Prezes i współwłaściciel firmy „Arche” Sp. z o.o.
Absolwent szkoły filmowej , urodzony optymista kochający ludzi i świat.
Tworzy polską sieć ( kolekcję) hoteli, głównie w obiektach zabytkowych. Na każdy jest inny pomysł. Łączenie elementów starych z nowoczesnymi powoduje, że powstaje nowa wartość, nowe życie obiektu, a gość otrzymuje pozytywne emocje.
Stara się aby to co robi miało sens, a praca sprawiała mu przyjemność. Podejmuje się trudnych projektów, co daje wiele siły , ale uczy również pokory. Mówi, że we wszystkim ma dużo szczęścia.
W życiu, w firmie, w relacjach pomaga mu zaufanie. Pracownicy i klienci firmy obdarzają go zaufaniem, a on stara się nikogo nie zawieść. Uważa, że wszyscy ludzie są uczciwi, tak ich odbiera i oni tacy są. Przewodnim jego hasłem, które wprowadził również do firmy „Arche” jest: łączymy sprzeczności, ufamy wszystkim, zmieniamy siebie.
Z żoną Leną założyli Fundację Leny Grochowskiej, która zapewnia mieszkania i pracę dla repatriantów z Kazachstanu. Fundacja organizuje również konkursy sztuki nieprofesjonalnej „szukamy Nikifora”, plenery i wystawy malarstwa, kolonie dla dzieci z Ukrainy, oraz pracę dla osób niepełnosprawnych w pracowniach ceramicznej i krawieckiej.
Laureat wielu nagród i wyróżnień indywidualnych oraz za działalność spółki Arche.
Sustainability Director w Panattoni
Emilia Dębowska przez blisko 16 lat obecności w branży nieruchomości, pracowała zarówno dla przedstawicieli sektora przemysłowego, handlowego, jak i mieszkaniowego. Zasilała szeregi m.in. Metro Properties, BNP Paribas Real Estate, czy Banku BPH. Od maja 2015 r. pracuje dla Panattoni, obecnie zajmując stanowisko Sustainability Directora. Posiada dyplom WSB-National Louis University (marketing i zarządzanie). Ukończyła studia podyplomowe w Kolegium Zarządzania i Finansów SGH w Warszawie, a ostatnio University of Cambridge w zakresie Business Sustainability Management.
W ostatnich latach Emilia Dębowska brała udział m.in. w tworzeniu i realizowaniu strategii dewelopera „Go Earthwise with Panattoni” wyznaczającej kierunek zmian branży, których osią są dobrostan użytkowników obiektów oraz szeroko rozumiane aspekty klimatyczne, w tym środowiskowe. Wprowadziła nowe elewacje parków, wraz z towarzyszącymi im strefami zielonymi. Doprowadziła do zmiany standard techniczny nowo budowanych obiektów Panattoni zgodnie z certyfikacją środowiskową BREEAM – najpierw na poziomie Very Good, a następnie Excellent. Dzięki temu firma stała się pierwszym deweloperem przemysłowym w Polsce, który uzyskał tak wysoką ocenę – Excellent - w kategorii New Construction (Panattoni Park Sosnowiec I i BTS Świebodzin). Ponadto jest inicjatorką wprowadzenia energii z odnawialnych źródeł do obiektów Panattoni na masową skalę (3 mln m kw. do końca roku), co znacznie przybliża dewelopera do realizacji celu neutralności emisyjnej w 2025 r.
