VIII Spotkanie Liderów Branży Nieruchomości

Data rozpoczęcia:
28.02.2024
Data zakończenia:
28.02.2024

Prelegenci

Krzysztof Kukucki

Sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii

Krzysztof Kukucki ukończył studia politologiczne o specjalności Integracja Europejska na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Odbył także studia podyplomowe EMBA (Executive Master of Business Administration) na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studia podyplomowe z zakresu komunikacji społecznej w Europejskiej Wyższej Szkole Prawa i Administracji w Warszawie.

Polityk i samorządowiec. Od stycznia 2008 r. do marca 2015 r. pełnił funkcję Kierownika Działu Rozwoju i Inwestycji Miejskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej sp. z o.o. we Włocławku. Od marca 2015 r. do stycznia 2019 r. pełnomocnik prezesa zarządu ds. zintegrowanego zarządzania w międzynarodowej korporacji zajmującej się produkcją opakowań dla branży spożywczej i farmaceutycznej.

W latach 2010-2019 sprawował mandat radnego Miasta Włocławek, a w latach 2017-2018 był jej przewodniczącym. Od 2019 r. do 2023 r. Krzysztof Kukucki był pierwszym zastępcą prezydenta Włocławka. W mieście zrealizował projekty z zakresu m.in. mieszkalnictwa, w tym pilotażowy program budowy domów komunalnych na wynajem, dzięki któremu w mieście zbudowano i oddano do użytku kilkaset nowych lokali.

W wyborach do Senatu RP w październiku 2023 r. wybrany na senatora XI kadencji.

Tomasz Gałązka

Radca w Departamencie Gospodarki Niskoemisyjnej w Ministerstwie Rozwoju i Technologii

Od 15 lat pracuje w administracji państwowej, aktualnie w Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Zawodowo zajmuje się zagadnieniami efektywności energetycznej budynków, zastosowaniem odnawialnych źródeł energii w budownictwie oraz prawem i systemami wsparcia w tym obszarze. Jest współautorem projektów regulacji w zakresie poprawy charakterystyki energetycznej budynków. Ukończył Wydział Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej oraz studia podyplomowe z zakresu ciepłownictwa, ogrzewnictwa oraz auditingu energetycznego budynków.

Robert Chojnacki

Prezes Zarządu, REDNET Property Group

Od 2000 roku związany z rynkiem nieruchomości mieszkaniowych. Założyciel i twórca REDNET Property Group (analizy rynku mieszkaniowego i projektów deweloperskich), serwisów mieszkaniowych - tabelaofert.pl oraz luksusowemieszkania.pl, agencji nieruchomości REDNET24 (sprzedaż projektów deweloperskich), a także spółek działających w obszarze rynku mieszkaniowego - REDNET Dom (usługi projektowe i wykończeniowe mieszkań) oraz REDNET Investment (budowa mieszkań na sprzedaż i wynajem).

Autor koncepcji analizy preferencji nabywców mieszkań z wykorzystaniem danych pochodzących z portali internetowych. Pomysłodawca inwestycyjnego grupowego zakupu mieszkań na wynajem i organizator pierwszych takich transakcji w Polsce.

Autor wielu raportów i analiz. Prowadził kilkadziesiąt paneli, wykładów i prezentacji dotyczących polskiego rynku nieruchomości zarówno w kraju, jak i zagranicą, między innymi w Londynie, Hongkongu, Singapurze i Tokio.

Dział analiz REDNET Consulting w czasie swojej ponad 20-letniej działalności wykonał kilka tysięcy raportów i analiz dla czołowych deweloperów, banków i funduszy inwestycyjnych polskich i zagranicznych. Z kolei firma REDNET24 - jako jedyna firma w branży została za ostatnie 3 lata swojej działalności w obszarze outsourcingu sprzedaży wyróżniona diamentami Forbesa.

