PR&Media Days 2024

trendy i wyzwania / formuła online

Start date:
19.03.2024
End date:
20.03.2024

1 850 zł per person + 23% VAT

order before 15 March

2 150 zł per person + 23% VAT

order after 15 March


No. of participants

+ 23% VAT

Timeline

Day I
Tuesday
19 march 2024
09:00

Rejestracja uczestników

09:25

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Panel dyskusyjny pod patronatem PSPR

Renata Poreda, członkini zarządu PSPR, ekspertka w zakresie wizerunku i Public Relations z ponad 20 letnim doświadczeniem.

Panel poprowadzi Renata Poreda, członkini zarządu PSPR, pertka w zakresie wizerunku i Public Relations
Paneliści:
•    Barbara Krysztofczyk, CEO & Image Coach w Krystal Point 
•    Marta Soja, Bochenek, członkini PSPR, ekspertka influencer marketingu
•    Elżbieta Czaczyńska, członkini PSPR, Traple Konarski Podrecki & Partners
•    Sebastian Grochala, Manager ds. Marketingu i Komunikacji / Rzecznik Prasowy w Klinikach Neuroradiochirurgii Sp. z o.o. 
 

ZEW PR 2024
Zaufanie. Empatia. Wiarygodność. 

To trzy wartości, które będą osią panelu dyskusyjnego inaugurującego VII edycję PR&Media Days 2024. 
Będzie to, w myśl definicji SJP prof. Witolda Doroszewskiego, swego rodzaju wezwanie, by w dobie rewolucyjnego rozwoju technologii pamiętać o tym, co jest ważne dla ludzi, organizacji oraz marek i ich postrzegania przez odbiorców. Pomocne w tym zakresie są wspomniane wartości - fundament autentycznych relacji, transparentnej komunikacji, odpowiedzialnej obecności. 

Przez pryzmat zaufania, empatii i wiarygodności spojrzymy na rok 2023, który w opinii wielu PR-owców, ludzi od komunikacji korporacyjnej i ekspertów ds. kryzysów był rokiem wymagającym. 
Wspólnie z zaproszonymi Ekspertami – członkami i członkiniami PSPR podsumujemy zatem najważniejsze wydarzenia/kryzysy/trendy roku minionego oraz wskażemy, jak przełożą się one na rok 2024 i na co warto zwrócić uwagę przy” współpracy” z najnowszymi technologiami, których sercem jest obecnie m.in. Sztuczna Inteligencja. A to wszystko w kontekście stawianych przed PRowcami celów biznesowych firm i instytucji.

•    Komu zaufać i jak bardzo wierzyć technologiom?
•    Czy dzięki empatii możliwe jest określenie jak technologie mogą być używane w sposób etyczny i zorientowany na dobro społeczne?
•    Jak dotrzeć do wiarygodnych informacji, by były solidną podstawą dla reputacji? 

 

10:30

Przerwa kawowa

10:45

Emocje w Polsce i na świecie a emocje w polskim PR Anno Domini 2024

Damian Ziąber, Polskie Stowarzyszenie Public Relations

•    Czym będziemy żyli w komunikacji w tym roku? 
•    Wnioski dla organizacji i marek.

11:30

Warsztat PR-owca przyszłości

Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka Zespołu Relacji Zewnętrznych i CSR, Żabka

•    Jak zatrudniać kompetentne osoby do PR-u i rozwijać ich kompetencje?
•    Gdzie szukać trendów i szans?
•    Jak mierzyć wyniki pracy i stawiać sobie realne, ale też ambitne cele?
•    Porażki czy learningi? Co nas uczy najwięcej?

12:15

Przerwa kawowa

12:30

Dlaczego mediom potrzebny jest dobry PR? O wyzwaniach jakie stoją przed współczesnymi redakcjami

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk, ekspertka ds. komunikacji, menadżerka PR i sportu, rzecznik prasowy. Polska Agencja Antydopingowa

•    Rosnąca polaryzacja – a może będzie zmiana? Czy możliwe jest aby rosnące podziały medialne przestały mieć znaczenie? 
•    Wizerunek mediów i dziennikarzy we współczesnym świecie social mediów i dlaczego coraz głośniej jest o redakcyjnych aferach?
•    Tak silne są media komercyjne, jak silne są media publiczne – prawda czy fałsz? 

