Firmy, które chcą się stać liderami biznesu i zdobyć zaufanie swoich interesariuszy muszą wyjść poza filantropię, a nawet poza ograniczanie negatywnego wpływu swojej działalności na otoczenie. Powinny postawić na zrównoważone podejście do rozwoju traktując społeczną odpowiedzialność biznesu jako istotny element swojej strategii. To z kolei pomoże rozwijać innowacje prowadzące do tworzenia wartości zarówno dla swoich udziałowców/akcjonariuszy, jak i dla środowiska naturalnego i społeczeństwa.
Na takiej wspólnej wartości bazuje koncepcja CSV (Creating Shared Values) propagowana od kilku lat przez profesorów Portera i Kramera. Według nich efekty działań firm należy mierzyć nie tylko wartością osiągniętych zysków i ceną akcji, ale też postępem społecznym, do którego się przyczyniają. Inwestorzy i akcjonariusze powinni więc brać pod uwagę ekonomiczną i środowiskową efektywność przedsiębiorstw.
Partnerem merytorycznym naszego projektu jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu i organizacja Global Compact Network Poland
Dziennik Rzeczpospolita zaprasza do wzięcia udziału w Konkursie „Lider współodpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju”.
Konkurs ma na celu wyłonienie i wyróżnienie firm działających w Polsce, którym udało się wdrożyć działania, stworzyć produkty lub usługi, które z jednej strony są zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, a z drugiej – przyczyniają się do sukcesu biznesowego.
Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są przez Organizatora poprzez wypełnienie ankiety
Kliknij TUTAJ i wypełnij ankietę
Regulamin konkursu
ZGŁOSZENIE DO KONKURSU JEST BEZPŁATNE