Piotr Fijołek

Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej, Murapol S.A., Co-Managing Partner, Griffin Capital Partners

Ekspert w dziedzinie akwizycji z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania i realizacji projektów o charakterze oportunistycznym i wpływających na wzrost wartości zarządzanych aktywów. Jego szerokie doświadczenie operacyjne obejmuje ponad 15 lat ścisłej specjalizacji w obszarze nieruchomości oraz private equity. Od początku swojej kariery zawodowej jest związany z Griffin Capital Partners.
Wśród imponujących osiągnięć Piotra Fijołka znajduje się ponad 100 zakończonych sukcesem transakcji o łącznym wolumenie przekraczającym 4 mld euro. Przez ponad dekadę zrealizował wiele flagowych projektów Griffina, m.in. transakcję przejęcia tzw. portfela M1 i nabycie większościowego pakietu udziałów w Murapol, wiodącej polskiej firmie deweloperskiej, w której zasiada obecnie jako Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej.
Jako Co-Managing Partner jest także odpowiedzialny za zarządzanie aktywami. Piotr Fijołek obecnie kieruje kilkoma platformami inwestycyjnymi, m.in. m.in. Murapol i Chariot, których GAV przekracza miliard euro. Aktywnie działa również na rzecz ekspansji Griffina na rynki zagraniczne i rozwoju nowych linii biznesowych.
Absolwent Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej, Gospodarki Przestrzennej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego.

Szymon Firląg

Prezes, Związek Pracodawców Producentów Materiałów dla Budownictwa

Współpracował z Narodowa Agencja Poszanowania Energii, Krajowej Agencji Poszanowania Energii, Buildings Performance Institute Europe i Fundacji Poszanowania Energii, gdzie zajmował się projektami związanymi z efektywnością energetyczną budynków. Był zaangażowany w proces projektowania, budowy i certyfikacji pierwszych budynków pasywnych i energooszczędnych w Polsce.
Adiunkt na Wydziale Inżynierii Lądowej, Politechniki Warszawskiej (PW) w zespole zrównoważonego rozwoju. Prowadził badania na Passivhaus Institut w Niemczech, gdzie miał okazję przebywać, jako stypendysta Fundacji Nowickiego oraz Deutsche Bundesstiftung Umwelt. Dzięki stypendium Centrum Studiów Zaawansowanych PW pracował nad algorytmami kontroli dla inteligentnych okien w Lawrence Berkeley National Laboratory w USA.
Jest autorem licznych artykułów i książek, brał udział w kampaniach promujących budownictwo energooszczędne w Polsce.

Justyna Glusman

Dyrektorka zarządzająca Stowarzyszenia Fala Renowacji

Ponad 10 lat doświadczenia w sprawach publicznych, zrównoważonym rozwoju, transformacji energetycznej, miastach, projektowaniu i wdrażaniu polityki regionalnej, w tym dystrybucji funduszy regionalnych UE. Doświadczenie zawodowe w zarządzaniu administracją publiczną (Urząd Prezydenta m.st. Warszawy, Kancelaria Prezydenta RP), integracją europejską (DG ds. Budżetu Komisji Europejskiej, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej), instytucjami akademickimi (LSE, Szkoła Główna Handlowa) oraz sektor prywatny (instytucja finansowa, fundusz inwestycyjny, wiodąca światowa firma doradztwa strategicznego). Interesuje się zieloną transformacją, projektowaniem polityki, tworzeniem polityki opartej na dowodach, przenoszącym administrację publiczną na wyższy poziom.

Doświadczenie w zarządzaniu w środowisku międzynarodowym, wysokie umiejętności interpersonalne i komunikacyjne, lider zespołu i gracz zespołowy, nastawiony na doskonałość, profesjonalne podejście do powierzonych zadań.

Małgorzata Kosińska

Prezeska organizacji REIT Polska

Małgorzata Kosińska pełni funkcję Prezesa organizacji REIT Polska zrzeszającej firmy i specjalistów z zakresu nieruchomości.

Misją oraz podstawowym zadaniem Stowarzyszenia jest inicjowanie i wspieranie – przy wykorzystaniu w jak najlepszej wierze wiedzy i doświadczenia jego członków– wszelkich działań prowadzących do stworzenia ram prawnych dla podmiotów działających w formule REIT, a także popularyzacji tego typu rozwiązań wśród polskich obywateli i instytucji.

