• Czym jest, a czym nie jest legal design?
• Czemu służy legal design?
• Jaka jest historia legal design?
• Jakie legal design ma (potencjalnie) zastosowania w praktyce prawniczej?
• Przykłady wykorzystania legal design.
• Omówienie zasad i sposobu pracy w trakcie warsztatów
• Omówienie celów warsztatu
• Kwestie organizacyjne i zapoznanie się z narzędziami
Poniżej proponowane tematy warsztatów:
• Jak skrócić czas obsługi klientów wewnętrznych przez dział prawny firmy?
• Jak przyspieszyć proces onboardingu klientów // zawierania umów z klientami?
• Jak zwiększyć czytelność i przejrzystość dokumentów dla pracowników firmy?
• Podsumowanie warsztatów
• Podsumowanie całego dnia szkoleniowego
• Sesja pytań i odpowiedzi
• Prosty język – kiedy i dlaczego warto go używać
• Prosty język a legal design – dlaczego w legal design język jest ważny
• Metody upraszczania tekstu prawnego – jak upraszczać, żeby nie zepsuć
• Prosty język praktycznie – co pomaga osiągnąć sukces komunikacyjny, a co w tym przeszkadza
• Przepis na prosty tekst – jak pracować z dokumentem
• Narzędzia – gdzie szukać pomocy
• Upraszczanie zdań (praca w grupach)
• Prezentacja i omówienie pracy
• Upraszczanie krótkich tekstów (praca w grupach)
• Prezentacja i omówienie pracy
• Pytania i podsumowanie
• Jak (a przede wszystkim – po co) stosować infografiki i wizualizacje?
• Liczby, dane, wnioski – a może całe historie?
• Warsztat infografika – czcionki, kolory, symbole, wykresy…
• Upraszczanie i odchudzanie komunikatu wizualnego – zasada „mniej, ale nie za mało”
• Wyszukanie w tekście kandydatów do wizualizacji, dobór formy infografiki (schemat/oś czasu/tabela/proces etc.)
• Omówienie wyników, analiza podjętych decyzji