Przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców w 2021 roku – najważniejsze zmiany w praktyce

Data rozpoczęcia:
17.11.2020
Data zakończenia:
17.11.2020

599 zł za osobę + 23% VAT


Liczba uczestników

+ 23% VAT

Program

Dzień I
Wtorek
17 listopada 2020
09:15

Czas na logowanie

09:30

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platformy.

Agnieszka Spychała, Project Manager Dziennik „Rzeczpospolita”

09:30

Kierunki rozwoju ochrony praw konsumentów w 2021 r.

Prof. INP PAN dr hab. Paweł Podrecki, Adwokat, Starszy Partner Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

09:50

Nowy ład konsumencki

Katarzyna Menszig-Wiese, Radca prawny, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy , Dr Iga Małobęcka-Szwast

•    nowe obowiązki informacyjne w handlu online, w tym dla platform internetowych;
•    rozszerzenie uprawnień konsumenckich na pozornie darmowe usługi;
•    transparentność opinii, listingu i personalizacji oraz redukcji cen;
•    ochrona przed podwójną jakością produktów;
•    szczególna ochrona danych osobowych konsumentów;
•    sankcje za naruszenia nowych przepisów.
 

11:50

Przerwa

12:00

Rozszerzenie ochrony konsumenckiej na tzw. prosumentów

apl. radc. Michał Słuszniak

•    kiedy prosumentowi przysługują uprawnienia jak konsumentowi?
•    praktyczne aspekty wdrożenia rozszerzonych uprawnień.
 

13:30

Przerwa

14:00

Projekt nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów: nowe narzędzia wykrywania naruszeń zbiorowych interesów konsumentów

Katarzyna Menszig-Wiese, Radca prawny, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

•    zakup kontrolowany;
•    przeszukania pomieszczeń i rzeczy;
•    uprawnienie do blokowania interfejsów i domen.
 

15:00

Najnowsza praktyka decyzyjna prezesa UOKiK w zakresie spraw konsumenckich, w tym ochrona konsumenta w czasie epidemii Covid-19

adw. Tomasz Targosz, Partner, Adwokat, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

16:00

Zakończenie szkolenia