PRAWNE UWARUNKOWANIA PROWADZENIA E-SKLEPU W 2022 ROKU

Data rozpoczęcia:
27.01.2022
Data zakończenia:
27.01.2022

Opis

Szkolenie będzie skoncentrowane na praktycznych aspektach prowadzenia e-sklepu z perspektywy prawnej. Prowadzący przedstawią kluczowe przepisy, o których trzeba pamiętać prowadząc lub zakładając e-sklep. Prezentowane treści zostaną osadzone na faktycznych problemach sprawiających najwięcej trudności podmiotom prowadzącym sklepy internetowe. Szkolenie będzie miało charakter przekrojowy, a zatem uwzględnione zostaną kluczowe dla e-sklepów dziedziny prawa. Wyjaśnione zostaną aspekty związane z zawieraniem umów na odległość, warunki konieczne dla skutecznej prawnie akceptacji regulaminu oraz formy zawierania umów. 

Duży nacisk położony zostanie na treść regulaminu. Zarówno w zakresie, który musi być w nim zgodnie z przepisami uwzględniony, jak i w kontekście elementów, które w treści nie mogą się pojawić. Z uwagi na to, szczegółowo wyjaśniona zostanie problematyka tzw. klauzul niedozwolonych (abuzywnych) oraz związane z nimi ryzyka prawne. 

Osobny blok będzie poświęcony problematyce ochrony danych osobowych, w tym plikom cookies. Wyjaśnione zostaną typowe dla e-sklepów procesy przetwarzania danych, znaczenie polityki prywatności, a także pokazane zostaną modelowe rozwiązania dotyczące jej wprowadzenia. 

W trakcie szkolenia poruszony będzie także aspekt dotyczący formy zawierania umów na odległość i zagadnienia dotyczące ochrony konsumentów. Podkreślone zostaną problemy prawne dotyczące odstąpienia od umowy zawartej na odległość (określane potocznie jako prawo zwrotu). W trakcie szkolenia przedstawione zostaną także kluczowe zmiany w przepisach o ochronie konsumentów, które zostaną implementowane do prawa polskiego w 2022 r.

Szkolenie ma na celu przedstawienie obowiązków, które powinny być spełnione przez wszystkich zainteresowanych założeniem i poprowadzeniem sklepu internetowego. Podczas prezentacji przybliżone zostaną zagadnienia z zakresu prawa cywilnego, konsumenckiego, ochrony danych osobowych oraz nowych technologii. 

Do udziału zapraszamy przedstawicieli branży e-commerce:
•    działów marketingu
•    działów reklamacji
•    działów obsługi klienta
•    kierowników projektów
•    kierowników kategorii
•    brand managerów 
•    osoby prowadzące lub planujące uruchomić sklep internetowy
•    projektów serwisów e-commerce
•    prawników zajmujących się tematyką e-commerce
•    wszystkie osoby zainteresowane  e-commerce

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy eventowej opartej na przeglądarce internetowej, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla, Firefox, Safari, Edge, Opera oraz Yandex.

W trakcie szkolenia uczestnicy widzą i słyszą wykładowcę oraz mają możliwość zadania pytania wykładowcy poprzez czat. Czat umożliwia również kontakt z innymi uczestnikami szkolenia. Dzięki zastosowaniu interaktywnej tablicy uczestnicy szkoleń przez Internet widzą wyraźnie, co wykładowca pisze na tablicy oraz pokazuje na ekranie.

Aby wziąć udział w szkoleniu, wystarczy komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu.
Każdy z uczestników po szkoleniu otrzyma zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu oraz materiały w wersji elektronicznej.

Na wydarzenie zaprasza

Barbara Dąbrowska