Formuła zajęć: spotkanie ma charakter interaktywny łącząc elementy wykładu, moderowanej dyskusji i warsztatu.
• Skuteczna rekrutacja – narzędzia i metody,
• Jak efektywnie określić zakres obowiązków i wymagań potencjalnego kandydata,
• Rozmowa kwalifikacyjna – na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę, aby podjąć właściwą decyzję o zatrudnieniu kandydata,
• Candidate experience.
• Zarządzanie karierą,
• Case study.
Jak wspierać pracowników w rozwoju, diagnozować ich potrzeby, rozwiązywać konflikty, motywować, budować dobre relacje? Jak budować autorytet? Jak budować brand działu prawnego w ramach organizacji?
• Czym jest marka osobista?
• Ja. Moja marka,
• Rzeczywistość vs świat wirtualny,
• Wizerunek prawnika w biznesie.
• Przegląd rynku prawniczego w zakresie wykorzystywania technologii,
• Sztuczna inteligencja, a praca prawnika - podstawowe koncepcje prawne, funkcjonalność i wyzwania,
• Przykładowe narzędzia LegalTech,
• Case studies - projektowanie rozwiązań technologicznych dla projektów prawnych.
Warsztat z case study dotyczącym zaprojektowania i wdrożenia narzędzia do zarządzania do obiegu informacji i komunikacji w ramach masowego procesu prawnego.
• Przykłady jak innowacyjne technologie informatyczne są wykorzystywane w biznesie w różnych sektorach,
• Pryzmat szans i możliwości ale i nowych zagrożeń,
• Jak zmieniają się organizacje aby wykorzystać potencjał nowych technologii.
• Czym jest generatywna sztuczna inteligencja?
• Jak działa chatGPT?
• Przykłady wykorzystania rozwiązania chatGPT w pracy prawnika.
• Uwarunkowania prawno-regulacyjne,
• Praktyki rynkowe i metodyka projektów paperless,
• Obszary organizacji o wysokim poziomie digitalizacyjnej,
• Rola prawników w transformacji biznesu.
• Przepisy prawa w odniesieniu do rachunkowości i sprawozdawczości,
• Sprawozdanie finansowe wg różnych standardów rachunkowości,
• Wymogi raportowe organizacji, w tym rodzaje raportowania (finansowe, zarządcze i podatkowe),
• Podstawowe różnice,
• Odbiorcy,
• Raporty jednostkowe i skonsolidowane,
• Raportowanie roczne i śródroczne,
• Informacje o przedsiębiorstwie poza sprawozdaniem finansowym, w tym raporty finansowe i pozafinansowe,
• Dostępność sprawozdań finansowych,
• Badanie sprawozdań finansowych oraz opinia i raport audytora.
• Podstawowe terminy: aktywa, pasywa, zobowiązania, kapitał własny, wydatki, wpływy,
• Przychody, koszty,
• Główne zasady rachunkowości,
• Kontynuacji działania,
• Memoriału oraz współmierności kosztów i przychodów,
• Istota i rodzaje operacji gospodarczych,
• Zmiany zasad rachunkowości, zmiany szacunków, korekty błędów.
• Struktura bilansu/główne kategorie,
• Warunki ujmowania najważniejszych pozycji (m.in. środki trwałe, wartości niematerialne, zapasy, należności, zobowiązania, rozliczenia międzyokresowe i rezerwy, podatek dochodowy odroczony),
• Zasady wyceny pozycji bilansowych.
• Struktura rachunku zysków i strat,
• Przychody, koszty, wynik finansowy,
• Układ kalkulacyjny i porównawczy,
• Zasady ujmowania przychodów i kosztów.
Sprawozdanie z przepływów pieniężnych, czyli zdolność przedsiębiorstwa do generowania środków pieniężnych.
• Idea rachunku przepływów pieniężnych,
• Jak to możliwe, że zyskowne przedsiębiorstwa upadają,
• Struktura rachunku przepływów pieniężnych – podstawowe rodzaje działalności,
• Ruch kapitałów, czyli zmiany w majątku właścicieli,
• Poszczególne kategorie kapitałów (ujmowanie i wycena),
• Kapitały a dywidenda.
• Manipulacja informacją finansową,
• Kreatywna rachunkowość,
• Błędy lat poprzednich,
• „Windows’ dressing”,
• Kluczowe obszary współpracy prawnicy – dział finansowy w organizacji.
• Czytanie sprawozdania finansowego, analiza wstępna,
• Analiza pionowa i pozioma sprawozdania finansowego.
• Analiza wskaźnikowa,
• Rentowność,
• Wydajność (efektywność),
• Płynność,
• Wypłacalność,
• Zadłużenie,
• Zalety i ograniczenia analizy finansowej.
• Rodzaje projektów w których biorą udział prawnicy,
• Role prawników w projektach prawniczych i biznesowych,
• Metody skutecznego prowadzenia projektów.
• Jakie są oczekiwania biznesu wobec prawników przedsiębiorstw,
• Modele współpracy z kancelariami zewnętrznymi,
• Wymiana doświadczeń dotyczących współpracy działów prawnych z kancelariami zewnętrznymi.
• Kluczowe metody i zasady prowadzenia projektów prawniczych i biznesowych,
• Umiejętności skutecznego prawnika – menedżera projektu,
• Warsztat z planowania projektu.
• Identyfikowanie talentów i predyspozycji członków zespołu,
• Metody skutecznego delegowania zadań,
• Udzielanie informacji zwrotnej.
• Fazy rozwoju zespołu projektowego,
• Dysfunkcje zespołów projektowych,
• Komunikacja w zespole projektowym.
• Przebieg procesu zmiany w organizacji,
• Postawy wobec zmiany i strategie radzenia sobie z oporem,
• Rola prawnika w procesie zarządzania zmianą.
• Jakie są najczęściej popełniane błędy podczas wystąpień publicznych i jakie są ich skutki?
• Jak skutecznie rozwijać i doskonalić swoje umiejętności? Narzędzia wpływające na wzrost jakości autoprezentacji,
• Najczęściej popełniane błędy podczas wystąpień publicznych – jak ich unikać?