ESG w Logistyce

budowanie zrównoważonych praktyk biznesowych

Data rozpoczęcia:
08.07.2024
Data zakończenia:
08.07.2024

Emilia Dębowska

Head of Sustainability Europe, Panattoni

Z Panattoni związana od 10 lat. Jako Head of Sustainability Europe odpowiada za rozwój zintegrowanej strategii zrównoważonego rozwoju, obejmującej zarówno cele biznesowe firmy, jak i rozwój projektów dewelopera w całej Europie. Do jej obowiązków należy wyznaczanie celów ESG dla Grupy Panattoni, dostosowanie europejskiego portfolio do kryteriów ESG, zgodnie z wymogami regulacyjnymi, nadzorowanie ścieżki dekarbonizacji dla grupy oraz na poziomie aktywów, wdrożenie raportowania zgodnie z CSRD i Taksonomią UE, zarządzanie relacjami z wewnętrznymi i zewnętrznymi interesariuszami czy wreszcie nadzór i współpraca z zespołami interdyscyplinarnymi w celu integracji danych ESG z modelami finansowymi i oceną ryzyka.

Wiele rozwiązań stosowanych dotąd przez Panattoni znacząco wyprzedziło zobowiązania regulacyjne sektora budowlanego – jak propagowanie bezemisyjnego transportu, przeciwdziałanie zanieczyszczaniu światłem, rozbudowane, zielone strefy rekreacyjne dla użytkowników, współpraca z ekologiem przy zwiększaniu bioróżnorodności terenów inwestycji czy przygotowanie budynków pod instalację fotowoltaiki. Firma była też pierwszym deweloperem, który certyfikację powierzchni przemysłowych metodą BREEAM New Construction wprowadził do standardu realizacji inwestycji – najpierw na poziomie Very Good a obecnie na Excellent. Do tej pory Panattoni ukończyło certyfikację środowiskową dla obiektów w Europie o łącznej powierzchni ponad 14 mln mkw., a kolejne 6 mln mkw. czeka na ocenę. Wśród nich są pierwsze inwestycje na rynku certyfikowane na najwyższym możliwym poziomie - 430 tys. m kw. powierzchni uzyskało BREEAM Outstanding lub DGNB Platinum (320 tys. m kw. jest w trakcie ich pozyskiwania).

Emilia Dębowska jest absolwentką Institute for Sustainability Leadership (CISL) na Uniwersytecie Cambridge. Ukończyła studia podyplomowe w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie, posiada też dyplom WSB-National Louis University (zarządzanie i marketing). Jako ekspertka w dziedzinie zrównoważonego budownictwa aktywnie działa w Polskim Stowarzyszeniu Budownictwa Ekologicznego (PLGBC), pełniąc funkcję Członkini Zarządu ds. zmiany klimatu i bioróżnorodności, a także udziela się w grupach roboczych ds. stosowania Taksonomii UE przy Ministerstwie Rozwoju i Technologii oraz RICS w Polsce.

Justyna Błoch

marketing manager, ESA Logistika

Odpowiada m.in. za realizację i komunikację strategii zrównoważonego rozwoju, raportowanie wskaźników niefinansowych i dialog z kluczowymi interesariuszami w ESA logistika Polska, części japońsko-amerykańskiej Grupy LOGISTEED. Praktyczka z ponad 15-letnim doświadczeniem, specjalizująca się w kwestiach związanych z zaangażowaniem społecznym biznesu, efektywną afiliacją decyzji politycznych i prawa w zakresie ESG na działania operacyjne oraz komunikacją korporacyjną. Członkini grup roboczych i inicjatyw mających na celu popularyzację raportowania niefinansowego. Swoją wiedzą i interdyscyplinarnym doświadczeniem dzieli się w programach mentoringowych, doradzając zarządom i prowadząc szkolenia dla różnych grup odbiorców. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach z tytułem Executive MBA Akademii WSB i Webster University.

