Financial Controlling Summit 2021 - VII edycja

wczoraj raportowanie, dziś przewodzenie zmianom

Data rozpoczęcia:
13.01.2021
Data zakończenia:
14.01.2021

Prelegenci

Dominika Świerczyńska

DTC Senior Director w Warner Bros Discovery

Posiada ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu finansami w międzynarodowych organizacjach. Poprzednio pełniła Dyrektora Finansowego Grupy Enterprise Europy Środkowo-Wschodniej w Helwett Packard Enterprise. W ramach Hewlett Packard była m.in. Dyrektorem Centrum Usług Wspólnych – Centrum Doskonałości Finansowej oraz zarządzała portfolio kontraktów usługowych w Europie Zachodniej. Zanim dołączyła do HPE, pracowała w kontroli wewnętrznej UPC Polska oraz jako manager audytu w firmie audytorskiej obecnie będącej częścią KPMG. Uzyskała zarówno polski jak i międzynarodowy certyfikat w obszarze księgowości jak i wewnętrznego audytu. Jest członkiem Rady Programowej CFO klubu prowadzonego przez Harvard Business Review. Ma dwóch synów. Lubi uprawiać sport na świeżym powietrzu i podróżować.

Jakub Neneman

Head - finance.ai, Commercial Data Science, Shell Plc

Studiował Ekonomię Polityczną na University of Birmingham oraz Ekonomię na University of Cambridge. Po studiach dołączył do Shell w ramach Graduate Programme. Większość swojej ośmioletniej kariery spędził w finansach – kolejno na stanowiskach Upstream Project Accountant (Aberdeen), Indirect Tax Team Manager (Kuala Lumpur) oraz FP&A Manager, Process Data and Systems. W międzyczasie zdał wszystkie egzaminy na kwalifikację CIMA. Od półtora roku jest managerem Data Science. Prowadzi zespoły w Chennai i Krakowie. Obecnie specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań sztucznej inteligencji w obszarze Finansów.
Prywatnie jest instruktorem kitesurfingu i zapalonym narciarzem. Poza technologią interesuje się geopolityką i sektorem kosmicznym.

Monika Hyra

Kierownik Działu controllingu, zastępca dyrektora ekonomiczno-finansowego, Jamar

Praktyk controllingu z 13-letnim doświadczeniem. Zajmuje się wsparciem Zarządu i managerów w podejmowaniu decyzji oraz organizacją controllingu i wdrażaniem narzędzi controllingowych. Obecnie na stanowiskach zastępcy dyrektora ekonomiczno-finansowego oraz kierownika działu controllingu w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Uczestniczyła w licznych projektach związanych z optymalizacją procesów biznesowych oraz typowo controllingowych, do których należą m.in.: budowa hurtowni danych, organizacja systemu informacyjnego i wdrożenie systemów BI.
Autorka publikacji w branżowym czasopiśmie dla controllerów „Controlling i Zarządzanie”. Realizuje również usługi doradcze w zakresie budowy systemu controllingu i kalkulacji kosztów wytworzenia produktów.

Paweł Musiał

Member of the Board at Controlling Systems

Absolwent Wydziału Zarządzania i Informatyki Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Posiada 19 lat specjalizacji w systemach informatycznych dla biznesu. Od 2001 roku zajmuje się doradzaniem Klientom w zakresie systemów wspomagających controlling. Certyfikowany członek międzynarodowego stowarzyszenia praktyków controllingu ICV, członek zarządu koła ICV Warszawa, prelegent wielu konferencji z zakresu koncepcji i narzędzi w controllingu. Prowadzi zajęcia z studentami takich uczelni jak: SGH Warszawie oraz UMK w Toruniu. Jako Partner w Controlling Systems Sp. z o.o. uczestniczył w wielu projektach, prowadzonych przez Firmę. Obecnie odpowiada m.in. za rozwój narzędzi i koncepcji controllingowych, wspomaga controllerów łącząc „miękkie” i „twarde” elementy zarządzania.

