Redaktor naczelny grupy medialnej Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Dziennikarz, publicysta i pisarz, od 2 stycznia 2013 roku do 2 października 2024 r. redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”. Urodził się w Krakowie. Debiutował w prasie niezależnej w 1986 roku. Do roku 1989 współpracował z różnymi tytułami prasy podziemnej i emigracyjnej. W latach 1990-1993 związany z TVP (min. wice dyrektor TAI). Od 1993 roku pracował w Telewizji Polsat pełniąc w niej m.in. funkcje dyrektora programowego, szefa anteny, dyrektora zarządzającego, szefa kanałów tematycznych, szefa informacji i publicystyki. Komentator Polskiego Radia Program 3, RDC, Tok FM i Radia PiN. Autor, publicysta prasowy i felietonista. Od 1995 roku wykładowca akademicki (UJ, UW, Koźmiński, Łazarski, SWPS). Ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Członek założyciel Krakowskiego Towarzystwa Przemysłowego (1987). Członek Polskiego Stowarzyszenia Bluesowego. Od 2019 – 2021 roku prezes Izby Wydawców Prasy, od 2021 – wiceprezes. Od jesieni 2020 wiceprezes European Newspapers Publishers Association (ENPA). Autor 12 książek, licznych formatów telewizyjnych, filmów dokumentalnych.
Corporate Affairs Director, Grupa Żywiec
Z branżą public relations związana od blisko 20 lat. Obecnie w Zespole Zarządzającym Grupy Żywiec odpowiada za budowanie reputacji firmy, relacje z interesariuszami, komunikację korporacyjną, public affairs i zrównoważony rozwój. Pełni również funkcję Wiceprzewodniczącej Komitetu Wykonawczego Związku Browary Polskie.
Przed dołączeniem do Grupy Żywiec przez kilka lat kierowała zespołem specjalizującym się w komunikacji korporacyjnej, CSR i employer branding w jednej z największych agencji PR - Havas PR Warsaw. Autorka wielu strategii z zakresu komunikacji korporacyjnej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego, motoryzacyjnego i energetycznego. Stworzone przez nią programy były kilkukrotnie nagradzane w konkursie Złote Spinacze, Power of Content Marketing, Global Corporate Affairs Awards Grupy HEINEKEN. Prowadziła również szkolenia z zakresu komunikacji korporacyjnej m.in. we współpracy z Institute for International Research oraz Francuską Izbą Przemysłowo-Handlową a także z relacji publicznych w ramach International Public Affairs Academy. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Prezeska Związku Firm Public Relations, CEO 38 Content Communiaction
Założycielka agencji 38 Content Communication, która z sukcesem wdraża i realizuje kompleksowe strategie komunikacyjne. Wcześniej związana ze Starcom MediaVest Group, a także Grupą Eurozet. Specjalistka w zakresie budowania i wdrażania strategii public relations w innowacyjnym ujęciu oraz podnoszenia efektywności działań komunikacyjnych.. Katarzyna Życińska trzykrotnie otrzymała wyróżnienie w prestiżowym konkursie AD WO/MAN Roku 2020 i 2021 i 2022 magazynu Press. Pełni również funkcję Prezeski Związku Firm Public Relations stojąc na straży wizerunku branży PR i etosu pracy PR-owców. Jest współautorką raportu ZFPR „PR to nie propaganda”.
Dyrektorka ds. Komunikacji w IKEA Retail w Polsce
Anita Ryng dołączyła do IKEA Retail w 2018 roku temu jako Menedżerka ds. Współpracy z Sektorem Publicznym w dziale komunikacji. Od stycznia 2021 pełni funkcję rzeczniczki prasowej IKEA Retail w Polsce oraz Dyrektorki ds. Komunikacji, odpowiadając za prowadzenie i rozwijanie strategii komunikacji IKEA w Polsce, zarówno wewnętrznej jak i zewnętrznej.
Poprzednio Anita Ryng pracowała w sektorze publicznym i zajmowała się m.in. współpracą międzynarodową oraz funduszami unijnymi. Odpowiadała także za wspieranie politycznej i gospodarczej współpracy między Polską i Niderlandami w Ambasadzie RP w Hadze.
Head of Marketing, OLX
Komunikacją i marketingiem zajmuje się od 17 lat. Od 8 lat odpowiedzialny za marketing OLXa. W komunikacji stawia na nietuzinkowe myślenie, oryginalne pomysły i partnerski klimat współpracy. Być może dlatego przygotowywane przez niego kampanie tak często nagradzane są zarówno w kraju, jak i za granicą, a on sam otrzymał tytuł AD Marketera 2019 przyznawany przez magazyn Press. Lubi, kiedy profesjonalizm w pracy łączy się z dobrą zabawą.
