DIGITAL CUSTOMER CARE 2022 – PRZYSZŁOŚĆ W CYFROWYM ŚWIECIE

VI edycja

Data rozpoczęcia:
29.09.2021
Data zakończenia:
30.09.2021

Aleksander Pruziński

DirectorSalesforce.com, Deloitte Advisory spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Lider zespołu transformacji obsługi klienta w Deloitte Digital. Jego praktyka, obejmująca zarządzanie zróżnicowanymi projektami IT, konsulting i wiedzę techniczną, przynosi realną wartość dodaną dla klientów. Aleksander zdobył ponad 15 lat doświadczenia we wdrożeniach kompleksowych rozwiązań technologicznych, pracując zawsze na styku biznesu i technologii. Jego doświadczenie obejmuje wdrożenia systemów do obsługi klienta, pracownika oraz… platformę eLearningową dla polskich szkół, z której korzystało kilkaset tysięcy uczniów i nauczycieli.

Katarzyna Czuchaj-Łagód

Dyrektorka Zarządzająca, Mobile Institute

Współzałożycielka i Dyrektorka Zarządzająca nowoczesnej firmy badawczej Mobile Institute specjalizującej się w śledzeniu trendów konsumenckich i wielokanałowym monitoringu satysfakcji klientów oraz dostarczającej narzędzia dialogu marek z konsumentami, m.in. widżety dedykowane e-commerce oraz społeczności wokół marek. Ekspert i członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej i doradca strategiczny w marek obszarze badań, e-commerce i reorganizacji procesów zgodnie z podejściem customer-centric. Autorka i współautorka wielu publikacji o zachowaniach zakupowych konsumentów w Polsce i ważnych społecznie trendach, m.in. „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, „Sklepy przyszłości”, „Smart Living”, „Slow life”, „Customer Listening”, “Green Generation”, “Siła Kobiet”. Długoletni dyrektor działów Marketingu, Rozwoju i Badań, m.in. w firmach grupy European Directories. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i certyfikowany marketer Chartered Institute of Marketing.

Katarzyna Wielgosz

Business Development Manager, Mobile Institute

Menedżerka do spraw rozwoju w firmie badawczo-technologicznej Mobile Institute specjalizującej się w badaniach konsumenckich, trendach konsumenckich , wielokanałowym monitoringu satysfakcji klientów „customer listening” oraz dostarczaniu rozwiązań technologicznych usprawniających wzrost e-commerce.
Odpowiedzialna za kontakt z klientami oraz koordynację współpracy w ramach realizowanych projektów badawczych. Zajmuje się aktywnie rozwojem biznesu oraz implementacją rozwiązań wspierających firmy w pozyskiwaniu wiedzy o konsumentach.
Doświadczenia eksperckie na stanowiskach menedżerskich zdobywała w międzynarodowych firmach operujących na rynku lokalnym oraz duty free w działach handlowym, marketingowym i operacyjnym.
Współpracowała m.in..z branżą kosmetyczną , modową, wnętrzarską, FMCG, automotive

Joanna Wcisło

Dyrektor Multikanałowego Centrum Komunikacji, Santander Bank Polska SA

Ma ponad 24 letnie doświadczenie w obszarze zarządzania obsługą klienta w obszarze contact center, strategii obsługi klienta, zarządzania procesowego, sprzedaży i rozwoju technologii, która wspiera klientów i pracowników w korzystaniu z usług i produktów.
W Santander Bank Polska zarządza telefoniczną i zdalną obsługa klienta w kanałach elektronicznych.
Swoją wiedzę i doświadczenie budowała pracując w branży finansowej i telekomunikacyjnej zarządzając bardzo dużymi grupami pracowników (od 300 do 1800) w różnych lokalizacjach rozproszonych po całym kraju. Ma za sobą 3 duże wdrożenia systemów contact center w 3 dużych spółkach, robotyzację i wdrożenie chatbotów oraz wspólnie z zespołami, z którymi zarządzała zdobywała najwyższe noty za doskonałą jakość obsługi klienta.

Mateusz Zybert

Project Manager, Koordynator zespołu ds. doświadczenia klienta, mBank S.A.

