PR&MEDIA DAYS 2022

Komunikacja w kryzysie, kryzys w komunikacji.

Start date:
22.02.2022
End date:
23.02.2022

Timeline

Day I
Tuesday
22 february 2022
09:00

Rejestracja uczestników konferencji

09:30

Oficjalne rozpoczęcie. Powitanie uczestników i prelegentów.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:35

Komunikacja i media w epoce konwergencji.

Bogusław Chrabota, Redaktor Naczelny, „Rzeczpospolita”

10:00

Przewidzieć nieprzewidywalne. O skutecznej komunikacji kryzysowej.

Małgorzata Rybak-Dowżyk, Corporate Communication & CR Department Director, T-Mobile Polska

10:30

Marka i wartości – kryzys w komunikacji

Damian Ziąber, Rzecznik Prasowy, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny

W 2019 i 2020 roku marki opierały swoją komunikację na wartościach wpisujących się w potrzeby społeczne i konsumentów. Celem tej komunikacji było wypełnienie luki w systemie wartości. 
Efekty tej komunikacji są mocno dyskusyjne z punktu widzenia celu. 
•    Na czym polega trend odwoływania się do wartości przez marki? Geneza/podłoże
•    Przykłady w skali makro – co lubią komunikować marki? Szanse
•    Wartości a rzeczywiste działania marek – spójność czy dysonans? Zagrożenia 
•    Co dalej – powrót do źródeł? Czy jest miejsce na autentyczność i spójność komunikacji i operacji? 
•    Erozja dzisiejszych modeli gospodarki jako drogowskaz komunikacji marek?
o    degrowth
o    ESG i „ESG”
 

11:10

Przerwa

11:25

Zarządzanie kryzysem zacznij od modelu rodziny patologicznej.

Barbara Krzysztofczyk, CEO & Image Coach w Krystal Point, Head of PR & Communications w Stor9

Rozlało się. Poszło do mediów i jest. Jest kryzys. Co teraz?
Kryzys to chaos. 
No to musisz zacząć sprzątać.
Przede wszystkim zbierz drużynę i ustal jasne role, bo w pojedynkę wiele nie osiągniesz. Jak te role ustalić? Podpowiem Ci, jak działa schemat kryzysowego trójkąta bermudzkiego, który jasno to porządkuje.
Kryzys to też konflikt. 
No to musisz tu określić strony konfliktu, a potem na nowo je zdefiniować – poprzestawiać pionki na szachownicy tak, by media przyjęły możliwie jak najbezpieczniejszą dla Ciebie narrację. Do tego z kolei przyda się model rodziny patologicznej, określający 4 możliwe do przyjęcia przez Ciebie role. Ale tylko jedna z nich jest trafna.
 

12:00

Marka osobista lidera i jego komunikacja w zmieniającym się świecie

Katarzyna Życińska, CEO 38 Content Communiaction , Piotr Grządziel, partner zarządzający Magna Talenta

•    jak dzisiaj połączyć komunikację liderów i działania PR w organizacji?
•    skuteczne porozumiewanie się w świecie, w którym brakuje zaufania
•    zmiany w komunikacji liderów na przestrzeni ostatnich 5 lat
•    jak zmierzyć potencjał i efekty działań marki osobistej? 
•    dwie nowe supermoce, które każdy może zyskać dzięki marce osobistej

12:40

Chwyć kryzys za rogi - jak proaktywnie radzić sobie z sytuacjami teoretycznie bez wyjścia.

Marcin Sienkowski, Head of Marketing, OLX

•    czy można przekształcić kryzys w trampolinę dla komunikacyjnego sukcesu? 
•    o odwadze, humorze, kreatywności i dystansie, czyli jak OLX poradził sobie z kryzysami, które dotknęły markę?
•    o tym czy zawsze trzeba wybijać klina klinem?