Obecnie prowadzi również pracę jako niezależny konsultant dla czołowych firm związanych z rynkiem nieruchomości. Swoje wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobywała na stanowiskach zarządczych, w branży nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych, w międzynarodowych oraz polskich firmach, do których należą Centrum Bankowo-Finansowego „Nowy Świat” S.A Pirelli Pekao Real Estate, BPH TFI, BZWBK, DTC, Knight Frank, PwC. W firmach tych pełniła różne funkcje, w tym m.in. funkcję Prezesa Zarządu oraz Członka Zarządu. W trakcie dotychczasowej kariery zawodowej uczestniczyła w wielu różnych projektach dotyczących nieruchomości komercyjnych oraz w prowadzeniu inwestycji na rynku mieszkaniowym. Prowadziła projekty w których odpowiedzialna była za porządkowanie wybranych aktywów i ich restrukturyzację, procesy inwestycyjne oraz due dilligence. Między innymi podczas pracy w Centrum Bankowo-Finansowym „Nowy Świat” S.A była odpowiedzialna za nadzór całości prac związanych z budową oraz wprowadzeniem na rynek zakończonej sukcesem deweloperskiej inwestycji Nowy Świat 2.0 oraz zarządzanie kompleksem budynków Nowy Świat 2., Centrum Bankowo Finansowe oraz Centrum Giełdowe. W BPH TFI powierzono jej stworzenie funduszu, opracowanie jego strategii i struktury, prowadzenie transakcji zakupu, a następnie zarządzanie jego aktywami na kwotę ok 300 mln euro. W BZ WBK odpowiadała za utworzenie działu zarządzania nieruchomościami i zarządzanie portfelem aktywów banku w tym zakresie wraz z procesem sprzedaży nieruchomości należących do Banku w różnych częściach Polski. W DTC (grupa Eastbridge) zarządzała portfelem nieruchomości położonych w całej Polsce o pow. ok. 120 000 m2. Jest absolwentką Politechniki Warszawskiej oraz studiów podyplomowych SGH i Sheffield Hallam University.

Katarzyna Kuniewicz

dyrektor badań rynku Otodom Analytics

Ekonomistka. Ekspertka specjalizująca się w zagadnieniach dotyczących rynku mieszkaniowego w Polsce. Nadzoruje rozwój narzędzia i badania rynku Otodom Analytics. Wcześniej przez ponad 10 lat kierowała zespołem badań i analiz w firmach doradczych - najpierw REAS, później JLL. Współautorka przekrojowych raportów i prognoz rozwoju rynku pierwotnego oraz analiz preferencji nabywców mieszkań. Ekspertka w dziedzinie organizacji badań popytu i podaży na rynku nieruchomości. Prelegentka licznych konferencji, uczestniczka debat, komentatorka zjawisk i trendów w mieszkaniówce.

dr Jakub Pacholec

Zarządzający Funduszami, Członek Zarządu Mount TFI S.A.

Posiada dziesięcioletnie doświadczenie w transakcjach na polskim rynku nieruchomości. Nadzorował i strukturyzował transakcje o łącznej wartości ponad 1 mld PLN. Wcześniej związany z wiodącymi firmami inwestycyjnymi i konsultingowymi. Posiada licencję maklera papierów wartościowych oraz doradcy inwestycyjnego.
Ukończył studia na kierunkach Finanse i Rachunkowość i Metody Ilościowe w Ekonomii i Systemy Informacyjne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, a także zrobił specjalizację Corporate Finance w City University of Hong Kong. Następnie obronił doktorat w Kolegium Analiz Ekonomicznych SGH dotyczący inwestycji w REIT-y. Autor publikacji naukowych o REIT-ach.
Zarządzający pierwszego polskiego funduszu inwestycyjnego opartego o REIT-y.