„Zróbmy To!”... Na tym mógłbym skończyć moje „BIO”. Te słowa najlepiej mnie definiują. Jako niepoprawny optymista i zwolennik podejścia „Nie wiesz czy to zadziała… Przetestuj to” możesz być pewien/ pewna, że dam siebie wciągnąć nawet w najbardziej „szalone” projekty.
A klasycznie….Jestem absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego na kierunkach Ekonomia, Finanse i Rachunkowość, Administracja i Historia. Od 2012 r. pracuję w mBanku. Od początku pracy zawodowej odpowiedzialny jestem między innymi za współtworzenie, monitoring oraz rozwój procesów posprzedażowych w kanałach zdalnych oraz procesów reklamacyjnych. Od 2017 r. prowadzę projekty z zakresu budowania CX w całej grupie mBanku. Poza funkcją Project Managera i koordynatora zespołu CX, jestem moderatorem Design Thinking. W swojej pracy chętnie wykorzystuję narzędzia empatyzacji. Uważam, że Design Thinking pozwala popełniać błędy, wyciągać z nich wnioski oraz tworzyć z rzeczy dobrych, jeszcze lepsze. Prywatnie jestem zakochany w polskich Tatrach, ale i Himalaje nie są mi obce.

Piotr Kawalec

Customer Care designer, Omnichannel Communication expert, Channel Director, Focus Telecom Polska Sp. z o.o.

Absolwent UJ, AGH, WSE, WSEiI od kilkunastu lat związany z branżą IT oraz pracą w Channel Sales.
Customer Care Designer - wykonawca dziesiątek audytów dotyczących procesu obsługi klienta.
Omnichannel Communication Expert - wspierający integrację kanałów komunikacji w procesie obsługi klienta. Wyznawca i propagator Procesowej Obsługi Klienta wprowadzającej usystematyzowane Customer Journey w każdej organizacji.
Uważa, że "mierzyć znaczy wiedzieć" - tylko policzalne dane pozwalają na podejmowanie świadomych decyzji biznesowych.

Marcin Ledworowski

Członek Zarządu Banku Pocztowego.

Odpowiada za Obszar Biznesu i Informatyki. Ukończył studia telekomunikacyjne na Uniwersytecie Technologiczno – Przyrodniczym w Bydgoszczy, a także studia podyplomowe MBA w Gdańsku na GFKM we współpracy z University of Strathclyde Glasgow i Uniwersytetem Gdańskim. Zaczynał jako programista systemów bankowych i finansowych. W Banku Pocztowym i Poczcie Polskiej w latach 1995– 2005 był szefem i uczestnikiem wielu projektów informatycznych i finansowych w różnych rolach menedżerskich.
W ramach działalności konsultingowej, realizował projekty w zakresie strategii i zarządzania IT. W latach 2006 - 2007 pracował w pionach sprzedaży i marketingu nowych operatorów komórkowych GSM, biorąc udział w tworzeniu marki Play (P4) i Extreme Mobile (Centernet). W latach 2009-2020 związany z Grupą BIK, gdzie jako Wiceprezes Zarządu BIG InfoMonitor SA odpowiadał za marketing, IT oraz nowe produkty, a następnie w BIK SA jako m.in. Dyrektor Operacyjny.
Współtwórca portalu HomoDigital.pl, poświęconego tematyce sztucznej inteligencji i wyzwaniom cyfrowego świata. W latach 2014-2017 członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej. W latach 2013-2018 wykładowca ryzyka finansowego na studiach MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu i Bydgoszczy. Obecnie wykładowca na studiach MBA we Francuskim Instytucie Zarządzania w Warszawie.

Adrian Kurowski

Dyrektor Visa w Polsce

Dyrektor Visa w Polsce, z dwunastoletnim stażem w organizacji. Na co dzień odpowiada za polski rynek i kształtuje relacje z wydawcami kart Visa – bankami i fintechami oraz z agentami rozliczeniowymi, którzy współpracują z firmami przyjmującymi płatności kartami, czyli sklepami. Wcześniej w firmie doradczej KPMG oraz w Polbank EFG. Absolwent Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie (obecnie Akademia Finansów i Biznesu Vistula).
W ramach hobby kolekcjonuje karty płatnicze. W jego klaserze znajduje się już ponad 250 egzemplarzy wydanych na jego imię i nazwisko. Interesuje się także aplikacjami mobilnymi, zastanawiając się, co można zrobić w nich lepiej i w sposób bardziej dopasowany do potrzeb użytkowników.

Adam Kokoszkiewicz

Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Polskim Standardzie Płatności Sp. z o.o.

