DATA ANALYTICS FORUM 2024

- trendy w Business Intelligence oraz AI

Data rozpoczęcia:
23.04.2024
Data zakończenia:
24.04.2024

Prelegenci

Adrian Foltyn

Data Science Manager & Expert, Nestle

Badacz danych, naukowiec, kompozytor, absolwent Akademii Ekonomicznej i Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Jego ponad 20-letnie doświadczenie obejmuje pracę w firmach takich jak Procter & Gamble, Avon, McKinsey & Company, Pro7Sat1, HelloFresh, Ocado Technology i Nestle. Jako badacz danych i szef zespołu analityków współpracował z firmami z branż technologii, e-commerce, telekomunikacji, finansów i dóbr konsumpcyjnych w Europie, Chinach, Brazylii i Stanach Zjednoczonych. Ma w swoim dorobku liczne wystąpienia na konferencjach branżowych dotyczących biznesowych aplikacji uczenia maszynowego, m.in. w Amsterdamie, Londynie, Berlinie, Sztokholmie, Nicei, Barcelonie, Wrocławiu i Warszawie. Prelekcje dotyczyły m.in. tematów:
• metody zaawansowanych modeli addytywnych (GAMs)
• wykorzystania uczenia maszynowego w prognozowaniu popytu i atrybucji marketingowej
• współpracy w procesie budowy rozwiązań ML / AI w ramach zespołu oraz z zewnętrznymi dostawcami usług.
W marcu 2024 obronił dysertacją doktorską z zakresu zastosowania metod uczenia maszynowego w neurokognitywistyce i teorii muzyki na Uniwersytecie Wrocławskim. Miłośnik brydża, koszykówki i gier planszowych.

Paweł Dadura

Chief Technology Officer w Revenue.ai.

Doświadczony lider transformacji cyfrowej z 20-letnią historią sukcesów na stanowiskach kierowniczych w globalnych korporacjach i startupach. Obecnie pełni funkcję Chief Technology Officer w Revenue.ai. Posiada bogate doświadczenie we współpracy z dyrektorami generalnymi (CxO) i menedżerami wyższego szczebla w międzynarodowych firmach z różnych sektorów, m.in. z handlu towarami, dóbr konsumpcyjnych, handlu detalicznego, kosmetycznego, finansowego i HoReCa. Poprzez tworzenie i wdrażanie strategii danych oraz produktów opartych na sztucznej inteligencji pomaga swoim klientom zrozumieć potencjał nadchodzącej transformacji oraz przygotowuje fundamenty do jej wykorzystania jako jeden z filarów przyszłego wzrostu.

Cezary Giza

CEO | Retail-Tech | Digital Transformation | Data-Driven Transformation

Przedsiębiorca realizujący projekty cyfryzacji oraz inżynierii danych w sektorze handlu detalicznego. W latach 2011-2023 zatrudniony w Grupie Eurocash, gdzie w ostatnich 3 latach jako Prezes Zarządu Innowacyjnej Platformy Handlu Sp. z o.o. oraz Członek Zarządu Wykonawczego sieci ABC, Groszek i EuroSklep wdrożył zaawansowaną analitykę danych oraz przeprowadził cyfryzację procesów komercyjnych i operacyjnych sieci liczących łącznie 12 tysięcy placówek. Wcześniej Dyrektor Zakupów Handlowych i Członek Zarządu Wykonawczego sieci 1 500 supermarketów Delikatesy Centrum, Eko i Mila. Były Dyrektor Relacji Inwestorskich, członek zespołu Fuzji i Przejęć, doradca Prezesa Zarządu Grupy w zakresie strategii. Prowadził również na stanowiskach kierowniczych projekty w Dziale Skarbca oraz w Dziale Sprzedaży Grupy, a także był m.in. doradcą WesternGate Ltd w Londynie w zakresie inwestycji finansowych na rynku kapitałowym.
Magister Inżynier Zarządzania na Politechnice Lubelskiej oraz absolwent kierunków biznesowych na renomowanych uczelniach międzynarodowych takich jak The London School of Economics and Political Science w Wielkiej Brytanii, Kellogg School of Management of Northwestern University w Chicago USA, University of Santiago de Compostela w Hiszpanii, Católica Lisbon School of Business & Economics w Portugalii.

Norbert Fijałek

DS&AI Competency Leader & GenAI Advisor

Pasjonat sztucznej inteligencji, MLOps i Generative AI. Spędził ponad 10 lat na badaniu i wdrażaniu nowych technologii, projektowaniu i rozwijaniu innowacyjnych produktów oraz kierowaniu zespołami w celu dostarczania rozwiązań opartych AI w wielu branżach. Norbert lubi dzielić się swoją wiedzą z innymi m.in. będąc prelegentem na konferencjach poświęconych AI. Jest osobą, która uwielbia być na bieżąco z najnowszymi trendami technologicznymi i odkrywać nowe sposoby zastosowania ich do rzeczywistych problemów.

