DATA SOLUTIONS

efektywna analiza i zarządzanie danymi w biznesie

Data rozpoczęcia:
25.11.2024
Data zakończenia:
25.11.2024

1 390 zł za osobę + 23% VAT

przy zgłoszeniu do 20 listopada

1 490 zł za osobę + 23% VAT

przy zgłoszeniu po 20 listopada


Liczba uczestników

+ 23% VAT

Program

Dzień I
Poniedziałek
25 listopada 2024
09:15

Czas na logowanie

09:25

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platformy.

Magdalena Ziółkowska, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Dane w biznesie. Samoucząca się organizacja: nowy wymiar dzięki rozwiązaniom AI.

Marcin Rutecki, Ekspert data science i machine learning z prestiżowym tytułem Kaggle Grandmaster

  • Zarządzanie danymi jako motor wzrostu w strategii biznesowej - zasada ponownego wykorzystania wysiłku intelektualnego.
  • Zrozumienie roli danych w biznesie - rutynowe zadania generujące cenną wiedzę.
  • Jak dane wpływają na podejmowanie decyzji, optymalizację procesów i zwiększanie konkurencyjności - rola asystentów AI w agregowaniu i udostępnianiu wiedzy. Proces wdrażania rozwiązań AI w zarządzaniu wiedzą.
  • Praktyczne przykłady i case studies - najlepsze praktyki i rekomendacje.

Sesja pytań i odpowiedzi.

 

11:00

Przerwa

11:15

Data Governance - proces, który powinien być skrojony pod organizację, jej potrzeby i dojrzałość analityczną.

Łukasz Grala, Architekt Platform danych i rozwiązań Business Intelligence, TIDK

Dane są paliwem XXI wieku, jeszcze bardziej stało się to oczywiste przy tak rosnącej popularności rozwiązań sztucznej inteligencji. Generujemy i zbieramy olbrzymią ilość danych.
Czy dobrze nad nimi panujemy? Czy w ogóle mamy je zebrane? Znamy ich właścicieli, ich jakość?

  • W ramach sesji omówimy podejście do tych zagadnień, poznamy poziomy rozwiązań i podejść, które przez lata osiągnęły już czwarty poziom rozwoju.
  • Przejdziemy przez 3 ciekawe rozwiązania wspomagające ten obszar. Obszar łączący zagadnienia techniczne z procesami, danymi i ludźmi, dający podwaliny do współczesnej strategii organizacji data-driven.

Sesja pytań i odpowiedzi.
 

12:45

Przerwa

13:00

Data Storytelling. Prezentacja danych jako kluczowa umiejętność w podejmowaniu decyzji opartych na danych.

Mirella Piwiszkis, CEO at Inspire EDU Sp. z o.o.

•    Chunking - nowe podejście do prezentacji danych w odpowiedzi na zjawisko Attention Crash
•    Cel i kontekst   - po co prezentuję dane? Kto jest odbiorcą? Jakie decyzje mają być podjęte na podstawie prezentacji?
•    Pamięć i perswazja – Które informacje sa istotne, a co jest śmieciem? Jakiej wizualizacji użyć? Jak pracować z atrybutami przetwarzania mimowolnego
•    Storytelling with data – wykorzystanie  narzędzi storytellingowych w prezentacji danych

Sesja pytań i odpowiedzi.
 

13:40

Umarł BI, niech żyje BI! Czy w erze AI, Business Intelligence jako koncept jest jeszcze aktualny?

Przemysław Blicharski, Data Strategy Manager


•    Rola Business Intelligence (BI) w erze sztucznej inteligencji (AI) i jak te dwa podejścia się uzupełniają.
•    Historia i obecna rola BI w organizacjach.
•    Wpływ AI na tradycyjne systemy BI i jak AI może wzbogacić procesy analityczne.
•    Kluczowe czynniki sukcesu w skutecznym wdrażaniu narzędzi BI w firmach, w których AI odgrywa coraz większą rolę.
•    Praktyczne kroki do transformacji organizacji w kierunku analizy opartej na danych.
•    Wyzwania związane z adaptacją BI w dynamicznie zmieniającym się środowisku technologicznym.

 

14:20

Jak nie zepsuć cyfrowej transformacji, czyli 10 rzeczy, które dobrze wiedzieć ZANIM rozpoczniesz wdrożenia narzędzia analitycznego

Przemysław Blicharski, Data Strategy Manager


•    Kluczowe kroki, które należy podjąć przed rozpoczęciem wdrażania narzędzia analitycznego, aby uniknąć powszechnych pułapek.
•    Zrozumienie potrzeb biznesowych i celów analitycznych przed wyborem narzędzia.
•    Najważniejsze kryteria wyboru narzędzia analitycznego, które będzie najlepiej odpowiadało na potrzeby Twojej organizacji
•    Rola danych i ich jakości w powodzeniu wdrożenia – co zrobić, aby Twoje dane były gotowe do analizy.
•    Angażowania kluczowych interesariuszy na każdym etapie wdrożenia, aby zapewnić wsparcie i sukces projektu.
•    Wymagania techniczne i kompetencje zespołu potrzebnych do efektywnego wdrożenia narzędzia analitycznego.
•    Wyzwania związane z zarządzaniem zmianą i jak je pokonać, aby zapewnić płynne przejście do nowego systemu.
•    Praktyczne przykłady wdrożeń analitycznych – co poszło dobrze, a co mogło pójść lepiej.
•    Zasady skutecznej integracji narzędzi analitycznych z istniejącymi systemami i procesami w firmie.
•    Monitorowanie i ewaluacja wyników po wdrożeniu narzędzia, aby zapewnić jego ciągły rozwój i adaptację do zmieniających się potrzeb.

Sesja pytań i odpowiedzi.

15:00

Przerwa

15:15

Data driven - cyfrowa transformacja firmy.

Cezary Giza, CEO | Retail-Tech | Digital Transformation | Data-Driven Transformation

•    Jak czerpać korzyści z gromadzonych danych.
•    Jak przekształcić dane w prawidłowe decyzje i działania biznesowe.
•    Wnioski z przeprowadzonych testów użycia sztucznej inteligencji  Asystentów AI na zbieranych danych: dane transakcyjne, gps, promocji, dane marketingu.

Sesja pytań i odpowiedzi.

 

16:15

Full Stack Data Analysis. Efektywna obsługa danych w działach wspierających.

Krzysztof Gamrot, Niezależny konsultant, kontroler finansowy, interim manager – KG Consulting

•    Integracja kompetencji biznesowych z umiejętnościami technicznymi.
•    Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi do analizy i automatyzacji.
•    Rozwój kompetencji technologicznych w zespołach administracyjnych.
•    Wykorzystanie narzędzi AI w codziennej pracy działów wspierających.
•    Wpływ na efektywność organizacji i strukturę zatrudnienia.

Sesja pytań i odpowiedzi.

17:15

Zakończenie