Tomasz Chrabałowski

Dyrektor Finansowy – CREAM oraz Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, Finexa

Manager spółek z sektora prywatnego i Skarbu Państwa z doświadczeniem we współpracy z zagranicznymi klientami, działami finansowymi i zarządami międzynarodowych Grup Kapitałowych oraz w zarządzaniu spółką z poziomu zarządu. Posiada bogate doświadczenie w obszarze zarządzania strategicznego, finansów i księgowości. Ekspert w zakresie controllingu finansowego i zarządczego, posiadający doświadczenie w kompleksowym nadzorze nad całością procesów finansowych w spółkach o różnych profilach, w tym także tworzenie dokumentacji cen transferowych (TP). Twórca wdrażanych strategii spółek, procesów controllingowych, optymalizacji kosztowych, podatkowych (VAT, CIT, ZUS) i zarządczych, standardów i procedur finansowych. Posiada wiedzę z zakresu skutecznego wdrażania systemów finansowo-księgowych, BI, ERP i CRM poświadczone świadectwem Kwalifikacyjnym Ministerstwa Finansów do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Członek Stowarzyszenia Dyrektorów Finansowych FINEXA, Stowarzyszenia Interim Managers i Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

Agata Dorożalska

Finance Director, Executive MBA - Centrum usług Wspólnych AGFA NV w Polsce

Od ponad 15 lat działa i rozwija się w obszarze finansów, obecnie pełniąc funkcję dyrektora Finansowego i Menedżera Centrum usług Wspólnych AGFA NV w Polsce. Na przestrzeni lat zdobywała doświadczenie w różnorodnych organizacjach, na kolejnych poziomach, począwszy od stanowiska młodszego specjalisty, poprzez eksperta i kierownika działu, obejmując 3 lata temu stanowisko dyrektora. Praca zarówno w małych rodzinnych firmach jak i w międzynarodowych korporacjach pozwoliły na zdobycie szerokiego wachlarza doświadczenia i umiejętności w obszarach księgowości i controllingu. Specjalizuje się w raportowaniu grupowym i controllingu procesów sprzedaży i usług wsparcia, a także usprawnianiu procesów księgowo-finansowych. Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Wydziału Neofilologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ukończyła studia Canadian Executive MBA (Université du Québec à Montréal). Na co dzień mama 3 nastolatków, entuzjastka wypraw na świeżym powietrzu i miłośniczka psa Bazyla.

Anna Girek

MBA, Dyrektor Finansowy, Interim Manager

Absolwentka prestiżowego programu Canadian Executive MBA (CEMBA) prowadzonego przez Uniwersytet Quebec w Montrealu oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie – ekspert z dziedziny finansów i rachunkowości. Ukończyła studia magisterskie w zakresie zarządzania finansami przedsiębiorstw na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Jest przekonana, że zarówno w życiu, jak i w biznesie - pewną sprawą jest ciągła zmiana, dlatego aktywnie obserwuje rzeczywistość i wdraża rozwiązania, które pozwalają na wykorzystanie pojawiających się nowych możliwości.
Karierę rozpoczynała od podstawowych stanowisk księgowych, analitycznych i kontrolingowych, a od ponad 20 lat sprawuje funkcję dyrektora finansowego oraz członka zarządu w różnych organizacjach. W swojej pracy szczególnie interesuje się wykorzystaniem rozwiązań informatycznych w finansach i księgowości, wdrażała programy finansowo-księgowe, rozwijała narzędzia i modele finansowe – w tym oparte na programie excel z elementami VBA ora Power Query.
Prywatnie jest szczęśliwą mamą nastolatka, w wolnych chwilach uwielbia podróżować, zwłaszcza po niezwykłych zakątkach Francji, lubi żeglować, a także czytać książki z zakresu psychologii i rozwoju osobistego.

Tomasz Klimek

Head of Financial Planning and Analysis at International Airlines Group

Posiadacz certyfikatu CIMA, od prawie 30 lat w rolach finansowych jako dyrektor, kierownik, kontroler, interim menedżer, (Coca-cola, British-American Tobacco, Tesco, Akzo Nobel, Du Pont Conoco, CHEP, IAG GBS). Ma doświadczenie w różnych typach organizacji: B2B, B2C, SSC, start-upy. Specjalizuje się w integracji i optymalizacji wszystkich działów firmy przy wykorzystaniu technologii infromatycznych, wsparciu podejmownia decyzji i planowaniu strategicznym.

