Financial Controlling Summit 2022 - zarządzaj i kieruj zmianami

VIII edycja

Start date:
13.10.2021
End date:
14.10.2021

Krzysztof Bruliński

ekspert w zarządzaniu procesami finansowymi

Ekonomista i finansista, specjalizujący się w zarządzaniu procesami finansowymi. Przez 17 lat związany z Unilever i Coca Cola, kierował dużymi zespołami i projektami optymalizującymi wykorzystanie nowoczesnych technologii i modeli biznesowych, w tym wdrożeniami ERP (SAP) we wszystkich obszarach rachunkowości i controllingu. Odpowiedzialny za skuteczną integrację funkcji finansowych ze strategicznymi celami biznesu. Budował systemy wsparcia i motywacji, prowadził wiele szkoleń dla nie finansistów. W latach 2015-17 dyrektor finansowy w Grupie Savencia. Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego, ukończył MBA na Oxford Brookes University

Dariusz Brzeziński

CEO, Dyrektor Zarządzający BPO Champions

Ekspert w dziedzinie zarządzania strategicznego, finansów i controllingu, outsourcingu, transformacji i restrukturyzacji przedsiębiorstw oraz pozyskiwania kapitału
Menedżer, przedsiębiorca i udziałowiec kilku firm. Przez ostatnie kilkanaście lat zasiadał na stanowiskach menedżerskich i był Członkiem Zarządu w wiodących firmach w sektorze TSL, usług profesjonalnych, w tym outsourcingowych i informatycznych oraz inwestycyjnych.

Od 1991 do 2000 roku pracował w EY Polska. W okresie od 2001 do 2005 roku był Wiceprezesem i Dyrektorem ds. Operacyjnych Capgemini w Polsce. Od 2006 r. Partner w Polskim Funduszu Inwestycji. Od 2010 r. Członek Rady Fundacji Inventity. Od 2019 r. Dyrektor Zarządzający BPO Champions.
Autor i współautor wielu wdrożonych strategii zmian i rozwoju przedsiębiorstw, pozyskiwania kapitału oraz kompleksowych programów restrukturyzacji w różnych sektorach, w tym: logistycznym i transportowym, chemicznym, usług profesjonalnych, energetycznym, finansowym, ICT.
M.in. współtworzył od zera jedną z największych w Polsce sieci centrów usług biznesowych (BPO) zatrudniających ok. 8000 osób w siedmiu miastach w Polsce.

Bartosz Gayer

CGMA/ACMA – CFO i Controller finansowy

Posiada wieloletnie doświadczenie w międzynarodowych firmach. Doradca oraz członek zarządów ds. finansowych. Członek stowarzyszenia CIMA oraz Klubu Dyrektorów Finansowych Dialog. Pasjonat partnerstwa biznesowego w finansach, kierujący się zawodowym mottem: „Za każdą liczbą stoi historia”. Autor wielu artykułów i wystąpień o tematyce finansów i controllingu, wykładowca akademicki oraz trener biznesowy, uczący finansów zarówno finasistów, jak i niefinansistów.

Maciej Hochman

Dyrektor finansów i HR w Mazda Motor Poland

Posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte w obszarze finansów branży automotive w sektorze sprzedaży samochodów, kredytów, leasingu i faktoringu.
Od 2008 roku pełni funkcję Dyrektora Finansów i HR w Mazda Motor Poland. Wcześniej wiele lat związany z grupą FCA Bank (Fiat-Chrysler Automotive) gdzie pełnił funkcję m.in. Prezesa Zarządu Fidis Finance Polska, Kierownika działu Controlingu w Polsce a także Kontrolera Finansowego w centrali grupy we Włoszech.

Absolwent programu Executive MBA Szkoły Businessu Politechniki Warszawskiej, a także członek Chartered Institute of Management Accountants (CIMA)

Krzysztof Janik

Partner Zarządzający Enterprise Startup

Pasjonat controllingu mający doświadczenie w pracy w międzynarodowych korporacjach, spółkach z udziałem Skarbu Państwa, funduszu inwestycyjnym oraz współpracy z przeszło 250 przedsiębiorcami z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Polsce. Jest trzecim pokoleniem przedsiębiorców w swojej rodzinie.

Konrad Kowalczuk

CFO, Naxtbike Polska

Konrad Marchlewski

Digital Transformation. CFO. Krotoski.com

Menager z kilkunastoletnim doświadczeniem w Polsce i poza nią. W branży przemysłowej, ale również w bankowości, finansach, usługach. Digital Transformation. CFO w Grupie Krotoski. Obecne, wyjątkowe czasy wymagają wyjątkowego zaangażowania. Największe wyzwanie – jak w sytuacji braku kontaktu osobistego, skutecznie rozwijać Zespół, jak negocjować, jak utrzymać motywację. Jak być liderem on-line. Uważa, że sukces zawodowy jest wtedy, gdy jest sprawczość. W tym sensie wszyscy jesteśmy ludźmi sukcesu jako menagerowie. Mamy możliwość, a nawet obowiązek zmieniać, rozwijać, budować, inspirować. W każdej z ról jakie pełnił, uważał to za najistotniejsze zadanie i miarę sukcesu. Poleca podróże. Zarówno te rzeczywiste jak i te intelektualne. Odkrywanie nowych miejsc, poznawanie nowych ludzi. Ich kultury i historii. Również w pracy zawodowej po obszarach, które łączą kilka zagadnień, na przykład ekonomia behawioralna, zwinność organizacyjna i projektowa.

