PR&Media Days 2025

- obroni się autentyczność -

Data rozpoczęcia:
25.03.2025
Data zakończenia:
26.03.2025

2 450 zł za osobę + 23% VAT


Liczba uczestników

+ 23% VAT

Program

Dzień I
Wtorek
25 marca 2025
Dzień II
Wtorek
25 marca 2025
08:30

Rejestracja uczestników

08:55

Oficjalne rozpoczęcie VIII edycji PR&Media Days 2025. Powitanie uczestników wydarzenia i zaproszonych prelegentów.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:00

PANEL DYSKUSYJNY "Czy PR zatraci(ł) autentyczność?"

Krzysztof Olszewski, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej Play

Wypowiedzi o znaczeniu autentyczności w Public Relations (PR) powracają regularnie. Czy to oznacza, że ta dziedzina komunikacji – czerpiąca przecież z autentyczności – ją zatraciła? A może dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość wymaga nowego podejścia do autentyczności?
•    Autentyczność w praktyce piarowców – oczekiwania kontra ograniczenia (strategiczne, korporacyjne, regulacyjne)
•    Autentyczność w PR w dobie AI – czy opierając się na AI możemy pozostać autentyczni i unikatowi?
•    Czy odbiorcy potrzebują autentyzmu (i czy większość marek naprawdę jest autentyczna)?
•    Czy autentyczność w PR wymaga dziś „interwencji”?

Moderator:
Krzysztof Olszewski, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Play
Uczestnicy:
Monika Nowakowska, dyrektor Departamentu Public Relations, Santander Bank Polska 
Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy, ORLEN 
Michał Michalski, newonce 

 

10:00

Jak AI redefiniuje autentyczność i wpływa na algorytmy w świecie cyfrowym.

Adam Stężewski, Performance Business Marketing Ownera, Agencja Whites

•    Waga autentyczności w cyfrowym świecie.
•    AI a autentyczność – sprzeczność czy wsparcie?
•    AI i cyfrowa transformacja jako katalizatory nowych możliwości i wyzwań.
•    Generative Engine Optimization (GEO), czyli jak trafić z komunikatem przez odpowiedzi AI w wyszukiwarkach i chatbotach.
•    Jak technologie przyszłości stają się katalizatorem nowych możliwości i wyzwań w budowaniu skutecznych strategii komunikacyjnych.

10:30

Przerwa

10:45

Kryzys na rynku public relations, czyli o tym, jak AI oraz cyfrowa transformacja zmieniają rynek PR.

Prof. dr hab. Dariusz Tworzydło, ekspert z zakresu zarządzania kryzysowego. Kierownik Katedry Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Kryzys na rynku public relations jest wyraźnie zauważalny w związku z rozwojem sztucznej inteligencji i cyfrową transformacją. Automatyzacja działań PR dzięki AI zmienia sposób pracy specjalistów, umożliwiając szybkie i efektywne wykonywanie zadań, takich jak monitorowanie mediów, analizy, generowanie raportów czy tworzenie komunikatów prasowych. Zmiany w tym zakresie wywołują jednak pytania o przyszłość zatrudnienia w branży, marginalizację tradycyjnych umiejętności PR-owców i rosnący popyt na wysoko wyspecjalizowane kompetencje. AI umożliwia co prawda niespotykaną dotąd personalizację komunikacji, tworząc treści dopasowane do odbiorców na podstawie analizy ich preferencji i zachowań, ale sam rozwój generatywnej AI, zdolnej do tworzenia tekstów, grafik i kampanii, wywołuje debatę na temat ich oryginalności i autentyczności. W efekcie rynek PR ewoluuje w kierunku hybrydowego modelu łączącego kompetencje technologiczne z ekspercką wiedzą i umiejętnościami przy zachowaniu dbałości o wartości etyczne.

11:15

Jak rozwój technologii wpływa na pracę rzecznika prasowego? Jak budować autentyczność w środowisku dezinformacji?