13:15

Temat w opracowaniu

Katarzyna Życińska, Prezeska Związku Firm Public Relations, CEO 38 Content Communiaction , Sebastian Stępak, Prezes agencji MSL w Polsce i regionie CEE

14:00

Greenwashing w komunikacji: jak nie wpaść w pułapkę „zieloności”

Anna Papka, dyrektorka ds. korporacyjnych, Shell

•    Przeciwdziałanie greenwashingowi – trendy i ramy prawne
•    Ogólne zasady komunikacji aby uniknąć greenwashingu
•    Dobre i złe praktyki case study

14:45

Przerwa kawowa

15:00

Czy dezinformacja jest wszędzie czyli jak żyć w epoce fake newsów?

dr Katarzyna Bąkowicz, komunikolożka i medioznawczyni

•    Czym jest dezinformacja i jakie ma narzędzia; 
•    Rodzaje fake newsów; 
•    Zjawisko bańki informacyjnej; 
•    Dezinformacja w biznesie, nauce i zdrowiu; polityka i media.

15:45

Potrzeby kreują trendy, czy trendy kreują potrzeby – jak to jest w branży retail elektroniki konsumenckiej

Klara Ufnalewska, Rzeczniczka Prasowa, Head of PR, MediaMarkt

•    Usługi komplementarne i ESG jako determinanty działań firmy i komunikacji;
•    Klienci potrzebują zaopiekowania na wielu płaszczyznach;
•    Wkrótce będą oczekiwać zaopiekowania w kolejnych sektorach;
•    Wyzwanie to skuteczna komunikacja wspierająca kreowanie trendu.

16:30

Przejdź do historii. Opowieść o storytellingu.

Tomasz Kułakowski, PR manager i dziennikarz z prawie 20-letnim doświadczeniem w komunikacji społecznej

•    Czy storytelling jest przereklamowany?
•    Jeżeli nie storytelling to co w wystąpieniach publicznych?
•    Czy dobrze opowiedziana historia wynosi na szczyt?
•    Co mówi nam neurobiologia.

17:00

Zakończenie I dnia PR&Media Days 2024

Day II
Wednesday
20 march 2024
09:00

Rejestracja uczestników

09:25

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Jak platformy społecznościowe weszły w świat informacji?

Bogusław Chrabota, Redaktor Naczelny, „Rzeczpospolita” , Jacek Nizinkiewicz, dziennikarz i publicysta „Rzeczpospolitej”

10:15

Rozum czy serce. Czyli rozwój technologii kontra człowiek. Czy to jeszcze trend, czy już zagrożenie?

Przemysław Wardęga, dyrektor ds. PR i Marketingu w LCP Properties

•    Ten z filmem ze studniówki
o    Wprowadzenie: 
o    "Rozum czy serce: rozwój technologii kontra człowiek".
o    Wskazanie na znaczenie roli człowieka w dzisiejszym świecie technologicznym.
•    Ten z migawką z przeszłości
o    Ewolucja technologii w marketingu:
o    Krótka historia rozwoju narzędzi marketingowych.
o    Podkreślenie rosnącej roli technologii w obszarze komunikacji i promocji.
•    Ten, w którym wszystkim stuka trzydziestka
o    Człowiek w świecie marketingu: 
o    Analiza tradycyjnej roli człowieka w procesie marketingowym. 
o    Wyjaśnienie, dlaczego ludzkie umiejętności, takie jak kreatywność i empatia, są nadal istotne.
•    Ten z niemieckim proszkiem do prania
o    Nowoczesne narzędzia marketingowe: 
o    Przedstawienie zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, analiza danych, automatyzacja.
o    Omówienie korzyści wynikających z wprowadzenia tych narzędzi do strategii marketingowej.
•    Ten, w którym Estelle umiera
o    Analiza zagrożeń związanych z technologią: 
o    Identyfikacja potencjalnych ryzyk związanych z nadmiernym poleganiem na technologii.
o    Przykłady sytuacji, w których technologia może zastąpić lub zakwestionować rolę człowieka.
•    Ten z tańcem w sali balowej
o    Emocje jako kluczowy element marketingu: 
o    Wskazanie na niezastąpioną rolę emocji w budowaniu relacji z klientem.
o    Pytanie: Czy sztuczna inteligencja może zrozumieć i reagować na ludzkie emocje?
•    Ten ze zdjęciem zaręczynowym
o    Przykłady udanych kampanii marketingowych: 
o    Prezentacja konkretnych przykładów, gdzie człowiek i technologia współpracują efektywnie.
o    Dowody na to, że równowaga między "rozumem" a "sercem" może być osiągnięta.
•    Ten z metaforycznym tunelem
o    Przyszłość marketingu: 
o    Refleksja nad tym, jak ewolucja technologii wpłynie na przyszłość marketingu.
o    Propozycje strategii, które łączą technologię i ludzki wkład w sposób harmonijny.
•    Ten z partnerską drzemką
o    Podsumowanie:
o    Powtórzenie kluczowych punktów prezentacji.
o    Sformułowanie własnych wniosków na temat tego, czy rozwój technologii w marketingu to trend czy zagrożenie.
 