członek zarządu i dyrektor Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych
Specjalista i menedżer z 25 letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości komercyjnych w zakresie transakcji inwestycyjnych i zarządzania nieruchomościami oraz wycen nieruchomości. Od lipca 2018 dyrektor operacyjny w Stowarzyszeniu Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych (PINK), obecnie również członek zarządu. Od 2017 roku prowadzi własną działalność zajmującą się wycenami nieruchomości i doradztwem. W latach 2004 do 2016 zarządzała portfelem nieruchomości funduszy o wartości ok.1,5 mld PLN w BZ WBK TFI SA. pełniąc rolę członka zarządu wielu spółek celowych. Poprzednio dyrektor działu wycen i doradztwa w DTZ Polska, wcześniej praca w agencji nieruchomości Henry Butcher Sp. z o. o. oraz praca w budownictwie. Z wykształcenia inżynier budownictwa, absolwent Politechniki Warszawskiej, uprawniony rzeczoznawca majątkowy od 1996 i pośrednik w obrocie nieruchomościami od 2004 roku, członek polskich organizacji zawodowych. Od 2018 członek Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej dla rzeczoznawców majątkowych. Ukończyła studia podyplomowe Hallam Sheffield University z zakresu wyceny i zarządzania nieruchomościami oraz została członkiem RICS w 2002 roku. Członek Zarządu RICS Polska 2011-2017 oraz od września 2016 akredytowany mediator RICS.
Asset Management & Leasing Director w Globalworth Poland
Maciej jest dyplomowanym rzeczoznawcą (MRICS) z ponad 22-letnim doświadczeniem na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Posiada bogate doświadczenie w zwiększaniu wartości nieruchomości, tworzeniu skutecznych strategii i zarządzaniu multidyscyplinarnymi zespołami. Karierę zawodową rozpoczynał pod koniec lat 90-tych w usługach doradczych, gdzie doradzał wynajmującym i najemcom w całej Polsce. W 2010 roku dołączył do firmy deweloperskiej, gdzie nadzorował rozwój, marketing i wynajem wieloetapowego parku biznesowego w Warszawie i Krakowie. Od 2016 roku pracował dla różnych inwestorów zarządzających dużymi portfelami nieruchomości komercyjnych. W maju 2021 Maciej dołączył do Globalworth Poland jako Asset Management & Leasing Director, gdzie odpowiada m.in. za komercjalizację nieruchomości biurowych i mixed-use spółki w Polsce, zwiększanie ich wartości, budowanie relacji z najemcami i pozyskiwanie nowych klientów.
Executive Director HRK S.A.
Od 15 lat związana z rekrutacją i HR. Początkowo odpowiadała za rekrutację regionalnych sprzedawców do bankowości w Citibank Handlowy, Deutsche Bank i Raiffeisen Bank. Od 2012 roku pełni funkcję Senior Consultanta, Team Leadera, Business Unit Managera, a obecnie Executive Directora. Zarządza zespołem konsultantów specjalizujących się w rekrutacji w sektorze usług finansowych, a także Quant & Data Science. Odpowiada również za obsługę projektów menedżerskich i wykonawczych dla klientów z branży bankowej i ubezpieczeniowej.
partner i wspólnik w JEMS Architekci
Urodził się w 1971 roku w Radomiu. W 1998 roku ukończył Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej. Od 1996 roku współpracownik, a od 2003 roku partner i następnie wspólnik w JEMS Architekci.
CEO i współwłaściciel Panattoni w Europie
Robert Dobrzycki kieruje Panattoni, europejskim ramieniem jednego z największych deweloperów przemysłowych na świecie, od 2005 roku. Zanim dołączył do Panattoni, był zatrudniony w firmie Menard Doswell & Co, gdzie zaczynał w 1999 r. jako księgowy. W ciągu zaledwie kilku lat awansował na stanowisko dyrektora zarządzającego. Jest członkiem Królewskiego Instytutu Dyplomowanych Rzeczoznawców (Royal Institution of Chartered Surveyors) i posiada tytuł magistra zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
W ciągu 16 lat dynamicznego przywództwa Roberta Dobrzyckiego, Panattoni wybudowało ponad 14 milionów m kw. powierzchni w całej Europie, stając się wiodącą firmą deweloperską na kontynencie. Spółka prowadzi aktywną działalność na wielu rynkach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Polsce, Holandii, Hiszpanii, Szwecji, Austrii, Czechach i na Słowacji. Przez ostatnie 5 lat Panattoni było corocznie uznawane przez magazyn PropertyEU za najlepszego dewelopera logistycznego w Europie, dzięki oddawaniu do użytku największej ilości powierzchni przemysłowej.
