2 450 zł za osobę + 23% VAT
Wypowiedzi o znaczeniu autentyczności w Public Relations (PR) powracają regularnie. Czy to oznacza, że ta dziedzina komunikacji – czerpiąca przecież z autentyczności – ją zatraciła? A może dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość wymaga nowego podejścia do autentyczności?
• Autentyczność w praktyce piarowców – oczekiwania kontra ograniczenia (strategiczne, korporacyjne, regulacyjne)
• Autentyczność w PR w dobie AI – czy opierając się na AI możemy pozostać autentyczni i unikatowi?
• Czy odbiorcy potrzebują autentyzmu (i czy większość marek naprawdę jest autentyczna)?
• Czy autentyczność w PR wymaga dziś „interwencji”?
Moderator:
Krzysztof Olszewski, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Play
Uczestnicy:
Monika Nowakowska, dyrektor Departamentu Public Relations, Santander Bank Polska
Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy, ORLEN
Michał Michalski, newonce
• Waga autentyczności w cyfrowym świecie.
• AI a autentyczność – sprzeczność czy wsparcie?
• AI i cyfrowa transformacja jako katalizatory nowych możliwości i wyzwań.
• Generative Engine Optimization (GEO), czyli jak trafić z komunikatem przez odpowiedzi AI w wyszukiwarkach i chatbotach.
• Jak technologie przyszłości stają się katalizatorem nowych możliwości i wyzwań w budowaniu skutecznych strategii komunikacyjnych.
Kryzys na rynku public relations jest wyraźnie zauważalny w związku z rozwojem sztucznej inteligencji i cyfrową transformacją. Automatyzacja działań PR dzięki AI zmienia sposób pracy specjalistów, umożliwiając szybkie i efektywne wykonywanie zadań, takich jak monitorowanie mediów, analizy, generowanie raportów czy tworzenie komunikatów prasowych. Zmiany w tym zakresie wywołują jednak pytania o przyszłość zatrudnienia w branży, marginalizację tradycyjnych umiejętności PR-owców i rosnący popyt na wysoko wyspecjalizowane kompetencje. AI umożliwia co prawda niespotykaną dotąd personalizację komunikacji, tworząc treści dopasowane do odbiorców na podstawie analizy ich preferencji i zachowań, ale sam rozwój generatywnej AI, zdolnej do tworzenia tekstów, grafik i kampanii, wywołuje debatę na temat ich oryginalności i autentyczności. W efekcie rynek PR ewoluuje w kierunku hybrydowego modelu łączącego kompetencje technologiczne z ekspercką wiedzą i umiejętnościami przy zachowaniu dbałości o wartości etyczne.
• Jak technologia destabilizuje zaufanie? Fake news, manipulacje wizualne, cyberataki i naruszenia danych – jak budować wiarygodność w środowisku dezinformacji? Czy transparentność i autentyczność to uniwersalna odpowiedź na wyzwania nowej rzeczywistości?
• Dwa bieguny cyfryzacji: technologia źródłem zagrożenia i wsparciem w zarządzaniu komunikacją. Jak budować cyfrową wiarygodność? Jak wykorzystać monitoring i automatyzację w przewidywaniu i ograniczaniu kryzysów?
• Ewolucja kompetencji w PR. Jak transformacja cyfrowa zmienia model komunikacji i zakres zadań rzecznika? Kiedy maszyny zabiorą nam pracę i przejmą odpowiedzialność za zarządzanie reputacją?
• Statystyki dotyczące wpływu autentyczności na decyzje zakupowe konsumentów/ klientów.
• Elementy składowe autentycznej marki.
• Case Study marek.
• Konsekwencje utraty celu marki - autentyczności.
• Sygnały ostrzegawcze - praktyczne wskazówki.
• Za co jako społeczeństwo możemy być wdzięczni GenZ
• GenZ w poszukiwaniu autentyczności – dlaczego młodzi odbiorcy tak jej łakną.
• Autentyczność bez zębów – czyli czy faktycznie tego właśnie chcemy?
• Green washing, genderwashing, pinkwashing – czy to koniec epoki hipokryzji?
• Komunikacja bez greenwashingu – wytyczne dla branży komunikacyjnej
Z-tki to mistrzowie skrótu – ich język to memy, reakcje w formie emoji i krótkie formy wideo. Jak w tym świecie odnaleźć się jako PR-owiec i stworzyć komunikację, która jest nie tylko viralowa, ale również wiarygodna? Prelekcja ta będzie przewodnikiem po nowoczesnym storytellingu, który wykorzystuje humor, autentyczność i kreatywne formaty do budowania prawdziwych relacji z odbiorcami.
• Co to jest prosty język i dlaczego jest ważny?
• Z polskiego na nasze! – czyli wypowiedzi i informacje prasowe dotyczące zawiłych spraw.
• Kontakty z mediami w urzędzie, który… medialny nie jest.
- temat w opracowaniu -
• Incydenty w cyberprzestrzeni to codzienność wielu firm i instytucji - jak mówić o nich we właściwy sposób?
