FORUM NAJLEPSZYCH PRAKTYK BIZNESOWYCH FIDIC

FIDIC W PROCESIE INWESTYCYJNYM

Data rozpoczęcia:
06.11.2019
Data zakończenia:
07.11.2019

Prelegenci

Katarzyna Adaszyńska

Contract Manager, Astaldi

Ekonomistka, Inżynier budownictwa, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku gospodarka przestrzenna oraz Politechniki Świętokrzyskiej na kierunku budownictwo. Ukończyła studia podyplomowe na Politechnice Wrocławskiej na kierunku Międzynarodowe Procedury Organizacji Inwestycji wg. FIDIC. Inżynier konsultant, Członek Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców (SIDIR). Aktualnie pracuje jako Contract Manager w międzynarodowej firmie budowlanej, u Generalnego Wykonawcy przy realizacji inwestycji budownictwa infrastrukturalnego, gdzie zajmuje się zarządzaniem kontraktem pod względem formalnym i kosztowym. Jest odpowiedzialna przede wszystkim za realizację inwestycji zgodnie z warunkami kontraktowymi, opisem przedmiotu zamówienia oraz obowiązującymi przepisami prawa. Specjalista w zakresie procedury roszczeń oraz analizy ryzyka wiążącego się z realizacją inwestycji.

Zbigniew J. Boczek

Niezależny Doradca i Konsultant, SIDIR

Arbiter Sądu Arbitrażowego Pomorza Zachodniego i Arbiter Sądu Arbitrażowego przy SIDiR,
Wice Prezes i Prezes Sądu Arbitrażowego przy SIDiR w Warszawie specjalizującego się w sporach budowlanych (2006 do 2017). Redaktor naczelny Biuletynu „Konsultant SIDiR” (2006 do 2017). Uczestniczy jako arbiter, rozjemca, mediator, doradca i konsultant w realizacji inwestycji budownictwa ogólnego i przemysłowego według prawa zamówień publicznych, międzynarodowych procedur FIDIC i Banku Światowego. Ekspert finansowy w ocenach opłacalności inwestowania. Profesjonalnie zarządzający projektami, członek International Project Management Association. Autor książek oraz wykładowca procedur i zagadnień formalno-prawnych realizacji inwestycji budowlanych na studiach podyplomowych Politechniki Wrocławskiej, Politechniki Poznańskiej i Politechniki Gdańskiej, seminariach, oraz szkoleniach. Wykorzystuje swoje wieloletnie doświadczenie w realizacji inwestycji celu publicznego, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, oraz finansowanych przez Banki komercyjne i Bank Światowy.

Autor książek: „Wycena nieruchomości i przedsiębiorstw” wyd. 1995, „Opłacalność inwestowania w nieruchomości i przedsiębiorstwa” wyd. 1996, „Wycena nieruchomości w gospodarce rynkowej” wyd. 1998, „Wycena nieruchomości - wydanie 2000”, "Międzynarodowe procedury realizacji inwestycji według FIDIC i Banku Światowego" wyd. 2006, „Realizacja inwestycji celu publicznego oraz procedury FIDIC i Banku Światowego” wyd. 2008, „Realizacja inwestycji budowlanych w systemie zamówień publicznych, oraz procedury FIDIC” wyd. 2009 - oraz wydanie poprawione i uzupełnione z roku 2010, oraz kolejne wydania z roku 2012, 2013 i 2015.

Autor 107 publikacji i 21 skryptów z zakresu wyceny nieruchomości, zasad funkcjonowania rynku nieruchomości, wyceny i oceny przedsiębiorstw, zagadnień ekonomiczno - finansowych, zarządzania projektami, zagadnień formalno-prawnych oraz międzynarodowych procedur realizacji inwestycji i procedur FIDIC w budownictwie. Autor komentarzy wykorzystania Warunków Kontraktowych FIDIC w zgodności z przepisami obowiązującego prawa w zamówieniach publicznych.

