• Cele, zakres tematyczny i przebieg zajęć ]
• Sylwetki wykładowców
• Prace zaliczeniowe
• Jak pandemia wpływa na procesy zarządcze i działania liderów w biznesie i polityce?
• Jak może wyglądać nasza „nowa normalność”?
• Jakie lekcje z kryzysu wyciągnęła Europa?
• Co nas czeka w tej dekadzie w stosunkach międzynarodowych i w gospodarce?
• Jak wygląda obecnie mapa polityczno-społeczno-kulturowa świata?
• Jak daleko sięgają strefy wpływów najważniejszych obszarów cywilizacyjnych?
• Co chcą osiągnąć najsilniejsi gracze?
• Jaki porządek międzynarodowy może się wyłonić z obecnego nieładu?
• Jak wygląda dziś mapa gospodarcza świata?
• Jakie rynki się liczą i jakie są między nimi zależności?
• Czy Europa i jej najsilniejsze gospodarczo kraje mogą nadawać ton globalnym procesom rozwojowym?
• Jakie będą losy globalizacji i jak na to wpływa rywalizacja amerykańsko-chińska?
• Po co nam Światowa Organizacja Handlu?
• Z kim Europa ma zawarte umowy o wolnym handlu czyli z kim handlujemy na preferencyjnych warunkach?
• Jakie rynki regionalne są najbardziej atrakcyjne dla polskich firm i dlaczego? Chiny, Indie, NAFTA, ASEAN, WNP, regionalne rynki Afryki, MERCOSUR.
• Co to jest dyplomacja ekonomiczna i na czym polegają jej zadania?
• Co może zyskać firma dzięki współpracy z placówkami swojego państwa za granicą?
• Jak wygląda system współpracy administracji i biznesu w Polsce i innych krajach UE w przypadku ekspansji zagranicznej?
• Czym się różni funkcjonowanie na rynku UE w porównaniu z rynkiem USA i rynkami azjatyckimi?
• Co warto wiedzieć o mentalności i kulturze biznesowej innych państw, aby działać tam efektywnie?
• Jakie najczęstsze błędy popełniają polscy przedsiębiorcy i menedżerowie na rynkach pozaeuropejskich?
• Firmy w różnych kolorach – style zarządzania.
• Jak zarządzać bez kontroli?
• Co nas najsilniej motywuje do pracy?
• Czy można zrezygnować z hierarchii i postawić na wartość?
• Jaka organizacja pracy najskuteczniej buduje kreatywność?
• zarządzanie jako sztuka komunikacji
• Jak pandemia i czasy VUCA wpływają na rynek pracy w Polsce i Europie?
• Jakie największe wyzwania stoją dziś przed pracodawcami?
• Jak sobie radzą polscy liderzy i co o tym myślą ich podwładni? (wyniki badań)
• Jakie są trendy w formułowaniu „nowej normalności” w sferze pracy i zarządzania?
• Trendy rekrutacyjne. Jak szukać nowych pracowników?
• Trendy zwolnieniowe. Jak przeprowadzić restrukturyzację zatrudnienia?
• Jak optymalnie organizować pracę w firmie? Przykłady i rekomendacje.
• Jakie są plusy i minusy pracy zdalnej? – opinie pracowników i zarządów (wnioski z badań).
• Dlaczego ludzie nie lubią zmian?
• Czynniki wpływające na modyfikowanie sposobów zarządzania organizacją.
• Najważniejsze style menedżerskie i ich charakterystyka
• Budowanie i motywowanie zespołów.
• Komunikacja społeczna w XXI wieku. Cechy charakterystyczne.
• Czy marka ma wciąż znaczenie dla konsumentów?
• Jak się tworzy strategie komunikacyjne dla firm i produktów?
• Pozycjonowanie marki a zachowania konsumentów - globalne trendy.
• Co robić, aby nasza marka i produkty były znane?
• Jak budować skojarzenia z naszą marką? Metody i rekomendacje.
• Jaką rolę pełnią marki w światowych zmaganiach firm?
• Marka w kłopotach – co robić? Przykłady strategii
• Jak giganci wzmacniają swoje marki?
• Jak nowe technologie wpływają na biznes i jego otoczenie?
• O co chodzi w transformacji cyfrowej? Kontrola procesów, optymalizacja kosztów, dotarcie do klientów, nowe źródła przychodów.
• Jak usprawnić funkcjonowanie firmy dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań cyfrowych? Czy transformacja cyfrowa jest dla każdej firmy?
• Jak przygotować organizację do przeprowadzenia i zaakceptowania zmiany oraz wykorzystywania nowych pomysłów?
• Jak współpracować z informatykami i nauczyć informatyków współpracy z biznesem?
• Czym jest Sztuczna Inteligencja (SI) i czy mamy się jej bać?
• Jak SI wpływa na świat? Przykłady.
• Sztuczna Inteligencja a rynek pracy. Czy roboty nas zastąpią?
• Jak SI wpływa na działania firm i zarządzanie procesami?
• Czy rozwiązania oparte na SI dotyczą także sektora MŚP?
• Jak optymalnie wdrażać SI w biznesie i ile to kosztuje? Fakty i mity.
• zasady tworzenia tekstu zaliczeniowego.
• modelowa struktura tekstu i jego elementy.
• wybór tematów tekstów dla każdego słuchacza.
• Jak czasy VUCA, a teraz pandemia, wpływają na teorię i praktykę przywództwa?
• Jakiego rodzaju przywództwo sprawdza się w naszych czasach?
• Sfera publiczna i biznes – w którym kierunku ewoluują modele przywództwa?
• Cztery wymiary odporności: emocjonalny, mentalny, fizyczny, relacyjny.
• Praktyczne budowanie odporności. Diagnostyka, narzędzia, platformy.
• Odporność a nowe technologie i sztuczna Inteligencja.
• Odporność indywidulna, zespołowa i organizacyjna.
• Czy warto dążyć do osiągnięcia rzeczy nieosiągalnych?
• Jak przełamywać własne wewnętrzne opory i lęk?
• Jak radzić sobie ze stresem i odpowiedzialnością za innych?
• Jak efektywnie negocjować? Teoria i praktyka.
• Strategie negocjacyjne. Cele i pozycje.
• Elementy procesu negocjacyjnego. Jak się przygotować?
• Komunikacja i psychologia społeczna w negocjacjach. Zasady.
• Style negocjacyjne. Charakterystyka i przykłady.
• Typowe sytuacje negocjacyjne w polityce i biznesie.
• Od pomysłu do biznesu. Skąd wiedzieć, że nasz biznes „chwyci” i ma szansę się stać globalny?
• Tworzenie firmy opartej na nowych technologiach – jak do tego podejść?
• Finansowanie i rozwój start up’u. Najczęściej popełniane błędy.
• Rozwijanie biznesu na rynkach pozaeuropejskich. Szanse i wyzwania. Przykład Afryki.
• Omówienie tekstów nadesłanych przez słuchaczy.
• Konsultacje na temat struktury i zawartości tekstów.
• Omówienie planu publikacji tekstów.
*Jeżeli na dwa tygodnie przed planowanym terminem wręczania certyfikatów sytuacja epidemiczna w kraju będzie pozwalała to spotkanie zostanie zrealizowane w formule stacjonarnej.