główny ekonomista, ING Bank Śląski
Rafał Benecki jest absolwentem Queen Mary College na Uniwersytecie Londyńskim oraz stypendystą rządu brytyjskiego w ramach programu Joseph Conrad. Jako ekonomista bankowy i strateg rynków finansowych pracuje od stycznia 2000 roku. Od 2004 r. kierował Biurem Analiz Makroekonomicznych w Banku Millennium. W 2005 r. dołączył do zespołu ING Banku Śląskiego, gdzie od kwietnia 2012 roku jest głównym ekonomistą a od 2017 Dyrektorem Biura Analiz Makroekonomicznych. Jego zespół zajmuje się prognozami makro, budowaniem strategii rynkowych, obsługą krajowych i zagranicznych inwestorów oraz badaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju. Rafał Benecki jest zdobywcą nagród w konkursach prognoz organizowanych przez NBP i Rzeczpospolitą, Parkiet, Gazetę Bankową, Puls Biznesu i Bloomberg.
ekspert, prezes firmy Biuro na miarę
Związany jest z branżą nieruchomości od ponad 10 lat, wcześniej w ogólnopolskiej agencji pośredniczącej w obrocie nieruchomościami, a od 6 lat na rynku wynajmu biur. W tym czasie uczestniczył przy tworzeniu, a obecnie zarządzaniu agencją Biuro Na Miarę, zajmującej się pośrednictwem w wynajmie powierzchni biurowych dla małych, średnich i dużych firm, a także marką Własne B. - pierwszą w Polsce firmą wyspecjalizowaną we wdrażaniu elastycznych modułów coworkingowych dla właścicieli biurowców. Obydwie firmy w każdym roku obsługują kilkaset transakcji najmu jako brokerzy i zarządzają najemcami w ramach usługi Własne B. na powierzchniach wynajmujących.
starszy dyrektor działu wycen w CBRE
Zarządza zespołem 20 rzeczoznawców i analityków. Do CBRE dołączył w 2001 roku.
Maciej jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej, oraz Sheffield Hallam University, jest członkiem Royal Institution of Chartered Surveyors, HypZert i TEGOVA, posiada uprawnienia Rzeczoznawcy Majątkowego oraz licencję Zarządcy Nieruchomości.
poseł na Sejm RP, przewodniczący sejmowej Komisji Nadzwyczajnej ds. deregulacji
▪ doktor nauk prawnych, konstytucjonalista
▪ poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej
▪ przewodniczący sejmowej Komisji Nadzwyczajnej do spraw deregulacji
▪ absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (2000) oraz studiów podyplomowych prawa porównawczego na Reńskim Uniwersytecie Fryderyka Wilhelma w Bonn (2003). Studiował także europejskie prawo wspólnotowe na Uniwersytecie Ottona Fryderyka w Bambergu (1998/1999)
▪ pracował w Instytucie Zachodnim w Poznaniu (2001-2009) oraz Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej (2010), od 2010 pracuje na Uniwersytecie SWPS, w tym jako dyrektor Instytutu Prawa w Poznaniu (2011-2015) oraz kierownik Zakładu Prawa Publicznego (2013-2018)
prezes zarządu, HB Reavis Poland
Marcin Klammer stoi na czele polskiego oddziału HB Reavis od maja 2021 roku. Posiada szerokie doświadczenie w roli lidera międzynarodowych firm w branży nieruchomości i architektury. Wcześniej pełnił funkcję dyrektora ds. rozwoju w Unibail Rodamco Westfield, a także prezesa zarządu BNP Paribas Real Estate w Europie Środkowo-Wschodniej. Przez wiele lat zarządzał też firmą Arcadis oraz był w niej dyrektorem jednego z kluczowych sektorów rynku na całą Europę.
radca prawny, członek zarządu i dyrektor generalny PZFD
Radca prawny. Ukończył z wyróżnieniem prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz podyplomowe studia Rynek Nieruchomości i Bankowość Hipoteczna. Pracował w międzynarodowych kancelariach i instytucjach związanych z rynkiem nieruchomości. Brał udział w licznych procesach legislacyjnych, między innymi w tworzeniu tzw. ustawy deweloperskiej.
