DATA ANALYTICS FORUM 2024

- trendy w Business Intelligence oraz AI

Data rozpoczęcia:
23.04.2024
Data zakończenia:
24.04.2024

Program

Dzień I
Wtorek
23 kwietnia 2024
09:15

Czas na logowanie

09:25

Oficjalne rozpoczęcie

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platformy.

09:30

Data jako kapitał organizacji - wdrożenie kultury tworzenia produktów danowych w organizacjach.

Łukasz Pakuła, Head of Enterprise Data Engineering and Digital Integration, Roche

10:30

Data Driven Organization - pułapki transformacji

Paweł Zieliński, Head of Data & Analytics, Dunapack Packaging

  • Ostatnia mila.
  • Ekosystem danych.
  • Gotowość organizacji do zmian.
  • Zmian owych fundamentalność.
  • Ukierunkowanie w przyszłość.
  • Wartość informacji w czasie.
  • Etapy dojrzałości organizacji w korzystaniu z informacji.
  • Droga Do Data Driven Organisation.
  • Sesja Q&A.
11:30

Przerwa

11:45

Transformacja cyfrowa w obszarze data & Analytics - praktyczne przykłady

Paweł Filuciak, Chief Technology Officer, BIGDATA Labs

12:30

Wdrożenie strategii danych z perspektywy Kadry Zarządzającej: wizja, ludzie, technologia

Dariusz Gregorczyk, doświadczony menedżer i ekspert w zakresie analizy danych

  • Zrozumienie roli wizji, ludzi i technologii w wdrażaniu strategii danych.
  • Wizja w strategii danych – znaczenie jasno zdefiniowanej wizji dla kierunków rozwoju organizacji w obszarze danych; implikacje organizacyjne – umiejscowienie obszaru danych w organizacji i odpowiedzialność za obszar danych w organizacji; kluczowe pytania, które Kadra Zarządzająca powinna sobie zadać przy tworzeniu wizji dotyczącej danych.
  • Ludzie jako fundament strategii danych – rola kultury organizacyjnej w wdrażaniu strategii danych, budowanie i zarządzanie zespołami danych: kluczowe kompetencje, motywacja, rozwój, przykłady z własnej praktyki zarządzania zespołami danych.
  • Technologia jako aktywator strategii danych – jak znaleźć odpowiedź na pytanie, które technologie wdrażać można, a które wdrażać warto, jak wybrać odpowiednie technologie dopasowane do potrzeb i możliwości organizacji, jak umiejętnie korzystać ze wsparcia firm zewnętrznych.
  • Podsumowanie – integracja wizji, ludzi i technologii, czyli wdrożenie realnej, a nie formalnej strategii danych.
  • Sesja Q&A.
13:30

Najnowsze trendy w Business Intelligence oraz AI w 2024 roku – jak zachować balans, aby nie zostać w tyle z technologią oraz nie przesadzić w drugą stronę skacząc z nowinki na nowinkę.

Marek K. Zieliński, Współzałożyciel i CTO 10 Senses sp. z o.o.

  • Spojrzenie na trendy BI i AI w 2023 roku, co się sprawdziło, a co nie.
  • Trendy na 2024 w oparciu o praktykę biznesową:
    • Konsolidacja stosu danych w kontekście rosnącej roli AI
    • Ewolucja Data Governance i znaczenie Data Literacy
    • Wzrost znaczenia wyjaśnialnej sztucznej inteligencji (XAI)
    • Rola warstwy semantycznej w zrozumieniu i interpretacji danych (również przez GenAI)
    • Znaczenie bezpieczeństwa danych w dobie wszechobecnej AI
    • Wykorzystanie potencjału danych i GenAI
  • Jak znaleźć balans w zastosowaniach biznesowych.
14:15

Przerwa

15:00

Optymalizacja złożonych procesów przy pomocy metod sztucznej inteligencji

Paweł Góra, "Fundator i prezes "Fundacji Quantum AI", naukowiec i nauczyciel akademicki na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego

