1 250 zł za osobę + 23% VAT
przy zgłoszeniu do 8 maja
1 390 zł za osobę + 23% VAT
przy zgłoszeniu po 8 maja
• O czym pamiętać tworząc ofertę produktu/ usługi, żeby uniknąć zarzutu UOKIK?
• Jakie działania mogą naruszać zbiorowe interesy konsumentów?
• Praktyczne przykłady dobrych praktyk
• Lista przykładowych nieuczciwych działań oraz praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumenta, które mogą stanowić podstawę do nałożenia kary?
• Jak nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji wpłynęła na profil ryzyka i zasady udziału firm w związkach przedsiębiorców?
• Nowa wysokość kar po nowelizacji i zasady ściągania kar nakładanych na związki przedsiębiorców
• Kiedy naruszenie, którego dopuścił się związek, jest „związane z działalnością jego członków”?
• Jak można się przygotować i dostosować do nowych zasad?
• Definicja rynku właściwego: sposoby wyznaczania i argumentacji
• Pomiar siły rynkowej: udział rynkowy nie jest najważniejszy
• Kluczowe elementy budowania strategii obrony przez zarzutami
• Gromadzenie danych a naruszenia antymonopolowe
• Wyznaczanie podstawy obliczenia kary
• Zasady przeprowadzania kontroli i przeszukań przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)
• Jak należy postępować w przypadku kontroli i przeszukania UOKiK?
• Uprawnienia kontrolujących
• Prawa kontrolowanych
• Zajęcie i zabezpieczenie dowodów (dokumentów, nośników elektronicznych) przez UOKiK / przesłuchania menedżerów i pracowników
• Najczęściej popełniane błędy
• Przykłady dotychczasowych kontroli i przeszukań UOKiK
• Jak przygotować się do ewentualnej kontroli?
• Znaczenie samodzielnego zgłaszania naruszeń: kiedy i dlaczego warto zgłosić się do UOKiK z inicjatywy własnej?
• Program łagodzenia kar (leniency) i jego praktyczne aspekty: jak korzystać z programu, aby zminimalizować kary finansowe i reputacyjne?
• Przygotowanie do dialogu z UOKiK: jak efektywnie zbierać i przedstawiać dowody, tworzyć raporty oraz jakie informacje są kluczowe dla Urzędu?
• Monitoring i audyt zgodności: wdrażanie skutecznych systemów kontroli wewnętrznej i audytów zgodności z prawem antymonopolowym.