Prezes agencji MSL w Polsce i regionie CEE
Ma ponad 20 letnie doświadczenie w pracy dla największych światowych marek, zdobyte po stronie agencyjnej. Przez szereg lat pracował i wciąż pracuje na rzecz branży, aktualnie piastując stanowisko prezesa Związku Firm Public Relations. Był jurorem na wszystkich najważniejszych festiwalach zarówno w Polsce jak i na świecie takich jak: Cannes Lions, Clio Awards, Sabre Awards, Złote Spinacze, KTR, EFFIE Awards i wielu innych. Pasjonuje się motoryzacją – regularnie bierze udział w amatorskich wyścigach torowych i odnawia klasyczne samochody.
rzecznik Orange Polska
Z Public Relations związany od 1999 roku. Wcześniej dziennikarz Gazety Wyborczej. Od 2008 roku rzecznik Orange Polska. Realizował wiele projektów z zakresu PR korporacyjnego, produktowego i zarządzania kryzysowego. Był jednym z pierwszych rzeczników w Polsce, który prowadził blog firmowy. Entuzjasta wykorzystania mediów społecznościowych i nowoczesnych technologii w komunikacji. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Gościnny wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim oraz prelegent na najważniejszych konferencjach branżowych.
rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
Studiował prawo oraz zarządzanie w Uniwersytecie Warszawskim, a także prawo EU w Europejskim Instytucie Uniwersyteckim we Florencji i komunikację w Quadriga University w Berlinie. Od dwudziestu lat zajmuje się komunikacją, a w trakcie swojej kariery pracował dla wielu marek, takich jak Ambra, Link4, Philip Morris, czy d. Sygma Bank (obecnie BNP Paribas Polska SA). Był jednym z pierwszych rzeczników klientów w Polsce. W latach 2014-2019 doradzał w obszarze PR firmom z różnych sektorów – Betacom, Promedica24, Hotel Bayjonn, Sygma Bank, British American Tobacco Augustów – na stale będąc związanym z Prudential Polska jako PR manager i rzecznik prasowy. W latach 2019-2020 kierował biurem komunikacji korporacyjnej Grupy PZU, pełniąc również rolę jej rzecznika prasowego i odpowiadając za relacje z mediami, sponsoring oraz komunikację wewnętrzną. Od wiosny 2020 rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Jest aktywnym członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i działającego przy nim Klubu rzeczników prasowych, a także panelistą i prelegentem wielu wydarzeń poświęconych komunikacji oraz jurorem branżowych konkursów (Effie, PR Wings). Prywatnie miłośnik (historii) rodzinnego Dolnego Śląska oraz (historii) Bliskiego Wschodu.
Corporate Communications Director, BMW Group Polska
Z public relations związana od 15 lat, zarówno po stronie agencji, jak i korporacji. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej i kryzysowej, CSR oraz budowaniu wizerunku marek luksusowych. Od 8 lat odpowiada za działania komunikacyjne BMW Group Polska z markami BMW i MINI. Współtworzy program mecenatu kultury BMW Art Club, nagrodzony Złotym Spinaczem. Wcześniej rzecznik prasowy Heinz oraz koordynator wielu projektów po stronie agencji PR.
W PR ceni kreatywność oraz strategiczne, biznesowe podejście.
Absolwentka dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz Sustainability Studies w Akademii L. Koźmińskego.
Wiceprezes Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów SA oraz Prezes PSMM Monitoring & More (Spółki Grupy IMM). Współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A.
Budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations. Uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations.
Uhonorowany przez organizatorów Kongresu PR w Rzeszowie wyróżnieniem za zasługi na rzecz rozwoju nauki i praktyki public relations oraz nagrodą SAPR im. Andrzeja Stolarczyka w uznaniu wyjątkowych zasług dla polskiej branży PR. Otrzymał nagrodę główną w konkursie „Innowacyjny Lider 2023”.
Z pasją i zaangażowaniem wykłada tematy związane z monitoringiem mediów, zarządzaniem informacją oraz zmianami na rynku mediów na wielu uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce. Współautor opracowań i publikacji naukowych z dziedziny marketingu sportowego, public relations, zarządzania, w tym m.in. „Leksykonu Public Relations”, „Badania i pomiar efektów w public relations”, „Organizacje i idee - komunikowanie się w przestrzeni tradycyjnych i nowych mediów” oraz „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce”.
partner zarządzający Magna Talenta
Wprowadza innowacyjne rozwiązania dla liderów oparte o personal branding, employer branding i social selling. Od 15 lat skutecznie łączy marketing, komunikację i sprzedaż, realizując projekty dla różnych branż m.in. dla Aviva, Coca-Cola, Heineken, Orange, PwC, Mars, BNP Paribas i Hays.
