• Czym jest, a czym nie jest legal design?
• Czemu służy legal design?
• Jaka jest historia legal design?
• Jakie legal design ma (potencjalnie) zastosowania w praktyce prawniczej?
• Przykłady wykorzystania legal design.
• Omówienie zasad i sposobu pracy w trakcie warsztatów
• Omówienie celów warsztatu
• Kwestie organizacyjne i zapoznanie się z narzędziami
Poniżej proponowane tematy warsztatów:
• Jak skrócić czas obsługi klientów wewnętrznych przez dział prawny firmy?
• Jak przyspieszyć proces onboardingu klientów // zawierania umów z klientami?
• Jak zwiększyć czytelność i przejrzystość dokumentów dla pracowników firmy?
• Podsumowanie warsztatów
• Podsumowanie całego dnia szkoleniowego
• Sesja pytań i odpowiedzi
• Prosty język jako komunikacja nastawiona na odbiorcę i kompleksowe podejście do tekstu.
• Definicja prostego języka i co z niej wynika
• Zastosowanie prostego języka w tekstach prawniczych
• Dobry tekst w ośmiu krokach: cel, treść, odbiorca, struktura, język, spójność, poprawność, wygląd
• Praca z tekstem: porządki strukturalne i językowe
• Upraszczanie zdań, akapitów i krótkich tekstów
• Omówienie wyników, analiza podjętych decyzji
• Jak zapanować nad strukturą i hierarchią w tekście?
• Jak (a przede wszystkim – po co) stosować infografiki i wizualizacje?
• Liczby, dane, wnioski – a może całe historie?
• Warsztat infografika – czcionki, kolory, symbole, wykresy…
• Czy współpracować z grafikiem, a jeśli tak – to w jaki sposób?
• Upraszczanie i odchudzanie komunikatu wizualnego – zasada „mniej, ale nie za mało”
• Usunięcie błędów w strukturze dłuższego tekstu
• Wyszukanie w tekście kandydatów do wizualizacji, dobór formy infografiki (schemat/oś czasu/tabela/proces etc.)
• Zakomponowanie tabeli z danymi
• Omówienie wyników, analiza podjętych decyzji