1. Konsumencki status strony umowy.
2. Pojęcie umowy zawartej na odległość.
3. Formy czynności prawnych specyficzne dla zawierania umów w sklepie internetowym – przegląd i analiza.
4. Skutki niezachowania formy.
1. Obowiązki informacyjne przedsiębiorcy.
2. Realizacja prawa do odstąpienia – oświadczenie, termin, sposób.
3. Rozszerzenie uprawnień konsumenckich na przedsiębiorców.
4. Skutki odstąpienia.
1. Co zrobić by regulamin wiązał klientów e-sklepu
2. Obowiązkowe elementy regulaminu
3. Klauzule niedozwolone
4. Ryzyka prawne związane ze stosowaniem klauzul niedozwolonych
5. Najważniejsze zmiany w przepisach o ochronie konsumentów, które będą implementowane do prawa polskiego w 2022 r. (dyrektywa Omnibus).
1. Modelowe sposoby realizacji obowiązków informacyjnych wymaganych przez RODO.
2. Warstwowa realizacja obowiązków informacyjnych wymaganych przez RODO.
3. Treść polityki prywatności, w tym problem tzw. Treści zewnętrznych na stronie.
1. Pliki cookies: obowiązki informacyjne, zgoda, w tym zgoda ustawieniami przeglądarki
2. Podstawy legalizujące przetwarzanie danych osobowych w powyższych celach (w tym zgoda i prawnie uzasadniony interes).
3. Specyfika działa w social media.
4. Profilowanie.