Energia w firmie

– warsztat z optymalizacji kosztów

Data rozpoczęcia:
24.04.2025
Data zakończenia:
24.04.2025

890 zł za osobę + 23% VAT


Liczba uczestników

+ 23% VAT

Program

Dzień I
Czwartek
24 kwietnia 2025
09:15

Czas na logowanie

09:25

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów. Informacje techniczne dot. korzystania z platform

Anita Marszałek, Project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Prelegenci: Andrzej Wiktorowicz, Rafał Kułak

  • Omówienie norm i regulacji prawnych związanych z oszczędnością energii
  • Jakie są możliwości korzystania z energii pochodzącej z OZE, nie mając własnego źródła?
  • Dobre praktyki NFOŚiGW dla przedsiębiorców
  • Identyfikacja obszarów oszczędności energii
  • Wdrażanie rozwiązań oszczędnościowych
  • Wskaźniki efektywności energetycznej – jak je obliczać i interpretować

 

10:50

Przerwa

11:00

Możliwości optymalizacji kosztów przedsiębiorstw za energię elektryczną - nowe rozwiązania prawne sektora energetycznego

Patrycja Wysocka, Adwokat, Lider Praktyki Energy & Natural Resources KKG Legal.

1.  Nowe modele biznesowe w energetyce i rozwiązania przyszłości:  

  • umowy PPA (Power Purchase Agreement)
  • spółdzielnie energetyczne
  • klastry energii
  • DSR (Demand Site Response)
  • prosument wirtualny
  • inwestowanie w magazyny energii

2.    Efektywność energetyczna jako podstawa oszczędności:

  • ustawa o efektywności energetycznej; białe certyfikaty;  
  • wymogi ESG;
  • CCS/ CCUS jako sposób poprawy efektywności energetycznej procesów przemysłowych;
  • fundusze unijne i krajowe systemy wsparcia, dofinansowania i ulgi podatkowe dla przedsiębiorców korzystających z OZE.

3.    Rozwiązania „doraźne” w celu uzyskania oszczędności:

  • ceny maksymalne
  • taryfy dynamiczne
12:00

Jak zbudować najlepszą strategię zakupu energii 2025 ?

Wojciech Nowotnik, ekspert ds. zakupów, Co-Founder Enerace

  • Jak zabrać się do tworzenia strategii?
  • Od czego konkretnie zacząć?
  • Co wiem na temat rynku energii i skąd czerpać informacje na jego temat?
  • Ocena ryzyka i określenie profilu ryzyka.
  • Jak powinna wyglądać optymalna organizacja?
  • Jaki horyzont czasowy powinna uwzględniać nasza strategia?
  • Jak kontrolować, czy moja strategia jest we właściwy sposób realizowana?
  • Sesja pytań i odpowiedzi.
13:00

Przerwa

13:10

Efektywne zarządzanie zakupem i optymalizacją kosztów energii

Mateusz Brandt, Manager sprzedaży, doradca i ekspert energetyczny, Krajowy Instytut Doradztwa Energetycznego

Efektywne strategie zakupu energii:

  • Analiza rynku energii i monitorowanie trendów cenowych
  • Wybór dostawcy energii – kryteria i benchmarking
  • Zakup energii w formule spot i forward – zalety i ryzyka
  • Grupowe zakupy energii jako sposób na oszczędności
  • Hedging ryzyka cenowego na rynku energii\
  • Wykorzystanie platform zakupowych i aukcji elektronicznych

Jak energię kupują duże przedsiębiorstwa i czego możemy się od nich nauczyć?

  • Strategie negocjacji warunków umów
  • Prognozowanie zapotrzebowania energetycznego
  • Stosowanie kontraktów długoterminowych na dostawy energii
  • Praktyki zarządzania ryzykiem cenowym

Jak podpisać korzystną umowę i optymalizować koszty energii zgodnie z prawem?

  • Kluczowe elementy umowy sprzedaży energii
  • Pułapki prawne w umowach energetycznych – jak ich unikać?
  • Klauzule indeksacyjne i cenowe – analiza i negocjacje
  • Zasady wypowiadania i renegocjacji umów
  • Zgodność umów z aktualnym prawem energetycznym
14:20

Optymalizacja kosztu zakupu energii elektrycznej w nowej rzeczywistości rynkowej jako przesłanka osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Wybrane determinanty doboru strategii optymalizowania kosztów zakupu energii elektrycznej.

dr Marek Dżaman, Ekspert rynku energii i gazu ziemnego, CEO eM Sp. z o.o.

  • Tradycyjny zakup energii czy aktywne zarzadzanie zakupami. Cena stała a cena zmienna
  • Konsekwencje przyjętych modeli cenowych: zakupów na podstawie ceny stałej, ceny indeksowanej do ceny rynkowej i modeli mieszanych
  • Poznaj samego siebie, czyli jak ważny jest profil zużycia
  • Optymalizacja kosztów zakupu energii elektrycznej. Przykłady
  • Źródła danych determinujących przyjęcie konkretnej taktyki

 

15:30

Przerwa

15:40

10 błędów w procesie zakupu energii, które mogą słono kosztować Twoją firmę.

Łukasz Mordasiewicz, Dyrektor Segmentu Klientów Kluczowych, Fortum Marketing and Sales Polska S.A.

Analiza na bazie 3 etapów procesu:

  • Wybór modelu zakupu
  • Przygotowanie strategii zakupowej
  • Egzekucja przyjętych założeń
16:30

Zakończenie szkolenia