W dniu 1 stycznia 2023 r. weszło w życie wiele przepisów istotnych dla przedsiębiorców kierujących swoje oferty do konsumentów. Zmiany dotyczą nowych uprawnień konsumentów i odpowiadających im obowiązków przedsiębiorców. Znowelizowane zostały następujące akty prawne: ustawa o prawach konsumenta, ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, ustawa o informowaniu o cenach towarów i usług, Kodeks cywilny. Główne zmiany są wynikiem implementacji trzech unijnych dyrektyw:
W ramach szkolenia omówione zostaną najważniejsze zmiany, będące wynikiem wdrożenia ww. przepisów, tj. zasady ogłaszania obniżek cen, realizacja uprawnień z tytułu odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową i gwarancji – również w zakresie treści i usług cyfrowych oraz obowiązki informacyjne i nieuczciwe praktyki rynkowe w biznesie online.
Szkolenie będzie koncentrowało się na praktycznych aspektach ww. zagadnień, a prowadzący podejmą próbę odpowiedzi na wątpliwości dotyczące stosowania nowych przepisów.
Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieć:
W związku z tym uczestnicy będą umieć:
Co za tym idzie, uczestnicy zyskają cenną świadomość nowego podejścia do obsługi klienta będącego konsumentem, a także „przedsiębiorcy na prawach konsumenta” w nowej rzeczywistości prawnej.
Na szkolenie w szczególności zapraszamy:
Organizacja:
Szkolenie zostało zaplanowane w formule online, za pośrednictwem platformy eventowej opartej na przeglądarce internetowej - Zoom. Wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji. Rekomendujemy korzystanie z przeglądarki Google Chrome.
Aby wziąć udział w szkoleniu, wystarczy komputer z głośnikiem oraz dostęp do Internetu.
Każdy z uczestników szkolenia otrzyma zaświadczenie o udziale w szkoleniu oraz materiały omawiane prezentacje w wersji elektronicznej.