Marcin Rutecki

Ekspert data science i machine learning z prestiżowym tytułem Kaggle Grandmaster

Ekspert data science i machine learning z prestiżowym tytułem Kaggle Grandmaster i miejscem w światowej czołówce (top 100 na świecie w jednym z kluczowych rankingów Kaggle - społeczności zrzeszającej osoby związane z rynkiem AI).

Ukończył MBA na Akademii Leona Koźmińskiego jako najlepszy student. Jego zaawansowane umiejętności w marketingu cyfrowym oraz zarządzaniu strategicznym i operacyjnym pozwalają na głębokie zrozumienie zarówno biznesu jak i technologii, stawiając go w rzędzie wyjątkowych specjalistów w branży.

Przez wiele lat zajmował się analizą danych i algorytmów tradingowych dla rynków finansowych. Aktualnie angażuje się w projekty ML/AI dla norweskiej firmy związanej z rynkiem energii odnawialnej. Jego doświadczenie obejmuje rynek B2B i B2C, krajowy i międzynarodowy.

Paweł Góra

"Fundator i prezes "Fundacji Quantum AI", naukowiec i nauczyciel akademicki na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego

Interesuje się nowymi technologiami (np. sztuczna inteligencja, informatyka kwantowa) oraz ich zastosowaniami w różnych dziedzinach, m.in. w transporcie, medycynie i e-commerce. Jest twórcą i liderem grupy badawczej TensorCell zajmującej się optymalizacją złożonych procesów, oraz twórcą programu do symulacji i analizy ruchu drogowego Traffic Simulation Framework. Autor wielu prac naukowych publikowanych na najlepszych konferencjach informatycznych i transportowych. Prezentował wyniki swoich badań w czołowych instytutach badawczych (np. MIT, University of Cambridge, University of Oxford, Stanford Research Institute, ETH Zurich, University of Toronto, Google Zurich, DeepMind). Pracował również w wielu projektach badawczych, m.in. SYNAT, CoMobility, GLAD, TOTAL, INZNAK.

Jego prace było wielokrotnie cytowane i nagradzane, m.in. nagrodami "LIDER ITS" w 2015 i 2017 roku za najlepszą w Polsce pracę badawczo-rozwojową w obszarze inteligentnych systemów transportowych, "Doktoraty dla Mazowsza", "Nowoczesny Uniwersytet". W 2017 roku został wyróżniony w gronie "Top 10 Polish Talents" w konkursie "MIT Innovator Under 35" oraz znalazł się na liście "New Europe 100" w gronie 100 wybitnych innowatorów w Europie Wschodniej. W przeszłości pracował jako inżynier i naukowiec m.in. w Microsoft, Google, CERN i IBM Research, obecnie współpracuje jako mentor i konsultant z wieloma startupami i firmami w Polsce.

W ramach założonej i prowadzonej przez niego Fundacji Quantum AI, której celem jest wspieranie edukacji, badań i współpracy w obszarze nowych technologii, współorganizuje cykl spotkań Warsaw.AI oraz Warsaw Quantum Computing Group, organizuje wykłady, warsztaty, konkursy, konferencje i hackathony dotyczące nowych technologii (głównie AI i informatyki kwantowej), wydaje newslettery Warsaw.AI News i Newsletter QPoland, prowadzi na portalu Facebooku grupy "Warsaw.AI", "Quantum AI", "Data Science PL", "Warsaw Quantum Computing Group" oraz "ITS Polska".

Był przedstawicielem Polski w Komitecie Zarządzającym akcji COST WISE-ACT dotyczącej badania wpływu w dużej skali pojazdów autonomicznych i komunikujących się, a także był członkiem Rady ds. Cyfryzacji kadencji 2019-2021, przygotowywał również rekomendacje dot. polskiej polityki rozwoju sztucznej inteligencji oraz internetu rzeczy.

Marek K. Zieliński

Współzałożyciel i CTO 10 Senses sp. z o.o.

Posiada kilkanaście lat doświadczenia w pracy z problemami związanymi z danymi. Na co dzień pracuje z klientami w obszarach: data science, maszynowego uczenia oraz sztucznej inteligencji w tym wyjaśnialnej sztucznej inteligencji (XAI). Specjalizuje się m.in. w Inżynierii danych na potrzeby wizualizacji danych, ML/AI oraz zastosowaniem modeli językowych. Zajmował się również wykorzystaniem GPU do wspomagania wydajności obliczeniowej oraz wdrażaniem NLP w zastosowaniach biznesowych. Z wykształcenia jest Fizykiem Ciała Stałego oraz specjalistą od Hurtowni Danych i BI.

Dariusz Gregorczyk

doświadczony menedżer i ekspert w zakresie analizy danych

Przez wiele lat pracował w branży finansowej. Pierwsze doświadczenia zdobywał dużych systemów informatycznych. Następnie pracował w obszarze finansów, projektując i wdrażając systemy kontrolingowe. Był również odpowiedzialny za całość obszaru raportowania, analiz biznesowych i polityki cenowej w spółce faktoringowej. Po zakończeniu pracy w branży finansowej był odpowiedzialny za projekt budowy od podstaw komórki analitycznej (analiza danych, analiza finansowa, inżynieria danych, administracja baz, informatyka śledcza) w ramach administracji publicznej. W ostatnich latach związanych z branżą retail: najpierw odpowiadał za obszar raportowania łańcucha dostaw w Leroy Merlin Polska, a ostatnio pełni funkcję Head of BI & Data Solution w ramach Grupy Empik, zarządzając zespołami analizy danych i inżynierii danych oraz nadzorując proces przebudowy architektury danych.