13:15

Przerwa

14:00

Purpose driven brands i inkluzywny marketing oparty na wartościach. O tym, dlaczego mydło ma nie tylko mydlić, a proszek ma nie tylko prać

Grzegorz Miecznikowski, szkoleniowiec, bloger, specjalista od komunikacji

63% współczesnych konsumentów woli kupować od tzw. purpose driven brands, jako że proszek nie służy już tylko do prania a szampon do mycia włosów. Kiedy dwa lata temu Alan Jope, dyrektor generalny koncernu Unilever (należą do niego takie marki, jak Dove, Knorr, Surf, Axe, Ben & Jerry’s) zapowiedział, że firma będzie rozwijać swoją działalność w sposób celowy i zrównoważony i tym samym likwidować marki bez społecznej wartości, rozpętał tym samy dyskusje o celowości marketingu wartości. Ale prawda jest taka, że rynek się zmienia. Marki nie mogą i nie powinny pozostawać obojętne nie tylko na potrzeby konsumentów, ale także na ich przeżycia czy problemy, zwłaszcza tych którzy należą do grup nieuprzywilejowanych jak kobiety, ekspaci czy osoby LGBT+. 

•    dlaczego nie chcemy, aby szampon mył tylko włosy, a lody dobrze smakowały;
•    czym jest marketing LGBT+ i femvertising;
•    co daje Twojej marce marketing inkluzywny i jakie korzyści z niego płyną;
•    które marki robią to dobrze;
•    czy marketing inkluzywny i marketing wartości niosą za sobą zagrożenia;

14:40

Pandemia – permanentny kryzys. Jak zmieniła się komunikacja z poszczególnymi grupami docelowymi w czasie pandemii? Komunikacja zmiany w pandemii.

Justyna Szafraniec, Head of Communications, Generali Poland

Jak w rozproszonej strukturze, gdy większość osób pracuje  z domów, gdy wiele procesów działa zdalnie, skutecznie dotrzeć z komunikatem do poszczególnych grup docelowych, czyli:
1.    W jaki sposób zmieniła się komunikacja z pośrednikami, gdy spotkania bezpośrednie zostały mocno ograniczone a korespondencja poprzez email przestała być skuteczna? Jak wesprzeć komunikację pośredników z klientami? 
2.    Jak zaangażować pracowników w event społeczny? 
3.    Jak w kryzysie komunikować zmianę? 
 

15:20

Przerwa

15:35

Szczepionka na kryzys. Jak monitoring i analizy medialne chronią reputację marki.

Sebastian Bykowski, Prezes zarządu, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

1. Profilaktyka kryzysu 
2. Pierwsze symptomy choroby 
3. Gdy temperatura rośnie... 
4. Skuteczna terapia 
5. Zalecenia i badania kontrolne 
 

16:10

Kryzys szansą, szansa kryzysem. Jak wygrać kryzys?

Justyna Dąbrowska, Ekspert ds. Komunikacji Zewnętrznej i Budowania Marki w DHL Parcel Polska

•    Specyfika kryzysów na przykładzie branży logistycznej
•    Strategie działania i instrumentarium antykryzysowe
•    Punkty styku kryzysu i sukcesu w komunikacji marki
 

16:40

Kryzysy można opisać dwoma słowami: za późno

Martyna Węgrzyn, Kierownik działu Komunikacji Zewnętrznej, Wizerunku i Eventów, Danone

Jak przygotować organizację na kryzys i jak sprawić, by to działało - najlepsze przykłady

1. Jak przygotować organizację na kryzys?
2. Zespół kryzysowy - najważniejsze elementy
3. Zaangażowanie całej organizacji
4. Źródła kryzysów dziś i jutro

17:10

Zakończenie I dnia PR&MEDIA DAYS 2022

Day II
Wednesday
23 february 2022
09:00

Rejestracja uczestników konferencji

09:30

Powitanie uczestników i prelegentów.

Agnieszka Spychała, project manager, dział konferencji i szkoleń, dziennik "Rzeczpospolita"

09:35

Mikrokryzysy - dlaczego nie wolno ich bagatelizować - case study Orange Polska.

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

To prawda, że nie każdy kryzys w mediach wyrządza firmie duże szkody wizerunkowe. 

•    czy można je zatem bagatelizować?
•    co może stać się, jeśli z błahej rzeczy czy informacji rozpęta się burza?
•    jak rozpoznawać i oceniać potencjał sytuacji kryzysowych?\
•    i wreszcie najważniejsze, co robić aby z małego kryzysu nie wybuchł ogromny? Na przykładzie Orange Polska pokażę Wam, jak sobie z tym radzimy.

