych przez Internet, oraz około 100 prezentacji multimedialnych na inne tematy niż prowadzone szkolenia medialne - wie, jak zachować się podczas występu przed kamerami, także internetowymi.
Szkoleniowiec- od 1998 roku realizuje konsultacje z zakresu skutecznej informacji, głównie: umiejętności występowania przed kamerą, budowania przekazów dla mediów, techniki mowy oraz prezentacji -także w sieci.
Doradza, jak działać w sytuacjach kryzysowych, konsultuje Q&A czyli odpowiedzi na trudne pytania zadawane w takich sytuacjach. Przygotowuje rzeczników prasowych i zarządy firm do działania w sytuacjach kryzysu.
Dotychczas przeprowadził na rynku ponad 600 szkoleń zamkniętych i kilkadziesiąt otwartych.
Wykładowca - od 2009 roku prowadzi zajęcia na wydziałach zarzadzania, oraz dziennikarstwa i PR na uczelniach w Warszawie, Poznaniu, Katowicach i Krakowie. Prowadził wykłady w Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury, Polskim Instytucie Dyplomacji a także w Centrum Edukacji Medialnej Polskiego Radia.

Maciej Karczyński

PR&Komunikacja

Ukończył socjologię na Uniwersytecie Szczecińskim. Prawie ćwierć wieku pracował jako funkcjonariusz służb mundurowych. Specjalista, praktyk, profesjonalista bazujący na własnych doświadczeniach. Często wypowiadający się w mediach jako ekspert. Dyplomowany menedżer sportu, licencjonowany trener piłki nożnej oraz wieloletni działacz sportowy. Miłośnik kreowania właściwej komunikacji ze społeczeństwem oraz zarządzania wizerunkiem. Od 1991 r. pracował w policji, m.in. w kompanii antyterrorystycznej, Wydziale d/w z Przestępczością Narkotykową, Centralnym Biurze Śledczym. W 2004 r. rozpoczął współpracę z mediami. Od 2006 r. został rzecznikiem prasowym Komendanta Wojewódzkiego Policji w Szczecinie, a w 2009 r. Stołecznego w Warszawie. Współpracował w przygotowaniu organizacji procesu komunikacji społecznej w sytuacjach kryzysowych podczas Euro 2012 funkcjonującego w ramach Zespołu ds. opracowania i realizacji polityki informacyjnej Programu Bezpieczeństwa UEFA EURO 2012. Został twarzą stołecznej policji podczas mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r. Krótko po nich przeszedł do największej cywilnej służby specjalnej – Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, w której pracował do stycznia 2016 r. Przez lata prowadził i zarządzał klubem sportowym, m.in. pozyskiwał środki finansowe i tworzył pozytywny wizerunek klubu. Jest też zatrudniony w Uniwersytecie Warszawskim jako trener oraz wykładowca. Wcześniej był wykładowcą w Wyższej Szkole Informatyki Zarządzania i Administracji w Warszawie. Aktualnie prowadzi własną działalność związaną ze szkoleniami i wykładami. Specjalizuje się w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi oraz kreowaniem pozytywnego wizerunku firm oraz ludzi. Ma na swoim koncie szkolenia grupowe jak i indywidualne. Szkolił w sektorze prywatnym jak i państwowym. Na swoim koncie ma m.in. szkolenie medialne dla kadry kierowniczej w Ministerstwie Finansów. Udziela się również w telewizji. Często komentuje aktualne sytuacje związane z bezpieczeństwem. Zawsze uśmiechnięty i pozytywnie nastawiony do ludzi i życia.

Wojciech Jabczyński

rzecznik Orange Polska

Z branżą Public Relations związany od 1999 roku. Wcześniej dziennikarz i redaktor Gazety Wyborczej. Od 2008 rzecznik Orange Polska. Realizował wiele projektów z zakresu PR korporacyjnego, produktowego i zarządzania kryzysowego. Był jednym z pierwszych rzeczników w Polsce, który prowadził blog firmowy. Entuzjasta wykorzystania mediów społecznościowych. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Przewodniczący jury branżowego konkursu PR Wings.

Maksymilian Pawłowski

Group Communications Manager, Teknos Group Oy

Ekonomista, absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada blisko 20 lat doświadczenia w obszarze komunikacji korporacyjnej, marketingu oraz zarządzania, które zdobywał w spółkach giełdowych, międzynarodowych koncernach oraz firmach konsultingowych. Zarządzał projektami związanymi z tworzeniem oraz wdrożeniem strategii z zakresu marketingu, komunikacji zewnętrznej oraz wewnętrznej, a także transformacji cyfrowej i budowania doświadczeń pracowników. Doświadczenie zdobywał w firmach JMC, Orbis/Accor, DTZ/Cushman & Wakefield, Leroy Merlin Polska/Adeo, a obecnie pracuje w Grupie Teknos, innowacyjnym fińskim przedsiębiorstwie działającym w branży chemicznej. Jest autorem licznych publikacji i warsztatów poświęconych tematyce komunikacji, marketingu i nowych technologii.

