PR&MEDIA DAYS 2023

przewidzieć nieprzewidywalne

Data rozpoczęcia:
08.03.2023
Data zakończenia:
09.03.2023
Dzień I
Środa
8 marca 2023
08:30

Rejestracja uczestników konferencji, poranna kawa.

09:00

Oficjalne rozpoczęcie, powitanie uczestników i prelegentów.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:00

Jak przejść ze świata analogowego do epoki internetu. Kamienie milowe.

Bogusław Chrabota, Redaktor Naczelny, „Rzeczpospolita” , Cezary Szymanek, dział ekonomiczny "Rzeczpospolitej"

09:35

Panel Dyskusyjny pod Patronatem PSPR (Polskie Stowarzyszenie Public Relations)

WYZWANIA MEDIA RELATIONS W „DZICZEJĄCYM" ŚRODOWISKU KOMUNIKACYJNYM

Luiza Jurgiel-Żyła, doradczyni ds. PR; członkini honorowa PSPR , Agnieszka Pawelska, Rzeczniczka Prasowa i PR Manager, Grupa Unimot , Marek Wiśniewski, PR Director, Comarch SA , Cyprian Maciejewski, wiceprezes PSPR, niezależny doradca , Magdalena Sojka-Kobrzyńska, dyrektor ds. public relations w NaviRisk

 - jaka jest dzisiejsza skala wpływu media relations na zarządzanie ryzykiem reputacyjnym?
- jak media relations ewoluuje w ostatnich latach?
- znaczenie mediów informacyjnych dla organizacji / marek w czasach rosnącej dyktatury algorytmów i malejącego wpływu offline'u 
- wady i zalety "online'izowania" relacji z mediami
- czy media dotrzymują kroku specjalistom PR i potrzebom natychmiastowej komunikacji w dynamicznie zmiennych realiach zarządzania VUCA / BANI   
- czy obie strony mają jeszcze czas na merytoryczną współpracę na linii dziennikarze - specjaliści PR?
- deficyt różnorodności przekazów vs jednorodność przekazów mediowych 
- profilowanie działań do podgrup (dziennikarze merytoryczni, newsowi, tabloidowi, typowi media-workers)

11:15

Przerwa kawowa

11:30

Krajobraz kryzysowy u progu wiosny 2023

Adam Łaszyn, założyciel i szef agencji public relations Alert Media Communications

•    Z jakimi kryzysami borykają się firmy i instytucje na przełomie 2022/2023?
•    Jakie największe wyzwania rysują się na kolejne miesiące?
•    Co kryzysowo piszczy w odmętach sieci i mediów społecznościowych?
•    Czy nowe wyzwania kryzysowe wymagają nowych narzędzi?
 

12:00

Zmienność i nieprzewidywalność wokół nas - jak ewoluuje otoczenie i oczekiwania odnośnie komunikacji korporacyjnej i jak skutecznie przygotować się na zmiany?

Maksymilian Pawłowski, Group Communications Manager, Teknos Group Oy

•    Jakie są wyzwania komunikacji korporacyjnej związane z ewolucją otoczenia społecznego, gospodarczego i technologicznego,
•    Zarządzanie komunikacją korporacyjną w czasach wysokiej zmienności - czyli co jest potrzebne, aby osiągnąć sukces,
•    Jak pracować ze scenariuszami i planowaniem, aby budować zwinność organizacyjną,
•    Zarządzanie zmianą, jako przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa - jak ją budować?
•    Pracownicy jako ambasadorzy marki i przedsiębiorstwa - czy to ma sens?
 

12:30

Lunch

13:15

Jak zapobiegać kryzysom zanim wybuchną. Zapraszam do kuchni PR-owca

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

•    Skąd się biorą kryzysy w mediach i jak możemy ich uniknąć. 
•    Dlaczego warto budować media własne i firmowy „system wczesnego ostrzegania”. 
•    Jaką przyjąć strategię by do minimum ograniczyć komunikacyjne zagrożenia oraz o tym kto jest sojusznikiem PR-owca w trudnych sytuacjach.

13:45

Prewencja kryzysowa to wróżenie z fusów... ale i tak się opłaca.

Barbara Krysztofczyk, CEO & Image Coach w Krystal Point

•    Certyfikaty, przyjaciele i rycerze, czyli poduszka antykryzysowa
•    Dlaczego większość z nas w kryzysie staje się nieogarem?
•    Tradycyjny manual kryzysowy wcale nie taki niezbędny
•    Konstrukcja sztabu – kogo wyznaczyć na ochotnika?
•    Poprawny Q&A to klucz do spokoju

14:15

"Otwórz się na nowe - zaufaj sobie" GRA EDUKACYJNA

Szymon Milczanowski, Winstone Consulting, szkolenia i sesje coachingowe

Doświadczenie, w którym uczestnicy będą mogli zadać prowadzącemu każde pytanie związane z tematem konferencji i obszarem PR i na własne oczy zobaczyć jak ważne w zarządzaniu kryzysem/ludźmi/zespołem/zmianą jest zaufanie własnej intuicji. 

Szymon Milczanowski odpowie na pytanie:
dlaczego warto czasem pozwolić na to, żeby rzeczy się działy i dać im się prowadzić?