Przemysław Mocek

Dyrektor Finansowy, Pekao Leasing Sp. z o.o.

Od ponad 15 lat związany z bankowością i usługami finansowymi. Karierę rozpoczął w ING Banku, następnie wiele lat związany z Grupą Santander, dziś Dyrektor Finansowy w Pekao Leasing. Posiada bogate doświadczenie nabyte w ramach pełnienia zróżnicowanych ról finansowych i nie tylko. W trakcie swojej kariery tworzył, restrukturyzował i zarządzał zespołami finansowymi. Realizował strategiczne projekty z obszarów biznesowych, optymalizacyjnych, regulacyjnych i płynnościowych (w tym sekurytyzacje).

Przekonany, że o sile zespołu finansowego świadczą jego fundamenty, tj. wiedza, wykorzystywane narzędzia oraz procesy. Wierzy jednocześnie, że czynnikiem wyróżniającym jest bliska relacja z biznesem oraz wsłuchiwanie się w jego potrzeby.

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Bankowość oraz studiów podyplomowych na kierunku Rachunkowość i Podatki. Ukończył kwalifikację CIMA.

Jakub Neneman

Financial Planning and Appraisal Managerem – Process Data Systems w Shell Business Operations.

Studiował Ekonomię Polityczną na University of Birmingham oraz Ekonomię na University of Cambridge. Po studiach dołączył do Shell w ramach Graduate Programme. Większość swojej ośmioletniej kariery spędził w finansach – kolejno na stanowiskach Upstream Project Accountant (Aberdeen), Indirect Tax Team Manager (Kuala Lumpur) oraz FP&A Manager, Process Data and Systems. W międzyczasie zdał wszystkie egzaminy na kwalifikację CIMA. Od półtora roku jest managerem Data Science. Prowadzi zespoły w Chennai i Krakowie. Obecnie specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań sztucznej inteligencji w obszarze Finansów.
Prywatnie jest instruktorem kitesurfingu i zapalonym narciarzem. Poza technologią interesuje się geopolityką i sektorem kosmicznym.

dr hab. Andrzej Niemiec

Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego. Obecnie pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Ściśle współpracuje ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce. Jest wieloletnim sekretarzem Komisji Analizy Finansowej Rady Naukowej Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Dorobek naukowy obejmuje ponad 100 pozycji z zakresu analizy finansowej, controllingu i wyceny przedsiębiorstw. Jest redaktorem naukowym i recenzentem artykułów zamieszczonych w czasopismach polskich i zagranicznych. Ekspert w zakresie analiz ekonomicznych, controllingu, pomiaru dokonań i kluczowych mierników dokonań (KPI).

Witold Rogacki

dyrektor finansowy i operacyjny, Członek Zarządu firmy Eco and More

Dyrektor finansowy i operacyjny, Członek Zarządu firmy Eco and More - Gazeli Biznesu 2020. Przed objęciem stanowiska w Eco and More przez ponad piętnaście lat wspierał klientów PwC z wielu branż, m.in. handlu detalicznego, farmacji, produkcji, TSL, nieruchomości. Współzałożyciel jednego z największych centrum usług wspólnych w Polsce. Studiował na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, Humboldt-Universität zu Berlin oraz w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Posiada tytuł Fellow of ACCA oraz uprawnienia biegłego rewidenta

Edyta Szarska

IBCS® Certified Trainer, Controlling Partner

Edyta Szarska jest ambasadorem IBCS Institute (IBCS, International Business Communication Standards) w Polsce. Jako IBCS Certified Trainer prowadzi certyfikowane szkolenia skutecznego raportowania i prezentowania informacji zarządczej dla uczestników z różnych krajów.
Edyta jest międzynarodowym ekspertem w dziedzinie finansów i controllingu, pracuje od 2015 roku w zespole ICV International Work Group.
Po kilkunastu latach pracy w controllingu założyła firmę Controlling Partner i opracowała dziesiątki projektów koncepcyjnych dla zespołów/procesów controllingu. Uczestniczyła w procesach przygotowania dobrze znanych polskich firm do zmian właścicielskich.
Autorka publikacji w prasie fachowej, certyfikowany trener webcast i e-learning. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych SGH, liczne szkolenia i konferencje w różnych krajach (Niemcy, Chorwacja, Rosja, Wielka Brytania, Hiszpania, Austria).
Jej zawodowa wizja to praca nad ciągłym podwyższaniem poziomu świadomości controllingu poprzez dzielenie się praktycznymi rozwiązaniami dla top menedżerów. Uczestniczy w tworzeniu kultury szybkiej i jasnej informacji dla podejmowania decyzji.
Wie, że najwięcej można dostać dając i dzieląc się.