11:00

Przerwa kawowa

11:15

Ochrona reputacji w erze polaryzacji i dezinformacji

Magdalena Brzezińska, Corporate Affairs Director, Grupa Żywiec

Fałszywe informacje rozprzestrzeniają się 70% częśniej niż prawdziwe. Narzędzia AI pomagają fabrykować obraz i dźwięk. 
•    Jak w takim świecie dbać o wizerunek firm i organizacji?
•    Jaka jest rola Działów Komunikacji, pracowników, partnerów? 
•    Czy są narzędzia które pomagają w tej nierównej walce?

12:00

Transparentny influencer marketing. Wytyczne UOKiK.

Dagmara Tarka, psycholożka, ekspertka w dziedzinie public relations i influencer marketingu , Emilia Zakrzewska, doktor nauk społecznych na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, ekspertka ds. PR i marketingu

•    Najlepsze praktyki i sposoby oznaczania materiałów reklamowych przez influencerów podyktowane rekomendacjami UOKiK, a różne rodzaje współprac komercyjnych. Złota zasada Prezesa UOKiK.
•    Promowanie produktów własnych, czyli legalna autopromocja i ich oznaczanie.
•    Dozwolone i zakazane przykłady oznaczeń materiałów reklamowych w różnych mediach społecznościowych.
•    ,,Szczególne” kategorie reklamowanych produktów i usług. W tym: wyroby medyczne na social mediach - nowe przepisy.
•    Perspektywa sankcji finansowych. Influencerzy i reklamodawcy ukarani przez Prezesa UOKiK.
•    Obecny stan prac. Spotkania Okrągłego Stołu. 
 

12:45

Przerwa kawowa

13:00

Globalna ekspansja komunikacyjna

Luiza Jurgiel-Żyła, doradczyni ds. PR; członkini honorowa PSPR

•    Jak zaplanować efektywne działania PR polskiej firmy za granicą?
•    Zosia-Samosia, lokalsi, a może sieciowa agencja? - kto może nam pomóc przy implementacji strategii w poszczególnych krajach?
•    Czy narzędzia PR i marketingu są uniwersalne?
•    Pułapki przekonań o swojej świetności i nieomylności, czyli jak przeprowadzić ewaluację działań międzynarodowych?

13:30

Radykalne innowacje, cancel culture i życie poza wyszukiwarką. Najważniejsze trendy w marketingu i komunikacji w 2024

Kuba Antoszewski, PR Manager, Kantar Polska

W Kantarze posiadamy dostęp do wielu danych, pochodzących z własnych badań, od naszych Klientów, a także z rynku. Dzięki tym źródłom budujemy analizy i prognozy. Rok 2024 będzie obfitował w zjawiska kulturowe, technologiczne, konsumenckie, które będą miały wpływ na komunikację marketingową

14:15

Analiza wizerunku oraz efektywności działań media relations w świetle wyzwań stojących przed PR w dobie VUCA i sztucznej inteligencji

Sebastian Bykowski, prezes PSMM Monitoring&More

•    Mapowanie wizerunku medialnego w kontekście założonej strategii komunikacji.
•    Monitoring mediów jako zasób zweryfikowanych danych do budowy systemów opartych na AI, asystujących w pracy piarowca.
•    Narzędzie Crisis Detector i nowe podejście do wychwytywania anomalii wizerunkowych.

15:15

Budowanie i utrzymanie zaufania jako element PR w czasach kryzysu wartości

Maciej Krzysztoszek, rzecznik prasowy UNIQA Polska

•    Czym jest zaufanie w działaniach PR?
•    Dlaczego wartość zaufania będzie rosła w 2024 roku i kolejnych latach?
•    Jak budować zaufanie do marki, osoby, instytucji?
•    Jak monetyzować zaufanie w sytuacji kryzysowej?

15:15

Przerwa kawowa

15:30

Rzeczywistość a plany komunika.cyjne… Działanie PR w otoczeniu dynamicznym

Maciej Tomaszewski, Rzecznik Prasowy, Head of PR & Communication STRABAG

16:15

Zakończenie