Szkolenie będzie skoncentrowane na praktycznych aspektach prowadzenia e-sklepu z perspektywy prawnej. Prowadzący przedstawią kluczowe przepisy, o których trzeba pamiętać prowadząc lub zakładając e-sklep. Prezentowane treści zostaną osadzone na faktycznych problemach sprawiających najwięcej trudności podmiotom prowadzącym sklepy internetowe. Szkolenie będzie miało charakter przekrojowy, a zatem uwzględnione zostaną kluczowe dla e-sklepów dziedziny prawa. Wyjaśnione zostaną aspekty związane z zawieraniem umów na odległość, warunki konieczne dla skutecznej prawnie akceptacji regulaminu oraz formy zawierania umów.
Duży nacisk położony zostanie na treść regulaminu. Zarówno w zakresie, który musi być w nim zgodnie z przepisami uwzględniony, jak i w kontekście elementów, które w treści nie mogą się pojawić. Z uwagi na to, szczegółowo wyjaśniona zostanie problematyka tzw. klauzul niedozwolonych (abuzywnych) oraz związane z nimi ryzyka prawne.
Osobny blok będzie poświęcony problematyce ochrony danych osobowych, w tym plikom cookies. Wyjaśnione zostaną typowe dla e-sklepów procesy przetwarzania danych, znaczenie polityki prywatności, a także pokazane zostaną modelowe rozwiązania dotyczące jej wprowadzenia.
W trakcie szkolenia poruszony będzie także aspekt dotyczący formy zawierania umów na odległość i zagadnienia dotyczące ochrony konsumentów. Podkreślone zostaną problemy prawne dotyczące odstąpienia od umowy zawartej na odległość (określane potocznie jako prawo zwrotu). W trakcie szkolenia przedstawione zostaną także kluczowe zmiany w przepisach o ochronie konsumentów, które zostaną implementowane do prawa polskiego w 2022 r.
Szkolenie ma na celu przedstawienie obowiązków, które powinny być spełnione przez wszystkich zainteresowanych założeniem i poprowadzeniem sklepu internetowego. Podczas prezentacji przybliżone zostaną zagadnienia z zakresu prawa cywilnego, konsumenckiego, ochrony danych osobowych oraz nowych technologii.
Do udziału zapraszamy przedstawicieli branży e-commerce:
• działów marketingu
• działów reklamacji
• działów obsługi klienta
• kierowników projektów
• kierowników kategorii
• brand managerów
• osoby prowadzące lub planujące uruchomić sklep internetowy
• projektów serwisów e-commerce
• prawników zajmujących się tematyką e-commerce
• wszystkie osoby zainteresowane e-commerce
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy eventowej opartej na przeglądarce internetowej, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla, Firefox, Safari, Edge, Opera oraz Yandex.
W trakcie szkolenia uczestnicy widzą i słyszą wykładowcę oraz mają możliwość zadania pytania wykładowcy poprzez czat. Czat umożliwia również kontakt z innymi uczestnikami szkolenia. Dzięki zastosowaniu interaktywnej tablicy uczestnicy szkoleń przez Internet widzą wyraźnie, co wykładowca pisze na tablicy oraz pokazuje na ekranie.
Aby wziąć udział w szkoleniu, wystarczy komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu.
Każdy z uczestników po szkoleniu otrzyma zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu oraz materiały w wersji elektronicznej.