Anna Olszewska, Rzeczniczka i Dyrektorka Departamentu Komunikacji, KIR

•    Jak technologia destabilizuje zaufanie? Fake news, manipulacje wizualne, cyberataki i naruszenia danych – jak budować wiarygodność w środowisku dezinformacji? Czy transparentność i autentyczność to uniwersalna odpowiedź na wyzwania nowej rzeczywistości?
•    Dwa bieguny cyfryzacji: technologia źródłem zagrożenia i wsparciem w zarządzaniu komunikacją.  Jak budować cyfrową wiarygodność? Jak wykorzystać monitoring i automatyzację w przewidywaniu i ograniczaniu kryzysów?
•    Ewolucja kompetencji w PR. Jak transformacja cyfrowa zmienia model komunikacji i zakres zadań rzecznika? Kiedy maszyny zabiorą nam pracę i przejmą odpowiedzialność za zarządzanie reputacją? 
 

11:45

Jak marki straciły swój cel. Co robić by nie zgubić autentyczności?

Karolina Karolczak, executive coach/ trener/ szkoleniowiec/ wykładowczyni akdamicka/ FORBES TOP 3 TO FOLLOW

•    Statystyki dotyczące wpływu autentyczności na decyzje zakupowe konsumentów/ klientów.
•    Elementy składowe autentycznej marki.
•    Case Study marek.
•    Konsekwencje utraty celu marki - autentyczności.
•    Sygnały ostrzegawcze - praktyczne wskazówki.

12:15

Autentyczność i przejrzystość – dlaczego nie ma już miejsca na "pusty PR”

Agnieszka Wrońska

•    Za co jako społeczeństwo możemy być wdzięczni GenZ
•    GenZ w poszukiwaniu autentyczności – dlaczego młodzi odbiorcy tak jej łakną.
•    Autentyczność bez zębów – czyli czy faktycznie tego właśnie chcemy?
•    Green washing, genderwashing, pinkwashing – czy to koniec epoki hipokryzji?
•    Komunikacja bez greenwashingu – wytyczne dla branży komunikacyjnej

12:45

Przerwa na lunch

13:30

Budowanie autentycznych relacji czyli Memem w serce: jak Gen Z redefiniuje storytelling w PR?

Martyna Petrus, PR Specialist w Antal oraz PR & Project Manager BigUp Tour, ERNEST i 4the20s

Z-tki to mistrzowie skrótu – ich język to memy, reakcje w formie emoji i krótkie formy wideo. Jak w tym świecie odnaleźć się jako PR-owiec i stworzyć komunikację, która jest nie tylko viralowa, ale również wiarygodna? Prelekcja ta będzie przewodnikiem po nowoczesnym storytellingu, który wykorzystuje humor, autentyczność i kreatywne formaty do budowania prawdziwych relacji z odbiorcami.

14:00

Prosta droga do autentyczności, czyli prostym jezykiem o skomplikowanych sprawach

Katarzyna Nowakowska, Kierownik zespołu ds. komunikacji z mediami w WUP Warszawa

•    Co to jest prosty język i dlaczego jest ważny?
•    Z polskiego na nasze! – czyli wypowiedzi i informacje prasowe dotyczące zawiłych spraw.
•    Kontakty z mediami w urzędzie, który… medialny nie jest.

14:30

O znikających miliardach i odzyskanym zaufaniu, czyli jak obronić dużą spółkę przed atakiem dezinformacyjnym

Jarosław Bańda, wiceprezes i współwłaściciel, Lighthouse

- temat w opracowaniu -

15:00

Przerwa

15:15

Kiedy haker przychodzi do instytucji - komunikacja kryzysowa w obszarze cyberbezpieczeństwa

Iwona Prószyńska, PR/ cyberbezpieczeństwo / cybersecurity, NASK

•    Incydenty w cyberprzestrzeni to codzienność wielu firm i instytucji - jak mówić o nich we właściwy sposób? 
•    Strefa, która jest „wirtualna”,  ale niewłaściwie poprowadzona komunikacja kryzysowa przyniesie realne skutki wizerunkowe, a często i finansowe.
•    Język branży cyberbezpieczeństwa jest trudny i specjalistyczny - jak zatem znaleźć balans między profesjonalizmem, a dostępnością tej komunikacji? 