Uzyskał dyplom Master of Business Administration w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Jest także absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych) oraz Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie (Wydział Rekreacji i Turystyki).

Z branżą płatności związany jest od ponad 20 lat.

Obecnie, od lipca 2014 roku, jako Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Polskim Standardzie Płatności Sp. z o.o. (operator płatności BLIK) odpowiedzialny jest za pozyskiwanie klientów z obszaru bankowości, agentów rozliczeniowych i integratorów eCommerce. Odpowiada za budowanie relacji oraz współpracę biznesową z uczestnikami rynku płatności mobilnych. Do jego obowiązków należy także zarządzanie procesem sprzedaży oraz negocjowanie umów z zachowaniem reżimów regulatorskich dla systemu płatniczego (Prawo Bankowe, NBP, KNF, UOKiK).

Poprzednio, od 2001 roku w Elkart Sp. z o.o. (Grupa Kapitałowa PWPW S.A.) zajmował się sprzedażą i współpracą z kluczowymi klientami.
Następnie od 2004 roku jako Szef Działu Handlu i Marketingu oraz samodzielny Prokurent odpowiadał za działalność handlową spółki Elkart. Kolejno jako Dyrektor Działu Handlu i Rozwoju Biznesu, a następnie Dyrektor Handlowy kompleksowo kierował działaniami z obszaru rozwoju i sprzedaży produktów oraz usług outsourcingowych dla sektora finansowo-bankowego.
W 2013 roku, jako Prezes Zarządu Elkart Sp. z o.o., odpowiedzialny był za proces połączenia ze strukturami właścicielskimi, a w szczególności za utrzymanie relacji z klientami i kontynuację ciągłości produkcyjno-biznesowej.
Po zakończeniu procesu inkorporacji, w latach 2013 - 2014, jako Pełnomocnik Zarządu ds. Elektronicznych Instrumentów Płatniczych, koordynował synergię produktowo-usługową w zakresie szeroko rozumianego pieniądza elektronicznego w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.

Pracował także na kierowniczych stanowiskach sprzedażowych w firmie LoJack Polska Sp. z o.o. oraz Polskim Centrum Marketingowym Sp. z o.o.

Adam Kokoszkiewicz ukończył liczne szkolenia z zakresu profesjonalnej prezentacji, zarządzania sprzedażą, public relations oraz doskonaleniem umiejętności menedżerskich.
Dodatkowo w 2008 roku uzyskał certyfikat Audytora Wiodącego w zakresie BCM (Business Continuity Management).
Posiada także doświadczenie we wdrożeniu Zintegrowanego Systemu Zarządzania opartego na normach ISO 9001 (Zarządzanie Jakością), ISO 27001 (Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji) oraz BS 25999 (Zarządzania Ciągłością Biznesową).

Joanna Seklecka

Prezes Zarządu eService Sp. z o.o.

Jest znaną postacią świata płatności bezgotówkowych, laureatką licznych nagród i wyróżnień, wśród których ważne miejsce zajmuje tytuł Najbardziej wpływowa kobieta branży płatniczej 2020 oraz 2021. Kierowana przez nią firma – eService jest liderem polskiego rynku akceptacji kart płatniczych i największym agentem rozliczeniowym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na obszarze 11 krajów UE obsługuje blisko 500 tys. terminali płatniczych, których roczne obroty przekraczają 165 mld złotych. Firma dostarcza też nowoczesnych rozwiązań płatniczych dla handlu internetowego – eCommerce i mCommerce.
Joanna Seklecka jest absolwentką SGH w Warszawie oraz studiów doktoranckich na kierunku Zarządzanie. Ukończyła elitarny Stanford Executive Program, prowadzony przez Stanford University Graduate School of Buisness. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała w branżach: gier komputerowych, doradztwa i audytu. Karierę w eService rozpoczęła w 2004 roku, jako dyrektor Departamentu Finansów i Księgowości, by po siedmiu latach przyjąć stanowisko wiceprezesa Zarządu eService S.A., należącej do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Odpowiadała na nim za biznesowe i finansowe aspekty funkcjonowania Spółki, a w 2014 r., koordynowała jej przekształcenie i wejście w skład notowanej na NASDAQ, międzynarodowej grupy EVO Payments. Została w niej General Managerem, a następnie, w październiku 2017 r. została powołana na stanowisko prezesa Zarządu eService Sp. z o.o., na którym odpowiada za cały obszar CEE Grupy EVO Payments.