Paweł Filuciak

Chief Technology Officer, BIGDATA Labs

Odpowiada za utrzymanie i rozwój produktów związanych z automatycznym przetwarzaniem danych. Angażuje się również w tworzenie i realizację strategii sprzedażowych firmy. W wolnych chwilach spędza czas z rodziną, lubę podróże i aktywny wypoczynek.

Paweł Zieliński

Head of Data & Analytics, Dunapack Packaging

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Związany od 1999 z branżą opakowań od 2001 roku pracował jako Dyrektor Finansowy na szczeblu fabryki, regionu oraz centrali w Amcor, później SCA a obecnie Dunapack Packaging.

Łukasz Pakuła

Head of Enterprise Data Engineering and Digital Integration, Roche

Pracuje 20 lat w branży IT, od 10 lat w firmie Roche. Przez ostatnie lata skupiał się na obszarze danych, obejmował pozycje leaderskie, gdzie budował zespoły, rozwijał nowe dziedziny (takie jak DataOps) czy dostarczał platformy. Obecnie jest Dyrektorem działu Platform Inżynierii Danych oraz Integracji Aplikacji.
Jest entuzjastą podejścia produktowego, gdzie miarą sukcesu są mierzalne wyniki dla użytkownika, klienta i organizacji. Praktyki, które wdraża, są wykorzystywane w platformach, aplikacjach, jak również w produktach danowych czy interfejsach aplikacji.
W Roche jest również jednym z leaderów globalnego programu, którego celem jest rozwój strategii oraz metodyk do zarządzania, oraz wykorzystywania produktów danowych jako strategicznych aktywów dla organizacji.

Sebastian Kamiński

Sebastian Kamiński, CEO, BitPeak

Menedżer z ponad 20 letnim doświadczeniem w realizacji projektów w domenie DATA & AI. Współzałożyciel i prezes zarządu BitPeak.
Przez cały okres swojej kariery zawodowej związany z branżą konsultingową. Od 2018, wspólnie z zespołem BitPeak, współtworzy rozwiązania z obszaru hurtowni danych, raportowania zarządczego oraz analityki biznesowej w sektorze bankowym, lotniczym, farmaceutycznym oraz publicznym.
Absolwent Wojskowej Akademii Technicznej oraz Szkoły Głównej Handlowej.

Krzysztof Gamrot

Niezależny konsultant, kontroler finansowy, interim manager – KG Consulting

Z branżą finansową związany nieprzerwanie od 2011 roku. Zdobywał doświadczenie pracując jako księgowy, audytor, kontroler finansowy oraz konsultant Qlik Sense. Od lat pomaga firmom w budowaniu i rozwijaniu struktur raportowych i controllingowych, a także prowadzi projekty z zakresu wdrożeń narzędzi Business Intelligence. W swojej karierze skupia się na promowaniu nowoczesnych rozwiązań ułatwiających podejmowanie decyzji za pomocą liczb. Jest absolwentem krakowskiego Uniwersytetu Ekonomicznego oraz warszawskiej Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.

Radosław Kita

AI Director w TVN Warner Bros. Discovery.

Analizą danych zajmuje się od początku XXI wieku.

Odpowiadał za stworzenie systemów analitycznych, raportujących czy korzystających z uczenia maszynowego i AI w Ringier Axel Springer Polska, Adform, Allegro, Veon, Showmax oraz Alior Banku.
Zajmował się budowaniem systemów rekomendacji treści czy reklam, modelowaniem churn, nadużyć, wartości klienta w czasie, trendów w czasie, grupowaniem klientów, odtwarzaniem cech demograficznych na podstawie zachowania. Zarządza zespołami implementującymi techniki uczenia maszynowego i AI w systemach rekomendacji treści, rekomendacji reklam (również Real-Time Bidding). Również zespołami wykorzystującymi modele fundacyjne.
Prowadzi zajęcia na studiach „MBA – Innowacje i Analiza Danych” prowadzonych na SWPS we współpracy z Woodbury School of Business w Utah Valley University (USA) oraz z Instytutem Podstaw Informatyki PAN.

Brian Ludwicki

Data & Technology Director, Brand New Galaxy

Doświadczony ekspert z branży E-Commerce z ponad 8-letnim stażem, specjalizujący się w analizie danych i zarządzaniu technologiami. Z sukcesami kieruje dużymi przedsięwzięciami dla firm z listy Fortune 500, efektywnie zarządzając projektami w ponad 20 krajach, na trzech kontynentach. Obecnie Brian Ludwicki przewodzi grupie ponad 50 specjalistów, w tym programistów, data scientistów i analityków, prowadząc inicjatywy o globalnym zasięgu i strategicznym znaczeniu.

Bartłomiej Przybylski

Data Insights & Analytics Manager, Żabka