15:45

Jak analiza Big Data zmienia oblicze Public Relations?

Grzegorz Kosiński, CEO, Audience Network

•    Jak nowoczesne technologie analityczne pozwalają na lepsze zrozumienie odbiorców, przewidywanie kryzysów wizerunkowych i mierzenie efektywności kampanii PR.
•    Praktyczne przykłady wykorzystania analizy danych w planowaniu strategii komunikacyjnych.

16:15

Zakończenie pierwszego dnia PR&Media Days 2025

Dzień III
Środa
26 marca 2025
09:00

Rejestracja uczestników

09:25

Oficjalne rozpoczęcie drugiego dnia VIII edycji PR&Media Days 2025. Powitanie uczestników wydarzenia i zaproszonych prelegentów.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

"Autentycznie daj się polubić?” - o co chodzi w relacjach z mediami?

Mariusz Sokołowski, Doktor nauk humanistycznych, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, inspektor polskiej policji w stanie spoczynku, partner, Prostrategic Communication.

•    Dobry PRowiec - czyli kto?
•    Media - przyjaciel czy wróg?
•    Efekt lubienia - kluczowy dla ludzi z branży PR.
•    Budowanie właściwych relacji z redakcjami i dziennikarzami.
•    Kryzys medialny jako szansa dla firmy.

10:00

Jak robić PR w mediach społecznościowych w czasach dezinformacji i sztucznej inteligencji. Czy ma to jeszcze sens?

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

•    Dokąd zmierzają media społecznościowe? 
•    Fake newsy, nagonki, hejt i dezinformacja - co z tego wynika dla zarządzania kryzysami komunikacyjnymi?
•    Wiarygodność osoby i marki w świecie dezinformacji.
•    Sztuczna inteligencja - jak to ugryźć i nie chodzić na skróty.
•    Rzecznik aktywny w mediach społecznościowych - moje subiektywne rady. 

10:30

Dynamiczna komunikacja korporacyjna, czyli DIALOG 2.0. Zarządzanie reputacją firmy w hiper-transparentnym środowisku.

dr Maksymilian Pawłowski, Kierownik komunikacji korporacyjnej, DPD Polska

Zmieniające się otoczenie gospodarcze oraz społeczne stawia przed zespołami komunikacji nowe wyzwania, zarówno w odniesieniu do budowania strategii jak i samej realizacji skutecznych działań komunikacyjnych. Inne jest również postrzeganie wartości i znaczenia komunikacji w strategiach biznesowych firm. Tworzy to warunki wspierające rozwój tej funkcji, ale też tworzy nowe oczekiwania, na które trzeba znaleźć odpowiedzi, aby potwierdzić tą wartość.  
•    Quo-vadis komunikacjo i co to znaczy dialog 2.0?
•    Jak budować plany komunikacyjne w turbulentnym cyfrowym otoczeniu?
•    Zarządzanie reputacją firmy w hiper-transparentnym środowisku – szansa czy zagrożenie?
•    Jak budować autentyczność marki w świecie sztucznej inteligencji?

11:00

Przerwa

11:15

„Gdy nie ma brzegu, do którego można dopłynąć” Jak mówić o rzeczach trudnych, niewygodnych, odległych dla odbiorców.

Rafał Kątny, dziennikarz, wydawca, producent, P R o w i e c

•    Wprowadzenie do wyzwania, jakim jest komunikowanie tematów odległych lub niewygodnych dla odbiorców. 
•    Osobista opowieść jako fundament przekazu. Refleksje na temat zmiany perspektywy, znaczenia zdrowia, relacji i doceniania każdej chwili. Podkreślenie uniwersalnych lekcji płynących z osobistych doświadczeń.  
•    Nie odkładaj życia na później. Inspiracja do działania w teraźniejszości, świadomego życia i podejmowania wyzwań z pasją. 
•    Przykłady pokonywania przeszkód. Historie z obszaru biznesu, sportu i zdrowia, ilustrujące, że każda przeszkoda może być postrzegana jako wyzwanie i okazja do wzrostu. Przekaz: „Nie ma przeszkód nie do pokonania”.  
•    Lekcje z pracy i życia: każda ściana to punkt zwrotny. Przesłanie: trudne sytuacje to szansa na rozwój, a zmiana kierunku to okazja do odnalezienia nowych celów.  
•    Refleksja nad tym, co naprawdę ma znaczenie. Zachęta do spojrzenia w głąb własnego życia, analizy priorytetów i zastanowienia się nad tym, co jest najważniejsze. 
 

