W 2019 i 2020 roku marki opierały swoją komunikację na wartościach wpisujących się w potrzeby społeczne i konsumentów. Celem tej komunikacji było wypełnienie luki w systemie wartości.
Efekty tej komunikacji są mocno dyskusyjne z punktu widzenia celu.
• Na czym polega trend odwoływania się do wartości przez marki? Geneza/podłoże
• Przykłady w skali makro – co lubią komunikować marki? Szanse
• Wartości a rzeczywiste działania marek – spójność czy dysonans? Zagrożenia
• Co dalej – powrót do źródeł? Czy jest miejsce na autentyczność i spójność komunikacji i operacji?
• Erozja dzisiejszych modeli gospodarki jako drogowskaz komunikacji marek?
o degrowth
o ESG i „ESG”
Rozlało się. Poszło do mediów i jest. Jest kryzys. Co teraz?
Kryzys to chaos.
No to musisz zacząć sprzątać.
Przede wszystkim zbierz drużynę i ustal jasne role, bo w pojedynkę wiele nie osiągniesz. Jak te role ustalić? Podpowiem Ci, jak działa schemat kryzysowego trójkąta bermudzkiego, który jasno to porządkuje.
Kryzys to też konflikt.
No to musisz tu określić strony konfliktu, a potem na nowo je zdefiniować – poprzestawiać pionki na szachownicy tak, by media przyjęły możliwie jak najbezpieczniejszą dla Ciebie narrację. Do tego z kolei przyda się model rodziny patologicznej, określający 4 możliwe do przyjęcia przez Ciebie role. Ale tylko jedna z nich jest trafna.
• jak dzisiaj połączyć komunikację liderów i działania PR w organizacji?
• skuteczne porozumiewanie się w świecie, w którym brakuje zaufania
• zmiany w komunikacji liderów na przestrzeni ostatnich 5 lat
• jak zmierzyć potencjał i efekty działań marki osobistej?
• dwie nowe supermoce, które każdy może zyskać dzięki marce osobistej
• czy można przekształcić kryzys w trampolinę dla komunikacyjnego sukcesu?
• o odwadze, humorze, kreatywności i dystansie, czyli jak OLX poradził sobie z kryzysami, które dotknęły markę?
• o tym czy zawsze trzeba wybijać klina klinem?
63% współczesnych konsumentów woli kupować od tzw. purpose driven brands, jako że proszek nie służy już tylko do prania a szampon do mycia włosów. Kiedy dwa lata temu Alan Jope, dyrektor generalny koncernu Unilever (należą do niego takie marki, jak Dove, Knorr, Surf, Axe, Ben & Jerry’s) zapowiedział, że firma będzie rozwijać swoją działalność w sposób celowy i zrównoważony i tym samym likwidować marki bez społecznej wartości, rozpętał tym samy dyskusje o celowości marketingu wartości. Ale prawda jest taka, że rynek się zmienia. Marki nie mogą i nie powinny pozostawać obojętne nie tylko na potrzeby konsumentów, ale także na ich przeżycia czy problemy, zwłaszcza tych którzy należą do grup nieuprzywilejowanych jak kobiety, ekspaci czy osoby LGBT+.
• dlaczego nie chcemy, aby szampon mył tylko włosy, a lody dobrze smakowały;
• czym jest marketing LGBT+ i femvertising;
• co daje Twojej marce marketing inkluzywny i jakie korzyści z niego płyną;
• które marki robią to dobrze;
• czy marketing inkluzywny i marketing wartości niosą za sobą zagrożenia;
Jak w rozproszonej strukturze, gdy większość osób pracuje z domów, gdy wiele procesów działa zdalnie, skutecznie dotrzeć z komunikatem do poszczególnych grup docelowych, czyli:
1. W jaki sposób zmieniła się komunikacja z pośrednikami, gdy spotkania bezpośrednie zostały mocno ograniczone a korespondencja poprzez email przestała być skuteczna? Jak wesprzeć komunikację pośredników z klientami?