Agata Kukawka

Radca prawny, Kancelaria WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr

Członek zespołu projektów infrastrukturalnych, współpracuje z zespołami prawa zamówień publicznych oraz fuzji i przejęć.
Posiada kilkuletnie doświadczenie w doradztwie prawnym z zakresu projektów infrastrukturalnych, zarówno na rzecz zamawiających, jak i wykonawców. Doradza podmiotom gospodarczym na wszystkich etapach realizacji inwestycji budowlanych, w tym także na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Zajmuje się m.in. opracowywaniem i weryfikacją projektów umów oraz przygotowaniem analiz prawnych na zlecenie polskich i zagranicznych podmiotów gospodarczych, a także obsługą sporów sądowych dotyczących realizacji umów, w tym umów realizowanych w oparciu o wzory umowne FIDIC.
Wspiera klientów z sektorów: drogowego, kolejowego, energetycznego, transportu publicznego, gazowo-paliwowego, jak również z branży wodociągowo-kanalizacyjnej.

Michał Lempkowski

Inżynier Konsultant / Ekspert ds. analiz terminowych i kosztowych, CCM Construction & Claims Management , SIDIR

Inżynier budownictwa specjalności budowa dróg i mostów. Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej i Geodezji Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie oraz studiów podyplomowych na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej w zakresie zarządzania w budownictwie – studia podyplomowe akredytowane przez CIOB (The Chartered Institute of Building, Londyn).

Niezależny Inżynier Konsultant Stowarzyszenia Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców (SIDiR), z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu roszczeniami na dużych kontraktach infrastrukturalnych (drogowych i kolejowych), realizowanych w oparciu o Prawo Zamówień Publicznych i międzynarodowe standardy umowy FIDIC (czerwona i żółta książka), Biegły Sądowy ad hoc. Specjalizuje się w świadczeniu usług z zakresu doradztwa kontraktowego, w tym identyfikacją ryzyk kontraktowych i minimalizacją skutków ich ewentualnego zmaterializowania się, kosztami, harmonogramowaniem, przygotowywaniem opinii oraz podejmowaniem w imieniu i na rzecz podmiotów gospodarczych prób polubownego rozwiązywania sporów powstałych na tle realizowanych umów o roboty budowlane i/lub prace projektowe.

Współautor i autor szeregu opinii prywatnych, na rzecz zamawiających i wykonawców oraz opinii biegłego z postanowienia sądów powszechnych.

Jest członkiem Mazowieckiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa i posiada uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robót budowlanych w specjalności drogowej, inżynieryjnej mostowej i inżynieryjnej kolejowej.

Marta Midloch

Partner, radca prawny, Kancelaria WKB Lawyers

Współkieruje zespołem projektów infrastrukturalnych oraz zespołem rynków kapitałowych (papiery udziałowe).
Wspiera zamawiających, wykonawców oraz partnerów konsorcjum na wszystkich etapach realizacji projektów infrastrukturalnych.
Doradza klientom z sektora energetycznego, gazowo-paliwowego, chemicznego, drogowego, kolejowego, transportu publicznego oraz wielu innych branż.
Doradza również w transakcjach w ramach postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych.
Specjalizuje się także w doradztwie prawnym w ramach transakcji fuzji i przejęć, w tym transakcji z elementami prawa rynku kapitałowego, doradza w zakresie obowiązków informacyjnych spółek publicznych, kwestiach regulacyjnych (m.in. w odniesieniu do towarowych instrumentów pochodnych).

Jacek Piliszek

Country Contract Manager, Astaldi

Dr inż. Absolwent Politechniki Warszawskiej, wydział Inżynierii Lądowej. Konsultant. Rzeczoznawca majątkowy. Ekspert, Rozjemca i Wykładowca z listy SIDiR. Arbiter Sądu Arbitrażowego przy SIDiR. Biegły ad – hoc powoływany przez sądy i prokuratury. Posiada wieloletnie doświadczenie uzyskane w różnych fazach procesu inwestycyjnego, również w pracy w Delegacji/Reprezentacji Komisji Europejskiej w Polsce. Zajmuje się różnymi zagadnieniami formalnymi i inżynierskimi , pomagając zarówno właścicielom, zamawiającym, inwestorom jak i wykonawcom w dokonaniu prawidłowych wyborów dotyczących różnych problemów powstałych w: przygotowaniu budowy , realizacji i eksploatacji obiektów budowlanych. Kierował zespołami Inżyniera Kontraktu w kilkudziesięciu projektach różnych branż. Brał udział w kilkunastu komisjach rozjemczych. Przeprowadził ponad 100 szkoleń z zakresu: Warunków Kontraktowych FIDIC, prawa budowlanego i zarządzania procesami inwestycyjno – budowlanymi .