Jest autorem publikacji prasowych z zakresu ksiąg wieczystych, hipoteki i ustawy deweloperskiej oraz prelegentem na seminariach i szkoleniach dotyczących polskiego prawa nieruchomości, hipotecznego i finansowania nieruchomości. Wykładowca na Podyplomowych Studiach Menedżerskich dla Deweloperów współorganizowanych przez PZFD oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Należy do Rady Dyrektorów Europejskiej Unii Deweloperów (European Union of Developers and House Builders), Komitetu Ekonomicznego BIAC przy OECD oraz komitetu wykonawczego Urban Land Institute Poland. Posiada licencje syndyka oraz pośrednika w obrocie nieruchomościami.
ESG and Sustainability Expert, HB Reavis Poland
Związana z branżą nieruchomości i budownictwa od blisko 12 lat i od samego początku zaangażowana w tematykę zrównoważonego rozwoju. Posiada aktywne uprawnienia WELL AP. Do zespołu HB Reavis dołączyła w 2016 roku jako lider procesów w zakresie certyfikacji WELL, BREEAM, Health and Safety oraz Obiekt bez barier dla wszystkich budynków HB Reavis w Polsce, w tym wieżowców Varso Place oraz kampusu biurowego Forest. Kieruje też zespołem odpowiedzialnym ze certyfikację inwestycji HB Reavis w innych krajach Europy. Wcześnie pracowała w Mostostalu Warszawa, biorąc udział w międzynarodowych projektach badawczo-rozwojowych, mających na celu wprowadzenie innowacyjnych, prośrodowiskowych rozwiązań w budownictwie.
Ukończyła wydział Inżynierii Środowiska w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz tożsamy wydział na Cukurova University w Turcji.
Head of Primary Market Operations, obido.pl i Otodom (Grupa OLX)
Współtwórca największej platformy klientów rynku pierwotnego – obido.pl. Architekt i urbanista, od ponad 15 lat związany z marketingiem inwestycji mieszkaniowych. Nieustannie pracuje nad nowymi technologiami, które poprawiają komunikację pomiędzy deweloperami i ich klientami. W wolnych chwilach projektuje budynki „w realu”.
dyrektor regionalny ds. najmu w dziale projektów komercyjnych, Echo Investment
Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. W Echo Investment pracuje od 2012 roku, zajmując się koordynacją komercjalizacji inwestycji biurowych w Warszawie. W gronie klientów, z którymi współpracował znajdują się m.in. Deloitte, Allegro, Linklaters, Allen&Overy, Jeronimo Martins, Puro Hotels.
dyrektor ds. ESG, Colliers w Polsce
Jako Dyrektor ds. ESG odpowiada za lokalną implementację globalnej strategii Colliers w zakresie ochrony środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego. Od blisko 10 lat zajmuje się doradztwem i koordynacją procesów certyfikacji nieruchomości komercyjnych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Wspiera najemców i właścicieli nieruchomości w realizacji celów zrównoważonego rozwoju, wdrażaniu zielonych praktyk oraz dostosowywaniu strategii certyfikacji do potencjału i aspiracji firm, uwzględniając specyfikę budynku i jego wnętrz. Jako specjalista w zakresie systemów LEED, BREEAM, WELL i Fitwel, a także tych skupionych na temacie bezpieczeństwa, jak WELL HSR (Health-Safety Rating) oraz Fitwel VR (Viral Response) doradzał w procesach certyfikacji ponad 50 projektów - zarówno nowych, jak i istniejących budynków oraz wnętrz komercyjnych.