Agnieszka Gorzkowicz

zastępczyni rzecznika prasowego Credit Agricole Bank Polska S.A.

W banku Credit Agricole pracuje od 2007 roku. Odpowiada za media relations, komunikacją kryzysową, a także współtworzy kampanię #WyzwanieOszczędzanie. Wspiera także działania sprzedażowe i marketingowe, a jako ekspertka językowa dba o prosty, inkluzywny jezyk w nowej aplikacji mobilnej banku. Jej ponad osiemnastoletnie doświadczenie w public relations, obejmuje również projekty społecznie odpowiedzialnego biznesu oraz komunikacji wewnętrznej. Koordynowane przez nią projekty zyskały rynkowe wyróżnienia: w Konkursie Liderów Świata Bankowości (2013) oraz Srebrny i Brązowy Spinacz (2018). Członkini Rady Biznesu przy Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.

Aneta Gil

Liderka ds. Komunikacji Zewnętrznej, IKEA Retail w Polsce

Stanowisko Liderki ds. Komunikacji Zewnętrznej objęła w styczniu 2020 r. W ramach Działu Komunikacji odpowiada za relacje z mediami oraz koordynację pracy biura prasowego IKEA Retail. Wcześniej, od 2018 roku jako Krajowy Kierownik ds. Relacji z Klientami była odpowiedzialna za budowanie oraz podtrzymywanie długoterminowych i pozytywnych relacji z klientami w środowisku wielokanałowej sprzedaży. Efektem jej pracy jest m.in. spójna oraz jednolita polityka zwrotu produktów we wszystkich kanałach sprzedaży czy stworzenie krajowej polityki reklamacyjnej IKEA.
Pracę w IKEA rozpoczęła w 2006 roku jako Kierownik ds. Marketingu w sklepie w Katowicach, gdzie przez sześć lat była odpowiedzialna za promowanie marki na rynku lokalnym. Przez kolejne dwa lata, jako Kierownik ds. Akcji Komercyjnych, dbała o satysfakcję klientów i ich ponowne wizyty w sklepie, aktywnie zarządzając asortymentem oraz ofertą IKEA. W 2014 roku objęła stanowisko Kierownika ds. Relacji z Klientami.

Maksymilian Ławrynowicz

Prezes i Dyrektor Artystyczny w Fundacji „Projekt Kobiety”

Ekspert ds. strategii kreatywnej i public relations specjalizujący się się w kompleksowym dbaniu o wizerunek marek i osób publicznych oraz tworzeniu koncepcji komunikacji. Doświadczenie zdobywał w najlepszych agencjach marketingowych w Polsce. Przez lata kierował działem kreacji w agencji Silver Plate, w której osiągnął 95 procentową wygrywalność zapytań briefowych. Pracował jako manager public relations dla polskich gwiazd; tworzył eventy i kampanie dla największych wydawnictw jak Axel Springer, Edipresse a później Burda Media. Po drodze zasmakował pracy zarówno w butikowym świecie kreacji pracując dla warszawskich domów mody takich jak Rina Cossack czy Pako Lorente jak też korporacyjnej pracy dla największych gigantów, tworząc koncepcje wizerunkowe m. in. dla MasterCard, Volkswagena, Volvo, P&G, L’Oreala, Netflixa i VOX’a, Santandera i mBanku czy instytucji rządowych. Jako fotograf tworzył filmy, sesje i grafiki dla polskich teatrów prywatnych oraz państwowych. Jest autorem podań 15 wystaw autorskich, z czego trzy były eksponowane w Muzeum Narodowym.

W międzyczasie powołał do życia fundację, którą zarządza do dzisiaj tworząc projekty z pogranicza artyzmu i działań społecznych.

Oprócz doświadczenia stoi za nim twarda i na bieżąco uzupełniana o nowe trendy wiedza merytoryczna. Studiował komunikację wizualną i corporate identity. Posiada również ekspercki tytuł Public Relations & Reputation Managera prestiżowej szkoły London School of Public Relations.

Barbara Krysztofczyk

CEO & Image Coach w Krystal Point

Ekspertka ds. strategii komunikacji i doświadczona trenerka wystąpień publicznych (od 2007r.). Prowadzi szkolenia z autoprezentacji, budowania marki osobistej, kryzysowe i medialne. W 2021 roku magazyn Forbes Woman umieścił ją na liście Top25 Mistrzyń LinkedIna, a w roku 2022 zajęła pierwsze miejsce w konkursie LinkedIn Top Influencer.
Do niedawna (2021-2022) kierowała działaniami PR dla Anny Lewandowskiej oraz wszystkich należących do sportsmenki spółek, pełniła też rolę jej rzeczniczki prasowej. Wcześniej, w 2020 roku, była szefową PR sztabu wyborczego Szymona Hołowni w kampanii prezydenckiej, a także jego osobistą trenerką medialną (przygotowywała go m.in. do debat prezydenckich).
W przeszłości pracowała też z innymi znanymi politykami m.in. z Donaldem Tuskiem i Bronisławem Komorowskim. Przez kilkanaście lat zarządzała agencją Synertime należącą do prestiżowego Związku Firm Public Relations, a specjalizującą się zarówno w działaniach PR, jak też w social mediach. Była tam wieloletnią Prezeską Zarządu i współwłaścicielką. Kierowała 30-sobowym zespołem specjalistów. Koordynowała ponad 150 polskich i międzynarodowych projektów PR (na rzecz m.in. Nestlé, Coca-Coli, Sante, Wawelu, Budimeksu, Ministerstwa Finansów, ABW, Żandarmerii Wojskowej, Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, Lasów Państwowych, Ambasady Turcji).
W 2015 roku wygrała konkurs jednej z czołowych marek FMCG na świecie i reprezentowała Polskę w programie „Train the trainer” w Budapeszcie, doskonaląc kompetencje trenerskie. Jej szkolenia były podstawą programu dla TVN CNBC Biznes. Jest współautorką „Leksykonu public relations”, prowadzi zajęcia na London School of Public Relations.