  • Czym są złożone procesy i jakie są problemy związane z ich optymalizacją?
  • Przybliżanie symulacji złożonych procesów (na przykładzie ruchu drogowego i ewolucji nowotworu) przy pomocy metod uczenia maszynowego.
  • Algorytmy optymalizacji złożonych procesów.
15:45

Roadmap to AI Driven Organization: Kluczowe decyzje strategiczne

Marcin Rutecki, Ekspert data science i machine learning z prestiżowym tytułem Kaggle Grandmaster

  • Identyfikacja technologii z bezpośrednim potencjałem wykorzystania oraz tych wymagających dalszej analizy.
  • Określenie obszarów z największym potencjałem zdobycia przewagi strategicznej.
  • Wskazanie potencjalnych ślepych uliczek.
  • Rozpoznanie "low hanging fruits" – łatwych do szybkiego wdrożenia rozwiązań.

Poszukiwanie przewagi strategicznej:

  • Technologia, Dane, Know-how organizacji: Fundamentalne filary budowania przewagi.
  • Zrozumienie struktury rozwiązań: Algorytmy, frameworki i biblioteki, gotowe aplikacje – kluczowe komponenty ekosystemu AI.
  • Realne do wdrożenia rozwiązania: Automatyzacja, wirtualni asystenci, analityka, oraz inne innowacyjne aplikacje.
     

Zarządzanie danymi:

  • Data Management: Efektywne gromadzenie, przechowywanie i czyszczenie danych.
  • Data Architecture: Budowanie skalowalnej i elastycznej architektury danych.
  • Data Engineering: Przygotowanie i przetwarzanie danych do analizy i modelowania AI.
  • Sesja Q&A
16:30

Sztuczna inteligencja w praktyce dużego wydawcy – widok z okopów.

Radosław Kita, AI Director w TVN Warner Bros. Discovery.

  • Co staramy się osiągnąć a czego nie staramy się zrobić. 
  • Podstawowe obszary wykorzystania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego:
    • Systemy predykcji oglądalności
    • Systemy rekomendacji treści
    • Systemy rekomendacji reklam
    • Wspomaganie pracy wydawców
  • Generatywna sztuczna inteligencja: gdzie zostało po staremu, co się zmieniło, a gdzie trzeba jeszcze poczekać:
    • wciąż część biznesu – stare dobre porównywanie kosztów i przychodów
    • testy A/A, testy A/B testy A/B/C i jeszcze więcej testów – pozwólmy danym umierać za nas
    • regresja, xgboost i modele fundacyjne
    • LLM versus ludzie
  • Na co warto zwrócić uwagę. Kilka dobrych praktyk. 
    • Ochrona danych osobowych
    • Prawo autorskie
    • Rzetelność publikowanych treści
    • Obraz firmy w oczach klientów
17:15

Zakończenie pierwszego dnia Data Analytics Forum 2024

Dzień II
Środa
24 kwietnia 2024
09:15

Czas na logowanie

09:25

Oficjalne rozpoczęcie

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platformy.

09:30

Jak odblokować potencjał Multimodal Generative AI w celu przyspieszenia rozwoju biznesu? Case-study na bazie globalnych projektów opartych o dane

Norbert Fijałek, DS&AI Competency Leader & GenAI Advisor

  • Wyzwania i możliwości związane z implementowaniem multimodalnych modeli Generative AI w przedsiębiorstwach. 
  • Prezentacja dwóch przypadków użycia, takich jak tworzenie treści i zarządzanie wiedzą bazując w oparciu o doświadczenia projektowe Lingaro. 
  • Omówienie trendów i kierunki rozwoju Multimodal Generative AI w 2024 r. 
  • Podsumowanie i wnioski, sesja Q&A.
10:30

Jak uwolnić wartość z danych i analityki we współpracy pomiędzy siecią detaliczną a jej dostawcą?