Małgorzata Rogowicz-Angierman

Parter, Radca prawny, Vintage Consulting

Specjalizuje się w prawie gospodarczym, w tym w kontraktach według wzorów FIDIC. Doświadczenie zdobywała jako radca prawny, jak również jako członek organów zarządzających podmiotami gospodarczymi w Polsce i zagranicą. Jako doradca lub rozjemca bierze udział w inwestycjach budowlanych realizowanych na podstawie kontraktów FIDIC, współfinansowanych ze środków UE, Banku Światowego.
Radca prawny od 1984 roku, arbiter, rozjemca FIDIC. W latach 2010 - 2013 Prezes Sądu Arbitrażowego przy Stowarzyszeniu Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców w Warszawie. Prowadzi szkolenia w zakresie prawa budowlanego, realizacji inwestycji budowlanych według prawa polskiego oraz międzynarodowych standardów budowlanych FIDIC, roszczeń i rozstrzygania sporów w inwestycjach budowlanych.

Hanna Talago-Sławoj

Prezes Zarządu, Centrum Obsługi Zamówień Publicznych

Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa Europejskiej Wyższej Szkoły Prawa i Administracji w Warszawie, a także filolog, absolwentka Wydziału Neofilologii na kierunku Iberystyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ekspert i wykładowca zamówień publicznych, posiadająca wieloletnie doświadczenie w problematyce zamówień publicznych (od 1993 r.). Były współpracownik Samodzielnego Zespołu ds. Zamówień Publicznych w URM, kierowanego przez późniejszego Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Od 1994 r. wykładowca zamówień publicznych, trener późniejszych trenerów, arbitrów oraz ekspertów, a także długoletni wykładowca na wielu szkoleniach otwartych i dedykowanych dla licznych zamawiających i wykonawców, w tym sektorowych. Wykładowca w kolejnych edycjach "Podyplomowego Studium Zamówień Publicznych" w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie (aktualnie Akademii Leona Koźmińskiego). Długoletni doradca klientów, głównie korporacyjnych, w zakresie problematyki zamówień publicznych.
Ekspert kolejnych komisji sejmowych (w tym ostatniej, powołanej we wrześniu 2009 r.) zajmujących się nowelizacjami prawa zamówień publicznych. Współautorka Podręcznika Zamówień Publicznych wydanego w 2001 r. przez Centrum Zamówień Publicznych sp. z o. o. oraz siedmiu suplementów wydanych do przedmiotowego podręcznika w przeciągu następnych 3 lat. Autorka poradników nt. zamówień publicznych, m.in. specjalistycznego poradnika poświęconego sporządzaniu dokumentacji przetargowej pt. "Specyfikacja istotnych warunków zamówienia" oraz poradnika zatytułowanego "Zamówienia sektorowe", wydanego przez Urząd Zamówień Publicznych. Współautorka "Podręcznika Realizacji Zamówień Publicznych" opracowanego i wydanego w roku 2003 w ramach programu PHARE. W 2004 r. znalazła się, jako jedna z pierwszych, w gronie osób, które pomyślnie zdały egzamin na atestatorów zorganizowany przez UZP (w okresie obowiązywania instytucji atestatora, tj. w latach 2004-2007, uprawnienia takie w Polsce uzyskało zaledwie 30 osób).

Krzysztof Woźnicki

Doradca i Konsultant, Krzysztof Woźnicki KONSULTING, SIDIR

absolwent Politechniki Warszawskiej (Wydz. MEiL), Inżynier Europejski, ekspert na liście FIDIC, Senior Prezes SIDIR, członek i przedstawiciel krajowy DRBF, amerykańskiego stowarzyszenia wiodącego w dziedzinie rozstrzygania sporów. Prowadzi wykłady na studiach podyplomowych i szkolenia w Polsce i Wielkiej Brytanii. Zarządzający roszczeniami, rozjemca w licznych sporach, Arbiter Sądu Arbitrażowego SIDiR oraz KIG, Witness Expert przed Sądem Arbitrażowym ICC w Paryżu.

