1. Dotychczasowe wybrane orzecznictwo UOKiK i Komisji Etyki Reklamy odnoszące się do promocji cenowych.
2. Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w podejściu do ogłoszeń w zakresie obniżek cen?
a. Zasada odnoszenia się do odpowiedniej ceny referencyjnej
b. Ogólne ogłoszenia o obniżkach cen typu -x % lub -x zł
c. Wyprzedaż „ostatnich sztuk”, „końcówek serii”
d. Artykuły o obniżonej wartości/ niepełnowartościowe
e. Produkty łatwo psujące się
f. Gazetki promocyjne
3. Do jakich przekazów Omnibus nie ma zastosowania?
a. Programy lojalnościowe, karty rabatowe, kupony
b. Spersonalizowane obniżki cen
c. Oferty warunkowe (łączone lub wiązane)
d. Reklama porównawcza
1. Dotychczasowe wybrane orzecznictwo UOKiK i Komisji Etyki Reklamy odnoszące się do promocji cenowych.
2. Jakie zmiany czekają przedsiębiorców w podejściu do ogłoszeń w zakresie obniżek cen?
g. Zasada odnoszenia się do odpowiedniej ceny referencyjnej
h. Ogólne ogłoszenia o obniżkach cen typu -x % lub -x zł
i. Wyprzedaż „ostatnich sztuk”, „końcówek serii”
j. Artykuły o obniżonej wartości/ niepełnowartościowe
k. Produkty łatwo psujące się
l. Gazetki promocyjne
3. Do jakich przekazów Omnibus nie ma zastosowania?
e. Programy lojalnościowe, karty rabatowe, kupony
f. Spersonalizowane obniżki cen
g. Oferty warunkowe (łączone lub wiązane)
h. Reklama porównawcza
1. Podmioty uprawnione z tytułu niezgodności towaru z umową
2. Sekwencje możliwych roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową
3. Terminy:
a. odpowiedzialności sprzedawcy
b. domniemania odpowiedzialności sprzedawcy
c. przedawnienia roszczeń uprawnionego
d. udzielenia odpowiedzi na reklamację
4. Gwarancja:
a. treść oświadczenia gwarancyjnego
b. minimalne warunki gwarancji w przypadku naprawy lub wymiany towaru
c. terminy
5. Koszty ekspertyzy, montażu i demontażu oraz dostarczenia towaru w przypadku niezgodności towaru z umową i gwarancji
1. Definicje treści i usług cyfrowych
2. Przypadki, w których nowe przepisy nie mają zastosowania
3. Stosowanie nowych przepisów w przypadku świadczenia usług pakietowych (gdy tylko niektóre usługi stanowią usługi cyfrowe)
4. Prawa i obowiązki związane z dostarczaniem treści i usług cyfrowych
1. Zamieszczanie opinii konsumentów w internecie
2. Nowe obowiązki informacyjne sprzedawców i platform handlowych
3. Plasowanie ofert
4. Indywidualne dostosowywanie ceny
5. Bilety na koncerty i mecze
1. Dozwolone ograniczenia w sprzedaży internetowej na tle rozporządzenia 2022/720 w sprawie porozumień wertykalnych.
2. Zmiany w zakresie nakładania kar pieniężnych przez Prezesa UOKiK za naruszenie zakazu stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i niedozwolonych postanowień umownych.