Krystian Wesołowski

Szef zespołu sprzedaży Grupa Blue Media

Krystian Wesołowski jest związany z Grupą Blue Media od 2005 r. Obecnie jako Szef zespołu sprzedaży opiekuje się obszarem usług płatniczych. Wcześniej pracował na wielu stanowiskach kierowniczych, w tym jako Dyrektor Zarządzający spółki Blue Finance. Brał udział w opracowywaniu strategicznych projektów biznesowych Blue Media, m.in. internetowych doładowań telefonów na kartę, systemu szybkich międzybankowych przelewów BlueCash, pożyczek społecznościowych Kokos.pl czy platform transakcyjnych do sprzedaży ubezpieczeń.
W obszarze płatności koncentruje się na rozwijaniu usług typu „white label”, modernizacji rozwiązań dla platform open source, tworzeniem rozwiązań dla marketplace’ów oraz cyfryzacją usług związanych z pobieraniem opłat publiczno-prawnych. Obecnie współtworzy także strategię Blue Media związaną z obszarem nowych usług płatniczych PSD2, usług weryfikacji tożsamości i przekazywania danych w branży e-commerce.
Specjalista w zakresie strategii biznesowej, zarządzania zespołem, opracowywania modeli biznesowych, sprzedaży i zarządzania relacjami z klientami. Jako ekspert Blue Media publikuje artykuły i opracowania branżowe, a także wygłasza wykłady na konferencjach tematycznych poświęconych tematyce płatniczej, ubezpieczeniowej i ecommerce.
Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami. Certyfikowany kierownik projektu w International Project Management Association. Zawodowo od początku swojej kariery koncentrował się na obsłudze klienta i sprzedaży. Prywatnie jest zapalonym majsterkowiczem, pasjonatem filmów i trekkingu.

Justyna Skorupska

Board Representative for CX Services, Omnichannel Expert, e-point SA

Ekspert rynku e-commerce. Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, której była współzałożycielką. Członek Rady ds. Cyfryzacji w latach 2016-2018 . W 2016 nominowana przez branżę na „Osobowość polskiej gospodarki cyfrowej”. Autorka popularnej książki "E-commerce. Strategia-Zarządzanie-Finanse". Już ponad 20 lat działa na rynku IT oraz e-commerce jako doradca, mentor oraz manager. Skutecznie łączy wiedzę IT z doświadczeniem biznesowym. Zaangażowana w realizację projektów transformacji cyfrowej w polskich firmach. Pracowała dla firm takich jak FORTE SA, Amica Group, CCC SA, Iglotex SA, Leifheit Polska, Conrad Electronic Polska, Komfort S.A., Grupa PWN SA, Santander Bank, Polkomtel SA czy TIM S.A. Doskonale zna i rozumie potrzeby biznesowe przedsiębiorstw, zarówno tych z sektora B2B, jak i B2C. Ostatnio specjalizuje się we wdrażaniu modelu B2B2C. Dzieli się także swoją wiedzą - prowadzi zajęcia z handlu internetowego w Akademii Leona Koźmińskiego i na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz z zarządzania projektami w Collegium Civitas.

Łukasz Trzaska

Dyrektor rozwoju DXP w e-point SA

Ekspert w dziedzinie rozwoju systemów klasy enterprise, architekt rozwiązań wspierających relację z klientem m.in. w sektorze bankowym i energetycznym. Menedżer projektów z obszaru transformacji cyfrowej, od ponad 15 lat związany z branżą IT. Współtworzył systemy m.in. dla Vodeno, Aleo.com, innogy Stoen Operator czy też ING Commercial Finance. W e-point SA odpowiada za rozwój Digital Experience Platforms (DXP) - nowej klasy rozwiązań technologicznych, których celem jest zapewnienie najwyższego poziomu cyfrowych doświadczeń klienta (CX).