• Strefa, która jest „wirtualna”, ale niewłaściwie poprowadzona komunikacja kryzysowa przyniesie realne skutki wizerunkowe, a często i finansowe.
• Język branży cyberbezpieczeństwa jest trudny i specjalistyczny - jak zatem znaleźć balans między profesjonalizmem, a dostępnością tej komunikacji?
• Jak nowoczesne technologie analityczne pozwalają na lepsze zrozumienie odbiorców, przewidywanie kryzysów wizerunkowych i mierzenie efektywności kampanii PR.
• Praktyczne przykłady wykorzystania analizy danych w planowaniu strategii komunikacyjnych.
• Dobry PRowiec - czyli kto?
• Media - przyjaciel czy wróg?
• Efekt lubienia - kluczowy dla ludzi z branży PR.
• Budowanie właściwych relacji z redakcjami i dziennikarzami.
• Kryzys medialny jako szansa dla firmy.
• Dokąd zmierzają media społecznościowe?
• Fake newsy, nagonki, hejt i dezinformacja - co z tego wynika dla zarządzania kryzysami komunikacyjnymi?
• Wiarygodność osoby i marki w świecie dezinformacji.
• Sztuczna inteligencja - jak to ugryźć i nie chodzić na skróty.
• Rzecznik aktywny w mediach społecznościowych - moje subiektywne rady.
Zmieniające się otoczenie gospodarcze oraz społeczne stawia przed zespołami komunikacji nowe wyzwania, zarówno w odniesieniu do budowania strategii jak i samej realizacji skutecznych działań komunikacyjnych. Inne jest również postrzeganie wartości i znaczenia komunikacji w strategiach biznesowych firm. Tworzy to warunki wspierające rozwój tej funkcji, ale też tworzy nowe oczekiwania, na które trzeba znaleźć odpowiedzi, aby potwierdzić tą wartość.
• Quo-vadis komunikacjo i co to znaczy dialog 2.0?
• Jak budować plany komunikacyjne w turbulentnym cyfrowym otoczeniu?
• Zarządzanie reputacją firmy w hiper-transparentnym środowisku – szansa czy zagrożenie?
• Jak budować autentyczność marki w świecie sztucznej inteligencji?
• Wprowadzenie do wyzwania, jakim jest komunikowanie tematów odległych lub niewygodnych dla odbiorców.
• Osobista opowieść jako fundament przekazu. Refleksje na temat zmiany perspektywy, znaczenia zdrowia, relacji i doceniania każdej chwili. Podkreślenie uniwersalnych lekcji płynących z osobistych doświadczeń.
• Nie odkładaj życia na później. Inspiracja do działania w teraźniejszości, świadomego życia i podejmowania wyzwań z pasją.
• Przykłady pokonywania przeszkód. Historie z obszaru biznesu, sportu i zdrowia, ilustrujące, że każda przeszkoda może być postrzegana jako wyzwanie i okazja do wzrostu. Przekaz: „Nie ma przeszkód nie do pokonania”.
• Lekcje z pracy i życia: każda ściana to punkt zwrotny. Przesłanie: trudne sytuacje to szansa na rozwój, a zmiana kierunku to okazja do odnalezienia nowych celów.
• Refleksja nad tym, co naprawdę ma znaczenie. Zachęta do spojrzenia w głąb własnego życia, analizy priorytetów i zastanowienia się nad tym, co jest najważniejsze.
• Różnica między rzeczywistym autorytetem a jego kreacją
• Typy autorytetów w dezinformacji: naukowcy, celebryci, „eksperci” bez kompetencji
• Mechanizmy budowania autorytetu w narracjach dezinformacyjnych
• Studia przypadków
• Jak dziennikarze i PR-owcy mogą się bronić?
• PR instytucji kultury w zmieniającym się świecie
• Case study: Wielka Trójka – CSW, MSN i Zachęta
• Komunikacja potencjalnie kryzysowa
• Case study: Wojenne karaoke
• Sztuka w kryzysie i o kryzysie
• Case study: „Z popiołów”, „Łzy szczęścia”, „Historie potencjalne”
• Greenwashing; skąd się bierze, jaka jest jego historia i inne „-washingi”
• Jakie błędy popełniają firmy (np. pustosłowie, samocertyfikacja, rozciąganie, brak dowodów, brak przejrzystości w zakresie kompensacji, przekierowanie uwagi, pominięcie, zrzucanie odpowiedzialności)
• Po co nam wiarygodna komunikacja „zielonych tematów”?
• Jakie wytyczne płyną z nowych dyrektyw i jakich zasad warto się trzymać?
• Dlaczego teraz?
• Jak zbudować prawdziwą wartość, a nie tylko wizerunek w ESG?
• Dlaczego nikt nam nie uwierzy we frazesy?
• Media się zmieniają, a my? Jak budować autentyczne relacje z mediami?
• Case study: Wielki Test Mobilności Miejskiej, czyli dlaczego warto czasami mediom rzucić wyzwanie?