2. Jak zaangażować pracowników w event społeczny?
3. Jak w kryzysie komunikować zmianę?
1. Profilaktyka kryzysu
2. Pierwsze symptomy choroby
3. Gdy temperatura rośnie...
4. Skuteczna terapia
5. Zalecenia i badania kontrolne
• Specyfika kryzysów na przykładzie branży logistycznej
• Strategie działania i instrumentarium antykryzysowe
• Punkty styku kryzysu i sukcesu w komunikacji marki
Jak przygotować organizację na kryzys i jak sprawić, by to działało - najlepsze przykłady
1. Jak przygotować organizację na kryzys?
2. Zespół kryzysowy - najważniejsze elementy
3. Zaangażowanie całej organizacji
4. Źródła kryzysów dziś i jutro
To prawda, że nie każdy kryzys w mediach wyrządza firmie duże szkody wizerunkowe.
• czy można je zatem bagatelizować?
• co może stać się, jeśli z błahej rzeczy czy informacji rozpęta się burza?
• jak rozpoznawać i oceniać potencjał sytuacji kryzysowych?\
• i wreszcie najważniejsze, co robić aby z małego kryzysu nie wybuchł ogromny? Na przykładzie Orange Polska pokażę Wam, jak sobie z tym radzimy.
Podejmowanie działań dążących do zatrzymania i ograniczenia skutków kryzysu klimatycznego to temat niezwykle ważny dla IKEA. Walka z kryzysem klimatycznym jest możliwa tylko dzięki połączonym wysiłkom i zaangażowaniu firm, rządów, organizacji pozarządowych oraz osób prywatnych. Nasz marka od lat podejmuje szereg inicjatyw w tym zakresie. Kampania społeczna TAK! dla edukacji klimatycznej to szczególny przykład takiej długofalowej współpracy, z udziałem wielu partnerów.
• podejście IKEA do zrównoważonego rozwoju i kwestii zmiany klimatu,
• jak zmienia się IKEA i jej produkty, by wyjść naprzeciw aktualnym wyzwaniom,
• cele i efekty kampanii społecznej TAK! dla edukacji klimatycznej. Kampania jako szczególny przykład zaangażowania marki, długofalowa współpraca z partnerami,
• przykłady innych inicjatyw podejmowanych przez firmę.
Kryzys jest zawsze niezwykle emocjonalnym przeżyciem dla wszystkich zaangażowanych stron. Z perspektywy agencji – należy rozpocząć działania jak najszybciej, bo każda godzina niepotrzebnej zwłoki może kilkukrotnie powiększyć skutki oddziaływania niepożądanej sytuacji.
• w jaki sposób poznać klienta, jakie pytania zadawać, jak błyskawicznie walidować informacje i jak winny one wpłynąć na charakter rekomendacji?
• jak zrozumieć naturalne ograniczenia w tym procesie?
• jak zarządzać oczekiwaniami klienta w tym trudnym czasie?
• Komunikacja wewnętrzna - kiedy pracodawca staje się wyrocznią i drogowskazem
• Jak komunikować produkt społeczny kiedy spotkania są zakazane?
• Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie czyli o roli partnerstw w przejściu przez kryzys
Czy w kryzysie komunikacyjnym zawsze sprawdzają się klasyczne zasady, jak przyznanie się i przeproszenie, otwarta komunikacja z mediami? W dzisiejszych czasach kryzys może się zdarzyć nawet, gdy nie zrobiliśmy nic złego i jego przebieg jest bardzo nietypowy. Jak sobie poradzić w sytuacji, gdy atak przychodzi z zewnątrz, a my nie mamy wiedzy ani kontroli nad sytuacją?
• jak można zostać zamieszanym w potężny kryzys, gdy nie jesteś jego sprawcą i błąd nie leży po stronie organizacji?
• jak dziś działają media i jak podkręcają kryzys?
• jak działać, gdy nie bardzo możesz coś powiedzieć?
• jak zarządzić sytuacją wewnętrznie?
• zarządzanie instytucjami kultury w okresie niepewności: płaszczyzny
• jak instytucje kultury zamieniają kryzys w szansę - najlepsze praktyki
• lekcje na przyszłość
• czy można komunikować wprost i na temat?
• czy potrzebujemy prostego języka w komunikacji?
• czy język techniczny jest błędem?