Financial Controlling Summit 2018

5. jubileuszowa edycja, Going digital in controlling

Data rozpoczęcia:
18.09.2018
Data zakończenia:
19.09.2018

Prelegenci

Andrzej Barna

CFO, niezależny ekspert, współpracuje z Centrum im. Adama Smitha i Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców

Absolwent Wydziału Finansów i Statystyki Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ekspert rynku kapitałowego od 25 lat. Doświadczenie w zakresie oceny ryzyka inwestycji, organizowania i zarządzania procesami fuzji i przejęć oraz restrukturyzacji finansów. Kierował projektami wprowadzenia spółek na giełdę i sprzedaży akcji inwestorom branżowym. Doradzał Zarządom największych polskich spółek giełdowych w zakresie inwestycji kapitałowych. Współpracował z renomowanymi kancelariami prawnymi, firmami audytorskimi oraz bankami inwestycyjnymi o zasięgu międzynarodowym. Menedżer CFO spółek publicznych. Wdrażał projekty innowacyjne związane z deregulacją rynków monopolistycznych w obszarze usług telekomunikacyjnych. Nadzorował realizacje dużych inwestycji w branży paliwowej, farmaceutycznej, IT i energetycznej. Niezależny ekspert współpracujący z Centrum im. Adama Smitha i Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców. Zdobywał doświadczenie managerskie w Grupach Kapitałowych takich jak Orlen, PGNiG i PGE.

Krzysztof Bruliński

Finance Executive, CFO

Ekonomista i finansista, specjalizujący się w zarządzaniu procesami finansowymi. Przez 17 lat związany z Unilever i Coca Cola, kierował dużymi zespołami i projektami optymalizującymi wykorzystanie nowoczesnych technologii i modeli biznesowych, w tym wdrożeniami ERP (SAP) we wszystkich obszarach rachunkowości i controllingu. Odpowiedzialny za skuteczną integrację funkcji finansowych ze strategicznymi celami biznesu. Budował systemy wsparcia i motywacji, prowadził wiele szkoleń dla nie finansistów. W latach 2015-17 dyrektor finansowy w Grupie Savencia. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego, ukończył MBA na Oxford Brookes University

Monika Hyra

Kierownik Działu controllingu, zastępca dyrektora ekonomiczno-finansowego, Jamar

Praktyk controllingu z 13-letnim doświadczeniem. Zajmuje się wsparciem Zarządu i managerów w podejmowaniu decyzji oraz organizacją controllingu i wdrażaniem narzędzi controllingowych. Obecnie na stanowiskach zastępcy dyrektora ekonomiczno-finansowego oraz kierownika działu controllingu w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Uczestniczyła w licznych projektach związanych z optymalizacją procesów biznesowych oraz typowo controllingowych, do których należą m.in.: budowa hurtowni danych, organizacja systemu informacyjnego i wdrożenie systemów BI.
Autorka publikacji w branżowym czasopiśmie dla controllerów „Controlling i Zarządzanie”. Realizuje również usługi doradcze w zakresie budowy systemu controllingu i kalkulacji kosztów wytworzenia produktów.

Krzysztof Janik

Partner Zarządzający, Enterprise Startup, prowadzi szkolenia z modelowania finansowego, tworzenia raportów zarządczych oraz adaptowania controllingu w struktury biznesu

Od ponad 12 lat rozwija kompetencje w zakresie zarządzania finansami przedsiębiorstw. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, na kierunkach Zarządzanie oraz Finanse i Rachunkowość. Partner Zarządzający Enterprise Startup, gdzie pomaga przedsiębiorcom zarządzać finansami. Od 2014 roku współpracował z przeszło 60 klientami, realizując przeszło 75 narzędzi analitycznych w excelu oraz wdrażając filozofię turkusowego controllingu w firmach z sektora MSP. Zdobywał doświadczenie pracując w funduszu inwestycyjnym JCI Venture oraz w controllingu w spółkach z Grupy Kapitałowej PGE, fintechu IPF Digital, firmach z branży FMCG Tesco oraz HDS Polska. Aktywności zawodowe w pełni poświęca na rozwijanie kompetencji w finansach poprzez realizację modeli finansowych, wdrażanie controllingu, tworzenie raportów zarządczych, przygotowywanie wycen przedsiębiorstw, analiz opłacalności inwestycji, analiz finansowych, raportów giełdowych oraz analiz scenariuszy. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty z modelowania finansowego, tworzenia raportów zarządczych oraz adaptowania controllingu w struktury biznesu. Motto, którym się kieruje w codziennej pracy oraz we współpracy z klientami brzmi: ,,Koncentracja na efektach, a nie zadaniach”.