Paweł Zejer

Członek Zarządu Instytut Analiz Budowlanych INAB.pl

Absolwent Politechniki Łódzka, Wydziału Architektury, Budownictwa i Inżynierii Środowiska (1995) oraz Wydziału Zarządzania i Organizacji (1999).
Współpracując z dużymi firmami inżynierskim miał okazję kierować jak i brać udział w przygotowaniu i realizacji kilku znaczących projektów. W latach 1995-2002 zaangażowany w przygotowanie i monitorowanie realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej będących wsparciem procesu przygotowania Polski do członkostwa w Unii. W latach 2002-2003 zdobywa praktykę międzynarodową pracując w firmie Scott Wilson w Wielkiej Brytanii, projektując infrastrukturę jak również biorąc udział w opracowaniu strategii holdingu na przyszłość. Po powrocie do kraju do roku 2006 zarządza przygotowaniem kilkudziesięciu projektów infrastrukturalnych do finansowania ze środków międzynarodowych instytucji finansowych. Od 2006 poświęca czas na kierowanie zespołami zarządzającymi budową. Kluczowymi projektami są „Rekultywacja składowiska odpadów Maghtab” (Malta, 2006) o wartości ponad 10 mln Euro oraz w okresie 07/2007 do 03/2009 „Rozbudowa Międzynarodowego Portu Lotniczego Warszawa Okecie – Terminal 2 wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną” o wartości inwestycji około 250 mln USD. Od 08/2009 do 05/2011 zarządza projektem „Opracowanie studium wykonalności modernizacji i rozbudowy Warszawskiego Węzła kolejowego” o wartości około 6,5 mln Euro.

Od roku 2002 dzielił obowiązki kierownika projektu z opracowaniem ponad 30 niezależnych opinii, w których udzielano odpowiedzi na takie zagadnienia techniczne jak: (i) należne przedłużenie terminu realizacji inwestycji z powodu przeszkód w jej realizacji, (ii) koszty związane z takim przedłużeniem, (iii) przyczyny awarii budowalnych i/lub powstania.

Marcin Zeszutek

Kierownik Centrum Odzysku Energii w Gdańsku, Dalkia Wastenergy

dyrektor kontraktów budowlanych z zakresu gospodarki odpadami, certyfikowany edukator i trener World Rugby, lider zespół projektowych i kontraktowych, prelegent na konferencjach, twórca innowacyjnych technik rozwoju kompetencji inżynierów, były członek rady Pomorskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
Praktyk zarządzania projektami budowlanymi. W swojej karierze zawodowej prowadził kontrakty głównie z zakresu gospodarki odpadami, w tym jako dyrektor kontraktu/ przedstawiciel wykonawcy projektował i budował zakłady gospodarki odpadami w Kępnie, Kamieńsku i Gdańsku, o wartości odpowiednio 30 mln zł każdy. Jako członek zarządu czołowego developera w Trójmieście prowadził bezpośrednio ponad 40 osobowy zespół wsparcia technicznego, który zajmował się przygotowaniem inwestycji od strony technicznej, wykończeniem mieszkań i biur pod klucz, a także działem jakości i usługi gwarancyjnej. W ostatnim czasie pracował przy budowie spalarni odpadów w Szczecinie realizując kontrakt o wartości powyżej 200 mln złotych, a obecnie pracuje na kontrakcie budowy spalarni odpadów w Gdańsku realizowanej w trybie zaprojektuj, wybuduj i zarządzaj o wartości powyżej 400 mln zł. Od początku swojej kariery zawodowej realizuje kontrakty w oparciu o warunki kontraktowe FIDIC. Wierzy w ludzi, stawiając cele i wyzwania rozwija swoich pracowników. Łączy tradycyjne i zwinne metody zarządzania, które poznał podczas rozwoju swojej kariery sędziego międzynarodowego w rugby. Nastawiony na współpracę i poszukiwanie efektu synergii. Każde potknięcie jest dla niego drogą, kolejnym etapem do osiągnięcia zakładanego sukcesu. Uważa, że w życiu nie ma porażek – są wyzwania, którym musimy sprostać.