Unijna dyrektywa Omnibus jeszcze przed uchwaleniem określana była mianem New Deal dla konsumentów, gdyż jej celem jest istotne wzmocnienie pozycji konsumentów na rynku, w szczególności w obszarze nowych technologii i gospodarki cyfrowej. Państwa członkowskie zostały zobowiązane do przyjęcia przepisów wykonawczych do 28 listopada 2021 r. i do ich stosowania od 28 maja 2022 r.
Zgodnie z projektem ustawy implementującej dyrektywę Omnibus na grunt prawa polskiego, zasadnicze zmiany zostaną wprowadzone do ustawy o prawach konsumenta, ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz do ustawy o cenach. Nowe regulacje, które obecnie zostały skierowane do Sejmu, obejmą wiele aspektów obrotu konsumenckiego i dotyczyć będą między innymi sposobu informowania o obniżkach cen, zasad publikowania i moderowania opinii i recenzji konsumenckich, rozszerzenia ochrony konsumenckiej na usługi „opłacane” danymi osobowymi konsumenta czy zagadnienia podwójnej jakości produktów. Istotne zmiany dotyczyć będą także internetowych platform handlowych.
Uczestnicy zdobędą wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie projektowanych zamian i uzyskają odpowiedzi na następujące pytania:
• Jak podawać informacje o obniżonej cenie towaru lub usługi?
• Jak organizować promocje cenowe towarów lub usług oraz jak je reklamować?
• W jaki sposób uwidaczniać ceny dla towarów z krótkim terminem przydatności?
• Jakie działania będą traktowane jako obniżka ceny?
• Jak informować o indywidualnym dostosowaniu ceny?
• Jakie są nowe obowiązku przedsiębiorców w przypadku „płatności” danymi osobowymi?
• W jaki sposób prawidłowo pozyskiwać, weryfikować, moderować i prezentować opinie konsumentów?
• Jak przedstawić informacje o plasowaniu ofert?
• Jakie są nowe obowiązki internetowych platform handlowych?
• Jak ustrzec się przed zarzutem nieuczciwej praktyki rynkowej polegającej na stosowaniu tzw. podwójnej jakości?
• Jakie sankcje grożą za niestosowanie się do przepisów?
Projektowana ustawa ma szansę zwiększyć ochronę konsumentów i dostosować służące temu narzędzia w szczególności do postępującej digitalizacji transakcji z udziałem konsumentów. Dla przedsiębiorców oznacza to konieczność weryfikacji stosowanych procedur i spełnienia dodatkowych wymogów.
Zespół ekspertów zaproszonych do poprowadzenia szkolenia wyróżnia bogate i różnorodne doświadczenie zawodowe związane m.in. z prawem konsumenckim i prawem konkurencji. Wśród prelegentów Dorota Karczewska uczestnicząca w procesach legislacyjnych na poziomie krajowym i europejskim, m. in. w pracach nad dyrektywą Omnibus, była wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, odpowiedzialna m. in. za egzekwowanie prawa konsumenckiego i nadzorowanie Inspekcji Handlowej.
Na szkolenie zapraszamy w szczególności:
• przedstawicieli działów marketingu, sprzedaży, obsługi klienta,
• przedstawicieli branży e-commerce,
• osoby prowadzące sklepy stacjonarne
• osoby prowadzące sklepy internetowe
• rzeczników konsumentów,
• osoby odpowiedzialne za wypełnianie obowiązków informacyjnych względem konsumentów,
• wszystkich zainteresowanych tematyką.
Organizacja:
• wydarzenie prowadzone w czasie rzeczywistym
• bieżący kontakt z prelegentami
• dyskusja, burza mózgów, praktyczna wiedza oraz aktualne case'y
• sesja pytań i odpowiedzi
Wydarzenie odbędzie się za pośrednictwem platformy za eventowej opartej na przeglądarce internetowej. Rekomendujemy korzystanie z przeglądarki Google Chrome,
W trakcie szkolenia uczestnicy widzą i słyszą wykładowcę oraz mają możliwość zadania pytania wykładowcy. Dzięki zastosowaniu interaktywnej tablicy uczestnicy szkoleń widzą wyraźnie co wykładowca pokazuje na ekranie.
Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu.
Każdy z uczestników wydarzenia otrzyma zaświadczenie o udziale w szkoleniu oraz materiały w wersji elektronicznej.