Kacper Słoma

Public Relations Manager marki LILOU

Ekspert w dziedzinie public relations i szeroko rozumianej komunikacji. Od 8 lat odpowiada za relacje z mediami, gwiazdami i influencerami. Współtworzy główną komunikację marki Lilou. Absolwent Wyższej Szkoły Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. W swojej pracy stawia na dopasowywanie działań do profilu brandu, konsekwencję oraz współpracę.

Łukasz Kurpiewski

PR&Marketing Advisor / Owner, Mindset CS

Menadżer w obszarze Public Relations i Marketingu, z szerokim doświadczeniem w zakresie komunikacji korporacyjnej, biznesowej oraz media relations, ze szczególnym uwzględnieniem rynku nieruchomości - w tym nieruchomości handlowych i biurowych, branży handlowej, transportowej, procesów inwestycyjnych oraz komunikacji antykryzysowej.
Trener i wykładowca akademicki komunikacji oraz marketingu. Z wykształcenia językoznawca, dyplomowany PRowiec i scenarzysta. Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Szkoły Głównej Handlowej i Warszawskiej Szkoły Filmowej.
Od 10 lat tworzy i prowadzi własną firmę PRową – Mindset CS, odpowiadając za działania komunikacyjne firm polskich i międzynarodowych wielu branż. Wcześniej pracował jako rzecznik prasowy i szef komunikacji w spółkach. Pracę zawodową rozpoczynał jako dziennikarz radiowy.

Łukasz Zając

ekspert PR, socjolog i twórca wielu wydarzeń społeczno-biznesowych

Specjalizuje się w kilku obszarach: komunikacji korporacyjnej, digital PR, public affairs i zarządzaniu kryzysowym. Autor książki „Po co jest PR?”. Założył i nadzorował kilka biur komunikacji.
Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz TREND HOUSE. Pracuje z dużymi firmami (SuperDrob, GoWork.pl) i administracją rządową (Ministerstwo Rozwoju). Wykłada także public relatinos dla studentów dziennikarstwa. Absolwent studiów podyplomowych Total Design Management oraz kursu International Academy of Public Affairs. Od 2013 roku prowadzi agencję PR.

Marcin Markowski

M2 Potęga Możliwości

Mówi o sobie, że jest w ciągłym ruchu – mentalnie. Zaczynał jako aktor, absolwent Akademii Teatralnej w W-wie, potem zarządzał polskim domem mediowym z pierwszej 10 klientów TVP, od 27 tyś godzin wspiera rozwój ludzi i firm jako trener, facylitator, coach, mediator. Szczególnie interesują go mechanizmy motywacji, proaktywności, dynamika pracy zespołu, rola jednostki w grupie.

Hubert Niedzielski

Kierownik ds. PR marki Volkswagen

Od kwietnia 2019 roku kierownik ds. PR marki Volkswagen w firmie Volkswagen Group Polska. Jest odpowiedzialny przede wszystkim za współpracę Volkswagena z mediami oraz realizację strategii PR marki w obszarze polityki informacyjnej. Koordynowany przez niego projekt „Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce” został nagrodzony dwoma złotymi statuetkami w XVIII edycji konkursu „Złote Spinacze” (w kategoriach „Media Relations” oraz „Research&Insight”) oraz zwyciężył w IPRA Golden World Awards 2022 w kategorii „Communication Research”.
Z Volkswagen Group Polska związany jest z od 2015 roku. Pracował dla ŠKODY jako specjalista ds. zarządzania produktem posprzedażnym, następnie w dziale marketingu jako specjalista ds. produktu oraz specjalista ds. komunikacji w zespole PR marki ŠKODA. Tam również odpowiadał za współpracę z mediami oraz politykę informacyjną.
Wcześniej sprawował obowiązki specjalisty ds. marketingu w firmie Profile VOX oraz przepracował niemal cztery lata w klubie sportowym Warta Poznań jako rzecznik prasowy. Jest absolwentem filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza (specjalizacja dziennikarska i PR), ukończył studia podyplomowe na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu (kierunek „Innowacyjne zarządzanie marką”). Absolwent London School of Public Relations i Universita Bocconi (kurs Corporate Sustainability).