 

14:45

Sięgać w przyszłość, wykorzystując przeszłość - czyli jak wykorzystać siłę kropli"

Marcin Markowski, M2 Potęga Możliwości

•    Dlaczego tak trudne jest dla nas docenianie swoich osiągnięć?
•    Jak wykorzystać siłę kropli - od teorii do praktyki?
•    Skąd wiemy co przyda nam się w przyszłości?
•    Jak planować nieznane w oparciu o swoje zasoby?
•    Jakie są moje zasoby?
 

15:00

Przerwa kawowa

15:15

Kreatywność (kreatywność) i charyzma jako najlepsze narzędzia PR-owca, czyli jak zorganizować i nagłośnić wystawę erotyków

Maksymilian Ławrynowicz, Prezes i Dyrektor Artystyczny w Fundacji „Projekt Kobiety”

•    zrozum projekt i twórcę
•    znajdź w sobie pasje i charyzmę
•    znajdź miejsce
•    pozyskaj partnerów
•    zadbaj o content
•    zadbaj o oprawę wydarzenia
•    nagłośnij event i zadbaj o dobrą prasę
•    celebruj 
 

16:30

Zakończenie pierwszego dnia RP&Media Days 2023

Dzień II
Czwartek
9 marca 2023
09:00

Rejestracja uczestników konferencji, poranna kawa.

09:30

Oficjalne rozpoczęcie, powitanie uczestników i prelegentów.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:30

Jak wygrać przegraną grę z mediami?

Maciej Karczyński, PR&Komunikacja

10:15

Filozofia marki jest potrzebna. Siła konsekwencji w czasach zmian.

Kacper Słoma, Public Relations Manager marki LILOU

•    Czy filozofia marki uławia komunikację?
•    Trendy a tradycja
•    PRowiec - wróżbita czy magik?
•    Komunikacja w niepewnych czasach
•    Konsekwencja jako broń
•    Case study
 

11:00

Przerwa kawowa

11:15

Jak marki i organizacje mogą dotrzeć do umysłów klientów w sytuacji kompletnego przebodźcowania odbiorców.

Bartosz Dembiński, właściciel, Bartosz Dembiński PR•Komunikacja

Z roku na rok sytuacja robi się coraz trudniejsza, bo kanałów i treści na nich serwowanych przybywa. Z mojej perspektywy "przewidzieć nieprzewidziane" to odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jesteśmy na tyle ciekawi, by odbiorca chciał nas widzieć, o nas wiedzieć i zostać z nami na dłużej.

12:00

Research i analizy odpowiedzią na nieprzewidywalność. Nowe narzędzia w rękach PR-owca

Hubert Niedzielski, Kierownik ds. PR marki Volkswagen

•    Jak Volkswagen buduje swój wizerunek w Polsce przy wykorzystaniu analiz i badań w działaniach PR
•    Dlaczego praca z danymi nabiera coraz większego znaczenia w pracy PR-owca
•    Jak generowanie insightów w oparciu o reasearch i analizy pomaga w działaniach media relations
 

12:35

Lunch

13:10

O sytuacjach trudnych podczas wystąpień czy prezentacji.

Sławomir Matczak, RED-AKTOR, Esemedia

PORUSZANA TEMATYKA:
Koszmar prezentera czyli najczęstsze wpadki i  katastrofy podczas wystąpień.
Jak się przygotować do spotkania  czyli jak dobrać koła ratunkowe lub drogi ewakuacji.
Techniki radzenia sobie  z "trudnymi" rozmówcami na podstawie "Erystyki- sztuki prowadzenia sporów"  Artura Schopenhauera.
Jak żyć po "katastrofie" , która zdarzyła się w trakcie  wystąpienia czy prezentacji czyli recepta na zwalczanie lęków i traumy.

13:45

Komunikacja w branży handlowej – od pięknych bilbordów po kryzysy wewnętrze i zewnętrzne

Łukasz Kurpiewski, PR&Marketing Advisor / Owner, Mindset CS

•    Co komunikuje branża centrów handlowych i przedstawiciele marek – tematy, narzędzia 
i najczęstsze ścieżki działania
•    Główne źródła potencjalnych sytuacji kryzysowych – budowa, bieżąca działalność, relacje z klientami, kłopoty biznesowe, wypadki…
•    Rola PRowca w budowaniu wartości firmy w obliczu potencjalnych i faktycznych sytuacji kryzysowych
•    Case studies z rynku polskiego
 

14:15

W dwa tygodnie od sprzedaży stacjonarnej do online. Czyli, jak pandemia przyspieszyła rozwój w kierunku omnikanałowości

Aneta Gil, Liderka ds. Komunikacji Zewnętrznej, IKEA Retail w Polsce

14:50

Przerwa kawowa

15:05

Gorący kartofel, czyli zarządzanie mikrokryzysami

Agnieszka Gorzkowicz, zastępczyni rzecznika prasowego Credit Agricole Bank Polska S.A.

•       Organizacja pracy w mikrokyzysie 
•       Komunikacyjna pętla
•       Sam tekst to już za mało
•       Oczami klienta. Zawsze
•       Jeden błąd, wiele konsekwencji
•       Lekcje na przyszłość

15:40

Twitter w pracy managera. Komunikacja, narracja i networking.

Łukasz Zając, ekspert PR, socjolog i twórca wielu wydarzeń społeczno-biznesowych

•    Twitter jako medium dla eksperta
•    Profesjonalne rozpoznanie publiczności
•    Jak pisać i kiedy nie pisać?
•    Co poza tekstem?
•    Psychologia Twittera
•    Budowanie relacji podczas ćwierkania
•    Biuro prasowe na platformie
 

16:15

Zakończenie PR&Media Days 2023