Roman Kotapski

Konsultant w zakresie zarządzania kosztami, Prezes Zarządu MARINA Sp. z o.o., wydawca magazynu „Controlling i Zarządzanie”

Specjalizuje się w rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej, budżetowaniu, zarządzaniu kosztami, controllingu. Opracował i wdrożył systemy budżetowania, controllingu, zakładowe plany kont, zasady kalkulacji cen i kosztów, m.in.: w przedsiębiorstwach budowlano-montażowych, handlowych, stacji radiowej, wodociągowo-kanalizacyjnych, szpitalach.
Autor ponad 200 artykułów na temat rachunkowości, rachunku kosztów, rachunkowości zarządczej, budżetowania i controllingu publikowanych na łamach specjalistycznych czasopism.

Jacek Santorski

Psycholog społeczny i psycholog biznesu, były psychoterapeuta

Doradca przedsiębiorców, wykładowca i mentor. Od wielu lat nieprzerwanie popularyzuje psychologię w mediach, jest autorem 10 poczytnych książek. Założył z Dominiką Kulczyk firmę doradczą Values. Specjalizuje się w doradztwie dla top managerów i przedsiębiorców, znany jest z inspirujących wykładów dla kadry zarządzającej. Dyrektor programowy studiów podyplomowych Akademia Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. W latach 1979 - 1999 założył i współprowadził ośrodek psychoterapii i treningu Laboratorium Psychoedukacji, a w latach 1990-2005 autorskie wydawnictwo Jacek Santorski & Co.

Radosław Kozieja

Wiceprezes zarządu, Codec Polska

Ma ponad 20-letnie doświadczenie w wykorzystaniu systemów informatycznych do wspierania zarządzania największymi firmami. Od dziewiętnastu lat pracuje w grupie Codec, a od roku 1999 zarządza jej polskim oddziałem. Zajmował się zagadnieniami związanymi z praktycznym wspomaganiem podejmowania decyzji, controllingu, finansów oraz zarządzania m.in. przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz systemów analitycznych. Z problematyką zastosowań Performance Management i Business Intelligence związany od początku kariery zawodowej. Uczestniczył i prowadził projekty konsultingowe oraz wdrożenia systemów Performance Management i Business Intelligence w Polsce i Irlandii. Absolwent Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.

Piotr Reszka

CEO, Astrafox

Absolwent Inżynierii Oprogramowania i wykładowca PW. Ekspert Visual Data Science, praktyk z bogatym doświadczeniem wdrożeń systemów Business Intelligence w Polsce i USA. Na co dzień Piotr i jego zespół pomagają Klientom we wszystkich aspektach pracy z narzędziami Business Intelligence: od projektowania KPI, przygotowywania danych, poprzez szkolenia, warsztaty, aż po zaawansowane programowanie i integrację. “Promuje rozwiązania pozwalające skupić się na potrzebach biznesowych a nie technologii. Dzięki narzędziom takim jak Tableau czy Alteryx jestem w stanie zobaczyć i zrozumieć dane, co pozwala na szybkie wyciąganie wniosków oraz podejmowanie właściwych decyzji zmieniających biznes. Moją pasją jest robotyka i astrofizyka, ale zasypiając liczę owce używając Count Distinct…”

Michał Nurzyński

Presales Manager & Key Account Coordinator, Hogart Business Intelligence

Wieloletni praktyk IT. Doświadczenie zdobył na polskim rynku ERP, specjalizując się w projektach związanych z controllingiem oraz zarządzaniem produkcją. Od 5 lat konsultant, developer, trener i wielbiciel Qlika. Obecnie w firmie Hogart Business Intelligence<http://businessintelligence.pl/pl/> zajmuje się m.in. wsparciem sprzedaży oraz prowadzeniem szkoleń z zakresu platformy analitycznej Qlik. Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Wojciech Wieroński

ACMA, CGMA; CFO - Tesco One Europe at Tesco PLC, CIMA

Wojciech joined Tesco Polska business in late July 1999 a couple of months after having graduated from 5 year studies at Cracow University of Economics. Up to 2006 he performed various roles within finance department of the company: Head Office Business Analyst, Hypermarket Business Analyst, Retail Analyst, Head of Regional Analysis (Region South), Head of Retail Finance, Head of Trading Analysis. In January 2006 Wojciech moved to a role of Head of Planning and Financial Analysis in Poland. Between 2007 and 2009 he took over a role of International Finance Manager (UK, Japan). He was promoted within the role in March 2009. He took over the role of Chief Financial Officer in Czech republic in May 2011. In October 2014 Wojciech has been appointed his current role of Finance Director in Poland. In April 2015 he beacme the Finance Director for Tesco Europe.

Piotr Kierul

Implementation Team Manager, Hogart Business Intelligence

Jeden z najbardziej doświadczonych specjalistów Qlik w Polsce. W firmieHogart Business Intelligence<http://businessintelligence.pl/pl/> pracuje od 10 lat, początkowo jako developer i architekt, obecnie pełni funkcję managera działu wdrożeń. Specjalizuje się również w prowadzeniu szkoleń m.in. z projektowania wizualizacji oraz modelu danych w programie Qlik. W swojej codziennej pracy nadzoruje międzynarodowe projekty skali enterprise, realizowane dla klientów z branży energetycznej, farmaceutycznej czy retail. Prywatnie pasjonat BI i nowych technologii wspierających biznes.