11:45

Ewolucja kreatywności w dobie komunikacyjnej rewolucji - czy jesteśmy jeszcze potrzebni?

Bartosz Dembiński, PR-owiec, trener i wykładowca, właściciel, Bartosz Dembiński PR•Komunikacja

12:15

Autorytet jako narzędzie dezinformacji – jak rozpoznawać fałszywe narracje oparte na powoływaniu się na ekspertów?”

Katarzyna Furman, Komunikacja, media, social media, język mediów, fake newsy i dezinformacja, BNI Polska

•    Różnica między rzeczywistym autorytetem a jego kreacją
•    Typy autorytetów w dezinformacji: naukowcy, celebryci, „eksperci” bez kompetencji
•    Mechanizmy budowania autorytetu w narracjach dezinformacyjnych
•    Studia przypadków
•    Jak dziennikarze i PR-owcy mogą się bronić?

12:45

Przerwa na lunch

13:30

Autentyczność komunikacji: sztuka komunikacji czyli o komunikacji w sztuce.

Justyna Wydra, rzeczniczka prasowa Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki

•    PR instytucji kultury w zmieniającym się świecie
•    Case study: Wielka Trójka – CSW, MSN i Zachęta
•    Komunikacja potencjalnie kryzysowa 
•    Case study: Wojenne karaoke
•    Sztuka w kryzysie i o kryzysie
•    Case study: „Z popiołów”, „Łzy szczęścia”, „Historie potencjalne”

14:00

Autentyczność ESG: 10 błędów zielonej komunikacji i 10 zasad, których warto się trzymać.

Anna Kula, ESG, PR, Kula PR

•    Greenwashing; skąd się bierze, jaka jest jego historia i inne „-washingi”
•    Jakie błędy popełniają firmy (np. pustosłowie, samocertyfikacja, rozciąganie, brak dowodów, brak przejrzystości w zakresie kompensacji, przekierowanie uwagi, pominięcie, zrzucanie odpowiedzialności)
•    Po co nam wiarygodna komunikacja „zielonych tematów”?
•    Jakie wytyczne płyną z nowych dyrektyw i jakich zasad warto się trzymać?
•    Dlaczego teraz?

  • Klienci chcą, by marki były ekologiczne i chętniej wybierają produkty „eco”, „bio” czy „sustainable”.
  • Niestety aż 53% deklaracji i twierdzeń dotyczących środowiska wprowadza konsumentów w błąd (KE, 2020). 
  • UOKiK prowadzi 10 postępowań dotyczących greenwashingu, a na całym świecie toczy się 2 180 spraw związanych z klimatem i greenwashingiem.
  • Najwyższa kara za wprowadzające w błąd oświadczenia środowiskowe wyniosła w Polsce 120,6 mln zł (w USA – 25 mln dol.).
  • W trakcie legislacji są kolejne dyrektywy unijne, które radykalnie zmienią zasady komunikowania treści środowiskowych (m.in. Empowering Consumers, Green Claims).
14:30

Przerwa

14:45

Jak wyróżnić się w temacie ESG i zrównoważonej mobilności, kiedy media są tym zmęczone?

Marta Bruczuk-Figiel, PR Manager, Corporate Communication, , NBS Communications

•    Jak zbudować prawdziwą wartość, a nie tylko wizerunek w ESG?
•    Dlaczego nikt nam nie uwierzy we frazesy?
•    Media się zmieniają, a my? Jak budować autentyczne relacje z mediami?
•    Case study: Wielki Test Mobilności Miejskiej, czyli dlaczego warto czasami mediom rzucić wyzwanie?

15:15

Zakończenie VIII edycji PR&Media Days 2025