• wpływ transformacji na zaangażowanie i motywację
• krótkoterminowe ryzyka i zagrożenia
• oczekiwania a rzeczywistość – jak to pogodzić?
• budowanie wizji zespołu
• bez technologii ani rusz czyli trochę o wyzwaniach transformacyjnych dla organizacji.
• co jest fundamentem zespołowości i po czym ją poznajemy ?
• gdzie jest lider ? Trudne zadanie dla nas w tych czasach.
• o co warto zadbać ? Co pomijamy a co może nas mocno wspierać ?
• jak przejąć inicjatywę, gdy zdarzy się coś nieoczekiwanego?
• jak odzyskać kontrolę nad wydarzeniami?
• jaka jest różnica między postępowaniem budującym odpowiedzialność, a zachowaniem ofiary?
• jak stać się nieodzownym atutem dla firmy i mieć atrakcyjną ścieżkę kariery?
• założenia do strategii biznesowej w kontekście IT
• budowa IT w kontekście istniejącej strategii biznesowej,
• obszary dobrej strategii,
• operacyjne przełożenie strategii na portfel projektów i inicjatyw,
• usługi zwinne - jak i kiedy mogą pomóc.
• czym jest zmiana w projektach IT?
• czy możemy uniknąć zmian? Co to znaczy „być przygotowanym na zmianę”?
• czy proces zarządzania zmianą zależy od metodologia, w której prowadzimy projekt?
• zmiana a proces szacowania ryzyka. Czy ryzyko zawsze jest negatywnym czynnikiem?
• czy technologia stanowi główne ryzyko w procesie realizacji zmian?
• jak zbudować zespół projektowy zdolny do zarządzania zmianą? Główni aktorzy na scenie zmiany.
• czy istnieją złote zasady zarządzania zmianą?
• wpływ transformacji cyfrowej i innych czynników na rolę IT w organizacji
• archetypy organizacji IT w kontekście obranej roli
• droga do nowego modelu operacyjnego IT i kluczowe czynniki sukcesu jego wdrożenia
• kiedy mówimy o zespole rozproszonym?
• jak wyglądała praca zespołów rozproszonych przed pandemią?
• co zmieniła pandemia?
• jakie firmy stosują praktyki integracji, jakie są ich efekty?
• co warto mierzyć w przypadku zespołu rozproszonego i jak to robić?
• człowiek – jak go pozyskać i utrzymać?
• firma – bądź promotorem zmian
• technologia i architektura – nowe wyzwania, nowe możliwości
• zarządzanie – własna wizja zarządzania