Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów.
Implementacja nowoczesnych technologii w obszarze finansów i podatków - korzyści i wyzwania dla CFO
Moderator dyskusji: Bartosz Gayer CFO External Finance Director
Goście panelu dyskusyjnego: Anna Godlewska R-GOL, Magdalena Brzuszczyńska PwC Polska, Beata Zborowska Play, Marek Pyra Duda Holding, Nikolina Gralak Cyfrowy Polsat
• Rodzaje ryzyka w przedsiębiorstwie – stare i nowe wyzwania
• Ocena ryzyka
• Nowe technologie i decyzje finansowe
• AI w przedsiębiorstwie – 1 filar: dane
• AI w przedsiębiorstwie – 2 filar: metody
• AI w przedsiębiorstwie – kluczowe: „there is nothing like one size fitting all”
• AI w przedsiębiorstwie – gdzie szansa, a gdzie zagrożenie?
• Automatyzacja procesów w finansach uwalnia czas na wartość dodaną… ale czy to już jest AI?
• AI jako analityczno-predykcyjny egzoszkielet CFO
• Czy AI już zmienia reguły gry, czy wciąż tylko zwiększa naszą produktywność?
• Dlaczego CFO powinien stać na czele rewolucji AI w firmie?
• Teoria ewolucji a AI w finansach – którzy CFO przetrwają w zmieniającym się otoczeniu?
• Jaką cenę CFO i ich zespoły będą musieli zapłacić za ułatwienia wynikające z AI?
• Rzucać się w objęcia AI, czy zachować proporcję?
• Aktualne prognozy gospodarcze i ich wpływ na kształtowanie polityki finansowej w firmie
• Krótka prezentacja najnowszych wyników koniunktury gospodarczej przeprowadzonej przez AHK POLSKA
• Najjawniejsze czynniki wpływające na prowadzenie biznesu w Polsce Ryzyko i środowisko międzynarodowe, w tym wpływ sytuacji gospodarczej Niemiec na Polski biznes =-zagrożenia, straty.
• Najważniejsze wyzwania CFO w kontekście najważniejszych planowanych zmian podatkowych, w tym przede wszystkim obowiązkowego KSEF od 2025 roku
• Rozwój technologii, czy szansa czy zagrożenie dla finansów i controllingu
• Nowa rola CFO jako stratega kształtującego efektywne zarządzanie organizacją w niepewnym środowisku gospodarczym.
• Konsumpcja Danych vs. Inżynieria Danych i Data Governance – czym się różnią z perspektywy CFO?
• Cele Transformacji Data-Driven: wzrost sprzedaży, monetyzacja i wzrost marży, optymalizacja kosztów, a może cele emocjonalne?
• Budowa Business Case dla Projektów Analitycznych – dlaczego nawet plan bazujący na „eksperckich” założeniach jest lepszy niż jego brak?
Sposoby na tworzenie przyjaznego klimatu podatkowego dla biznesu w Polsce
• Aktualny stan legislacyjny;
• Alternatywne sposoby rozwiązywania sporów podatkowych: doświadczenia innych państw – rozwiązania dla Polski;
• Korzyści dla państwa i podatników;
• Doświadczenia praktyczne
Wprowadzenie do tematu: Program Współdziałania - nowatorski program współpracy z KAS. Najlepsze praktyki zarządzania ryzykiem podatkowym - Dorota Bokszczanin Director PwC Polska
oraz
Panel dyskusyjny: Jak prowadzić dialog z fiskusem? Oczekiwania CEO, praktyczne rozwiązania dla CFO i całej firmy
Goście panelu dyskusyjnego: Anna Sobierajska-Sokół Dyrektor Departamentu Kluczowych Podmiotów w Ministerstwie Finansów, Marcin Sowa Prezes Zarządu Polomarket Sp. z o.o., Arkadiusz Wierciński CFO Basell Orlen, Piotr Matczak CFO grupowy SWM International
Moderator: Dorota Bokszczanin Director PwC Polska
• Potrzeby i oczekiwania CEO/CFO w zakresie współpracy z administracją skarbową
• Perspektywa Ministerstwa Finansów
• Program Współdziałania - czy warto?
• Porozumienie inwestycyjne - czy jest atrakcyjne dla dużych przedsiębiorców?
Część I – Prezentacja
Raportowanie ESG a innowacje. Jak sfinansować transformację ESG w organizacji? Piotr Frankowski, Dyrektor zarządzający, Ayming Polska
• Czy innowacje łączą się z ESG - co mówią przedsiębiorstwa objęte CSRD?
• Katalizatory transformacji ekologicznej i społecznej organizacji
• Zewnętrzne źródła finansowania transformacji ESG - ulgi podatkowe i dofinansowania
Część II – Rozmowa z Gościem Panem Krzysztofem Tańskim, Dyrektorem Finansowym z firmy Marion
• Jak ulgi proinnowacyjne przyczyniły się do rozwoju innowacji w firmie Marion?
• Jakie projekty innowacyjne udało się dzięki nim przeprowadzić?
• W jaki sposób firma Marion przygotowuje się do raportowania ESG?
• Komercjalizacja innowacji, czyli co zrobić by zarobić?
• Terytorialny zakres ochrony innowacji a koszty, czyli planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie
• Majątkowy charakter praw własności przemysłowej
• Analiza potencjału wynalazku w drodze do patentu
• Rola badań patentowych w procesie tworzenia innowacji
• Potrzeby informacyjne odbiorców – jak skutecznie na nie odpowiadać?
• Kompetencje i zasoby w procesie raportowym – jak je efektywnie organizować?
• Narzędzia i technologia – jak dokonać właściwego wyboru?
• Klient wewnętrzny – jak budować efektywną komunikację?
Liczby mówią same za siebie? Nieprawda
Liczby są zrozumiałe dla każdego? Nieprawda
W biznesie liczą się dane a nie sposób ich prezentowania? Kolejna nieprawda
• Jak wykorzystać mimowolne aktywności mózgu odbiorcy tak by skierować jego uwagę na kluczowe dla nas dane?
• Jak, poprzez chunking, zwiększyć zrozumienie i zapamiętywalność prezentowanych przez nas analiz?
• Jak nie zanudzić innych nie zawsze ciekawymi liczbami?
• Jak przekonać do naszych racji angażując nie tylko umysł, ale i emocje odbiorcy?
• Jak w 5 krokach stworzyć ciekawą historię opartą o dane finansowe?
A to wszystko w oparciu o realne case’y biznesowe z różnych branż.