Twórca metody Top Personal Branding na bazie, której pracuje z liderami w biznesie, pomagając im zbudować silne, wyróżniające się i skuteczne marki osobiste. Jeden z kluczowych influencerów na LinkedIn, mówca na TEDx oraz konferencjach marketingowych, sprzedażowych, IT w Polsce i za granicą.
Rzecznik prasowy, Spokesperson, MIIWŚ
Od ponad 2 lat rzeczniczka prasowa Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, jednego z największych muzeów w Polsce. Do jej zadań należy m.in. dbanie o wizerunek instytucji, media relations oraz tworzenie strategii komunikacji z mediami tradycyjnymi. Aktywnie zaangażowana w realizację budowy Muzeum Westerplatte i Wojny 1939, czerpiąca doświadczenie z ponad pięcioletniej pracy w instytucji kultury, pracy na stanowisku kierownika biura architektonicznego oraz wiedzy zdobytej w urzędzie konserwatorskim. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego na kierunkach: Archeologia oraz Geografia. Menadżerka kultury, koordynatorka projektów m.in. Muzeum na wodzie oraz angielskojęzycznych podcastów „World Heritage Battlefields”, współorganizatorka konferencji naukowych i wydarzeń medialnych, redaktorka kwartalnika MIIWŚ. Studentka Międzynarodowego Programu MBA na Politechnice Gdańskiej. Pasjonatka kultury i natury, społecznie zaangażowana w działania rzecz rewitalizacji gdańskich dzielnic.
Rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Absolwent prawa na Uniwersytecie Gdańskim. Urzędnik mianowany, absolwent Krajowej Szkoły Administracji Publicznej.
Od 2014 roku związany z administracją publiczną. Zaczynał jako specjalista i powoli piął się w górę, zajmując się legislacją, funduszami unijnymi, zarządzaniem projektami i współpracą międzynarodową w wymiarze europejskim i azjatyckim.
Od 2019 roku w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zastępca Dyrektora w Biurze Generalnego Dyrektora odpowiedzialny za komunikację i współpracę międzynarodową.
Rzecznik prasowy największego inwestora publicznego w Polsce, który wychodzi poza utarte schematy
Kierownik Działu Komunikacji i Promocji MIIWŚ
Specjalistka do spraw marketingu, komunikacji i zarządzania produktem z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów. Przez blisko 7 lat związana z portalem Wakcje.pl jako specjalista ds. produktu, w Orange Polska wpierająca salony sprzedaży jako Trade Marketing Manager, w Gemini Polska odpowiedzialna za koordynację działań marketingowych i promocyjnych wokół marki własnej, w Tan-Viet za komunikację internetową dla marek VIFON i TaoTao oraz działania targowe. Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej ze specjalnością marketing medialny. Blisko związana z produktami elektronicznymi, platformami e-zakupów i zarządzaniem treściami na stronach www. Fanka analityki internetowej, customer expierence i omnichannelu. W Muzeum II Wojny Światowej odpowiada za obszar komunikacji internetowej i wizualnej realizowanych przez instytucję przedsięwzięć. Wraz z kilkuosobowym zespołem dba o oprawę graficzną, krótko i długoterminowe plany promocyjne, a także optymalizację procesów i rozwój stron www oraz projektów cyfrowych M2WŚ.
Kierownik działu Komunikacji Zewnętrznej, Wizerunku i Eventów, Danone
Z grupą spółek ,DANONE związana początkowo jako Rzecznik Prasowy Żywiec Zdrój. W komunikacji pracuje od początku swojej ścieżki zawodowej. Pierwsze doświadczenia zdobywała w agencjach PR i jako PR Manager w jednej z największych firm farmaceutycznych. Prowadziła projekty nagradzane SABRE, European Excellence Award czy Impactor. W codziennej pracy, stawia na niestandardowe pomysły na działania PR i ich rzetelną realizację oraz konsekwentnie budowane relacje z interesariuszami. Absolwentka ekonomii oraz podyplomowych studiów PR w Szkole Głównej Handlowej i na Uniwersytecie Warszawskim. Po pracy, zaczytuje się w literaturze współczesnej, uważnie śledzi popkulturowe trendy i stawia na aktywny styl podróżowania, którego kierunek zawsze wyznaczają warunki do surfingu.