Cezary Giza, CEO | Retail-Tech | Digital Transformation | Data-Driven Transformation

  • Budowa analityki Real-Time do współpracy kupców z producentem.
  • Bieżące mierzenie realizacji Joint Business Planów.
  • Wykorzystanie AI do cross-sell w sieci handlowej.
  • Analityka dla zespołów operacyjnych i codzienne raportowanie KPI transakcyjnych oraz udziałów w rynku lokalnym.
  • Codzienna analityka działań konkurencji.
  • Budowa bezpiecznego środowiska danych.
  • Integracja z systemami kasowymi tradycyjnych detalistów w celu pobierania i wysyłania danych.
  • Rozliczanie stron w zależności od egzekucji uzgodnień handlowych.
  • Monetyzacja analityki i danych.
  • Budowa business case w celu osiągnięcia zwrotu z inwestycji w nowoczesną analitykę big data.
11:30

Przerwa

11:45

Jak uniknąć katastrofy - przygotowanie Twojej Firmy do wykorzystania Sztucznej Inteligencji (SI)

Paweł Dadura, Chief Technology Officer w Revenue.ai.

  • Zrozumienie roli Sztucznej Inteligencji w Organizacji.
  • Przykłady wdrożeń SI i najciekawsze wnioski.
  • Przegląd zastosowań Sztucznej Inteligencji w różnych branżach.
  • Przygotowanie Twojej Firmy do wdrożenia rozwiązań wykorzystujących SI.
  • Sesja Q&A.
12:30

Jak skutecznie i zarazem efektywnie angażować biznes w projektach analitycznych

Sebastian Kamiński, Sebastian Kamiński, CEO, BitPeak

W projektach IT przenikają się przedstawiciele biznesu, działów IT, partnerów technologicznych oraz wdrożeniowych. Jak wykorzystać ich potencjał i skierować na drogę dającą największą korzyść dla organizacji? Pogodzić potrzeby w zakresie strategii, budżetu, innowacji oraz technologii? Sprawić żeby wszyscy grali do jednej bramki?

  • Fundamenty – czyli dane i gotowość do realizacji celów biznesowych.
  • Standardy – do kiedy pomagają, a kiedy zaczynają nas uwierać.
  • Świadomość – czyli jasne oczekiwania odnoście potrzeb i przekształcenia ich w realne korzyści.
  • Zaangażowanie – kiedy, jak i w jakim zakresie powinniśmy angażować biznes.
  • Inspiracje – jak zachęcić biznes do korzystania z nowych rozwiązań.
  • Sesja Q&A.
13:30

Przerwa

14:15

Analityka i data science w służbie ESG — od monitorowania do działania

Bartłomiej Przybylski, Data Insights & Analytics Manager, Żabka

15:00

Z kim warto się ścigać? O metodach prognozowania sprzedaży do klientów biznesowych i konsumentów oraz ich relacji do rozwiązań “state-of-the-art”

Adrian Foltyn, Data Science Manager & Expert, Nestle

Opiszę własne doświadczenia dotyczące prognozowania popytu z typowych branż. Wskażę również, jakie trudności może napotkać analityk / inżynier / menedżer produktu chcący wdrożyć rozwiązania oparte na zaawansowanych modelach uczenia głębokiego i jak wpływają one na wybór najbardziej skutecznych metod prognozowania. 

15:45

Pułapki i wyzwania we wdrożeniu narzędzi Business Intelligence w małych i średnich firmach

Krzysztof Gamrot, Niezależny konsultant, kontroler finansowy, interim manager – KG Consulting

  • Nowoczesne metody budowy przewagi konkurencyjnej – po co BI w MŚP?
  • Opowieści z kraju kwitnącej cebuli, czyli czy da się to zrobić za darmo?
  • Zacznij od rozmowy. Jak rozpocząć pierwszy projekt wdrożeniowy?
  • Maksymalizacja ROI z projektu wdrożeniowego. Jak uniknąć dodatkowych kosztów?
  • Udało się – i co dalej? Sposoby na adaptację i popularyzację nowego narzędzia w organizacji.

 

16:30

Tworzenie innowacyjnego produktu AI w firmie usługowej

Brian Ludwicki, Data & Technology Director, Brand New Galaxy

17:15

Zakończenie Data Analytics Forum 2024