Unijna dyrektywa Omnibus jeszcze przed uchwaleniem określana była mianem New Deal dla konsumentów, gdyż jej celem jest istotne wzmocnienie pozycji konsumentów na rynku, w szczególności w obszarze nowych technologii i gospodarki cyfrowej. Państwa członkowskie zostały zobowiązane do przyjęcia przepisów wykonawczych do 28 listopada 2021 r. i do ich stosowania od 28 maja 2022 r.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z nowymi regułami w transakcjach z konsumentami wynikającymi z przepisów implementujących dyrektywę Omnibus oraz wskazanie na sposoby wdrożenia nowych reguł do bieżącej działalności.
Zgodnie z założeniami polskiego projektu implementującego dyrektywę Omnibus, zasadnicze zmiany zostaną wprowadzone do ustawy o prawach konsumenta ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz do ustawy o cenach. Nowe regulacje obejmą wiele aspektów obrotu konsumenckiego.
Uczestnicy zdobędą wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie projektowanych zamian i uzyskają odpowiedzi na następujące pytania:
• Jak podawać informacje o obniżonej cenie towaru lub usługi?
• Jak organizować promocje cenowe towarów lub usług oraz jak je reklamować?
• W jaki sposób uwidaczniać ceny dla towarów z krótkim terminem przydatności?
• Jakie działania będą traktowane jako obniżka ceny?
• Jak informować o indywidualnym dostosowaniu ceny?
• Jakie są nowe obowiązku przedsiębiorców w przypadku „płatności” danymi osobowymi?
• W jaki sposób prawidłowo pozyskiwać, weryfikować, moderować i prezentować opinie konsumentów?
• Jak przedstawić informacje o plasowaniu ofert?
• Jakie są nowe obowiązki internetowych platform handlowych?
• Jak ustrzec się przed zarzutem nieuczciwej praktyki rynkowej polegającej na stosowaniu tzw. podwójnej jakości?
• Jakie sankcje grożą za niestosowanie się do przepisów?
Projektowana ustawa ma szansę zwiększyć ochronę konsumentów i dostosować służące temu narzędzia w szczególności do postępującej digitalizacji transakcji z udziałem konsumentów. Dla przedsiębiorców oznacza to konieczność weryfikacji stosowanych procedur i spełnienia dodatkowych wymogów.
Zespół ekspertów zaproszonych do poprowadzenia szkolenia wyróżnia bogate i różnorodne doświadczenie zawodowe związane m.in. z prawem konsumenckim i prawem konkurencji. Wśród prelegentów Dorota Karczewska uczestnicząca w procesach legislacyjnych na poziomie krajowym i europejskim, m. in. w pracach nad dyrektywą Omnibus, była wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, odpowiedzialna m. in. za egzekwowanie prawa konsumenckiego i nadzorowanie Inspekcji Handlowej.
Na szkolenie zapraszamy w szczególności:
• przedstawicieli działów marketingu, reklamacji, obsługi klienta, sprzedaży,
• kierowników produktów, kategorii,
• projektantów serwisów e-commerce,
• rzeczników konsumentów,
• wszystkie osoby zainteresowane tematyką.
Organizacja:
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy za eventowej opartej na przeglądarce internetowej ZOOM. W trakcie szkolenia uczestnicy widzą i słyszą wykładowcę oraz mają możliwość zadania pytania wykładowcy poprzez czat oraz głosowo. Czat umożliwia również kontakt z innymi uczestnikami szkolenia.
Wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla, Firefox, Safari, Edge oraz Opera.
Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu lub telefon z Internetem.
Każdy z uczestników szkolenia otrzyma zaświadczenie o udziale w szkoleniu oraz materiały w wersji elektronicznej.