 

10:20

TAK! dla edukacji klimatycznej - komunikacja w dobie kryzysu klimatycznego

Anita Ryng, Dyrektorka ds. Komunikacji w IKEA Retail w Polsce

Podejmowanie działań dążących do zatrzymania i ograniczenia skutków kryzysu klimatycznego to temat niezwykle ważny dla IKEA. Walka z kryzysem klimatycznym jest możliwa tylko dzięki połączonym wysiłkom i zaangażowaniu firm, rządów, organizacji pozarządowych oraz osób prywatnych. Nasz marka od lat podejmuje szereg inicjatyw w tym zakresie. Kampania społeczna TAK! dla edukacji klimatycznej to szczególny przykład takiej długofalowej współpracy, z udziałem wielu partnerów. 

•    podejście IKEA do zrównoważonego rozwoju i kwestii zmiany klimatu, 
•    jak zmienia się IKEA i jej produkty, by wyjść naprzeciw aktualnym wyzwaniom,
•    cele i efekty kampanii społecznej TAK! dla edukacji klimatycznej. Kampania jako szczególny przykład zaangażowania marki, długofalowa współpraca z partnerami,
•    przykłady innych inicjatyw podejmowanych przez firmę.
 

11:05

Przerwa

11:20

Jak zrozumieć Klienta podczas kryzysu – jak radzić sobie z wyzwaniami i napięciem – szereg rad i wyjaśnień pozwalających zrozumieć proces zarządzania kryzysem wizerunkowym każdej organizacji z perspektywy agencji PR

Sebastian Stępak, Prezes agencji MSL w Polsce i regionie CEE

Kryzys jest zawsze niezwykle emocjonalnym przeżyciem dla wszystkich zaangażowanych stron. Z perspektywy agencji – należy rozpocząć działania jak najszybciej, bo każda godzina niepotrzebnej zwłoki może kilkukrotnie powiększyć skutki oddziaływania niepożądanej sytuacji. 

•    w jaki sposób poznać klienta, jakie pytania zadawać, jak błyskawicznie walidować informacje i jak winny one wpłynąć na charakter rekomendacji? 
•    jak zrozumieć naturalne ograniczenia w tym procesie? 
•    jak zarządzać oczekiwaniami klienta w tym trudnym czasie? 

12:10

Piwo w czasach pandemii

Magdalena Brzezińska, Corporate Affairs Director i członkini Zespołu Zarządzającego w Grupie Żywiec

•    Komunikacja wewnętrzna - kiedy pracodawca staje się wyrocznią i drogowskazem
•    Jak komunikować produkt społeczny kiedy spotkania są zakazane?
•    Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie czyli o roli partnerstw w przejściu przez kryzys 
 

12:45

Wypadek limuzyny BMW z prezydentem na pokładzie? zarządzanie niepewnością i brakiem informacji w sytuacji kryzysowej.

Katarzyna Gospodarek, Corporate Communications Director, BMW Group Polska

Czy w kryzysie komunikacyjnym zawsze sprawdzają się klasyczne zasady, jak przyznanie się i przeproszenie, otwarta komunikacja z mediami? W dzisiejszych czasach kryzys może się zdarzyć nawet, gdy nie zrobiliśmy nic złego i jego przebieg jest bardzo nietypowy. Jak sobie poradzić w sytuacji, gdy atak przychodzi z zewnątrz, a my nie mamy wiedzy ani kontroli nad sytuacją?

•    jak można zostać zamieszanym w potężny kryzys, gdy nie jesteś jego sprawcą i błąd nie leży po stronie organizacji?
•    jak dziś działają media i jak podkręcają kryzys?
•    jak działać, gdy nie bardzo możesz coś powiedzieć?
•    jak zarządzić sytuacją wewnętrznie?

13:15

Przerwa

14:00

Kryzys w instytucjach kultury czy instytucje kultury w kryzysie? Największe wyzwania dla komunikacji instytucji kultury w dobie pandemii.

Żaneta Czyżniewska, członkini zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i doktorantka SGH

•    zarządzanie instytucjami kultury w okresie niepewności: płaszczyzny 
•    jak instytucje kultury zamieniają kryzys w szansę - najlepsze praktyki
•    lekcje na przyszłość

14:35

Jak pisać o STEŚ-u na KOPI, czyli o komunikacji urząd - media - obywatel.

Szymon Piechowiak, Rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

•    czy można komunikować wprost i na temat?
•    czy potrzebujemy prostego języka w komunikacji?
•    czy język techniczny jest błędem?

15:10

Zakończenie II dnia PR&MEDIA DAYS 2022