Daria Sulgostowska

Head of Corporate Communication & Sustainability, Grupa CCC

Ekspertka w dziedzinie komunikacji korporacyjnej oraz kryzysowej, której bliska jest idea odpowidzialnego biznesu. Kieruje zespołem Komunikacji Korporacyjnej oraz Zrównoważonego Rozwoju CCC, jednocześnie pełniąc funkcję rzeczniczki prasowej Grupy. Jest również odpowiedzialna za komunikację wewnętrzną, realizuje projekty z zakresu employer brandingu. Wcześniej m.in. rzeczniczka OTCF, właściciela marki 4F, gdzie od podstaw budowała pion komunikacji korporacyjnej. Doświadczenie zdobywała również w branży energetycznej - przez 4 lata pracowała w zespole komunikacji fińskiej firmy Fortum. Związana także z działalnością sportową, jest trenerką tenisa ziemnego i wykładowcą na konferencjach dedykowanych trenerom sportu. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Marta Czapik

Partner Microsoft, właścicielka marki Legalna Marta, twórca kursów online „Microsoft 365 dla prawników” oraz „Rozwiń swój biznes z Microsoft 365”.

Od 7 lat współpracuję z firmą Microsoft. Na co dzień uczę pracowników biurowych korzystania z najnowszej technologii i doradzam jakie rozwiązanie wybrać w konkretnych scenariuszach. Usprawniam komunikację w firmach z wykorzystaniem możliwości Office 365. Często nazywają mnie tłumaczem z języka IT na polski, ponieważ codziennie dzielę się wiedzą w przyjazny sposób na LinkedIn oraz YouTube – bez języka technicznego i sprzedażowego. W kursach online mojego autorstwa wzięło udział ponad 5 000 osób. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, na szkoleniach zamkniętych, przeszkoliłam łącznie ponad 2 500 osób z różnych firm.

Łukasz Lewandowski

CEO PerfectBot

Przez wiele lat był wiceprezesem Grupy K2 odpowiedzialnym za zarządzanie agencją interaktywną K2, a następnie za rozwój nowych przedsięwzięć technologicznych.
Aktualnie odpowiada za rozwój rozwiązania PerfectBot (znanego wcześniej jako K2Bots.AI), dedykowanego do automatyzacji obsługi klienta w branży Ecommerce.
PerfectBot zautomatyzował już ponad 3 miliony rozmów na chat dla takich firm jak IKEA, Reserved, Sinsay, House, Cropp, Mohito, 4F, Diverse czy Displate.
Rozwiązanie charakteryzuje się skutecznością automatyzacji obsługi klienta na poziomie 50-70% i co unikalne - miarodajną metodą jej oceny.

Robert Wojciechowski

Prezes Zarządu CEO, Izba Gospodarcza Blockchain i Nowych Technologii, OAAM Consulting LTD

Ekspert w dziedzinie strategicznego marketingu i zarządzania w różnych branżach. W swojej 30 letniej karierze pracował dla czołowych firm z branż E-Commerce, Facility Management i Media. Od 2000 roku wspierał ponad 270 projektów. Uczestniczył także w tworzeniu m.in Związku Kontroli Dystrybucji Prasy i Polskiego Badania Czytelnictwa. W 2000 roku organizował również Polskie Badania Internetu, których był Prezesem Zarządu. Od 4 lat związany zawodowo z branżą blockchain. Od początku powstania Prezes Zarządu Izby Gospodarczej i Nowych Technologii. Wspiera podmioty w strategii blockchain, crowdfundingu oraz tokenizacji. Od 2000 roku współpracował z ponad 270 projektami. Prywatnie mocno zaangażowany społecznie w działania lokalne i na rzecz dzieci i edukacji. Ojciec czwórki dzieci.

Rafał Kiełbus

Blockchain Developer at Blockchain Development Foundation

Z technologią blockchain i walutami cyfrowymi od 2011 roku. Od ponad czterech lat zawodowo programista blockchain w kilku projektach. Kilkanaście wystąpień na konferencjach blockchain/krypto z technicznymi wystąpieniami o działaniu technologii blockchain, jej możliwościach i ograniczeniach, bezpieczeństwie walut cyfrowych, działaniu i tworzeniu smart-kontraktów. Wykładowca na studiach podyplomowych w SGH na kierunku "Blockchain: prawo, biznes, technologia". Współzałożyciel i członek zarządu Izby Gospodarczej Blockchain i Nowych Technologii, członek Polskiego Stowarzyszenia Bitcoin.