Jan Ruszkowski

Ekspert w Departamencie Energii i Zmian Klimatu Konfederacji Lewiatan

20 lat doświadczenia w rzecznictwie i komunikacji, zdobytego w sektorze prywatnym (Konfederacja Lewiatan), publicznym (NFOŚiGW, GIOŚ) i pozarządowym.
Łączy kropki na mapie transformacji energetycznej, ochrony środowiska i klimatu, pomiędzy efektywnością energetyczną, jakością powietrza, zrównoważonym transportem, integracją sektorową oraz rozwojem energetyki rozproszonej i odnawialnej itd.
Obecnie, na stanowisku eksperta w Departamencie Energii i Zmian Klimatu Konfederacji Lewiatan, gdzie koordynuje i wspiera pracę gremiów eksperckich: Rady ds. Czystego Powietrza oraz Rady OZE.
Absolwent Międzywydziałowych Studiów Ochrony Środowiska na Uniwersytecie Warszawskim, Public Relations w Akademii Leona Koźmińskiego oraz Energetyki Odnawialnej Dla Biznesu na Politechnice Warszawskiej (2023).

Paweł Toński

Prezes Zarządu PINK

Paweł Toński jest współzałożycielem i Prezesem Zarządu Stowarzyszenia PINK, a także Partnerem Zarządzającym odpowiedzialnym za zespół nieruchomości w CRIDO. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w doradztwie podatkowym, w szczególności w obszarze CIT oraz transakcji i restrukturyzacji. Doradzał m.in. przy opracowywaniu międzynarodowych oraz krajowych struktur inwestycji i struktur własnościowych. Aktywnie uczestniczył w planowaniu i negocjacjach dotyczących kilkudziesięciu transakcji nabycia, sprzedaży lub reorganizacji aktywów o wartości co najmniej kilkuset milionów EUR każda. Za swoje osiągnięcia otrzymał liczne wyróżnienia w rankingach doradców podatkowych Rzeczpospolitej i Dziennika Gazety Prawnej – w kategoriach: CIT, doradztwo transakcyjne i M&A. Kierowany przez niego zespół nieruchomości w CRIDO zdobył prestiżową nagrodę Eurobuild Awards w 2017, 2018 oraz 2019 roku w kategorii najlepszego doradcy podatkowego w Polsce dla branży nieruchomości.

Maciej Wandzel

Członek Zarządu PZFD, Soho Creative Housing sp. z o.o. sp. k.

Prawnik z wykształcenia, przedsiębiorca i inwestor z wyboru. Od lat związany z branżą nieruchomości w sektorze mieszkaniowym. Współtworzył kilka projektów deweloperskich w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. Specjalizacja: rewitalizacja obiektów postindustrialnych. Wybrane projekty: Soho Factory, Fabryka Perun, Modena, Dobra Forma, Kalbornia – Mazury, hotel Mercure Szklarska Poręba,
Obecnie współzałożyciel i współwłaściciel Soho Creative Housing, Cracovia Property oraz ImmoLab.
Obszary kompetencji: Dialog z samorządami w zakresie zrównoważonej urbanizacji miast i współpracy z inwestorami.
Pasjonat futbolu. Współwłaściciel Legii Warszawa, w okresie regularnej gry klubu w Lidze Europy i powrocie po 20 latach do Ligi Mistrzów UEFA.
W ramach działalności inwestycyjnej zaangażowany także oprócz nieruchomości w projekty w nowych mediach „Studi Media” oraz w sieć restauracji by Mateusz Gessler,
W przeszłości inwestor w branży medycznej, fashion retail, budownictwa infrastruktury, działalności maklerskiej i m&a. Były wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Giełdy Papierów Wartościowych.
Zainteresowania: sport, opera, kino, polityka

Dawid Wrona

Dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu w randze Członek Zarządu w Archicom S.A.

Dawid Wrona posiada 20-letnie doświadczenie w branży deweloperskiej, zdobyte we wszystkich segmentach rynku. Wcześniej współpracował m.in. z Dom Development S.A., Marvipol S.A. oraz z czołowym deweloperem w Rumunii – Impact Developer & Contractor. Przez 6 lat w Echo Investment odpowiadał za wszystkie projekty mieszkaniowe, rozwijając obszary związane ze sprzedażą i marketingiem. Inicjator nowych idei i rozwiązań technologicznych wspierających obsługę klienta, powołał obszar Customer Experience w organizacji. Jest absolwentem IMD w Szwajcarii – Foundations For Business oraz ICAN Institute.
W listopadzie 2022 dołączył do Archicom S.A. w randze Członka Zarządu na stanowisku Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży i Marketingu