Adam Safita

Finance & Controlling Director, Fresh World International

Z branżą handlową i TSL związany od ponad 10 lat.
Absolwent amerykańskiej uczelni ukończonej z tytułem B.Sc., M.Sc. w dziedzinie zarządzania i finansów oraz członek CIMA (Chartered Institute of Management Accountants). Entuzjasta BI w szczególności QlikView.
Inicjator wielu projektów optymalizujących koszty w obszarze operacji logistycznych i transportowych. Odpowiedzialny za wspieranie biznesu we wszystkich procesach decyzyjnych oraz automatyzację raportowania w oparciu o rozwiązania Business Intelligence.

Tomasz Skiba

Kontroler Finansowy - Controlling

Specjalista posiadający wiedzę z zakresu controllingu, finansów, sprzedaży, logistyki i kontroli wewnętrznej oraz doświadczenie zawodowe w tym zakresie w firmach produkcyjnych i produkcyjno-usługowych, znający specyfikę Grup Kapitałowych, umiejący spojrzeć na firmę nie tylko przez pryzmat obszarów ale także procesów. Zarządzał działami controllingu w kilku spółkach. Odpowiadał za budżet i jego kontrolę, oraz przygotowywanie planów krótko i długo terminowych, optymalizację kosztów i procesów na każdym szczeblu organizacji. Specjalista mający doświadczenie działaniach restrukturyzacyjnych i poprawie płynności. Praktyk odpowiedzialny za wdrażani i rozwój narzędzi controllingowych i opracowani modeli finansowych.

Cyprian Sobolewski

Członek Zarządu ds. Finansów i IT, Pack2you Sp. z o.o.

Współzałożyciel Pack2you Sp. z o.o. platformy do projektowania opakowań online. Wieloletni dyrektor finansowy i administracji w spółkach produkcyjnych branży poligraficznej. Pracował i doradzał w zakresie optymalizacji i redukcji kosztów m.in. dla Dot2Dot S.A., Hammer Sp. z o.o. Interak Sp. z o.o. Natalii Sp. z o.o. Preston Sp. z o.o. Ukończył Executive MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, posiada certyfikat Black Belt Lean Six Sigma. Specjalizuje się w controllingu produkcyjnym oraz operacyjnym. Jest współtwórcą wniosku patentowego w branży opakowaniowej. Posiada doświadczenie w ogólnopolskich projektach badawczych oraz międzynarodowych projektach consultingowych.

Marta Wiącek

menadżer finansowy, Executive MBA, Doktorant GWSH w Katowicach, CFO TMFuel Sp. z o.o.

Executive MBA zdobyty na Polskiej Akademii Nauk w zakresie specjalizacji zarządzanie zmianą. Obecnie w trakcie pisania doktoratu na Wydziale Zarządzania w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej im. W. Korfantego w Katowicach w zakresie problematyki i implementacji zmian w przedsiębiorstwach. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze: zarządzania finansami, controllingu i szeroko pojętej analityki i kontroli finansowej zdobywane w ogólnopolskich i międzynarodowych firmach produkcyjno-usługowych. Skuteczne zarządzanie finansami spółek także o rozproszonej strukturze (filie) oraz podległymi zespołami (około 20 osób). Doświadczenie w pozyskiwaniu funduszy unijnych, transakcjach typu MA oraz wprowadzaniu spółek na GPW. Biegłość w zakresie optymalizacji kosztów działalności, budżetowania, zarządzania przepływami finansowymi; sprawozdawczości statutowej, zarządczej (w tym zgodnej z MSR), poparta gruntowną wiedzą zdobytą w trakcie studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości zarządczej.

Magdalena Wolska

Kontroler Finansowy działu Partnerskiego Microsoft w regionie CEE

Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, członek ACCA. Wieloletni praktyk w zakresie finansów, audytu wewnętrznego i kontroli wewnętrznej. Współpracowała z organizacjami takimi jak ACCA oraz Instytutem Audytorów Wewnętrznych na Ukrainie, gdzie wspierała Komitet Edukacji i Certyfikacji. Współautorka publikacji na ramach magazynu Audyt i Zarządzanie, IIA Polska w tematyce wykrywania oszustw oraz prospektywnej oceny przedsiębiorstw. Niedawno uzyskała certyfikat Microsoft Azure Fundamentals i obecnie rozwija swoje zainteresowania w obszarze wykorzystania nowych technologii, takich jak chmura obliczeniowa i sztuczna inteligencja w finansach przedsiębiorstwa.