I. Uwagi wprowadzające – pranie pieniędzy i finansowanie terroryzmu, V i VI Dyrektywa AML, podstawowe definicje
II. Spółka jako instytucja obowiązana
a) przesłanki uznania spółki za instytucję obowiązaną
b) rozszerzenie katalogu instytucji obowiązanych w V Dyrektywie AML
III. Beneficjent rzeczywisty i związana z nim problematyka
a) beneficjent rzeczywisty w V Dyrektywie AML
b) praktyczne aspekty związane z określaniem statusu beneficjenta rzeczywistego
IV. Obowiązki osób odpowiedzialnych za przestrzeganie wymogów AML
a) obowiązki zarządu
b) obowiązki koordynatora AML
c) relacja pomiędzy zarządem a koordynatorem AML
V. Stosowanie środków bezpieczeństwa finansowego i związane z tym zagadnienia
a) rodzaje środków bezpieczeństwa finansowego oraz przesłanki ich stosowania
b) praktyczne aspekty stosowania środków bezpieczeństwa finansowego
c) stosowanie środków bezpieczeństwa finansowego w V Dyrektywie AML
VI. Ocena ryzyka
a) cel oraz zakres oceny ryzyka
b) ocena ryzyka w praktyce
VII. Anonimowe zgłaszanie naruszeń – sygnaliści
a) proceduralne wymogi anonimowego zgłaszania naruszeń
b) problemy związane z wdrażaniem procedury anonimowego zgłaszania naruszeń
c) ochrona sygnalistów
VIII.Obowiązki sprawozdawcze względem Generalnego Inspektora Informacji Finansowej
a) zakres informacji podlegających obowiązkowi zgłoszenia Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej
b) obowiązki sprawozdawcze instytucji obowiązanych w V Dyrektywie AML
IX. Szczególne uprawnienia Generalnego Inspektora Informacji Finansowej i ich znaczenie dla instytucji obowiązanych
a) zadania i obowiązki Generalnego Inspektora Informacji Finansowej
b) rozszerzenie kompetencji Generalnego Inspektora Informacji Finansowej w V Dyrektywie AML
X. Krajowa Ocena Ryzyka Prania Pieniędzy oraz Finansowania Terroryzmu
XI. Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych
a) rola i zadania Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
b) dane podlegające zgłoszeniu do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
c) mechanizmy weryfikacji danych zawartych w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych w V Dyrektywie AML
XII. Zasady przechowywania dokumentacji
a) doprecyzowanie zasad przechowywania dokumentacji w V Dyrektywie AML
b) praktyczne zagadnienia związane z przechowywaniem dokumentacji
XIII.Odpowiedzialność finansowa i karna za naruszenie obowiązków wynikających z ustawy AML
a) rodzaje deliktów oraz katalog kar administracyjnych
b) odpowiedzialność karna za naruszenie wymogów AML
c) rozszerzenie katalogu sankcji w V Dyrektywie AML
XIV.Case study
XV. Dyskusja