• Jak skutecznie opisać ryzyko prawne w projekcie? Zarządzanie ryzykiem w projekcie prawnym a projekcie biznesowym
• Podział kompetencji pomiędzy wewnętrzny dział prawny a kancelarię współpracującą na projekcie
• Rola prawnika w projekcie a podejmowanie decyzji na temat ryzyka biznesowego wynikającego z przeprowadzonych analiz projektu
• Jak zarządzać, monitorować i kontrolować ryzyko w projekcie? Metody ograniczania ryzyka prawnego
• Czym jest projekt prawny? Projekty a inne formy organizacji pracy
• Specyfika projektu prawnego – najważniejsze etapy zarządzania projektami w dziale prawnym
• Praktyczna analiza metodyk projektowych możliwych do wykorzystania w projekcie prawnym
• Jak budować relacje w zespole projektowym? Techniki i narzędzia, które wspierają
• pracę pracowników
• W jaki sposób zmotywować pozostałe działy w przedsiębiorstwie do współpracy
• z działem prawnym przy realizowanych projektach?
• Metody pobudzania kreatywności w zespole projektowym
• Koordynacja, zarządzanie czy kształtowanie – rola prawnika w projekcie
• Wyzwania i ograniczenia stojące przed prawnikiem zarządzającym projektem biznesowym
Formuła
Formuła
• Przedsiębiorstwo i uwarunkowania rynkowe
• Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
• Nowe uwarunkowania otoczenia biznesu
• Współczesne kierunki rozwoju biznesu
• Automatyzacja i robotyzacja
• Big data, sztuczna inteligencja i inne nowe zjawiska
• Hiperdynamika zmian, chaotyczne otoczenie
• Czy w projektach transformacji cyfrowej biznesu jest miejsce dla prawnika? A może prawnik jest wręcz niezbędny żeby taki proces mógł przebiegać prawidłowo?
• Czy prawo wspiera, czy hamuje cyfryzację procesów biznesowych?
• Z jakimi prawnymi zawiłościami musi się mierzyć współczesny prawnik wspierając wdrożenia nowych modeli prowadzenia biznesu? Czyli o tym jak prawo i my prawnicy wpływamy na transformację biznesu z analogowego w cyfrowy.
• Nowe sposoby organizacji biznesu
• Nowe sposoby konkurowania i budowania przewag konkurencyjnych
• Rozwój i wzrost, akwizycje i konkurowanie z niebezpiecznymi ignorantami
• Jakie są najczęściej popełniane błędy podczas wystąpień publicznych i jakie są ich skutki?
• Jak skutecznie rozwijać i doskonalić swoje umiejętności? Narzędzia wpływające na wzrost
• jakości autoprezentacji
• Najczęściej popełniane błędy podczas wystąpień publicznych – jak ich unikać?
• LegalTech oraz TaxTech - najnowsze trendy na rynku
• Sztuczna inteligencja a praca prawnika - definicja, funkcjonalność i wyzwania
• Przenikanie się prawa i technologii
• Przegląd narzędzi LegalTech.
• Umiejscowienie compliance w przedsiębiorstwie – podział ról i obowiązków
• Koncepcje podejścia do zaprojektowania i wdrożenia funkcji compliance
• Jak wdrożyć skuteczny i dostosowany do potrzeb organizacji proces compliance?
• Warianty organizacji funkcji compliance - dział prawny a compliance
• System kontroli wewnętrznej – jak wykorzystać inne działy, by zmniejszyć ryzyko compliance?
• Prawne wymogi bezpieczeństwa dla smartfonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych
• Metody szacowania ryzyka prawnego związanego z wykorzystaniem urządzeń mobilnych w Twojej firmie
• Kadrowanie, wykorzystywanie filmów, publikacja zdjęć – jak archiwizować i przetwarzać dane pobrane z sieci?
• Social Media z perspektywy działu prawnego – szanse i ryzyka prawne
• Online Marketing, Cookies i śledzenie na Google Web – analiza regulacji prawnych
• Jak zabezpieczać prawnie przetwarzanie danych osobowych w chmurach
• Strategia Cloud – wybór odpowiedniego dostawcy z perspektywy działu prawnego
• Ochrona danych osobowych a tajemnica przedsiębiorstwa – sposoby przechowywania danych osobowych
• Jak zachować prawne procedury wewnętrzne podczas współpracy z klientem zewnętrznym?
• Telekonferencje, tworzenie skryptów rozmów z partnerami zewnętrznymi – procedury prawne
• Za pomocą jakich narzędzi zabezpieczyć prawnie dane osobowe i treści dokumentów Twoich klientów?
• Ochrona danych osobowych
• Formy i metody udzielania pomocy prawnej z użyciem nowoczesnych form komunikacji
• Metody zapewniania bezpieczeństwa cyfrowego przez prawników
• Procedury prawne przy wdrażaniu systemów Digital i IT Security
• Digital & IT law update – najnowsze wymogi regulacyjne w obszarze Digital i IT Security
• Praca zdalna, rozmowy przy kawie – czyli jak angażować i motywować wymagających pracowników metodami coachingowymi?
• Psychologiczne narzędzia pozytywnego wspierania twoich podwładnych – innowacyjne podejście psychologii pozytywnej
• Siła motywacji wewnętrznej i zagrożenia motywowania nagrodami zewnętrznymi
• Jak wzbudzić motywację wewnętrzną i zaangażowanie pracownika – praktyczne wskazówki
Bilans, czyli obraz sytuacji majątkowej i finansowej przedsiębiorstwa
Rachunek zysków i strat, czyli wyniki działalności przedsiębiorstwa
Sprawozdanie z przepływów pieniężnych, czyli zdolność przedsiębiorstwa do generowania środków pieniężnych
Informacja dodatkowa jako integralna część sprawozdania finansowego
Powiązania pomiędzy składnikami sprawozdania finansowego
Manipulacja informacją finansową
Kluczowe obszary współpracy prawnicy – dział finansowy w organizacji