Katarzyna Szlasa

Menedżer Działu Controllingu, Grupa Vaco

Od ponad 12 lat zajmuje się controllingiem. Obecnie pełni funkcje Menedżera ds. Kontrolingu w Grupie VACO, gdzie jest odpowiedzialna m.in. za raportowanie, budżetowanie, analizę rentowności oraz wsparcie zarządów w zakresie podejmowania decyzji biznesowych dla spółek z branży usługowej, handlowej czy produkcyjnej.
Swoje doświadczenie zdobywała w Grupie Kapitałowej Impel oraz Grupie Tarczyński, zawsze ścisłe współpracując z działami finansowymi, księgowością jak i kadrą najwyższego szczebla. Na przestrzeni lat brała udział we wdrożeniu Hurtowni Danych w SAP czy QlikView, oraz projektach zwiększania efektywności działów handlowych, optymalizacji kosztowej czy budowy raportowania zarządczego.

Absolwentka Wydziału Zarządzania i Marketingu Politechniki Wrocławskiej ze specjalnością zarządzanie finansami oraz studiów podyplomowych z dziedziny Controllingu oraz analizy finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Dominika Świerczyńska

dyrektor finansowy, członek zarządu Microsoft Polska

Posiada ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu finansami w międzynarodowych organizacjach. Poprzednio pełniła Dyrektora Finansowego Grupy Enterprise Europy Środkowo-Wschodniej w Helwett Packard Enterprise. W ramach Hewlett Packard była m.in. Dyrektorem Centrum Usług Wspólnych – Centrum Doskonałości Finansowej oraz zarządzała portfolio kontraktów usługowych w Europie Zachodniej. Zanim dołączyła do HPE, pracowała w kontroli wewnętrznej UPC Polska oraz jako manager audytu w firmie audytorskiej obecnie będącej częścią KPMG. Uzyskała zarówno polski jak i międzynarodowy certyfikat w obszarze księgowości jak i wewnętrznego audytu. Jest członkiem Rady Programowej CFO klubu prowadzonego przez Harvard Business Review. Ma dwóch synów. Lubi uprawiać sport na świeżym powietrzu i podróżować.

Adam Świgulski

Group Chief Financial Officer, Grupa Vaco

Adam Świgulski, posiada ponad 20-letnie doświadczenie w przedsiębiorstwach usługowych
i produkcyjnych. W tym czasie pełnił funkcje menadżerskie w strukturach finansowych,
kontrolingowych i handlowych, w tym zasiadał w zarządach spółek PeBeKa SA (Grupa KGHM),
ELEKTROBUDOWA SA. Obecnie jako dyrektor ekonomiczno-finansowy w Grupie VACO, czołowym polskim dostawcy usług oraz producencie środków chemicznych z branży DDD, odpowiada za funkcjonowanie i rozwój centrum usług wspólnych oraz zarządzanie finansami grupy.
Adam Świgulski Specjalizuje się zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, budowie i doskonaleniu szeroko rozumianych systemów informacji zarządczej wraz ze wspierającymi je narzędziami IT oraz zarządzaniu projektami inwestycyjnymi i organizacyjno-finansowymi (kierownik projektu, członek komitetu sterującego, sponsor).
Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu (Wydział Zarządzania, Kierunek Rachunkowość
i Finanse), studia Executive MBA organizowane przez Wielkopolską Szkołę Biznesu przy UE w Poznaniu oraz The Nottingham Trent University (z wyróżnieniem), studia podyplomowe Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Zarządzanie Wartością Firmy) i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw). Uczestnik i prowadzący wielu programów, seminariów i szkoleń, w zakresie finansów przedsiębiorstw, kontrolingu i rachunkowości oraz zarządzania projektami".

Elżbieta Zambrowska

Executive MBA, Financial Director in Subscription

Liderka zmian w obszarze controllingu i FR&A. Pasjonatka nowych technologii jak AI/ Machine Learning, Blockchain w misji rozwiązywania realnych problemów biznesowych. Opanowała podstawy programowania SQL i Python, aby nadzorować bardziej dogłębne analizy finansowe. Wdraża dashboardy w PowerBI z użyciem BigData.

Zarządzała dwoma Departamentami Controllingu Finansowego i Operacyjnego w Drogerie Natura. Przez 15 lat zdobywała doświadczenie w branży telekomunikacyjnej Plus GSM i Orange w obszarze księgowości, raportowania, analityki oraz zarządzania projektami. Poprowadziła zespół do zdobycia I Nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Orange w kategorii Innowacje - za projekt elektronicznego obiegu dokumentów w POS i podpisywania umów za pomocą tabletów.

Z wykształcenia psycholog społeczny o specjalizacji badania i statystyka. Certyfikowana Samodzielna Bilansistka - Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Obecnie zgłębia standardy MSSF z SGH/EY.