Marcin Żurowski

radca prawny, doktor nauk prawnych, audytor środowiskowy, H&M Group, kancelaria ENVI LAWYERS

Radca prawny, doktor nauk prawnych, audytor środowiskowy, szef europejskiego działu prawnego dla spółek logistycznych w międzynarodowej korporacji H&M Group, założyciel kancelarii ENVI LAWYERS specjalizującej się w obszarze środowiska. Ukończył podyplomowe studia z zakresu BHP i ochrony przeciwpożarowej, jestem autorem publikacji i prac naukowych, działa aktywnie jako członek w Radzie Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Radzie Programowej kierunku Prawo Zatrudnienia w Akademii Leona Koźmińskiego; jest członkiem amerykańskiego zrzeszenia prawników The New York State Bar Association oraz Okręgowej Izby radców Prawnych w Warszawie.

dr hab. Robert Tomanek

ekspert ds. ESG, EcoGreen | profesor w Katedrze Transportu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach

Wiedzę i doświadczenie zdobywał m.in. jako zastępca dyrektora (1992-1997) oraz doradca w Komunikacyjnym Związku Komunalnym GOP (1997-2004), W latach 2014-2016 pełnił obowiązki członka i wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej Polskiego Radia Katowice S.A. W latach 2017-2019 zasiadał w Radzie Nadzorczej Węglokoks S.A. na stanowisku wiceprzewodniczącego Rady, a następnie przewodniczącego Komitetu Audytu. W okresie 04.07.2019- 21.01.2020 członek Rady Nadzorczej JSW SA. Od stycznia 2020 do października 2020 członek Komisji Nadzoru Finansowego powołany przez Prezydenta RP. W latach 2020-2021 podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii. W latach 2008-2020 prorektor i rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Od 1998 roku zrealizował samodzielnie bądź we współautorstwie ponad 30 zamawianych prac badawczo-wdrożeniowych dotyczących m.in. restrukturyzacji przedsiębiorstw transportowych, polityki i strategii rozwoju transportu w regionach i miastach, a także optymalizacji gospodarki transportowej w sektorze publicznym. Autor i współautor ponad 200 publikacji naukowych i popularno-naukowych, w tym 18 monografii.

Wykształcenie: studia ukończył w Akademii Ekonomicznej w Katowicach (1987), gdzie uzyskał stopnie doktora (1995) i doktora habilitowanego (2003). Absolwent programu Personal Leadership Academy w ICAN w Warszawie (2019). Posiada certyfikaty potwierdzające ukończenie szkoleń dot. ESG, dekarbonizacji, zrównoważonego rozwoju (wydane przez PFR, PARP, Forbes). Jest trenerem na studiach podyplomowych „Manager zielonej transformacji – raportowanie ESG” (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach).

Emila Badełek

people experience manager, Rohlig SUUS Logistics

W Rohlig SUUS Logistics pełni rolę People Experience Managerki i jest odpowiedzialna za tworzenie wyjątkowych doświadczeń pracowników poprzez skuteczną komunikację wewnętrzną oraz działania Employer Brandingowe.

Niezmiennie od lat pasjonuje się realizacją projektów w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń kandydatów oraz podnoszenia zaangażowania i satysfakcji pracowników. Na swoim koncie ma wdrożenia kampanii Employer Brandingowych i rekrutacyjnych, kierowanych do różnorodnych grup pracowników, od pracowników fizycznych po młodych ekspertów z obszaru technologicznego, a także przewoźników i kierowców. Prelegentka i organizatorka meet-upów technologicznych. Z sukcesem wdrożyła nowoczesne narzędzia komunikacyjne i systemy grywalizacyjne dla pracowników. W swojej codziennej pracy integruje cele HR z wyzwaniami biznesu, stawia na analitykę danych i szuka najlepszych rozwiązań.

Adrianna Morze

Head of Marketing and Communications North & East Europe DB Schenker

Adrianna Morze jest odpowiedzialna za zarządzanie reputacją, tworzenie strategii komunikacji oraz działania marketingowe w DB Schenker w 7 krajach Europy środkowo-wschodniej, w szczególności odpowiada za takie obszary jak komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, działania CSR, a także marketing B2B. Karierę zawodową zaczynała w międzynarodowych agencjach PR – Havas PR oraz Cohn&Wolfe – w których prowadziła, bądź współprowadziła kompleksowe projekty komunikacyjne dla największych firm z branż takich jak finanse, ochrona zdrowia i nieruchomości. Następnie, w FM Logistic jako Kierownik ds. Marketingu i Komunikacji odpowiedzialna była za stworzenie i wdrożenie strategii komunikacji w 4 krajach Europy centralnej. Uczestniczyła w wielu grupach projektowych kampanii nagradzanych w polskich i międzynarodowych konkursach branżowych.