CEO & Image Coach w Krystal Point, Head of PR & Communications w Stor9
Strateżka komunikacji oraz trenerka – od 2007 roku prowadzi m.in. szkolenia medialne, z wystąpień publicznych, z budowania marki osobistej i kryzysowe. W 2020 roku była Szefową PR sztabu wyborczego Szymona Hołowni oraz jego trenerką medialną (przygotowywała go m.in. do debat prezydenckich). Wcześniej pracowała też z innymi politykami np. z Donaldem Tuskiem i Bronisławem Komorowskim. Obecnie współpracuje m.in. z Anną Lewandowską. Przez kilkanaście lat była prezeską zarządu w agencji Synertime (PR + Social Media). Koordynowała ponad 150 polskich i międzynarodowych projektów PR (m.in. Nestlé, Coca-Cola, Budimex, Ministerstwo Finansów, ABW, Żandarmeria Wojskowa, Ambasada Turcji). Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Współautorka „Leksykonu public relations”. Wykłada na London School of PR. Forbes Woman umieścił ją na liście Top25 Mistrzyń LinkedIna 2021.
szkoleniowiec, bloger, specjalista od komunikacji
Ekspert LinkedIn, szkoleniowiec, bloger, specjalista od komunikacji,
optymalizacji sprzedaży i rozwoju biznesu. Mentor biznesowy. W 2015, 2020 i
2021 roku został uznany za jedną z osobowości w polskiej branży interaktywnej. Łącznie przeszkolił już ponad 15000 osób ze sprzedaży i marketingu. Prowadzi także cykliczne webinary i live'y.
Jest autorem kilku e-booków oraz kilkuset artykułów eksperckich. Po
godzinach zajmuje się aktywizmem. Jest współautorem poradnika dla mediów
i polityków "Jak pisać i mówić o osobach LGBT+" oraz członkiem zarządu i
śpiewakiem w pierwszym polskim chórze LGBT+ - Voces Gaudii.
członkini zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i doktorantka SGH
Tworzy rozprawę doktorską o orientacji na markę muzeów w Polsce, trenerka wizerunku w mediach tradycyjnych i online. Organizuje i prowadzi konferencje prasowe, koordynuje aktywności w mediach akcji społecznych i kulturalnych.
Do końca 2021 roku w Muzeum POLIN zajmowała się współpracą z dziennikarzami, realizacją programów telewizyjnych. Współpracowała ze Stowarzyszeniem Kongres Kobiet, Fundacją Szkoła Liderów Politycznych, Fundacją im. Lesława A. Pagi. Pracowała również w biurze public relations z rzecznikiem Poczty Polskiej, była także dziennikarką redakcji telewizyjnych, prasowych i radiowych.
Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na kierunkach europeistyka i dziennikarstwo, studiów podyplomowych zarządzania marką w Szkole Głównej Handlowej, studiowała również w Instytucie Nauk Politycznych Sciences Po w Strasbourgu.
Corporate Communication & CR Department Director, T-Mobile Polska
Head of Communications, Generali Poland
Od lutego 2016 roku zarządza komunikacją w czterech spółkach Generali Polska, w tym czasie od listopada 2018 do lipca 2021 odpowiadała także za przejmowaną Concordię. Od października 2011 r. odpowiadała za komunikacje podczas wprowadzania na polski rynek nowego ubezpieczyciela – Proamy, która obecnie jest również marką należącą do Generali. Wcześniej Szafraniec pełniła funkcję wicedyrektora Departamentu Sprzedaży w Krajowej Izbie Rozliczeniowej SA, gdzie odpowiedzialna była za marketing i wsparcie sprzedaży. Justyna Szafraniec uczestniczyła we wprowadzaniu na rynek firmy doradztwa finansowego Finamo, w której zarządzała Departamentem Komunikacji i Analiz. Zajmowała również stanowisko dyrektora ds. marketingu i PR-u w Superfund TFI SA. Przez wiele lat była związana z Bankiem Polskiej Spółdzielczości SA jako dyrektor Biura PR Banku. Wcześniej była PR Managerem w Gospodarczym Banku Południowo-Zachodnim SA (w którym odpowiadała m.in. za proces komunikacji podczas fuzji 6 banków regionalnych) oraz rzecznikiem prasowym Lubelskiego Banku Regionalnego SA.
Ekspert ds. Komunikacji Zewnętrznej i Budowania Marki w DHL Parcel Polska
Ekspert ds. Komunikacji Zewnętrznej i Budowania Marki z szerokim doświadczeniem w obszarze komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, w tym projektów z zakresu komunikacji korporacyjnej, PR produktowego, działań kryzysowych, CSR, a także wystąpień publicznych i pracy w mediach. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Doświadczenie zdobywała m.in. w branży FMCG, pracując w działach PR firm takich jak Maspex, czy Hoop Polska oraz w ogólnopolskich spółkach medialnych. Obecnie w DHL Parcel odpowiada za media relations oraz kreowanie
i realizację strategii komunikacji zewnętrznej. Pełni także rolę trenera wystąpień medialnych, prowadząc szkolenia w tym zakresie. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.