Łukasz Gębski

Chief Executive Officer, Teleperformance Poland

Z obszarem Customer Care związany jest od przeszło 20 lat. Od dwóch lat w Teleperformance odpowiada za całościowy rozwój biznesu w Polsce, współpracując z międzynarodowymi topowymi klientami z branży nowych technologii nad innowacyjnymi i bezpiecznymi metodami obsługi, które Teleperformance jako globalny lider CCS i CX wprowadza na świecie. Zanim dołączył do Teleperformance, Łukasz Gębski przez pięć lat obejmował stanowisko Country Managera (CEO) w Armatis-lc Polska, odnosząc szereg sukcesów komercyjnych i biznesowych, nawiązując współpracę m.in. z Ryanair, Wizzair, BNP Paribas Bank Polska, Alior Bank, Axel Springer Niemcy. W swojej wcześniejszej karierze związany był głównie z obszarem bankowo-finansowym, pracując między innymi dla Citibank Poland jako Dyrektor Departamentu M&A, BNP Paribas - jako Członek Zarządu Cetelem Bank Polska SA, w Vivus oraz Creamfinance.
Łukasz Gębski jest doktorem nauk ekonomicznych i wykładowcą w Szkole Głównej Handlowej (Kolegium Ekonomiczno-Społeczne) w Zakładzie Doradztwa i Usług Finansowych Instytutu Bankowości SGH. Jest też członkiem Komitetu Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce i Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego.

Sebastian Sołtys

Dyrektor ds. logistyki LPP SA

Sebastian Sołtys, związany z LPP od 14 lat. Obecnie odpowiedzialny za globalną sieć zaopatrzenia i dystrybucji Grupy LPP, jednej z najdynamiczniej rozwijających się firm branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, która dystrybuuje rocznie przeszło 259 mln sztuk odzieży na 38 rynków świata. Na początku swojej kariery zawodowej w LPP nadzorował projekt budowy pierwszego centrum dystrybucyjnego Grupy, obecnie jednego z największych i najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie Środkowo – Wschodniej, który zapewnia płynność dostaw do stacjonarnej sieci sprzedaży marek Reserved, House, Mohito, Cropp i Sinsay. Jako dyrektor centrum dystrybucyjnego odpowiadał za koncepcje zaawansowanej automatyzacji obiektu. W kolejnych latach pełnił funkcję dyrektora ds. zarzadzania łańcuchem dostaw nadzorując budowę procesów spedycyjnych i dystrybucji międzynarodowej LPP do ponad 20 krajów. Następnie jako dyrektor logistyki zagranicznej był odpowiedzialny za stworzenie zagranicznych struktur logistyki Grupy LPP oraz uruchomienie pierwszego zagranicznego magazyn Grupy zlokalizowanego w Rosji. W latach 2018 – 2019 piastował funkcję CEO operatora logistycznego VGL Group, po czym ponownie związał się z Grupą LPP, gdzie obecnie zajmuje stanowisko dyrektora ds. logistyki. Zarządza globalnymi omnichannellowymi procesami logistycznymi LPP oraz siecią logistyczną 7 obiektów Distribution Center i Fulfillment Center LPP zlokalizowanych w 4 krajach Europy.

Michał Kluska

adwokat, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Praktyków Ochrony Danych

Adwokat i doradca, Prezes Zarządu i jeden z założycieli Stowarzyszenia Praktyków Ochrony Danych.

Specjalizuje się w obszarze ochrony danych osobowych, prywatności, nowych technologii, Internetu, usług online, reklamy i e-commerce. Doradza przede wszystkim branży finansowej, FMCG, online i produkcja/przemysł, a także healthcare.

Wielokrotnie uczestniczył podczas kontroli organu nadzoru (ostatni raz w sierpniu 2021 r.) w zakresie danych osobowych, jak również przy analizach naruszeń bezpieczeństwa, a także reprezentował Klientów w postępowaniach administracyjnych i sądowych związanych z obszarem ochrony danych osobowych.
Często wspiera Klientów na styku RODO i ustaw sektorowych jak np. UŚUDE. Pomaga i przeprowadza z Klientami analizy ryzyka / DPIA oraz audyty podmiotów przetwarzających.
Ma doświadczenie w projektach związanych z ułożeniem międzynarodowego transferu danych osobowych w grupach kapitałowych.

Uczestniczy w pracach legislacyjnych (m.in. Ustawa o prawach konsumenta) oraz konsultacyjnych. Jest prelegentem realizującym liczne wystąpienia / warsztaty np. podczas konferencji (m.in. InternetBeta, SECURE) i szkolenia (m.in. „Ochrona danych osobowych w Grupach Kapitałowych”, „Przygotowanie do RODO”).

Wykłada na licznych uczelniach wyższych. Jest współautorem komentarza do ustawy o ochronie danych osobowych.